[/quote] Innsender nevner jo en skade, man kan jo håpe at skaden sitter i hodet og at kombinasjonen på en slik måte fremstår hensiktsmessig [/quote]
Haha, takk for den, jeg har altså en hjerneskade som har satt på Zonda på en Caad12.
Zonda er bang for the bucks i større grad enn de fleste andre produkter/hjul jeg kan komme på. Caad12 den beste aluramma på markedet, og da jeg fikk den for halv pris ny, kan jeg leve fint med 105-komponenter en stund. Jeg er jo hjerneskadet. Skaden i rumpa er for øvrig helbredet så jeg kan sykle.
Forøvrig: If you like to gamble, I tell you I'm your man You win some, lose some, all the same to me The pleasure is to play, makes no difference what you say I don't share your greed, the only card I need is the Ace of Spades The Ace of Spades Playing for the high one, dancing with the devil Going with the flow, it's all a game to me Seven or eleven, snake eyes watching you Double up or quit, double stake or split, the Ace of Spades The Ace of Spades You know I'm born to lose, and gambling's for fools But that's the way I like it baby I don't wanna live for ever And don't forget the joker! Pushing up the ante, I know you gotta see me Read 'em and weep, the dead man's hand again I see it in your eyes, take one look and die The only thing you see, you know it's gonna be the Ace of Spades The Ace of Spades
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
"Why the Ace of Spades"?. The idea came from Bruno Raschi, who wrote that Dancelli had won on a bicycle that was in bloom. That evening (1970) I met him in a restaurant in Laigueglia and the great journalist asked me: "Ernesto, why don't you make a symbol of the victory"? I liked the idea right away. San Remo, city of flowers, and Reschi had written that the bicycle was in bloom, and I was hoping in my heart that I would become the an ace in the world of bicycles. As soon as I got home, I made a new logo - the Ace of Spades. Today that logo is recognized all over the world."
"Colnago, The Bicycle", 2007 by Pier Augusto Stogi
"Why the Ace of Spades"?. The idea came from Bruno Raschi, who wrote that Dancelli had won on a bicycle that was in bloom. That evening (1970) I met him in a restaurant in Laigueglia and the great journalist asked me: "Ernesto, why don't you make a symbol of the victory"? I liked the idea right away. San Remo, city of flowers, and Reschi had written that the bicycle was in bloom, and I was hoping in my heart that I would become the an ace in the world of bicycles. As soon as I got home, I made a new logo - the Ace of Spades. Today that logo is recognized all over the world."
"Colnago, The Bicycle", 2007 by Pier Augusto Stogi
Du har selvsagt helt rett. Ace of Spades var en feiloversettelse i den engelske versjonen av den nevnte boken. Colnago gjengav historien på sin hjemmeside og brukte da det korrekte Ace of Clubs.
Velger å tro at det sier noe om dybden i Valentinos referanse
Her er mere Ace of clubs, rigget for lange og episke godværsturer i inn- og utland... For de mer usikre eller rufsete dagene har jeg rigget en like legendarisk forgjenger, og til soft-ice turene står klassikeren klar (må jo holde seg innenfor familien)...
Ace of Spades / Asso di picche* / Sparess. Symbolet er en stikkspade**. Ace of Clubs / Asso di fiori / Kløveress. Symbolet er et trekløver, a shamrock.
Man kan forstå oversetterens forvirring og derav min assosiasjon, ikke sant? Og Ace of Spades er alltid den sjefslåta.
*Uttales "Asso di pikke". Og hva kalles rytteren som stikker tyren i nakken over i Spania? Jo: En picador! Og et stikkspyd heter a pike på engelsk. **Og hva gjør man med en spade? Man spar.
Mange deilige kløveress her nå. Finnes en således bestrødd her i huset også: Fruens 1998 Technos i AD10, med 10-delt Record og en Velocekrank i polert aluminium for å gjøre tingene kompakte nok for hun bruker den lite.
Rabobanken var fin. Brukte noen sekunder på hjulene. Shamal? Nei, eikemønsteret er Fulcrum..., nei. Ksyrium! Kult med hjul som ikke er sorte på et slikt bygg. Også den Recordkranken da.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Zonda er bang for the bucks i større grad enn de fleste andre produkter/hjul jeg kan komme på. Caad12 den beste aluramma på markedet, og da jeg fikk den for halv pris ny, kan jeg leve fint med 105-komponenter en stund. Jeg er jo hjerneskadet. Skaden i rumpa er for øvrig helbredet så jeg kan sykle.
Har hørt at folk med Shim-Campa-kombo var mer utsatt for skader i rumpen. Det er jo fint å få litt støttende empiri At Zonda er bra og at Caad er bra støtter jeg 100 %. Zonda tilsvarer vel Fulcrum Racing 3 til en viss grad. Utenom at Racing 3 også passer for tubeless.
Mye fine Colnagoer her. Dette er min 2018 Racer. Den er forsåvidt den samme som 2009-2009 og 2012-2017 sykkelen min (klikky)
Det er noen nye felger, dekk, pedaler og annet småsnæcks som har kommet til siden den stod ferdig i oktober for ti år sida. Nidelt Ultegra har blitt tidelt Dura-Ace også. Men i virkeligheten er det den samme sykkelen. Og jeg er like sikker på at jeg ikke trenger noen ny.
Dette er ikke posørsykkel, søndagssykkel, godværssykkel, eventyrsykkel eller grussykkel eller noe annet. Det er min one-and-only racersykkel. Trengs ikke noe mer.
Dette er ikke posørsykkel, søndagssykkel, godværssykkel, eventyrsykkel eller grussykkel eller noe annet. Det er min one-and-only racersykkel. Trengs ikke noe mer.
LarsB
Den fyller jo alle rollene, en dag posør og den neste i et eventyr :-) og ja enig mye italiensk snadder i tråden
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Mye fine Colnagoer her. Dette er min 2018 Racer. Den er forsåvidt den samme som 2009-2009 og 2012-2017 sykkelen min (klikky)
Det er noen nye felger, dekk, pedaler og annet småsnæcks som har kommet til siden den stod ferdig i oktober for ti år sida. Nidelt Ultegra har blitt tidelt Dura-Ace også. Men i virkeligheten er det den samme sykkelen. Og jeg er like sikker på at jeg ikke trenger noen ny.
LarsB
Men du får vel ikke plass til 28mm på den? 25 mm går kanskje akkurat? På min ståldoning fra 2003 går det akkurat med 25 mm under stålgaffelen. Kan jo selvfølgelig gruse med 25 og, men det flyter litt dårligere enn 28mm i marka.
Øyvind. 28 mm går med et nødskrik bak. 25 mm passer så vidt foran, men her går ikke 28 i høyden. Så 28 bak og 25 foran er det som står på nå.
Det bør helst ikke være gjørme eller kliss, men den klarer fint nordmarksgrus, jordekanter, dårlig asfalt, belgisk brostein og helt opp til at jeg har dælja grov pukk i Romeriksåsen en gang jeg kjørte meg bort. Og så har jeg snodd den rundt Kalascupløypa i Drøbak i slo-mo.