Støy fra russebuss - KIDSOUT
|
Støy fra russebuss - KIDSOUT
28/04/2018 07:11
|
bike4man
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
En russebuss har de siste dagene kjørt omkring nattestid i boligstrøk i hovedstaden, og holdt folk våkne med meget høy musikk-bass-støy. Bussens formål ser ut til å være å støyplage flest mulig beboere.
Ønsker å få opplysninger om hvor denne bussen holder til på dagtid, for å kunne få en fornuftig samtale med fører av bussen, med den hensikt å få redusert støyplagen om natten.
Bussen er svartlakkert, og har bussnavnet "KIDSOUT" malt med store grå bokstaver på bussidene. Den tauer med seg en bitteliten personbil-tilhenger med diverse lydutstyr på.
Informasjoner kan også sendes meg på PM
Redigert av bike4man; 28/04/2018 07:13.
|
|
|
Re: Støy fra russebuss - KIDSOUT
[Re: bike4man]
28/04/2018 07:21
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Hvor gammel er du ?
regner med at du ikke har fått med deg at i russetiden så kan man gjøre hva man vil, fx terrorisere medelever og ungdomsskolelever, ha offentlig sex, drikke der det måtte passe seg, forsøple, kjøre med ulovlige kjøretøy, ta dop, voldta, slåss, kaste egg, bedrive hærverk og ikke minst - leie lydanlegg for 100' og holde resten av byen våken nattestid
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
28/04/2018 07:24
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Ønsker å få opplysninger om hvor denne bussen holder til på dagtid, for å kunne få en fornuftig samtale med fører av bussen, med den hensikt å få redusert støyplagen om natten.
Nå er ikke jeg russ, men tipper det ikke er føreren av bussen du vil snakke med. De er jo leid inn for å kjøre der hvor rullesjefen eller hva de nå kaller det, sier så det er gutta/jentene på bussen og "sjefen" der du evt. må få i tale. Men jeg ville vel ikke hatt så store forhåpninger om løsning der. Politiet tar de drøyeste tilfellene og det ville vel jeg prøvd om det er så ille som du antyder.
|
|
|
[Re: knuthaug]
28/04/2018 07:32
|
bike4man
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå er ikke jeg russ, men tipper det ikke er føreren av bussen du vil snakke med. De er jo leid inn for å kjøre der hvor rullesjefen eller hva de nå kaller det, sier så det er gutta/jentene på bussen og "sjefen" der du evt. må få i tale.
Fører av bussen er juridisk ansvarlig for hva bussen måtte kunne medføre av skader og plager, når bussen ruller, og evt. også når bussen står stille med motor i gang.
|
|
|
28/04/2018 11:11
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Trådstarter har min medfølelse, og dette med tilhenger med lydutstyr høres ikke bra ut, men jeg er redd vi til en viss grad må akseptere slike kulturbetingede forstyrrelser i hverdagen. Litt som østlendinger i Bergen pent må tåle og slutte å syte over at buekorpsene har trommetrening og slagerkonkurranse  God morgen: Slagerkonkurranse opp Korskirkesvingene 
|
|
|
28/04/2018 13:49
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.” Det der ble skrevet for cirka 2500 år siden (av Sokrates, nedskrevet av Platon, Sokares' "amanuensis" (skriveslave)), og skal vi følge nyhetsoppslag og meningsmålinger og sånt, må vi bare konkludere med at det har gått nedover med menneskene siden den tid, med andre ord, ikke så bra 
Redigert av RoyK; 28/04/2018 13:50.
|
|
|
[Re: anonym]
28/04/2018 15:21
|
bike4man
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Løsningen er dessverre ikke så enkel. (Been there, done that). Ørepropper demper ikke lavfrekvent lyd godt nok, og det er bassen som går gjennom vinduer og dører og vekker opp beboere inne i husene sine. Vi bor på motsatt side av blokken, i forhold til vegen, og ca 25 meter over bakken. De som har leilighet ut mot vegen, og nærmere bakkenivå nå plages ulidelig. Støynivået er det høyeste vi har opplevd fra noen russebuss noen gang, og vi har bodd i denne leiligheten i mer enn 20 år. Mye natt-trafikk av russebusser langs vegen her i tidligere år, da de hadde sine nattlige treff på parkeringsplassene i Maridalen. Nå er disse parkeringsplassene stengt om natten i perioden slutten av april til 17. mai, pga. støyplager, og forsøpling, fra russen.
