RIS: De sendte uorginal endekopp til ett DT Swiss nav. Førte til enormt mange timers feilsøking fra min side, og til slutt resignasjon med levering til sykkelverksted. Der ble det fiksa på kort tid, ved å bytte endekoppen til en original del. Bikeshop refunderer prisen for endekoppen, men er ikke villig til å dekke den økonomiske kostnaden dette påførte meg. Noe jeg synes er dårlig, det er tross alt deres feil, som har påført meg ett økonomisk tap.
I dag fikk jeg levering på ett SRAM 2x AXS-system. Godt inn i monteringa endevender jeg eska på jakt etter FD. Den finner jeg ikke, så jeg endevender eska ett par ganger til. Til slutt finner jeg SRAM sin etikett på utsiden av AXS-eska, og der står det: "RED AXS 1X GROUPSET" På kvitteringa som er vedlagt fra Bikeshop står det "SRAM Red eTap AXS 2x Gruppesett, Hydr. hendler, flat-mount, bak/framgir"
Skulle latt sistnevnte skli under forum-radaren som en "ærlig glipp" om det ikke var fordi jeg har ett eller annet problem med en _altfor_ %-vis høy andel av Bikeshop-ordrene. Til sammenligning har jeg fortsatt til gode å se Wiggle klare å rote til en bestilling, og jeg har nok like mange ordre fra de som fra Bikeshop. Stadig mer av sykkelshoppingen min kommer desverre til å handle utenlands.
Min erfaring fra tidligere år, er at de var treige til å plukke og shippe. Men der har det skjedd ting - det har blitt helt akseptabelt. Fortsatt får de bank av sykkelkomponenter på fart, men vinner litt på utvalg.
Handler det meste hos min LBS, men det blir naturlig nok nettshopping innimellom.
En annen erfaring er at f.eks CRC har endret rutiner, så å gå fra foretrukket handlested for nesten alt, unngå jeg de nå. Det pleide å være digg å bestille, og ha DHL-mannen på døra på jobben 2 dager etterpå for en helt akseptabel kostnad. Men av en eller annen grunn får jeg det ikke med DHL lenger, selv om jeg bestiller dyreste ekspress. Det ender hos f.eks Colli Care, som ikke klarer å levere, og dermed får jeg pakke etter en drøy uke som jeg må hente selv på post i butikk - til ekspresspris.
Det pleide å være digg å bestille, og ha DHL-mannen på døra på jobben 2 dager etterpå for en helt akseptabel kostnad. Men av en eller annen grunn får jeg det ikke med DHL lenger, selv om jeg bestiller dyreste ekspress. Det ender hos f.eks Colli Care, som ikke klarer å levere, og dermed får jeg pakke etter en drøy uke som jeg må hente selv på post i butikk - til ekspresspris.
Bestilte sykkel fra Wiggle i forrige uke, den kom på døra med DHL-mann noen dager etter. Fikk til og med telefon på formiddagen med spørsmål om når jeg kom til å være på hjemmeadressen min sånn at de kunne passe på å levere når jeg var hjemme og ikke satt på jobb.
Har hatt ymse erfaring med DHL tidligere, men de siste par leveransene har vært eksemplariske (den samme sjåføren hver gang, kanskje vi bare er heldige og det er lokale forskjeller).
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Men av en eller annen grunn får jeg det ikke med DHL lenger, selv om jeg bestiller dyreste ekspress. Det ender hos f.eks Colli Care, som ikke klarer å levere, og dermed får jeg pakke etter en drøy uke som jeg må hente selv på post i butikk - til ekspresspris.
Bestilte noen småting fra CRC, sendt med ekspress, med antatt 1-3 dagers leveringstid. Tok ca tre uker, pakken var innom Hong Kong, dårlige sporingsmuligheter, og bare stusselig. Jeg bestilte et krankdrev med aller billigste frakt, i forrige uke, og det ble sendt fredag, i postkassen påfølgende onsdag.
Synes CRC har tapt seg veldig på lagerført utvalg og priser siste par årene. r2-bikes.de seiler opp som bra sjappe.
Angående Bikeshop, så har de forandret seg fra å å være ei sjappe man ikke handlet i, om man skulle ha ting kjapt, til å bli sjappa man handler i om man vi ha ting fort. Veldig bra.
