Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Feil ved wattmåling

Feil ved wattmåling #2481407 06/05/2018 21:19
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hei, lurer på om noen har noen gode tips angående rare wattverdier på flere ulike wattmålere. Virker som jeg er inkompatibel med wattmåling og jeg er ikke lysten på å kjøpe noe nytt produkt før jeg finner ut hvor feilen ligger.

I fjor høst tok jeg sjangsen på å kjøpe en Team Zwatt wattmåler (Zimanox, venstre krankarm). I starten fikk jeg veldig ustabile målinger som varierte fra alt for lave til for høye, og i blant troverdige verdier. Det varierte fra gang til gang jeg startet computeren, men var konsistent under økten. For ordens skyld, jeg har målt wattprofil hos melkesyrefabrikken og syklet sammen med andre med wattmåler, så jeg vet sånn ca hva jeg produserer.

Jeg henvendte meg til produsenten og de har vært hjelpsomme hele veien, men de klarer ikke finne feilen utover å konstatere feil verdier. De har prøvd å reparerer enheten og ersttattet den med to nye enheter, men feilen er der fortsatt så problemet ligger neppe i måleren selv. Nå er målingene konsistente, men jevnt over vesentlig for lave, et sted mellom 50 og 100 watt på noenlunde normal belastning, anslår jeg.

Etter å ha brukt mye tid på dette, kjøpte jeg en brukt Stages og fikk montert på en annen sykkel hos XXL. Til min store overraskelse viser denne også for lite, ganske likt faktisk som Team Zwatt-måleren. Dette gir ingen mening for meg. Begge målerene er kalibrert og oppdatert etter anvisning. Målingene er også feil når jeg kobler rett til mobilen og dropper computeren, en Polar V650 (har ikke prøvd dette med Stages ennå).

Attpåtil klarer Strava å estimere for lavt på segmenter når jeg kjører stigninger. Antagelig ingen sammenheng, men verdiene minner mistenkelig om de jeg får av wattmålerne. Dette skjedde over natten for et år eller to siden. Før det, viste estimatene troverdige tall. Jeg har dobbeltsjekket at riktig fysisk data ligger inne.

Jeg tror jo ikke at alle disse tingene har noen sammenheng, men det er påfallende at tre ulike kilder for wattmåling alle er feil og ganske like hverandre. Jeg kan jo prøve å kjøpe en Stages til, men nå er jeg skeptisk til om det vil funke uten at jeg kan forklare de andre avvikene.

Hva tenker dere? Bare uflaks eller er det en underliggende brukerfeil eller bug et eller annet sted?

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481421 06/05/2018 23:10
J
Joaaso Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Bare for å være på den sikre siden, siden du ikke nevner det; har du/produsenten dobbeltsjekka at computer/mobil er satt opp for single side wattmåling, slik at målingene dobles? Har ingen erfaring med de spesifikke produktene dine, men sett bort fra variasjonene du nevner i starten og det med strava, kan det minne om feil i oppsett mtp dual/single-side.

Har pedaler selv og de to eneste gangene jeg har opplevd kraftig avvikende målinger (også for lave, rundt eller under 100w) har det skyldtes at bare den ene pedalen (av ulike årsaker) har levert måling til computeren som var satt opp for to.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481433 07/05/2018 06:24
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Hva skjer med målingene hvis du byttelåner sykkel med en annen? Får da vedkommende feil tall og du riktige, får begge riktige, eller følger feilen person?

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481442 07/05/2018 06:49
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har du testet med en måler som måler begge beina?
Nå er 50-100w mye, men jeg kan f.eks ha 45/55 fordeling i seige bratte klatringer, på 350w vil det da si at venstre tråkker 157,5w og høyre 192,5w. Ved kun venstremåling ville jeg fått 315w.

Du fikk vel ikke feil verdier hos melkesyrefabrikken, hvor all watt ble målt?

Stages er følsom for riktig moment ved montering, er dette sjekket?

You are what you eat...mmm nuts
Re: Feil ved wattmåling [Re: Joaaso] #2481458 07/05/2018 07:15
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Joaaso
har du/produsenten dobbeltsjekka at computer/mobil er satt opp for single side wattmåling, slik at målingene dobles?

Dette har jeg foreslått, men de har ikke sett på dette som noen mulig løsning. Men jeg tror ikke målingene er helt ned i 50 %. Kanskje mer som i 60-70. Men jeg skal dobeltsjekke dette med dem før jeg gir helt opp.