Redigert av bike4man; 28/04/2018 15:22.
|
|
|
28/04/2018 16:07
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Det varer ikke så lenge - snart kan du slappe av i beste frogner-stil uten å la deg plages av forferdelige ungdommer som ødelegger livet ditt (fram til du eventuelt får egne sjøl, da)
|
|
|
29/04/2018 19:19
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Kan trøste med at det ikke er bedre på østkanten, med unntak av at her fungerer øreproppene (og de som det linkes til er helt suverene). De lærte jeg meg fort å bruke etter alt russen begynte med fast nachspiel på den lokale lekeplassen ca. kl. 05 hver dag.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
[Re: DuffMcShank]
30/04/2018 07:16
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kan trøste med at det ikke er bedre på østkanten, med unntak av at her fungerer øreproppene (og de som det linkes til er helt suverene). De lærte jeg meg fort å bruke etter alt russen begynte med fast nachspiel på den lokale lekeplassen ca. kl. 05 hver dag. Det hadde jeg heller bekjempet med alle midler i stedet for å la pøblene vinne, men det er nå meg. Jeg vil ha et samfunn der konsekvensene av å være drittsekk er så ubehagelige at det ikke er et valg.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
30/04/2018 13:51
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Kan trøste med at det ikke er bedre på østkanten, med unntak av at her fungerer øreproppene (og de som det linkes til er helt suverene). De lærte jeg meg fort å bruke etter alt russen begynte med fast nachspiel på den lokale lekeplassen ca. kl. 05 hver dag. Det hadde jeg heller bekjempet med alle midler i stedet for å la pøblene vinne, men det er nå meg. Jeg vil ha et samfunn der konsekvensene av å være drittsekk er så ubehagelige at det ikke er et valg. Har du vært ung, eller blei du født som middelaldrende?
|
|
|
[Re: RoyK]
30/04/2018 14:41
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Kan trøste med at det ikke er bedre på østkanten, med unntak av at her fungerer øreproppene (og de som det linkes til er helt suverene). De lærte jeg meg fort å bruke etter alt russen begynte med fast nachspiel på den lokale lekeplassen ca. kl. 05 hver dag. Det hadde jeg heller bekjempet med alle midler i stedet for å la pøblene vinne, men det er nå meg. Jeg vil ha et samfunn der konsekvensene av å være drittsekk er så ubehagelige at det ikke er et valg. Har du vært ung, eller blei du født som middelaldrende? at man er en pubertal bortskjemt tenåring gir ikke automatisk rett til å holde resten av bydelen våken, grise ned parker og generelt oppføre seg som dritt - selvom mamma og pappa har betalt 50'-100' for at poden skal få feste med høyest mulig sigarføring. sorry RoyK, men argumentasjonen om at noen blir født 100år gamle holder ikke.
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
30/04/2018 15:35
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Kan trøste med at det ikke er bedre på østkanten, med unntak av at her fungerer øreproppene (og de som det linkes til er helt suverene). De lærte jeg meg fort å bruke etter alt russen begynte med fast nachspiel på den lokale lekeplassen ca. kl. 05 hver dag. Det hadde jeg heller bekjempet med alle midler i stedet for å la pøblene vinne, men det er nå meg. Jeg vil ha et samfunn der konsekvensene av å være drittsekk er så ubehagelige at det ikke er et valg. Har du vært ung, eller blei du født som middelaldrende? Ble du aldri voksen?
|
|
|
30/04/2018 18:36
|
Arnebv
Besatt
|
Besatt
Bike4man, du har iallfall lova på di side: § 3.Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. (straffetrussel i Vtrl §31) § 181. Ordensforstyrrelse Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer
a) den alminnelige fred og orden, b) lovlig ferdsel, c) omgivelsenes nattero, eller d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg.
Litt avhengig kvar ein bur, og kor travelt politiet har det, kan dei velge å gjere noko med slikt, og også la denne type åtferd få konsekvensar. .
|
|
|
30/04/2018 18:36
|
GeirK
More than words
|
More than words
Har du vært ung, eller blei du født som middelaldrende?
