Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2473001 29/03/2018 14:56
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Sitat: Sepeda
Jo, det har du helt rett i, og som sagt - respekt yes

Om du har råd og verditap ikke spiller noen rolle, gå for det! Men da ville jeg også tatt meg tid til å vurdere mer særegne skjønnheter ICON_SMILE

Om du derimot faktisk har begrenset budsjett, ville jeg heller lagt minst halvparten av den summen i fantastiske sykkelturer på nære og fjerne kontinenter ICON_SMILE

Jeg tenkte for øvrig ikke daglig bruk versus søndagstur, men daglig bruk versus ritt på høyt nivå ICON_SMILE

Da er jeg med! Selvfølgelig, så lenge man ikke konkurrerer så er jeg helt enig i at det er overkill. Men jeg tenker at det kan være helt ok å gå for det beste om man er ustyrsnerd og tar godt vare på sykkelen. Det gir i hvert fall meg MYE sykkelglede. Kan vel sammenlignes litt med bilkjøp, eller?

Også helt enig i å da vurdere mer særegne modeller. Og det er vel noe jeg kommer til å gjøre etterhvert også. Akkurat nå har jeg holdt meg til Cannondale pga god bonusordning + forkjærlighet for merket.

Skal sies at jeg vurderer den litt mer edruelige Synapsen med ultegra og Di2. Og da oppgradere til Hollowgramhjulene. Men synes ramma er dørgende kjedelig. Noen synspunkter Sepeda? ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2473005 29/03/2018 15:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Mange får sykkel bygget opp etter egne preferanser, slik pinarello67 beskriver.

Det jeg gjorde med min Roadmachine, var å velge en modell med fin ramme og rimelige komponenter, og deretter oppgradere alle komponenter etter avtale med forhandler. Solgte de originale komponentene jeg ikke brukte selv og som forhandler ikke tok i innbytte.

Hva gjelder Synapse, liker jeg godt de dempede, klassiske fargene på rammesettene i SE-serien, spesielt GLB på versjonen med Apex. Godt utgangspunkt for bygg.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2473013 29/03/2018 16:43
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Gjennomgående aksling i gaffel kom som følge av behovet for å stive opp gaffel for bruk av skivebremser. Er også et sikkerhetsaspekt hva gjelder feste av hjul under den økte belastningen som skiver gir. Nå er det som nevnt standard med gjennomgående akslinger både foran og bak for sykler med skiver, og nye rammesett kommer i all hovedsak med slik

Det høres veldig fornuftig ut, takk for opplysningen! Jeg syntes det var litt usexy med qr bak da jeg til slutt bestemte meg å gå for caad'en, men tror det holder i mange år til. Skjønner allikevel at man ønsker en mest mulig fremtidsretta doning.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: tregil] #2473054 30/03/2018 08:51
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: tregil
Ny X-lite fra Rose
Link viser til utgave med Ultegra til ca 26600,- med tysk mva. Den blir noe dyrere, ca 29000,- ferdig importert og inkl. frakt til Norge. Ser lovende ut og plass til 30 mm dekk.

Kjedelig farge da...

Jeg har en X-LITE SIX DISC Ultegra Di2 i bestilling. Blir spennende. De er utsolgt, så kommer nok ikke før i slutten av mai.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2473071 30/03/2018 14:17
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg er i gang med en test for Landevei.

Cannondale SuperSix Disc Ultegra vs Cannondale Caad12 Disc ultegra vs en tilsvarende Synapse.
Da jeg har en Supersix EVO med felgbremser som personlig sykkel er det ikke fritt for at disse syklene også vil bli sammenlignet med den.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: sykkeloyvind] #2473077 30/03/2018 15:45
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
La meg se...

Det blir altså:

Karbon versus alu.

Ritt- versus komfortgeometri.

Og skiver versus felgbremser.

Den testen dekker det meste - blir spennende ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2474057 04/04/2018 21:38
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Er det egentlig noen alternativer til Canyon Ultimate CF SLX 9.0 hvis man skal ha WT-ramme, DA og bra hjul som ikke er internt brandet til under 50k?
Synes de andre kjente merkene ligger vesentlig høyere i pris, eller baserer seg på litt diffuse husmerke-hjul.
Etter at Sykkelsenteret fikk refs for prisdumping av Cannondale og G-MAX/XXL ikke lenger tar inn toppmodeller av andre enn husmerkene, er det ikke så lett å finne noen tilsvarende prisede andre toppmerker.