Re: Feil ved wattmåling [Re: oyvin] #2481459 07/05/2018 07:16
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: oyvin
Hva skjer med målingene hvis du byttelåner sykkel med en annen? Får da vedkommende feil tall og du riktige, får begge riktige, eller følger feilen person?

Dette har jeg også lurt på,men ikke fått prøvd. Jeg har selv 170 mm lengde og det begrenser mulighetene litt. Jeg har heller ikke flere sykler som passer de ulike målerne. Stagesmåleren sitter på en SRAM-sykkel og den tredje sykkelen min som har Shimano har 172,5-krank.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Hoaas] #2481462 07/05/2018 07:18
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: Hoaas
Har du testet med en måler som måler begge beina?
Nå er 50-100w mye, men jeg kan f.eks ha 45/55 fordeling i seige bratte klatringer, på 350w vil det da si at venstre tråkker 157,5w og høyre 192,5w. Ved kun venstremåling ville jeg fått 315w.

Du fikk vel ikke feil verdier hos melkesyrefabrikken, hvor all watt ble målt?

Stages er følsom for riktig moment ved montering, er dette sjekket?

Ja, jeg fikk da testet total watt. Tror ikke det handler om dette siden utslagene er så store og siden måleren tidligere produserte troverdige tall i perioder.

Men dette med moment kan være en forklaring, selv om jeg tviler. Jeg har ikke brukt momentnøkkel på den første måleren. Stagesmåleren ble montert på XXL,så der vet jeg ikke.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481491 07/05/2018 08:03
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Bor du i Oslo? Kan møte deg på en sykkeltur hvis du er gira på å prøve, har 170mm krankarmer og Stages 2.gen venstremåler som vi kan bytte på.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481498 07/05/2018 08:26
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: Elmersen
Sitat: oyvin

Dette har jeg også lurt på,men ikke fått prøvd. Jeg har selv 170 mm lengde og det begrenser mulighetene litt. Jeg har heller ikke flere sykler som passer de ulike målerne. Stagesmåleren sitter på en SRAM-sykkel og den tredje sykkelen min som har Shimano har 172,5-krank.

Jeg mente som i "ute og sykler tur med en kompis som også har wattmåler, og så i bunnen av Lierbakkene bytter vi sykkel og så sammenligner vi målingene vi får mens vi sykler oppover gjerne både et strekke over og et strekke under terskel, og til slutt på toppen bytter vi tilbake. Hvem har 100 W for lite når dere bytter sykkel?"

Det er sammenligningen der og da som er poenget, for å identifisere bedre hvor feilen oppstår. Det er et poeng i seg selv ikke begynne å bytte rundt på deler og oppsett på hver sykkel. Du skal bare endre på totalenhetene "sykkel" og "rytter".

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481501 07/05/2018 08:34
T
Trazor Offline
Medlem
Medlem
T
Så du har 2 forskjellige wattmålere som gir deg for lav verdi, og Strava estimerer ca samme lave verdi. Hva er oddsen for at alle disse 3 inputene skal gi feil verdi i og med at de er konsistente og like lave?
Hvis det høres ut som en hest, lukter som en hest og kjennes ut som en hest er det mest sannsynlig en hest og ikke en zebra.

Men for å komme med et innspill som ikke antyder at du produserer mindre watt enn hva du tror, kan du prøve et pedalbasert wattmeter? Assioma Uno koster nå ca 5k nytt, og her skal det mye til å montere det feil.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481509 07/05/2018 08:46
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Den beste testen vil være om du finner en kompis som har wattpedaler - låne disse på sykkel parallelt med Stages, og registrere watt fra hvert system på to sykkelcomputere samtidig.
Så tester du først, og deretter kompisen din... optimal testprotokoll.
Hadde være generelt gøy å høre om resultatet fra en slik test.

Min Stages måler noe annet enn min smartrulla - men den måler konstant (%) lik forskjell. Hvilket tall den måler spiller ingen rolle for meg, så lenge jeg er trygg på at den måler det samme hver gang.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481511 07/05/2018 08:48
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M
Strava-estimatet er det i grunnen bare å glemme. Under optimale forhold (ingen vind, helt jevn stigning, 100% korrekt angitt ekvipasjevekt), kan det gi en grei pekepinn, men det skal lite til før det blir feil.

Stages er ikke veldig følsom for moment, men det er jo selvfølgelig alltid best å dra til med korrekt moment. Forskjellene som beskrives her er altfor store til å kunne skyldes feil tildragningsmoment.

Når det gjelder dobling av verdier for enkeltsidige målere, så skjer jo dette i måleren selv, det er ikke computeren som gjør det. Måleren skal sende det den mener er total watt til computeren.

