Terningenrittet 2018. 10 mai
|
Re: Terningenrittet 2018. 10 mai
[Re: EspenS]
07/05/2018 17:28
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Jeg prøvde å regne litt på hvordan dette blir basert på 2016-tidene. I 2016 var 24 minutt mellom nr 1 og 100, 47 minutt mellom nr 1 og 160. Med fire runder og guesstimate på 20 minutt per runde for de beste er det vel naturlig å tro at de fremste i rittet vil måtte passere ca halvparten av startfeltet ila den siste runden. Uten at jeg har tenkt veldig nøye på det... Det er nesten så ille. Når nr 1 går i mål har han syklet 4 runder, mens den han akkurat runder på målstreken fortsatt bare har syklet tre. Stoler blindt på din guesstimation og da har nr 100 rundetid på 26 minutter. Etter tre runder 1:18 og da er han eller hun 2 minutter fra å bli tatt igjen. Så med passe vann mellom båtene så har nr 1 kjørt inn sånn sirkus omtrent rundt 50 stk. Sistemann, 46 minutter bak, har rundetid 31:30 og vedkommende er kjørt inn på slutten av sin andre runde, men blir bare kjørt inn en gang. Blir det vel.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: Oddefa]
07/05/2018 17:50
|
sls
Veteran
|
Veteran
Dog mer krevendes en tidligere stier uten at vi snakker om TSR knot/teknisk. Men i kø/mange folk/stress så kan den nok oppleves utfordrende for mange. Det har tidligere pleid å spre seg ut greit etter den litt 'trange' starten med mange i kø. Det mest problematiske her er vel kanskje hvis det er mye singletrack og de bakerste blir tatt igjen med en runde? For dette er vel kanskje et ritt med mye spredning i både kapasitet og teknisk ferdighetsnivå? Ja spent på dette. Er lagt inn en bakke etter minuttet som vil spre bra, siden mange må av her og løpe i sand noen meter, men her er det ikke så trangt. Det neste blir inngangen inn Rollercoasteren, for der er det rett på rekke og bli der par minutter før gode forbikjøringsmuligheter dukker opp. Foreslo for mannen bak rittet å dele startene inn i flere starter en de to som er tenkt ( elite og så tur 2 min etterpå). Men går nok for den tenkte starten. Er jo litt kult også, på en CX måte med slik start. Gleder meg masse til å se på iallfall, selv om jeg helst ville vært med. Ikke minst siden de da har lagt inn stien "min". Tror dette blir deilig kaos til dere som får syklet. Og underholdning for oss som står på sidelinjen. Men husk at de fleste stiene er superlette og raske, så ikke helt omvelting (tror jeg da). Det bli makspult på halvannen time +- på de fleste dette. Makspult på halvannen time høres ikke bra ut :-)
|
|
|
[Re: Lømo]
07/05/2018 17:58
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skjønner bekymringen rundt det at eliten tar igjen mange ryttere og det kan skape en dårlig opplevelse hos noen, men kanskje skal dette rittet få lov å være litt krevende ? Men klart, de som har meldt seg på må jo få vite hva de har meldt seg på. Mulig de ikke har sett for seg Repshus, Karlsen, Swix gutta jagende i Warp speed bak seg. Men kjenner litt på ambivalensen selv . Tror det kan bli ultrafett for mange, men også ikke like bra for andre igjen. VI får dømme på torsdag. Obs at dette valget ble tatt pga for mye snø, og ønsket om å arrangere er ritt kanskje kommer foran andre alternativ. Spesielt i år når masse ritt ikke blir arrangert, og antall lisenser er halvert (eller noe slik).
Skal sies at flere av oss håpte på utsettelse til ut i juni, og da den vanlige trasen ville vært klar....og jeg kunne deltatt også.
Og runding er ikke ved mål. Det stravasporet er runden. Det er ca 5-600 meter til mål fra runding (og fra start til runden). Så det blir ikke kaos i mål i alle fall.