Jeg har vært ung - og om det i sin tid hadde medført at jeg hadde terrorisert voksne og barn ved å holde dem våkne om natta og ødelagt hele dagen for dem, hadde jeg så fortjent en smekk for det. Mener du at ung alder gir blancofullmakt til å ødelegge for andre ?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
30/04/2018 19:54
|
fikse
Avhengig
|
Avhengig
Hvis alle som har lest tråden gir 50kr, kan vi kanskje bestikke sjåføren til Kidsout til å ta noen kvelder utenfor hos RoyK? 
|
|
|
[Re: fikse]
30/04/2018 19:57
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
For guds skyld, bare ikke bland RoyK og RoyE om denne planen settes ut i live.
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
[Re: RoyE]
01/05/2018 06:30
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
For guds skyld, bare ikke bland RoyK og RoyE om denne planen settes ut i live. jeg tenker det blir begge to for å være sikker!
Jeg heier på NOTS, gjør du?
|
|
|
01/05/2018 07:35
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.”
Det der ble skrevet for cirka 2500 år siden (av Sokrates, nedskrevet av Platon, Sokares' "amanuensis" (skriveslave)) Det sitatet i sin helhet var vel ikke Sokrates? A question which arises periodically on alt.quotations is for the full text and the source of the 'ancient' writing complaining about the bad manners of youth nowadays. It is frequently suggested that Socrates coined the material (almost certainly not true) although it is occasionally attributed to Roman, Babylonian or other ancient sources.
...the mayor of Amsterdam attributed this observation to Socrates: 'The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in lace of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.'
This wisdom from the grave was subsequently reported in the New York Times and reprinted widely. After Malcolm Forbes included Socrates's [sic] words in a Forbes magazine editorial entitled 'Youth,' his research staff went crazy trying to prove their authenticity. They contacted a wide range of librarians, classicists, and other experts on Socrates. None knew of any source for the passage. The researchers finally called Amsterdam's mayor, Gijsbert van Hall. Van Hall said he'd seen the lines by Socrates in a Dutch book whose title he could not recall. There the search ended. 'We suspect,' Forbes's [sic] researchers concluded, '. . . that Socrates never did make those cracks about Athenian youth.'...
http://answers.google.com/answers/threadview?id=408989
|
|
|
01/05/2018 08:02
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
|
|
|
01/05/2018 08:58
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg har vært ung - og om det i sin tid hadde medført at jeg hadde terrorisert voksne og barn ved å holde dem våkne om natta og ødelagt hele dagen for dem, hadde jeg så fortjent en smekk for det. Mener du at ung alder gir blancofullmakt til å ødelegge for andre ? Dette spørsmålet ønsket jeg meg svar på.
|
|
|
01/05/2018 17:29
|
vetleg
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tror noen føler at de blir ødelagt for uansett. Det er umulig å si om trådstarter bare er ekstra følsom eller om det er så ille som han skal ha det til, med mindre han kan dokumentere "terroriseringen" han snakker om. Vi har russebusser som kjører forbi oss hver eneste natt, jeg bryr meg helt ærlig ikke så mye om det. Det er bare noen uker i året. En russebuss har de siste dagene kjørt omkring nattestid i boligstrøk i hovedstaden, og holdt folk våkne med meget høy musikk-bass-støy. Bussens formål ser ut til å være å støyplage flest mulig beboere. Dette er jo en ganske lol påstand. Jeg tror også at når man ikke får opp noe info ved å google bussnavnet eller søke det opp på facebook og instagram så kan det hende at TS har sett litt feil. Burde være rimelig lett å søke opp et bussnavn og få all info du trenger.
|
|
|
01/05/2018 17:57
|
RoyK
Besatt
|
Besatt
Jeg har vært ung - og om det i sin tid hadde medført at jeg hadde terrorisert voksne og barn ved å holde dem våkne om natta og ødelagt hele dagen for dem, hadde jeg så fortjent en smekk for det. Mener du at ung alder gir blancofullmakt til å ødelegge for andre ? Dette spørsmålet ønsket jeg meg svar på. Selvsagt ikke, men igjen, mange "glemmer" hvor mye faenskap de gjorde som unge, "fordiatte nå har vi blitt voksne". Jeg trur *veldig* mange vil ha nytte av å bla litt tilbake i hukommelsen og se hva de faktisk dreiv med som unge. Nevnte sitat fra Sokrates tyder jo på at hvis det virkelig er sant at "ungdommen er så forferdelige nå", så må jo alt bli verre over tid, med andre ord, over 2500 år, at ting burde vært langt nede i rennesteinen allerede!