Ellers er det vanskelig å se for seg at det kan være noen form for brukerfeil. Eneste mulighet er som Hoaas er inne på, at du har ekstremt skeiv fordeling mellom beina, men det virker ikke heller sannsynlig.

Byttelåning av sykkel med noen andre og så sykle samme bakke side by side er en veldig grei test, pass bare på å ikke vektlegge øyeblikksmålingene mens dere sykler. Sjekk snittverdiene i loggen etterpå.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Hoaas] #2481512 07/05/2018 08:48
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Stages er følsom for riktig moment ved montering

Er den det - og i så fall hvorfor?

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481514 07/05/2018 08:50
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
For en mulig testprotokoll kan du se her:
https://www.terrengsykkel.no/Utstyr/Test/quarq_stages-test

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Feil ved wattmåling [Re: thamg] #2481580 07/05/2018 10:53
Panda Offline
Besatt
Besatt
Sitat: thamg

Stages er IKKE avhengig av korrekt moment.
Her fra hjemmesiden deres:
"The installation of the Shimano Stages Power Meter follows the process as the manufacturer's recommended installation, with no changes to the process or torque specifications."

Re: Feil ved wattmåling [Re: Panda] #2481622 07/05/2018 12:19
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Panda

"The installation of the Shimano Stages Power Meter follows the process as the manufacturer's recommended installation, with no changes to the process or torque specifications."

Gjelder dette gen1 også? Min gen1 viste store forskjeller mellom feil moment og riktig moment. Tydelig at de har forbedret seg der i allefall ICON_SMILE

Edit: https://support.stagescycling.com/en/sup...-shimano-models

Her bruker de nå momentnøkkel i allefall. Og det var når disse boltene var dårlig strammet jeg fikk helt feil verdier.

Redigert av Hoaas; 07/05/2018 12:25.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481625 07/05/2018 12:22
M
mroek Offline
Ivrig
Ivrig
M

Akkurat det betyr jo ikke at den ikke er følsom for korrekt moment, siden produsenten av krankarmen gjerne kan angi et anbefalt moment. Shimano sier vel 12-14 Nm på klemboltene, mener jeg å huske.

Redigert av mroek; 07/05/2018 12:23.
Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481636 07/05/2018 12:44
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg har diskutert litt med forumet og meg selv rundt Stages som jeg syntes ga for høye verdier. I denne tråden finner du en oppskrift for hvordan du sjekker om Stages virkelig måler korrekt. Nemlig med en Static Load Calibration.

Rainman - sammenligning av wattmålere

LarsB

Redigert av larsb; 07/05/2018 13:09.
Re: Feil ved wattmåling [Re: Hoaas] #2481649 07/05/2018 13:39
thamg Offline
Ivrig
Ivrig

Gjelder dette gen1 også? Min gen1 viste store forskjeller mellom feil moment og riktig moment. Tydelig at de har forbedret seg der i allefall ICON_SMILE

Edit: https://support.stagescycling.com/en/sup...-shimano-models

Her bruker de nå momentnøkkel i allefall. Og det var når disse boltene var dårlig strammet jeg fikk helt feil verdier.

Installasjonsvideoen viser korrekt installasjon av krankarm - den skal strammes med 12-14 Nm av hensyn til at boltene ikke skal strammes for mye, men nok til at den ikke faller av. Dette er ikke det samme som at Wattmåleren fra Stages er avhengig av et spesielt moment.

Re: Feil ved wattmåling [Re: thamg] #2481652 07/05/2018 13:42
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei, det er jeg enig i. Jeg bare sier at min gen1 måler viste forskjellige verdier om disse boltene var løse sammenlignet med strammet til. Men nå er det sannsynligvis ikke der problemet til TS ligger uansett, så det er ikke så himla nøye.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Hoaas] #2481655 07/05/2018 14:19
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Nei, det er jeg enig i. Jeg bare sier at min gen1 måler viste forskjellige verdier om disse boltene var løse sammenlignet med strammet til. Men nå er det sannsynligvis ikke der problemet til TS ligger uansett, så det er ikke så himla nøye.

OK - jeg har også gen 1, men jeg har vel strengt talt ikke testet de med noe annet enn omtrentlig korrekt moment på krankarmen. Men dette er altså kun av hensyn til sikkerhet for at ikke armen skal løsne mens jeg står og trør...
Synes bare det er rart om dette skal ha vesentlig betydning for den målte deformasjonen i lengdeaksen av krankarmen.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481690 07/05/2018 17:12
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Måler de ikke vridning i krankarmen også?