Redigert av Oddefa; 07/05/2018 18:00.
|
|
|
07/05/2018 18:24
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
Det var ikke ment som kritikk fra min side, selv om jeg ser at det lett kunne forstås sånn. Mange uforskyldte utfordringer for arrangører for tiden, som må finne kreative workarounds.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
[Re: oyvin]
07/05/2018 18:42
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Det er nesten så ille. Når nr 1 går i mål har han syklet 4 runder, mens den han akkurat runder på målstreken fortsatt bare har syklet tre. ... Sistemann, 46 minutter bak, har rundetid 31:30 og vedkommende er kjørt inn på slutten av sin andre runde ...
Det er vel det jeg har en mistanke om - dersom man kjører 3 runder istedenfor 4 runder så slipper man unna nesten alt av problemer. Det er den fjerde runden som kommer til å bli kaos. Håper arrangøren tenker grundig gjennom dette!
|
|
|
[Re: oyvin]
07/05/2018 19:39
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var ikke ment som kritikk fra min side, selv om jeg ser at det lett kunne forstås sånn. Mange uforskyldte utfordringer for arrangører for tiden, som må finne kreative workarounds. Nei, tenker dere kommer med konstruktive tanker, og flere av oss var vært på samme funderinger når vi skjønte det ble rundbane. Er ikke en del av arrangørstaben (rittet er en "arv" etter Elverum Sykkelklubb, og vi som er på forumet her var en del av "JH" gjengen, klubbene slo seg sammen for par år siden). Men vi prøver å gi noen innspill, og noen ganger fått gehørl mht valg av trase/stier. Men stort sett er det de samme gutta som har stått bak rittet alle årene og de har gjort en fantastisk innsats, men skulle ønske de hadde loka litt her inne også. Eller informert på facebook.
|
|
|
07/05/2018 19:43
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er nesten så ille. Når nr 1 går i mål har han syklet 4 runder, mens den han akkurat runder på målstreken fortsatt bare har syklet tre. ... Sistemann, 46 minutter bak, har rundetid 31:30 og vedkommende er kjørt inn på slutten av sin andre runde ...
Det er vel det jeg har en mistanke om - dersom man kjører 3 runder istedenfor 4 runder så slipper man unna nesten alt av problemer. Det er den fjerde runden som kommer til å bli kaos. Håper arrangøren tenker grundig gjennom dette! Ikke uenig, og vet det ble vurdert med 3 runder også, men tror de har landet på 4 runder nå. De raskeste gjør nok runden under 20 min. Noen kommer til å bruke 40. Tror dog at på 3 runden i tur så er det spredning. Men spent på dette selv. Skal stå og se på i det tekniske partiet.
|
|
|
07/05/2018 20:55
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tråkka igjennom to runder i dag, og ja, her blir det dessverre kaos:/. Løypa er igrunn bra, særlig for de som liker endel teknisk med høy rittpuls. Det som derimot er merkelig er bla flaskehalsen etter ca 100 meter. He svinger det brått fra flate asfalten til venstre på en smal sandsti/dump/et eller annet. Kan garantere velt når feltet kommer i 50 km/h her og alle har et mål om å komme tidlig inn på den påfølgende lille slake motbakken på grus. Vil tro at mulighetene for skader og rammebrudd er høyst til stede allerede her... Like etter kommer en kopete motbakke i sand. Hvorfor når man kunne lagt den på kjærrevei rundt? Her må de fleste av sykkelen. Etter dette kommer et flott stiparti, men så og si umulig å komme forbi før ca halvveis av hele runden. Etter dette åpner det seg opp mulige forbikjøringsmuligheter.
Vi har så utrolig mange gode muligheter her i Elverum til å lage et fantastisk ritt som treffer mange flere, så syns det er litt synd at dette rittet nå bærer preg av bråbestemt endring samt at enkelte deler av løypa må være plukka ut av folk som aldri sykler ritt.....