|
|
|
02/05/2018 06:25
|
bamse_bra
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har vært ung - og om det i sin tid hadde medført at jeg hadde terrorisert voksne og barn ved å holde dem våkne om natta og ødelagt hele dagen for dem, hadde jeg så fortjent en smekk for det. Mener du at ung alder gir blancofullmakt til å ødelegge for andre ? Dette spørsmålet ønsket jeg meg svar på. Selvsagt ikke, men igjen, mange "glemmer" hvor mye faenskap de gjorde som unge, "fordiatte nå har vi blitt voksne". Jeg trur *veldig* mange vil ha nytte av å bla litt tilbake i hukommelsen og se hva de faktisk dreiv med som unge. Nevnte sitat fra Sokrates tyder jo på at hvis det virkelig er sant at "ungdommen er så forferdelige nå", så må jo alt bli verre over tid, med andre ord, over 2500 år, at ting burde vært langt nede i rennesteinen allerede! Så fordi du ramponerte 2 biler når du var ung, er det helt ok at naboungene ramponerte bilene dine nå?
|
|
|
02/05/2018 07:01
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.” Det der ble skrevet for cirka 2500 år siden (av Sokrates, nedskrevet av Platon, Sokares' "amanuensis" (skriveslave)), og skal vi følge nyhetsoppslag og meningsmålinger og sånt, må vi bare konkludere med at det har gått nedover med menneskene siden den tid, med andre ord, ikke så bra Det er et fint sitat, men dessverre ikke fra Sokrates (og heller ikke Platon). 
|
|
|
[Re: vetleg]
02/05/2018 07:22
|
bike4man
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg tror også at når man ikke får opp noe info ved å google bussnavnet eller søke det opp på facebook og instagram så kan det hende at TS har sett litt feil. Burde være rimelig lett å søke opp et bussnavn og få all info du trenger.
Har gjort som du og søkt på mulige kilder for å finne info om denne bussen,- var også overrasket over ikke å finne noe. For et par netter siden gikk vi lei, og ringe 02800, og ble satt over til Operasjonssentralen. DE kjente til dette bussnavnet. I den grad at bussen ikke har kjørt (=vært hørt) i vårt nabolag siden da... Får håpe det varer. Hvis denne bussen skulle dukke opp igjen kan vi effektuere dette glimrende forslag: Hvis alle som har lest tråden gir 50kr, kan vi kanskje bestikke sjåføren til Kidsout til å ta noen kvelder utenfor hos RoyK? Og ikke minst et par netter utenfor hos "vetleg". :-)
Redigert av bike4man; 02/05/2018 07:26.
|
|
|
02/05/2018 07:36
|
Tex
Besatt
|
Besatt
|
|
|
02/05/2018 07:38
|
perbl
More than words
|
More than words
Selvsagt ikke, men igjen, mange "glemmer" hvor mye faenskap de gjorde som unge, "fordiatte nå har vi blitt voksne". Jeg trur *veldig* mange vil ha nytte av å bla litt tilbake i hukommelsen og se hva de faktisk dreiv med som unge. Nevnte sitat fra Sokrates tyder jo på at hvis det virkelig er sant at "ungdommen er så forferdelige nå", så må jo alt bli verre over tid, med andre ord, over 2500 år, at ting burde vært langt nede i rennesteinen allerede! Eller så kan det være at endel ungdom gjør ting som slettes ikke er greit, men at ungdom flest oppfører seg ganske ok, selv om det er en viss grenseutprøving på gang. Ikke at det enhver ungdomsgenerasjon gjør som ikke er greit nødvendigvis blir verre fra generasjon til generasjon.
Per B.
|
|
|
02/05/2018 07:54
|
GeirK
More than words
|
More than words
Selvsagt ikke, men igjen, mange "glemmer" hvor mye faenskap de gjorde som unge, "fordiatte nå har vi blitt voksne". Jeg trur *veldig* mange vil ha nytte av å bla litt tilbake i hukommelsen og se hva de faktisk dreiv med som unge.
Jeg skjønner ikke hvorfor dette er relevant. Dette grenser til Tu Quoque-argumentasjon - som er ugyldig argumentasjon. https://yourlogicalfallacyis.com/tu-quoque Nevnte sitat fra Sokrates tyder jo på at hvis det virkelig er sant at "ungdommen er så forferdelige nå", så må jo alt bli verre over tid,
Kan du forklare logikken i det resonnementet?
|
|
|
|
|