Sykkelkomponenter.no er framdeles sjappa med übergod karma.
CRC er det lenge siden jeg hadde som førstevalg, gitt. Bikeshop mangler en del på utvalg, samme med Sykkelkomponenter. Har ikke hatt problemer med noen av dem siste tiden, uansett.
Det pleide å være digg å bestille, og ha DHL-mannen på døra på jobben 2 dager etterpå for en helt akseptabel kostnad. Men av en eller annen grunn får jeg det ikke med DHL lenger, selv om jeg bestiller dyreste ekspress. Det ender hos f.eks Colli Care, som ikke klarer å levere, og dermed får jeg pakke etter en drøy uke som jeg må hente selv på post i butikk - til ekspresspris.
Bestilte sykkel fra Wiggle i forrige uke, den kom på døra med DHL-mann noen dager etter. Fikk til og med telefon på formiddagen med spørsmål om når jeg kom til å være på hjemmeadressen min sånn at de kunne passe på å levere når jeg var hjemme og ikke satt på jobb.
Har hatt ymse erfaring med DHL tidligere, men de siste par leveransene har vært eksemplariske (den samme sjåføren hver gang, kanskje vi bare er heldige og det er lokale forskjeller).
Akkurat slik var det med meg og CRC før også. Wiggle og CRC har vel blitt samme sjappe også. Var på hils med DHL-mannen, han ringte, og alt skled strøkent.
Tror CRC har begynt å børse shippinga - de shopper seg til billigste variant når en pakke skal ut. Det var ihvertfall forklaringa jeg fikk.
Helt enig. Det funker utrolig bra. Bestiller på kvelden så er stort sett varene på vei dagen etter.
Min erfaring er at jeg må bestille mandag eller tirsdag for at varene skal være framme før helga (bor i Oslo). Bikeshop sin "sendingsbekreftelse" er bare løgn og fanteri og kommer ofte over et døgn før pakken faktisk er levert posten.
Bestilte sist onsdag morgen, bikeshop sier den er sendt på torsdag, pakken ble levert til posten fredag og er jeg heldig får jeg den i kveld.
Lenge siden du har bestilt fra Bikeshop? Jeg opplevde det også slik tideligere, men de siste gangene jeg har bestilt har pakken vært på postkontoret i Oslo dagen etter bestilling, én dag raskere enn Sykkelkomponenter.
Lenge siden du har bestilt fra Bikeshop? Jeg opplevde det også slik tideligere, men de siste gangene jeg har bestilt har pakken vært på postkontoret i Oslo dagen etter bestilling, én dag raskere enn Sykkelkomponenter.
Som jeg skrev så var siste bestilling hvor dette skjedde på onsdag (i forrige uke).
Kan virke som om BS ikke har helt kontroll på varebeholdningen. Bestiller noen greier de etter sigende skal ha på lager, men får ikke forsendelsen før etter en uke - med forklaring at ikke alle var på lager. Sånt er irriterende.
Bestilte endel varer fra sykkekomponenter forrige uke og det var en del som ikke var på lager allikevel. De valgte å sende de varene de hadde asap og informerte meg samtidig om at varen som manglet ville ettersendes. Veldig enkelt for alle parter.
Det ser også ut til at de har senket prisen på varene noe og lagt til flat frakt på 59,-. Noe som jeg syns er veldig positivt. Da slipper jeg å "vente" til jeg har nok ting til å presse det over fri frakt grensa.
Også har de tatt inn mengder av de mest brukte hjul(og trolig ramme)lagerne. Det er digg det.
Bestilte en del greier fra Bikeshop på tirsdag kveld forrige uke. Alt var på lager. Fikk varen i dag.
Skrev en mail om at jeg var misfornøyd med leveringstid og fikk svar tilbake at de bare garanterer å sende den innen 4 dager så alt var OK fra deres side.
Heldigvis hadde de kjede og bremseklosser på XXL så jeg fikk utnyttet sykkelværet i helga.
Da er årets vår-bestilling sendt til Bikeshop. Tilgjengelighet,priser og erfaring gjør at jeg bruker dem. Sitter ikke og venter på postmann fra jeg har sendt KJØP, blir alltid positivt overrasket når melding kommer . Har jo orden på sykkelparken,alltid litt på lager og alltid en sykkel klar.