Create the problem and sell the solution
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2474063 04/04/2018 22:17
A
Andrebo Offline
Fersking
Fersking
A
Focus Izalco Max Dura Ace ligger veil. på 58k, men har flere ganger blitt solgt for 40k. Kommer med Zipp 302 hjul.

Edit #1: Canyon Ultimate CF SLX 9.0 kommer vel på ca 47k ferdig momset, men du finner den vel neppe med noe særlig rabatt. Eller?
Edit #2: Ser at AG2R har gått over til Factor, og kan ikke finne at Focus sponser noe annet WT-lag, så da har du nok rett. Men Izalco Max var ihvertfall WT-ramme inntil årets sesong ICON_SMILE

Redigert av Andrebo; 04/04/2018 22:43.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2474069 05/04/2018 05:24
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Den du linker til er felgbrems-varianten, disc-versjonen kommer med 140mm rotor, som er uaktuelt for meg etter en del erfaringer med overoppheting på Tenerife og GC. Antar det er fordi ramma ikke støtter 160mm, men vet jo ikke. Ikke begeistret over proprietære RAT-akslinger heller.

Canyon har stort sett ca. 10% rabatt under hver Grand Tour.

Redigert av DuffMcShank; 05/04/2018 05:25.

Create the problem and sell the solution
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: DuffMcShank] #2474078 05/04/2018 06:08
A
Andrebo Offline
Fersking
Fersking
A
Glemte selvfølgelig å se spørsmålet ditt i lys av tittel på tråden, som spesifiserer skivebrems ICON_SMILE Ser det er feil i spesifikasjonene til Focus; Izalco Max Disc kommer med 160 mm foran og bak. Det finnes for øvrig en løsning for å bytte ut RAT med vanlig akslinger. Uansett selges disc-modellen kun med Di2, og sprenger dermed 50k selv på tilbud.

Men Ultimate CF SLX Disc 9.0 havner vel i utgangspunktet på ca 53k ferdig momset? Evt 47k under GT, men da er du uansett avhengig av rabatten for å komme under 50k. Poenget mitt var at du ofte kan finne andre merker med langt mer rabatt enn Canyon, nettopp fordi Canyon har så lave priser i utgangspunktet. Men da er du selvfølgelig avhengig av litt mer planlegging og/eller venting. Det kan vel også bli et problem at færre og færre ser ut til å tilby WT-rammer med DA uten Di2, noe som øker prisen en del. Tror Canyon blir det alternativet som er lettest å få tak i for under 50k, og prisen er jo utvilsomt god.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2474081 05/04/2018 06:19
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: eladc

Skal sies at jeg vurderer den litt mer edruelige Synapsen med ultegra og Di2. Og da oppgradere til Hollowgramhjulene. Men synes ramma er dørgende kjedelig. Noen synspunkter Sepeda? ICON_SMILE

Da jeg hentet ny sykkel hos Claes Henrik Sykkel i Drøbak hadde han akkurat montert en 2018 Synapse Hi-Mod Disc med mekanisk DA og de HG hjulene, vanvittig bra spec på den sykkelen. Blank svart med grå felter på ramma. Det var rett og slett en særdeles flott sykkel. Jeg har gått fra DA90xx til DA91xx (fortsatt mekanisk) m skiver og fra første girskift må jeg si at den nye imponerer. Jeg ville ikke valgt den tyngre Ultegra Di2 fremfor DA mekanisk.

Redigert av EmilZipp; 05/04/2018 06:59.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: EmilZipp] #2474313 05/04/2018 18:48
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Sitat: EmilZipp

Da jeg hentet ny sykkel hos Claes Henrik Sykkel i Drøbak hadde han akkurat montert en 2018 Synapse Hi-Mod Disc med mekanisk DA og de HG hjulene, vanvittig bra spec på den sykkelen. Blank svart med grå felter på ramma. Det var rett og slett en særdeles flott sykkel. Jeg har gått fra DA90xx til DA91xx (fortsatt mekanisk) m skiver og fra første girskift må jeg si at den nye imponerer. Jeg ville ikke valgt den tyngre Ultegra Di2 fremfor DA mekanisk.

Jeg vurderte akkurat denne modellen, men nekter matt ramme pga vanskelig å holde fin. Denne ser matt ut på alle bilder jeg kan se. Ikke blank i det hele tatt. Kan du linke til den? ICON_SMILE

Redigert av eladc; 05/04/2018 19:37.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2474852 08/04/2018 15:16
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Valgets kvaler...

Det står rett og slett på det estetiske. Klarer ikke komme bort fra det. Vil bli glad av å se på sykkelen. Det er sykkelen under som ligger innenfor budsjettet:

[img:left]http://ciclimattio.com/s/cannondale/synapse-carbon-disc-ultegra-di2-2018/?id=19466[/img]

...beklager, får ikke lagt inn bildet ordentlig tross tutorialen her på forumet.

Men synes ikke den er særlig vass. Uansett vil den bli oppgradert med hollowgramhjul og vittoriadekk, + en save-setepinne tenker jeg. I tillegg king cage flaskeholdere i titan. Likevel ser jeg for meg at den kommer til å mangle wow-faktoren. Her mener jeg ikke skrikende logoer og mye mønster. Har blitt veldig venn med visjonen til Sepeda om en clean look med dempet logo og ensfarget ramme. Til nærmere 60 veiledende (med innbytte av hjul) blir det vel for dumt å være sånn passe fornøyd utseendemessig. Eller? Noen meninger?

Jeg kunne gjerne strukket meg et hakk opp til dura ace og red etap, og vært litt kreativ med budsjettet. Men her er det kun matte rammer å få. Jeg liker tanken på helt sort sykkel, men da bør det være blank lakk. Det er finere, men mest av alt så er det en annen verden å vaske og vedlikeholde.

Det er kun Cannondale som er aktuelt og har forelsket meg i Synapsen. Så en mer rendyrket racer får heller komme senere.

Redigert av eladc; 08/04/2018 15:30.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2474859 08/04/2018 16:18
A
Andrebo Offline
Fersking
Fersking
A
Til nærmere 60 veiledende (med innbytte av hjul) blir det vel for dumt å være sånn passe fornøyd utseendemessig. Eller? Noen meninger?

Min mening er at du skal være strålende fornøyd med sykkelen din om du bruker så mye på den. Du kan alltids høre med forhandlere om de kan skaffe sykkelen i en av de andre fargene, den rammen finnes jo i hele ni forskjellige farger.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2474862 08/04/2018 16:30
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Til nærmere 60 veiledende (med innbytte av hjul) blir det vel for dumt å være sånn passe fornøyd utseendemessig. Eller?

Joda, selv om estetiske forskjeller gjerne fremstår som langt mer avgjørende når man er i kjøpemodus enn når man er i syklemodus ICON_SMILE

Har forresten matt ramme selv, men med beskyttelsestape på gaffel og kjedestag, som dermed blir blanke. Og folk tror jo det er sånn det skal være ICON_SMILE

Har aldri vært i nærheten av et slikt budsjett selv, men ville som nevnt over alliert meg med en dyktig og fleksibel forhandler, funnet den rette rammen og deretter avtalt komponenter. Det er ikke noe problem å bytte gruppe. Om forhandler ikke vil ta original gruppe i innbytte (altså gi prisavslag), vil du kunne selge den til god pris på Finn eller her på forumet.

Forstår at du har bestemt deg for Synapse, som er et godt valg.

Jeg synes ærlig talt at alle rammene i serien er pene og hadde levd utmerket med hver av dem ICON_SMILE

Her er versjonen med Ultegra Di2, som du vurderer. Jeg synes absolutt ikke det er noe galt med den, men er enig at man skal lytte til hjertet.

