Meldingen fra Norsk Tipping er ekte, vi skal rydde litt i gamle data. Dvs slette såkalte "Lykkekuponger" som ikke lenger kan brukes.
Er "jag" en person med lønn fra Norsk Tipping? Ikke vet jeg, men...?
"Slette "lykkekuponger" som ikke lenger kan brukes"?
Det er da ikke det dette mest handler om: Det er sendt ut underlige sms-meldinger til hundretusener av spillere (og tidligere spillere) som ALDRI noen gang har sendt inn noen "Lykkekupong".
Her må den, som trolig kan være en person med en viss relasjon til Norsk Tipping, klare å forholde seg til de faktiske forhold, ikke bagatellisere denne kjempetabben.
Etter "nobrainer"-fadesen av Norsk Tipping, hvor trolig flere hundre tusen personer har mottatt en nærmest uforståelig svindel-lignende sms-fra tlf "60000", med henvisning til en Facebook side...
Her har Norsk Tipping valgt strategien "taushet er gull".Ingen opplysning om, eller forsøk på å klare opp denne fadesen, på NorskTipping sine nettsider. Kun kommisjonærer får en telefonsvarer som opplyser at sms-meldingen, overraskende nok, faktisk er fra Norsk Tipping.
Dette er igjen et typisk eksempel på den usmakelige arroganse fra Norsk Tipping.
"Skal rydde opp"...hva betyr det i praksis?
Kan ikke Norsk Tipping selv komme på banen (i media) med en oppklaring og unnskyldning til urovekkede (forhenværende) brukere?
Ad: "nobrainere": Er Norsk Tipping på Hamar et trekkplaster for "nobrainere"? I et distrikt (Hedmark generelt) med klart lavere teoretisk kompetanse enn landsgjennomsnittet, - vil "nobrainere" her lettere kunne komme gjennom og få ansettelse? Jag berre spør...
Setter ting litt på spissen her nå, - det har Norsk Tipping fortjent...
At et stort foretak som Norsk Tipping legger ut, til trolig flere hundretusen personer, en link som begynner med: fb…
Der "fb" står for Facebook. Facebook er vel ikke kjent for seriøsitet.
Hvorfor linker Norsk Tipping til et lite tillitsvekkende medium som Facebook? Som gir grunnlag for uro omkring mulighet svindel i seg selv?
Svært mange personer er ikke på Facebook (inkludert meg selv) og jeg er overrasket over at et antatt seriøst foretak skal linke dit.
Ad: tlf. Nr. "60000". Dette vekker ytterligere grunn til mistanke om useriøsitet. Tlf.nummer i Norge har vanligvis 8 siffer. Nummeret 60000 virker underlig for de fleste. (selv om googling faktisk avslører at dette er det NYE nummeret for sms-meldinger far Norsk Tipping, noe de færreste vel vet).
Avsender-nummeret for den underlige sms-meldingen, "nr. 60000" gir meg umiddelbart en indikasjon om at dette kan være et progrogramvare-generert nummer, eller et "proxy"-nummer. Mindre heldig valgt av Norsk Tipping, det nummeret.
Norsk Tipping, og dets brukere, er et yndet mål for svindelforsøk av ymse slag. Derfor bør Norsk Tipping, etter min mening, være særdeles varsomme med å sende ut "horrible", og usedvanlig dårlig formulerte, sms-meldinger til sakesløse personer.
https://www.nrk.no/kultur/ble-svindlet-for-16.000-gjennom-tippekortet-sitt-1.14011363