Mener ikke at 11,9 eller 14,1 Nm er krise, men en gang da jeg hadde glemt å stramme fikk jeg rare verdier. Mener jeg å huske. Med såpass mange tester frem og tilbake tviler jeg på at dette er årsaken i TS' tilfelle. (Ser nå at Hoaas har sagt akkurat dette for lengst. Jaja.)

Men jeg ville altså sjekket om avviket var en egenskap med sykkelen og ikke med f.eks. tråkket til rytteren, for å rydde den muligheten av veien.

Redigert av oyvin; 07/05/2018 17:45.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481745 07/05/2018 20:34
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Takk for mange gode innspill her. Tar med meg at det kan være greit å få sjekket momentet på innstrammingen, selv om jeg faktisk har opplevd at måleren ble litt løs en gang uten at det så ut til å gjøre noen stor forskjell. Stort sett har den sittet "normalt stramt" med en god umbrakohendel.

Sikkert lurt også å bytte sykkel med noen for å se hvor stort avviket er. Dessverre er det lettere sagt enn gjort da jeg ikke har noen sykkelkompiser i området på min størrelse. Det er ikke tvil om at det er noe feil, dette har jeg også fått bekreftet at produsenten som har lest av filene mine når jeg har gjennomført standardisert test. Og jeg har som sagt hatt troverdige verdier på 2 av 3 kilder tidligere. Avviket ser ut til å være større med Team Zwatt-måleren, men jeg har for lite data med Stages-måleren til å konkludere helt sikkert her.

Ellers noterer jeg meg at neste forsøk antakelig bør være pedalpasert eller tosidig. Assima Duo er jo en løsning, men jeg er ikke så gira på å bytte fra Shimano-klosser. Dessuten er jeg i Polar-universet, så Garmin-løsninger funker heller ikke. Når det er sagt, har jeg ikke noen grunn til å mistenke spesielt stor forskjell høyre/venstre. Har ingen merkbar styrkeforskjell på beina.

Redigert av Elmersen; 07/05/2018 20:38.
Re: Feil ved wattmåling [Re: pharynx] #2481746 07/05/2018 20:35
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: pharynx
Bor du i Oslo? Kan møte deg på en sykkeltur hvis du er gira på å prøve, har 170mm krankarmer og Stages 2.gen venstremåler som vi kan bytte på.

Takk, veldig snilt, men jeg bor i Drammen uten så mange Oslo-treffpunkter, så jeg får se litt på om jeg skal bry oss med det.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481798 08/05/2018 07:02
pharynx Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pharynx

Takk, veldig snilt, men jeg bor i Drammen uten så mange Oslo-treffpunkter, så jeg får se litt på om jeg skal bry oss med det.
Den er god, rop ut hvis du er i byen på sykkeltur iallefall så tar vi oss en tur.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481873 08/05/2018 10:21
Gjaevert Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg har samme måler som deg Elmersen, en Team Zwatt Zimanox.
Har ikke testet like grundig som deg, men har noe av den samme erfaringen fra tiden på rulle i vinter.
Dvs at Tacx Vortex rullen min alltid lå "nivået" over i watt, det varierte alt fra 30-100watt og virket å ligge på en ca % gjennom øktene. Selv om jeg ofte så at etter en stund ut i økten så nærmet det seg mer enn på starten.

Nå som jeg har begynt å sykle ute har jeg ikke noe å sammenligne med og har heller ikke så god peiling på min egen watt at jeg har tatt det noe videre. Målingene er jo stabile, selv om jeg kanskje skulle tro de var x% høyere (basert på Vortex tallene fra rulla).

Men hvis du finner ut noe her må du gjerne dele!

Cannondale CAAD13 2020
Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2481874 08/05/2018 10:22
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk for mange gode innspill her. Tar med meg at det kan være greit å få sjekket momentet på innstrammingen, selv om jeg faktisk har opplevd at måleren ble litt løs en gang uten at det så ut til å gjøre noen stor forskjell. Stort sett har den sittet "normalt stramt" med en god umbrakohendel.

Sikkert lurt også å bytte sykkel med noen for å se hvor stort avviket er. Dessverre er det lettere sagt enn gjort da jeg ikke har noen sykkelkompiser i området på min størrelse. Det er ikke tvil om at det er noe feil, dette har jeg også fått bekreftet at produsenten som har lest av filene mine når jeg har gjennomført standardisert test. Og jeg har som sagt hatt troverdige verdier på 2 av 3 kilder tidligere. Avviket ser ut til å være større med Team Zwatt-måleren, men jeg har for lite data med Stages-måleren til å konkludere helt sikkert her.