Tror rittet vil passe godt for de som liker terrengsykkelrittet, men for meg passer ikke dette i rittfart sammen med 200 andre. Stitur samt jevnt hard fart med kontroll aleine er Ok for meg her.
I dag var det godt bløtt flere steder ja, så tenkte diverse dekk. Var innom tanken på stisykkel med Nobby nic 2.6, eller rittfulldemper med rocket ron eller Ardent... ville iallfall hatt noe som takler gjørme.
Og ja, mange vil bli tatt igjen her... spennende å se hvordan det går:).
Mulig jeg er negativ her, men veit hvilke type ritt jeg liker og ikke liker:).
Redigert av Otoen; 07/05/2018 20:56.
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
07/05/2018 23:39
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Tråkka igjennom to runder i dag, og ja, her blir det dessverre kaos:/. Løypa er igrunn bra, særlig for de som liker endel teknisk med høy rittpuls. Det som derimot er merkelig er bla flaskehalsen etter ca 100 meter. He svinger det brått fra flate asfalten til venstre på en smal sandsti/dump/et eller annet. Kan garantere velt når feltet kommer i 50 km/h her og alle har et mål om å komme tidlig inn på den påfølgende lille slake motbakken på grus. Vil tro at mulighetene for skader og rammebrudd er høyst til stede allerede her... Like etter kommer en kopete motbakke i sand. Hvorfor når man kunne lagt den på kjærrevei rundt? Her må de fleste av sykkelen. Etter dette kommer et flott stiparti, men så og si umulig å komme forbi før ca halvveis av hele runden. Etter dette åpner det seg opp mulige forbikjøringsmuligheter.
Vi har så utrolig mange gode muligheter her i Elverum til å lage et fantastisk ritt som treffer mange flere, så syns det er litt synd at dette rittet nå bærer preg av bråbestemt endring samt at enkelte deler av løypa må være plukka ut av folk som aldri sykler ritt.....
Tror rittet vil passe godt for de som liker terrengsykkelrittet, men for meg passer ikke dette i rittfart sammen med 200 andre. Stitur samt jevnt hard fart med kontroll aleine er Ok for meg her.
I dag var det godt bløtt flere steder ja, så tenkte diverse dekk. Var innom tanken på stisykkel med Nobby nic 2.6, eller rittfulldemper med rocket ron eller Ardent... ville iallfall hatt noe som takler gjørme.
Mulig jeg er negativ her, men veit hvilke type ritt jeg liker og ikke liker:). Hm, høres ikke bra ut. Kanskje man skal revurdere sin deltagelse. Høres ut som en oppskrift på å legge ned ett ritt dette. Hvis det er så ille som du sier, så må de legge opp puljestart.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: Otoen]
08/05/2018 05:19
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mulig jeg er negativ her, men veit hvilke type ritt jeg liker og ikke liker:). He he, litt negativ her ja. Kan ta over startnummeret dit jeg, bare du ikke sier noe til Heidi he he. Men seriøst tror jeg at det beste hadde vært: dele inn i 4 starter: 13:00 Eliten 13.02 Pulje 1 13.04 Pulje 2 13.06 Pulje 3 For eksempel enten delt inn etter rittrankingen, evt aldersklasser for eksempel P1 40 klassen, og P2 resten av gutta, og P3 jentene. Hadde gitt bedre spredning inn på Rollercoaster. Nevnte dette selv på lørdag. Bakdelen er selvsagt eliten tar igjen tidligere de i pulje 2 og 3. Men med mer vann i mellom båtene. Og så burde turklassen kanskje bare sykle 3 runder ? Kan ikke du sende en melding til de som arrangerer også Øistein slik at de får tips fra flere? Til dere andre, ikke bli skremt fra å delta, tvert i mot er dette en spennende trase, og sannsynligvis mye mer morsom en de fleste andre trase dere kommer til å sykle ritt i år. Men vær forberedt på at det kan være litt kaotisk, og sett dere mål etter det. Og husk at Otoen hater Terrengsykkelrittet enda etter å deltatt en gang for ca 10 år siden he he.
|
|
|
08/05/2018 07:12
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Tror ikke man trenger å ha puljer, hvis man rangerer startoppstillingen. De som arrangerer bør være mye flinkere med informasjon. Lag en egen FB-side. Eller bruk arrangement-siden mer aktivt. Ikke minst legg ut linker til den. https://www.facebook.com/events/335834856941318/Et tips ville også være å la 15-16 kjøre 2 eller 3 fulle runder. Ikke bare to 6 km runder.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
08/05/2018 07:54
|
kaiost
Ivrig
|
Ivrig
Har meldt meg på for å tvinge meg til å ta litt i mer enn et kvarter. Var en tur og testet fulldemperen i går etter at jeg har bygd den om til 1x10. Har satt på RR foran og X-King bak,ikke noe feil med sykkelen for å si det slik. Litt pussig at Elverum CK ikke bruker den kompetansen som ligger i dere Odd Erik og Øystein. Kan ikke si det høres noe særlig lovende ut med den starten, men her får en bare kjøre med hodet og prioritere sikkerhet skjønner jeg. Kommer ned med bobilen onsdag etter jobb så jeg kan jo gjøre som i Sverige og legge ut sykkelen min helt først i led 1 i morgen kveld:-)
|
|
|
08/05/2018 08:18
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Jeg forstår fremdeles ikke helt det med at de fremste i rittet skal passere ca halvparten av feltet på runde 4 samtidig som Otoen litt lenger oppe sier det går en halv runde før det går an å kjøre forbi... (sikkert litt satt på spissen...) Men men, må vel bare anta at arrangøren har tenkt gjennom dette på en litt annen måte og at det vil gå greit.
|
|
|
08/05/2018 08:44
|
jakrha
Fersking
|
Fersking
Etterspurte noe mer info fra arrangør på ckelverums Facebookside i går. Kom da en liten oppdatering rett i etterkant. De kunne vært litt mer på hugget her synes jeg. Er negativ til hele opplegget nå, forventninger deretter.. Kommer også opp imorgen, men skulle vel heller tatt en langtur i skauen her hjemme. Har du negative forventninger blir det lettere å få positiv opplevelse ellerno sånt. Kanskje dette blir en kjempekul greie 🤪🤔
|
|
|
[Re: Oddefa]
08/05/2018 09:32
|
Gew88
Veteran
|
Veteran
Men seriøst tror jeg at det beste hadde vært: dele inn i 4 starter: 13:00 Eliten 13.02 Pulje 1 13.04 Pulje 2 13.06 Pulje 3 Kan hende dette blir bra uansett. Men enig i at dere som er ivrige terrengsyklister og sykler mange ritt burde ha litt kompetanse på området. Synes forslaget ditt over virker bra. 3 runder a 25-30 min er bra nok som årets rittstart for de aller fleste(er tross alt en justering grunnet snø). Puljer i aldersklasser hadde jo og funket fint. Elite Menn og damer først før Pulje 2 med M40 aleine (Hvis det er så mange flere påmeldte der/evt sammen med M50) og M20 M30 sammen med M60. Og damer sammen. Burde gå. Prøvde å sjekke antall påmeldte nå, men fikk kun opp elite. 0 deltagere på tur pr nå så noe feil på eqtiming.
|
|
|
08/05/2018 10:42
|
Peters
Entusiast
|
Entusiast
Mye surmuling mot arrangøren her synes jeg :-). At folk gidder å arrangere synes jeg man bør sette pris på og rose. Uten at jeg kjenner de som arrangerer lokalt, eller de lokale som argumenterer for andre løsninger her på forumet, så regner jeg med at arrangøren har en viss kompetanse og finner en god løsning. Det at det er litt kø og styr i starten på ett MTB ritt, er da en del av sporten.
Oppfordrer folk til å ta med smilet på torsdag, kjøre fornuftig og akseptere at det kan være litt kø og sende en hyggelig takk og et smil til de som slipper forbi ved første gode anledning. Gleder meg !
|
|
|
08/05/2018 11:12
|
sls
Veteran
|
Veteran
Hvis folk kjører med hodet så burde jo dette gå bra. Rundebane i world cup er jp ofte så trangt at jeg blir redd for at folk skal hekte i markeringstapen - på begge sider samtidig. Her er en arrangør som strekke seg langt for å avholde et ritt til tross for diverse komplikasjoner. Er man så skeptisk eller surmulende, så får man heller holde seg hjemme synes nå jeg
|
|
|
[Re: sls]
08/05/2018 11:59
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dog mer krevendes en tidligere stier uten at vi snakker om TSR knot/teknisk. Men i kø/mange folk/stress så kan den nok oppleves utfordrende for mange. Det har tidligere pleid å spre seg ut greit etter den litt 'trange' starten med mange i kø. Det mest problematiske her er vel kanskje hvis det er mye singletrack og de bakerste blir tatt igjen med en runde? For dette er vel kanskje et ritt med mye spredning i både kapasitet og teknisk ferdighetsnivå? Ja spent på dette. Er lagt inn en bakke etter minuttet som vil spre bra, siden mange må av her og løpe i sand noen meter, men her er det ikke så trangt. Det neste blir inngangen inn Rollercoasteren, for der er det rett på rekke og bli der par minutter før gode forbikjøringsmuligheter dukker opp. Foreslo for mannen bak rittet å dele startene inn i flere starter en de to som er tenkt ( elite og så tur 2 min etterpå). Men går nok for den tenkte starten. Er jo litt kult også, på en CX måte med slik start. Gleder meg masse til å se på iallfall, selv om jeg helst ville vært med. Ikke minst siden de da har lagt inn stien "min". Tror dette blir deilig kaos til dere som får syklet. Og underholdning for oss som står på sidelinjen. Men husk at de fleste stiene er superlette og raske, så ikke helt omvelting (tror jeg da). Det bli makspult på halvannen time +- på de fleste dette. Makspult på halvannen time høres ikke bra ut :-) Kanskje Bon Scott bare faket det hele og flytta til Elverum? Var litt i tvil men til hælja blirre Elverum !
Redigert av sanouka; 08/05/2018 12:04.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
08/05/2018 12:06
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Hvis folk kjører med hodet så burde jo dette gå bra. Rundebane i world cup er jp ofte så trangt at jeg blir redd for at folk skal hekte i markeringstapen - på begge sider samtidig. Her er en arrangør som strekke seg langt for å avholde et ritt til tross for diverse komplikasjoner. Er man så skeptisk eller surmulende, så får man heller holde seg hjemme synes nå jeg Kjøre med hodet? Det skjer nok ikke når vi menn får ett startnummer på sykkelen. Ryttere i World cup har dette som jobb, og er mer rutinerte med massestart inn på sti. Men, ja vi svartmaler det nok mer enn hva er nødvendig. Blir helt sikkert bra til slutt. Men, kunne ønske det hadde vært en startloop ala den på Helgøya.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
08/05/2018 12:15
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Hvis folk kjører med hodet så burde jo dette gå bra. Rundebane i world cup er jp ofte så trangt at jeg blir redd for at folk skal hekte i markeringstapen - på begge sider samtidig. Her er en arrangør som strekke seg langt for å avholde et ritt til tross for diverse komplikasjoner. Er man så skeptisk eller surmulende, så får man heller holde seg hjemme synes nå jeg I WC rundbane er starten seedet eller tidligere resultater. Så om du havner i kø i starten så er det fordi du ikke er av de beste. Uten seedet start vil de beste potensielt være bakerst og de dårligste sperre for alle andre. Når en rytter blir tatt igjen med en runde i WC så må de slippe frem de som kommer bak, og de blir også tatt ut av rittet. Dette skjer i mye mindre grad i ritt her i Norge. Her må de som kommer bakfra ofte vente til det er klart å sykle forbi. Det kan fort ødelegge hele konkurransen, fordi man blir hindret og da tatt igjen av de bak, eller kun den første kommer forbi og de bak blir hindret.
|
|
|
[Re: magnusc]
08/05/2018 13:59
|
Peters
Entusiast
|
Entusiast
Hvis folk kjører med hodet så burde jo dette gå bra. Rundebane i world cup er jp ofte så trangt at jeg blir redd for at folk skal hekte i markeringstapen - på begge sider samtidig. Her er en arrangør som strekke seg langt for å avholde et ritt til tross for diverse komplikasjoner. Er man så skeptisk eller surmulende, så får man heller holde seg hjemme synes nå jeg I WC rundbane er starten seedet eller tidligere resultater. Så om du havner i kø i starten så er det fordi du ikke er av de beste. Uten seedet start vil de beste potensielt være bakerst og de dårligste sperre for alle andre. Når en rytter blir tatt igjen med en runde i WC så må de slippe frem de som kommer bak, og de blir også tatt ut av rittet. Dette skjer i mye mindre grad i ritt her i Norge. Her må de som kommer bakfra ofte vente til det er klart å sykle forbi. Det kan fort ødelegge hele konkurransen, fordi man blir hindret og da tatt igjen av de bak, eller kun den første kommer forbi og de bak blir hindret. Dette er altså Terningenrittet der premien er et kaffekrus ! Jeg tror at de fleste stiller seg opp i startfeltet etter nivå. Jeg er selv sånn circa på midt i feltet, og jeg stiller meg opp i feltet i tråd med det. Jeg tror ikke de dårligste stiller seg foran, eller de beste bak. I rundbane ritt er litt køkjøring og passeringer en del av gamet, og jeg tror de alle flest slipper fordi så raskt det lar seg gjøre med en hyggelig oppfordring og en takk, og så gjelder det å ikke å miste humøret om kaffekruset glipper på grunn av litt køkjøring i Terningrittet :-)
|
|
|
08/05/2018 14:14
|
sls
Veteran
|
Veteran
magnusc: Det er jo sant at det er seeding i verdenscupen, men det betyr jo ikke at rekkefølgen stemmer med dagens kjørestyrke. Unge, lovende må jobbe seg oppover.
Utover det så argumenteres det vel hovedsaklig basert på det faktum at vi er hensynsløse idioter. Jeg er helt enig med Peters. Still deg opp omtrent der du mener du bør være (så er du nok 'seedet' minst like riktig som i et verdenscupritt) og oppfør deg hyggelig mot medsyklistene (slipp forbi de som ønsker det). Klarer man ikke dette så er det vel strengt best om man blir hjemme og heller får utløp for aggresjonen på Strava eller noe.
|
|
|
08/05/2018 14:39
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Jo, men det er jo ikke hvor man stiller seg opp ved starten som er det interessante her. Det interessante er at det skal sykles 4 runder og at grove tidsestimater fra resultater tidligere år tyder at kanskje de +/- 30 fremste skal passere +/- 50 andre på runde 4. Dvs ca 1500 passeringer den siste runden hvor de aller raskeste skal frem. Nå går det sikkert bra altså, og jeg er positiv og skal delta selv, just sayin'!
