Ahh... den var flott! Clean og stilfull. Om du flytter bakdekket litt slik at teksten blir sentrert over ventilen, så kan man sove godt om natten også :-P
Synes nedoversete virker veldig logisk (særlig om det er stort drop mellom sete og styre). Jeg synes det gjør vondt å sitte lenge i bukken med setet helt flatt. Peker det litt nedover blir det veldig mye mer behagelig.
Ahh... den var flott! Clean og stilfull. Om du flytter bakdekket litt slik at teksten blir sentrert over ventilen, så kan man sove godt om natten også :-P
Den har bukkestyre, men heter ikke "racer" eller "landeveissykkel". På ramma står det "gravel", selv om jeg er usikker på om den egentlig tilfredsstiller alle kravene til å være en ekte gravelbike. Litt smale dekk kanskje, men den har bukk som vender utover, svære hoods og tykk og deilig styretape. Og skivebrems. Vekta er oppgitt å være 10,1 kilo. Sikkert 10,7 med pedaler, flaskeholder, seteveske, lakk og en større størrelse. Tungt ja, men det merkes faktisk ikke (så godt). Trodde dette skulle bli en tung og traust jobbsykkel, men nå har jeg sannelig fått en ny bestevenn. Fort går den også.
Scott Speedster Gravel 10 Disc 2018-modell, altså. Usexy, men deilig likevel
Min nye racer for året - Wilier Cento10 Air med SR EPS i vakre omgivelser på Byneset.
Det er bare å komme med kritikk av krankarmposisjon - jeg legger meg langflat. Til mitt forsvar brukte jeg krankarmen på den andre siden til å støtte sykkelen, og oppdaget ikke tabben før jeg kom hjem.
Samme som kjøpt/bygd på slutten av 2017-sesongen, men nå med litt lenger kjede og med kappet kronerør. Gikk opp til 58 da jeg byttet ut den gamle Supersixen, føles riktig med mine 186 cm.
Opprinnelig en supersix hi-mod Ultegra, men med litt personlige tilpasninger:
Campa Chorus gir og bremser, Deda Zero 100, 3T team 120 mm, Specialized Toupe 143 mm (gammelt og må byttes), King cage stål.
Det blir ikke noe annet enn fjorårsraceren for min del. Vurderer riktignok nye hjul, men har enda til gode å overbevise meg selv om at det har noen hensikt.
Synes nedoversete virker veldig logisk (særlig om det er stort drop mellom sete og styre). Jeg synes det gjør vondt å sitte lenge i bukken med setet helt flatt. Peker det litt nedover blir det veldig mye mer behagelig.
Helt enig, en tilt nedover er ekstremt mye mer behagelig for min del, og da spesielt i bukken..!
Elegant oppstilling - måtte kikke to ganger for se hva som holdt den oppe
Jeg har dratt en Ingrid Espelid og «retusjert» bildet en smule. Originalbildet viser ganske tydelig at sykkelen hviler på et fortøyningsfeste for båter. Jeg gjordet det egentlig for å se hvordan det så ut, men resultatet ble bedre enn forventet. På tross av at retusjeringen i seg selv var ganske elendig.
Det er sikkert et brudd på en regel, om ikke en sykkelregel, så ihvertfall en fotografregel. Men her får jeg bare si som Robbie Nevil
Elegant oppstilling - måtte kikke to ganger for se hva som holdt den oppe
Jeg har dratt en Ingrid Espelid og «retusjert» bildet en smule. Originalbildet viser ganske tydelig at sykkelen hviler på et fortøyningsfeste for båter. Jeg gjordet det egentlig for å se hvordan det så ut, men resultatet ble bedre enn forventet. På tross av at retusjeringen i seg selv var ganske elendig.
Det er sikkert et brudd på en regel, om ikke en sykkelregel, så ihvertfall en fotografregel. Men her får jeg bare si som Robbie Nevil
Ah, ble enig med meg selv om at den hvilte på pedalen
Min nye racer for året - Wilier Cento10 Air med SR EPS i vakre omgivelser på Byneset.
[snip]
Det er bare å komme med kritikk av krankarmposisjon - jeg legger meg langflat. Til mitt forsvar brukte jeg krankarmen på den andre siden til å støtte sykkelen, og oppdaget ikke tabben før jeg kom hjem.
Du traff perfekt med vinkelen på bukken ift. taket på låven da, det skal du ha.
LOTS OF CANNONDALE PORN :-) LOVE IT, Thank's ! ! !
Bare digger den grønn/orange varianten av Caad 12. Claes Henrik i Drøbak hadde en slik med HG Carbonfelgene i fjor, et smykke :- Ja edorF de hjulene kler sykkelen din
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
LOTS OF CANNONDALE PORN :-) LOVE IT, Thank's ! ! !
Bare digger den grønn/orange varianten av Caad 12. Claes Henrik i Drøbak hadde en slik med HG Carbonfelgene i fjor, et smykke :- Ja edorF de hjulene kler sykkelen din
Akkurat den ja, en kompis lånte den noen dager da han hadde sin egen på service og etter litt gnaging i hodet ble Cannondale nr 5 på gutterommet en CAAD12 med HG hjul, riktignok lilla. Veldig fornøyd (men om ingen sladrer må jeg innrømme at følelsen av å løfte den fjærlette Supersix'n på 6,6 kg er vanvittig deilig, beholder den:-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Alltid en oppgradering å sette Campahjul på en ShimaNOsykkel.
Får hodepine av å se på det... Innsender nevner jo en skade, man kan jo håpe at skaden sitter i hodet og at kombinasjonen på en slik måte fremstår hensiktsmessig
Da er Ghost-en fra XXL kommet. Ser prisen er satt opp nå til samme nivå som tilsvarende utstyrt sykler, så det virker som det var et godt "forhåndskjøp" :-)