Ellers noterer jeg meg at neste forsøk antakelig bør være pedalpasert eller tosidig. Assima Duo er jo en løsning, men jeg er ikke så gira på å bytte fra Shimano-klosser. Dessuten er jeg i Polar-universet, så Garmin-løsninger funker heller ikke. Når det er sagt, har jeg ikke noen grunn til å mistenke spesielt stor forskjell høyre/venstre. Har ingen merkbar styrkeforskjell på beina.

Det jeg stusser på er jo at du får like lave målinger på to enheter. Den ene har fått bekreftet fra produsent at har feil i målingene/stabilitet, mens den andre (stages) tilsynelatende skal ha fungert normalt før du kjøpte den. Du får også like lave verdier ved bruk av annen head unit (garmin/wahoo etc)? Er klar over at verdiene sendes "ferdig kalkulert" fra selve måleren, men det kan vel tenkes at head uniten tolker verdiene den mottar feil..?

Jeg opplevde å bare få halv watt når pedalene mine var koblet opp med bluetooth til head unit, bare av og til fikk den kontakt med begge pedalene. Når jeg brukte ant+ forsvant dette problemet fullstendig. Virket rett og slett som BT ble lett forstyrret av f.eks BT på telefonen, som også var koblet opp til head unit.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Gjaevert] #2481875 08/05/2018 10:23
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Gjaevert
Jeg har samme måler som deg Elmersen, en Team Zwatt Zimanox.
Har ikke testet like grundig som deg, men har noe av den samme erfaringen fra tiden på rulle i vinter.
Dvs at Tacx Vortex rullen min alltid lå "nivået" over i watt, det varierte alt fra 30-100watt og virket å ligge på en ca % gjennom øktene. Selv om jeg ofte så at etter en stund ut i økten så nærmet det seg mer enn på starten.

Nå som jeg har begynt å sykle ute har jeg ikke noe å sammenligne med og har heller ikke så god peiling på min egen watt at jeg har tatt det noe videre. Målingene er jo stabile, selv om jeg kanskje skulle tro de var x% høyere (basert på Vortex tallene fra rulla).

Men hvis du finner ut noe her må du gjerne dele!

Husk at Vortex har 10% (u)nøyaktighet, og skal jeg tippe, så er det det som er grunnen til differansen, også driftinga underveis på øktene.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Hoaas] #2482118 09/05/2018 10:35
Elmersen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg opplevde å bare få halv watt når pedalene mine var koblet opp med bluetooth til head unit, bare av og til fikk den kontakt med begge pedalene. Når jeg brukte ant+ forsvant dette problemet fullstendig. Virket rett og slett som BT ble lett forstyrret av f.eks BT på telefonen, som også var koblet opp til head unit.

Ja, jeg mistenker også at det kan være noe Bluetooth-bug. Det virker som jeg får litt høyere verdier fra Stages, men der har jeg bare prøvd på computeren og ikke direkte på mobil. Skal prøve på appen med stages også når jeg får tid.

Siden begge også sender ANT+, hadde det vært morsomt å sjekket om jeg fikk andre verdier med det. Men har ikke noen slik computer for hånden så det får bli ved anledning.

Re: Feil ved wattmåling [Re: Elmersen] #2482156 09/05/2018 11:35
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Ang. Bluetooth og ANT+ og erfaringer folk har med å "miste" ene siden på dual-side oppsett. Og kanskje det er relevant for problemet i denne saken også for alt jeg vet.

Dual-side målere oppfører seg som én wattmåler via ANT+. Det er elektronikken i måleren som vil sammenstille watt fra begge sidene (og hvordan det gjøres er uinteressant), og verdiene sendes til head-unit som én data-kanal ferdig sammenstilt. Dette er standardisert i ANT-protokollen så vidt jeg har forstått.

Men når du bruker bluetooth, enten det er en sykkel-computer eller en smartphone-app, så forholder du deg til to wattmålere. Man mottar datastrøm fra to ulike målere, og sammenstillingen av data skjer i mottakeren. Nøyaktig hvordan det skjer er opp til mottakeren (som kan være en smartphone app i mange tilfeller). For alt du vet kan det godt være at mottakeren bare tar data-strømmen fra venstre side og dobbler den dersom du pairer via Bluetooth.

Så for å minimere feilkilder, bruk ANT+ til wattmåler dersom du har mulighet. Garmin Vector3 har angivelig løst dette problemet via Bluetooth, men jeg tror de er første dual-side pedalene som kun opptrer som én wattmåler utad, via Bluetooth, og håndterer sammenstilling av høyre/venstre side i pedalene, før verdien sendes til mottaker.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino