Ingjerstrand og Ljanskollen begynner å se rimelige bra ut i hellningene ned mot sjøen. Men jeg baserer meg på instagram-bilder, har ikke vært der selv enda. Men jeg har såpass troen at jeg skal prøve å få tatt en tur i helgen.
Om det ikke er helt snøfritt så ser det ut til å være store snøfrie områder. Og tipper det smelter i rekordfart der nå, men det været vi har om dagen.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Er det enkelt og finne fram til gode stier på høvik ? Akkurat flyttet ut til sandvika så det hadde vært greit og sjekke ut.
Blir en tur ut mot bygdø til helgen da. takk for tips
Det er ikke vanskelig å finne frem nei. Det er i hovedsaklig i skogen rett bak parkeringsplassen på Henie Onstad senteret og skogen bak Høvikbanen forbi Veritas.
Jeg oppfordrer alle til å bruke trailguide.net og sjekke inn på stier de prøver seg på og rapportere inn føreforhold, så kan det være enklere å se hvilke områder som er tørre og klare for sykling og hvilke som fortsatt har snø.
Om du befinner deg på en sti som ligger på trailguide, kan du åpne stien og klikke på symbolet for "Check-In". Der kan du rapportere føreforhold.
Foreløpig finner du en oversikt over innsjekkinger i lista over stier, reviews, og check-ins (sorry mix english og norsk). Etterhvert vil dette også komme på kartet så man enkelt kan se hvor det er tørre fine forhold.
Det jobbes hardt hos Rotneim EDB med en ny versjon.
Løp en tur i Trulsen i Østmarka i går. Vil si det er ca 40% bart, resten råtten is og snø. Stiene som ligger i vesthellingene og på åskammene begynner å bli bra, men fortsatt et stykke igjen for de stiene som ligger litt lavere og ikke er så eksponerte for sol. Det positive er at det går veldig fort nå, forrige fredag var så godt som alt dekket av snø.
Løp en tur i Trulsen i Østmarka i går. Vil si det er ca 40% bart, resten råtten is og snø. Stiene som ligger i vesthellingene og på åskammene begynner å bli bra, men fortsatt et stykke igjen for de stiene som ligger litt lavere og ikke er så eksponerte for sol. Det positive er at det går veldig fort nå, forrige fredag var så godt som alt dekket av snø.
Så nå kan jeg legge om til non-piggs? Hvordan er bekkefossen mellom IMBA-stien og Indrefileten?
Så nå kan jeg legge om til non-piggs? Hvordan er bekkefossen mellom IMBA-stien og Indrefileten?
Tok @Håvard på ordet og testet Grønliåsen i kveld. Er man kjent der kan man få en helt strålende opplevelse på bare, rimelig tørre stier.
Syklet hele åsen fra Hurlumhei til Bjørnerud tilbake. Lå på østsiden oppover mot toppen, cremeflyt nedover og vestsiden oppover til branntårnet, og deretter superflow nedover og så på østsiden av hellerasten istedet for å følge hovedløpet (som er vått)
Første tur uten pigg i Trulsen-området i går. Mange av stiene er helt bare nå, og ganske tørre også faktisk. Hovedtraseen har fortsatt en del snø flere steder, men de høyereliggende og vestvendte stiene er helt topp
Fra Grinda på Korsvoll var det mye snø lørdag 21. April, måtte snu. Langs Gaustadbekken til Rikshospitalet var det litt snø, kanskje borte nå på søndag.
Sykla tur retur Traoppklinikken,indrefileten og generell Truls i dag. Tørt og 98 % snøfritt. Digg!
Trulsen var knall på lørdag. Snø på grusveien, men ikke verre enn at man kan sykle hele. Måtte gå noen meter der man tar av fra grusen og inn på øvre Trulsen. IMBA-stien hadde også noen isglatte partier som kom litt brått på, men ellers var runden veldig bra.
Skullerudåsen og omegn er åpen for bissniss Det ligger noen snøflekker her og der, men stort sett er det tørre&fine stier Det lille som finnes av snø ligger akkurat der du forventer, dvs. nord- og østvendte søkk. Åsrygger, sør- og vestvendte sider er helt snøfrie og overraskende tørre.
Eg prøvde meg på E6 i Nordmarka, altså blåstien frå Korsvoll til Ullevålseter, i dag. Det var ein utruleg dårleg idé. Eg gjekk stadig med eit håp om at det skulle bli betre lengre inn, men det vart berre verre. Kan ikkje skjøne anna enn at det vil ta vekevis før all den snøen er borte.
Eg prøvde meg på E6 i Nordmarka, altså blåstien frå Korsvoll til Ullevålseter, i dag. Det var ein utruleg dårleg idé. Eg gjekk stadig med eit håp om at det skulle bli betre lengre inn, men det vart berre verre. Kan ikkje skjøne anna enn at det vil ta vekevis før all den snøen er borte.
Hvorfor kjempe mot snøen i Nordmarka når Østmarka ligger der tørr og fin?
Flott føre over Dalsåsen i dag - men noe sukkersnø på grusen mellom Vannverket og avkjøringen til Dalsåsen før Grønmo. Tørt over det meste av ryggen. Noen gjørmehull på nordsiden.