|
|
|
[Re: Peters]
08/05/2018 14:59
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis folk kjører med hodet så burde jo dette gå bra. Rundebane i world cup er jp ofte så trangt at jeg blir redd for at folk skal hekte i markeringstapen - på begge sider samtidig. Her er en arrangør som strekke seg langt for å avholde et ritt til tross for diverse komplikasjoner. Er man så skeptisk eller surmulende, så får man heller holde seg hjemme synes nå jeg I WC rundbane er starten seedet eller tidligere resultater. Så om du havner i kø i starten så er det fordi du ikke er av de beste. Uten seedet start vil de beste potensielt være bakerst og de dårligste sperre for alle andre. Når en rytter blir tatt igjen med en runde i WC så må de slippe frem de som kommer bak, og de blir også tatt ut av rittet. Dette skjer i mye mindre grad i ritt her i Norge. Her må de som kommer bakfra ofte vente til det er klart å sykle forbi. Det kan fort ødelegge hele konkurransen, fordi man blir hindret og da tatt igjen av de bak, eller kun den første kommer forbi og de bak blir hindret. Dette er altså Terningenrittet der premien er et kaffekrus ! Jeg tror at de fleste stiller seg opp i startfeltet etter nivå. Jeg er selv sånn circa på midt i feltet, og jeg stiller meg opp i feltet i tråd med det. Jeg tror ikke de dårligste stiller seg foran, eller de beste bak. I rundbane ritt er litt køkjøring og passeringer en del av gamet, og jeg tror de alle flest slipper fordi så raskt det lar seg gjøre med en hyggelig oppfordring og en takk, og så gjelder det å ikke å miste humøret om kaffekruset glipper på grunn av litt køkjøring i Terningrittet :-) Enig, tror mange av dere vil like løypa og digge den nye (Rollercoaster) i rittet. Og det hjelper å være positivt innstilt før start. Så får en konkludere mht start, antal runder og hvor mange startgrupper hadde vært best.
Redigert av Oddefa; 08/05/2018 17:12.
|
|
|
08/05/2018 15:01
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg forstår fremdeles ikke helt det med at de fremste i rittet skal passere ca halvparten av feltet på runde 4 samtidig som Otoen litt lenger oppe sier det går en halv runde før det går an å kjøre forbi... (sikkert litt satt på spissen...) Men men, må vel bare anta at arrangøren har tenkt gjennom dette på en litt annen måte og at det vil gå greit. Det han mener med halv runde, er vel en halvdelen av rollercoasteren partiet, som dvs 1 km av løypa (og det partiet er ikke så langt heller). Strengt tatt skal en klare å komme forbi flere ganger på det partiet, men kommunikasjon er viktig.
|
|
|
08/05/2018 16:32
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
Ok, skjønner. Uansett, det blir gøy, gleder meg!
|
|
|
08/05/2018 21:31
|
olechr
More than words
|
More than words
Tipp topp at det blir ritt:-) Er jo bare for moro, er vel svært få som har bonusutbetalinger pga terningrittet. Mye er løst hvis folk er litt ærlig med seg selv og hvilket nivå de er på. Men vet at det er vanskelig for mange. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
09/05/2018 16:27
|
opodden
Entusiast
|
Entusiast
Var en tur ute i løypa i dag. Det har tørket opp svært mye de siste 2 dagene, og det blir enda bedre til i morra. Mye lettere å holde flyten nå, slik at dette blir bra. Som nevnt litt trangt rett etter start, fulgt like etter av en dustete bratt kneik med djup, løs sand, der man må gå. Her må man være litt fornuftig. Ellers er det helt knall!
|
|
|
09/05/2018 21:28
|
erta
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Noen som kan avkrefte at man må hente startnr før kl11? Slik det står på nettsiden? Litt ubrukelig å måtte møte opp 2 timer før start.
|
|
|
09/05/2018 22:03
|
EspenS
Veteran
|
Veteran
CK Elverum la ut denne meldingen på Facebook for 3-4 timer siden: "Henting av start nr og etteranmelding frem til kl:11:00"
|
|
|
|
|