Bestilte en del greier fra Bikeshop på tirsdag kveld forrige uke. Alt var på lager. Fikk varen i dag.
Skrev en mail om at jeg var misfornøyd med leveringstid og fikk svar tilbake at de bare garanterer å sende den innen 4 dager så alt var OK fra deres side.
Heldigvis hadde de kjede og bremseklosser på XXL så jeg fikk utnyttet sykkelværet i helga.
Du bestiller varer fra en nettbutikk tirsdag kveld, og mener/forlanger at de skal være levert deg fredag samme uke, og blir misfornøyd når så ikke skjer? Varer som du "må ha" for å redde helgen. Hvorfor bestilte du ikke en uke før? Eller gikk direkte til lokal butikk med en gang?
Re: Dårlig erfaring med Bikeshop.no
[Re: olechr]
#254368527/03/201910:18
Synes Bikeshop har blitt fantastisk. De to siste gangene har jeg bestilt på en søndag, og fått beskjed fra posten at pakken kan hentes på tirsdagen.
Helt enig. Det funker utrolig bra. Bestiller på kvelden så er stort sett varene på vei dagen etter.
Er enig i dette Ole Christian! Har hatt en god del utfordringer med gamle Bikeshop. Uansett: Hadde nylig en ordre med endel stash, der Vittoria airliner skulle være på lager (nesten sikker på dette...). Den kom ikke og stod med leveringsdato 25/2, noe den forøvrig fremdeles står med... Sendte en henvendelse for ca to uker siden, en slik du oppgir ordre nummer, delenummer osv. Man får ikke kopi av den og den forsvinner i det store intet.
Men så kom jeg på det som ble sagt om gamle Bikeshop: Du må ringe Fikk svar så fort at jeg trodde hadde kommet til en talebeskjed! Det viste seg at det er utsolgt fra leverandør og vil ta ca 7-8 uker etter å ha snakket med innkjøper.
Fikk forklart av en hyggelig person at de pleide å svare på henvendelser, men han bekreftet at de ikke har system for å minne/oppdatere kunden.
Bikeshop har et stort vareutvalg og er ofte konkurransedyktige, selv med utenlandske nettbutikker. De har ikke de samme problemene med varesaldo som tidligere og leverer kjapt.
De har allikevel forbedringspotensiale på oppfølging av varer de ikke kan levere og bør svare på henvendelser (web) - dog så fungerer jo telefon fremdeles
Du bestiller varer fra en nettbutikk tirsdag kveld, og mener/forlanger at de skal være levert deg fredag samme uke, og blir misfornøyd når så ikke skjer? Varer som du "må ha" for å redde helgen. Hvorfor bestilte du ikke en uke før? Eller gikk direkte til lokal butikk med en gang?
Tja, gikk vel noe sånt som: *Søndag: så på langtidsværvarsel at det skulle bli slutt på nattefrost *Mandag: tok vårservice på sykkel og konstaterte at jeg trengte nye klosser, kjede styretape ++ *Tirsdag kveld: bestilte alt på Bikeshop for å slippe å gå på butikken
Sånt gjør jeg med mange andre produkter - friluftsutstyr fra fjellsport.no, fiskeutstyr fra skittfiske.no, etc. Jeg opplever da stort sett at varer på lager sendes dagen etter og kommer frem etter to-tre dager. Bedre utvalg enn i lokale butikker og jeg slipper å vente så lenge at det krever langtidsplanlegging.
Hvis du synes det er greit at det tar 3 arbeidsdager (posten mottok sendingen på lørdag) for dem å sende lagerførte varer er du mindre kravstor enn meg.
Superenkel forskning, Bikeshop vs Sykkelkomponenter.
Lagervare bestilt måndags kveld, leveringsbekreftelse mottatt med 10 minutt mellomrom tysdag rundt 1500.
Pakke frå Sykkelkomponenter klar for henting onsdag 1000 (Postnord, sendt frå Bergen så betydeleg kortare veg)
Pakke frå Bikeshop er på samme tidspunkt ikkje mottatt av Posten...... (Til tross for leveringsbekreftelse og pakkenummer tilsendt, kjent problemstilling).
Bikeshop har litt å gå på, på same tid, skulle eg bestilt alt frå Sykkelkomponenter ville leveringstid blitt ei heilt anna da dei ikkje har lagerført det eg bestilte på Bikeshop.