Og om jeg skulle velge ramme helt fritt, hadde jeg trolig havnet på denne lekkerbisken ICON_SMILE

Ifølge hinault her på forumet, er dette en historisk Cannondale-farge fra 90-tallet som er brukt få ganger etter 2000 ICON_SMILE

Har sett skjønnheten selv, og den fremstår mørkere i virkeligheten enn på hjemmesiden. Fargen på bildet over er slik jeg husker den.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2474865 08/04/2018 16:41
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Selv sitter jeg og sikler litt på https://www.evanscycles.com/en-no/focus-izalco-max-disc-ultegra-di2-2018-road-bike-EV317726 om dagen, selv om det er litt over budsjett.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Gråstein] #2474868 08/04/2018 16:45
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
yes

I år har Focus noen av de lekreste lakkeringene på markedet.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Gråstein] #2474869 08/04/2018 16:50
A
Andrebo Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: Gråstein
Selv sitter jeg og sikler litt på https://www.evanscycles.com/en-no/focus-izalco-max-disc-ultegra-di2-2018-road-bike-EV317726 om dagen, selv om det er litt over budsjett.

Jeg gikk for akkurat den paret med et par Roval CLX 50. Selv om jeg ikke har fått syklet på den enda kan jeg definitivt anbefale den estetisk sett. Rødfargen gjør seg like bra i virkeligheten som på bilder ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2474876 08/04/2018 17:06
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Vet du om det er noen andre endringer enn lakkering siden fjorårets modeller? Har ikke klart å finne noe om forskjellene. (Tenker da på selve ramma)

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Gråstein] #2474877 08/04/2018 17:11
A
Andrebo Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: Gråstein
Vet du om det er noen andre endringer enn lakkering siden fjorårets modeller? Har ikke klart å finne noe om forskjellene. (Tenker da på selve ramma)

Rammen skal være den samme så vidt jeg har forstått. Pga lakkvekt er nok årets ramme litt tyngre enn fjorårets versjon i svart matt.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2474881 08/04/2018 17:22
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Og om jeg skulle velge ramme helt fritt, hadde jeg trolig havnet på denne lekkerbisken ICON_SMILE

Jeg ser den. Har derimot aldri vært tilhenger av lys blå sånn ellers, så sliter litt med å velge den på sykkel. Selv om jeg absolutt ser at rammen er stilig. Siden jeg har SuperX-en som også er ganske fargesterk, så heller jeg mot mer basic farger på racer. Det er absolutt ikke sikkert at den grå Synapsen med di2 blir så kjedelig som jeg forestiller meg.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2474887 08/04/2018 17:37
E
eladc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E

Har forresten matt ramme selv, men med beskyttelsestape på gaffel og kjedestag, som dermed blir blanke. Og folk tror jo det er sånn det skal være ICON_SMILE

Sykkelen vil bli brukt 4-5 ganger i uken, i all slags vær, og vasket etter hver tur. Du har muligens en annen erfaring enn meg, men jeg synes det er mye vanskeligere å ta en rask vask med pent resultat på en matt ramme. Den er også mer kresen/umulig når det kommer til folie og div sprayer. Ser det er flere på forumet så har fått nok av matt lakk, og det har nok gjort meg ekstra skeptisk.

Har aldri vært i nærheten av et slikt budsjett selv, men ville som nevnt over alliert meg med en dyktig og fleksibel forhandler, funnet den rette rammen og deretter avtalt komponenter. Det er ikke noe problem å bytte gruppe. Om forhandler ikke vil ta original gruppe i innbytte (altså gi prisavslag), vil du kunne selge den til god pris på Finn eller her på forumet.

BMC-en du har er vel ikke sååå langt unna i pris? Eller? Du oppgraderte en del? Jeg har ikke satt meg så mye inn i priser for det merket, så du får ha meg unnskyldt! Forhandler er valgt. Svært fornøyde med de. Pga oppspart bonus og rabatter så blir det ikke aktuelt med noe annet enn Cannondale. Har også en forkjærlighet for merket, selv om jeg ikke alltid er så begeistret for designen ICON_WINK

at du har bestemt deg for Synapse, som er et godt valg.

Har snust litt på Supersix også, men så lenge jeg ikke sykler ritt så tror jeg ikke at jeg er helt der.

Redigert av eladc; 08/04/2018 17:39.
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: eladc] #2474897 08/04/2018 18:00
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sykkelen vil bli brukt 4-5 ganger i uken, i all slags vær, og vasket etter hver tur. Du har muligens en annen erfaring enn meg, men jeg synes det er mye vanskeligere å ta en rask vask med pent resultat på en matt ramme. Den er også mer kresen/umulig når det kommer til folie og div sprayer. Ser det er flere på forumet så har fått nok av matt lakk, og det har nok gjort meg ekstra skeptisk.

Jeg opplever det ærlig talt ikke som et problem overhodet, men så er min Roadmachine heller ikke en søndagssykkel som skal skinne konstant ICON_SMILE Mitt hemmelige våpen er Simple Cleansing Facial Wipes for raskt å fjerne skitt som gir misfarging ICON_LAUGH

BMC-en du har er vel ikke sååå langt unna i pris?.

Fra 60.000? Jo, laaangt unna ICON_SMILE Men BMC selger ikke på pris, nei. Tilsvarende modell med Ultegra Di2 ligger på like under 50.000 hos Unaas.

Har snust litt på Supersix også, men så lenge jeg ikke sykler ritt så tror jeg ikke at jeg er helt der.

Ville ikke valgt bort Supersix selv om du ikke sykler ritt. Mer aggressiv, mindre vibrasjonsdemping og mindre dekklaring, men likevel godt mulig du ville ha trivdes. Kanskje kan du få prøvekjøre?

Sykkeløyvind er - som han allerede har nevnt i tråden - i gang med en test av Supersix versus Caad12 versus Synapse. Kommer i Landevei.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2481146 05/05/2018 07:11
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Flyttet til annen tråd ICON_SMILE

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: Sepeda] #2481659 07/05/2018 14:42
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Nå ble det jo en Endurace CF SLX 8.0 på meg senhøstes og den er jeg veldig fornøyd med (fikk første ordentlige langturen i går, løper som jeg har blitt...), men om jeg ikke hadde kjøpt ennå måtte jeg ha vurdert denne

Cérvelo R3D

Riktig lekker, og det ser ut til at mye er gjort riktig.

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2481914 08/05/2018 12:21
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg har en Cervelo R3D Di2 Ultegra inne til test for Landevei akkurat nå.
Testes mot:
Cannondale Supersix Evo Ultegra Disc
Canyon Ultimate CF SL Disc Aero 8.0
Merida Scultura C7000 Ultegra Di2
BMC Team Machine SLR02 Two
og
Cube Agree C:62 Race Disc

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: sykkeloyvind] #2481952 08/05/2018 14:53
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: sykkeloyvind
Jeg har en Cervelo R3D Di2 Ultegra inne til test for Landevei akkurat nå.

Det blir interessant. Papir- eller nettsak?

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2482990 13/05/2018 20:12
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Hei

Er det noen som har oppgradert disc-hjulsettet på raceren, som kan tenke seg å låne/leie bort det gamle settet? Jeg trenger et reservesett under Styrkeprøven

Harald D

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2483093 14/05/2018 08:51
C
Callemacody Offline
Entusiast
Entusiast
C
Jeg er veldig interessert i overgangen til "moderne racer"

I det legger jeg følgende kriterier:

Skivebrems (for å kunne fornuftig bruke carbon-hjul)
Brede felger tubeless-ready
Ramme med klaring til å kunne bruk 28mm dekk (minst) for å kunne bruke tubeless med lavere trykk.

Personlig har jeg ikke spesielt behov for elektroniske gir, og har derfor tenkt at f.eks mekanisk DA er "drømmen".

Har sett f.eks på både cannondale supersix og caad12, er det noen andre enn meg som ikke kan forstå at det er tilnærmet 20 lapper i prisforskjell på disse to, når hjul og komponenter er identiske?

Andre mulige alternativer som kan handles enten på nett eller norsk forhandler? Helst Bergen ICON_WINK

Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems [Re: thomasengen] #2483101 14/05/2018 09:02
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
Har ingen sammenligningsgrunnlag på annet enn min gamle Cannondale Synapse, men jeg synes at min Cube Agree C62 slt disc er en kvikk racer.. Hjulene er nok ikke de letteste, så kunne nok vært spart noen gram på nytt hjulsett, men synes den virker kvikk og responsiv..

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Side 5 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå