Mister troen på folk..
|
Re: Mister troen på folk..
[Re: baronKanon]
12/04/2018 10:04
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Regner dere virkelig ikke med slike spørsmål når dere legger noe ut på Finn? Selvsagt må selger forsøke å fremskaffe all relevant informasjon og svare tålmodig på alle spørsmål om han vil selge. Denne tråden har potensiale til å overgå den legendarisk underholdende og evigvarende klagetråden "Dårlig erfaring med Bikeshop" 
|
|
|
12/04/2018 10:23
|
la1hka
Helt klart
|
Helt klart
Jeg pleier å skrive i mine annonser at jeg vil kun ha seriøse henvendelser, alt annet blir ikke besvart. I gis bort skriver jeg alltid at førsteman på døra får varen. Jeg leverer ikke ut om det ikke er spesifisert i annonsen.
Ellers så tenker jeg ofte at det er bedre å selge ting på Finn enn å ha ting for salg på Finn. Dvs kommer det et akseptabelt bud slår jeg ofte til.Skambud er useriøst.
Forrnøyd med Finn.
Eirik Nøkleby "Velg dine kriger med omhu."
|
|
|
[Re: Sepeda]
12/04/2018 11:40
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Regner dere virkelig ikke med slike spørsmål når dere legger noe ut på Finn? Selvsagt må selger forsøke å fremskaffe all relevant informasjon og svare tålmodig på alle spørsmål om han vil selge. Denne tråden har potensiale til å overgå den legendarisk underholdende og evigvarende klagetråden "Dårlig erfaring med Bikeshop" Jepp. Jeg måtte bestiller deler fra BS på søndag. Det er et minimumskrav at BS burde forstått dette og sendt delene to dager tidligere, da jeg var innom nettbutikken og sjekket om de hadde delene der.
|
|
|
[Re: la1hka]
12/04/2018 11:41
|
Totte
Unionstøysekopp
|
Unionstøysekopp
I gis bort skriver jeg alltid at førsteman på døra får varen. Og der er selve kjernen til problemet med Finn når du enten gir bort eller selger så billig at det blir flere om beinet: Hvis du gjør én avtale og avviser de andre interessentene, så kan du banne på at vedkommende ikke dukker opp likevel, og hvis du bare sier "førstemann til mølla" så er det ingen som gidder å forsøke, med mindre naboen er interessert og kan ta det samtidig som han henter avisa. Derfor er det best å prøve å treffe "riktig" pris i utgangspunktet, så slipper man i alle fall å forholde seg til så mange henvendelser (les: skrullinger).
- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg. (Byggmester Harald Langemyhr)
|
|
|
[Re: Sepeda]
12/04/2018 11:46
|
mogens
Besatt
|
Besatt
Denne tråden har potensiale til å overgå den legendarisk underholdende og evigvarende klagetråden "Dårlig erfaring med Bikeshop" Den tråden er nå ganske daff sammenliknet med klassikeren "Trosset forumet, kjøpte Biltema-sykkel" 
|
|
|
12/04/2018 12:21
|
H.Iversen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
finn er jo nesten blitt stuerent. Det verste nå er facebooksider. Har flere gode eksempler:
1. Selger vare til fast pris, beskrevet som "første mann til mølla". Blir solgt. Folk begynner så å sutre om at det er urettferdig (!) at man ikke hadde budrunde. Flere hiver seg på hylekoret *facepalm*
2. Folk som selger HVA DET MÅTTE VÆRE. Seriøst, ting jeg så vidt hadde gidda å hive i søpla. "Fuktighetskrem, brukt to ganger. Selges hbo 10kr. Budrunde står til i morgen kveld kl 22. Legges ut i flere grupper".
3. Alle de tingene dere andre har nevnt. Folk som sier de skal ha men som aldri dukker opp, spør om helt idiotiske ting som gjerne står spesifisert i annonsen, budøkninger på 1 krone....osv osv
|
|
|
[Re: la1hka]
12/04/2018 12:31
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Jeg pleier å skrive i mine annonser at jeg vil kun ha seriøse henvendelser, alt annet blir ikke besvart. Jeg lurer alltid på hva dette betyr. Er de folkene som kommer med useriøse henvendelser klar over at de kommer med useriøse henvendelser? Ellers så tenker jeg ofte at det er bedre å selge ting på Finn enn å ha ting for salg på Finn. Helt enig. Kjipt når de blir liggende i månedsvis for salg. Mye bedre å selge dem med en gang 
- Stefan
|
|
|
12/04/2018 12:33
|
johannessen
Avhengig
|
Avhengig
Jeg hater kjøp/salg på Facebook. Alle de som later som de ikke vet hva de vil ha for dritten de selger, typisk «høyest bydende, jeg selger når jeg får et bra bud». Hvorfor pokker kan de ikke si hva de vil ha?
|
|
|
12/04/2018 12:38
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Mange glemmer jo at kjøper bestemmer prisen, dette på tross av hva man egentlig måtte ønske seg, og selv synes er rimelig.
Så kan jo alle dere med godt utviklet kognitive evner kanskje regne dere frem til at når samlet kostnad for frakt/henting og tingen man gir bort/selger billig samlet er på nivå med hva det koster nytt at det blir mye rart.
Setter man gode priser så funker det knall.
Synes og det er rart at noen synes det er greit å legge prisen høyere enn det man forventer og samtidig yttre at det er en uting at folk pruter som fxxx...
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
12/04/2018 12:43
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg føler for å presisere at jeg er veldig glad i finn.no. knallgod plattform for kjøp og salg. Folk slipper man aldri unna og de må man håndtere på finn som over alt ellers. Det å ignorere uønsket adferd fungerer greit også på finn.no. Noen ganger får man bare utvidet perspektivet noe. 
|
|
|
12/04/2018 13:33
|
Jåddhå
Avhengig
|
Avhengig
Jeg liker best selgere på Finn (og andre steder) som syntes det er viktig å presisere at noe "vurderes solgt". Hva betyr det? At selger kan trekke seg inntil man har betalt og hentet varen? Det sier seg vel selv? Åpenbart at man vurderer å selge, når noe blir lagt ut for salg på internet.
Eller er det kode for: "Ikke forsøk på skambud."?
Redigert av Jåddhå; 12/04/2018 13:33.
|
|
|
[Re: Jåddhå]
12/04/2018 14:26
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Jeg liker best selgere på Finn (og andre steder) som syntes det er viktig å presisere at noe "vurderes solgt". Hva betyr det? At selger kan trekke seg inntil man har betalt og hentet varen? Det sier seg vel selv? Åpenbart at man vurderer å selge, når noe blir lagt ut for salg på internet.
Eller er det kode for: "Ikke forsøk på skambud."? Eller "ring for en hyggelig bilprat".
|
|
|
[Re: Jåddhå]
12/04/2018 17:02
|
Mr.Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Eller er det kode for: "Ikke forsøk på skambud."?
I min bok er dette en omskriving av "jeg selger dersom jeg får det jeg mener det jeg har til salgs er verdt, hvis ikke har det større verdi å beholde det".
|
|
|
[Re: Mr.Jacobsen]
13/04/2018 17:02
|
gutt45kg
Avhengig
|
Avhengig
Eller, om det gjelder småting, enklere å kaste enn å vente 2 timer på folk som ikke kommer til avtalt tid. Eller som ikke klarer å lese et kart for å finne adressen som står i kartet på finn. Noen ting er enklere å kaste.
|
|
|
[Re: gutt45kg]
14/04/2018 11:02
|
erik e
Avhengig
|
Avhengig
Mistet troen på folk . Inge Andersen har søkt jobben som rådman i min kommune . Liker det ikke. Har vel brukt opp fallskjermen han rappa fra idretten.
|
|
|
[Re: erik e]
14/04/2018 12:45
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Mistet troen på folk . Inge Andersen har søkt jobben som rådman i min kommune . Liker det ikke. Har vel brukt opp fallskjermen han rappa fra idretten. Får han ikke jobben kan du jo fortsatt ha troen på dem som stod for ansettelsesprosessen :-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
14/04/2018 21:16
|
runeFK
Avhengig
|
Avhengig
han ligger bra an sies det. heia kommunen vår
Jeg heier på NOTS, gjør du?
|
|
|
14/04/2018 21:17
|
Espen E
Ivrig
|
Ivrig
Personlig synes jeg lavmål er når det prutes på loppemarked der inntektene går til det lokale skolekorpset eller et annet lokalt formål.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
|
|
|
14/04/2018 22:15
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er synd at så mange ikke orker å bruke Finn og heller kaster ting. Men jeg forstår jo at ikke alle gidder å bruke timesvis på å få inn noen kroner fra ting som det tar sekunder å hive. Fra andre land har jeg hørt at det er vanlig å sette ut greier man vil gi bort. Altså sette det utenfor huset og så blir det plukket opp. Er det kanskje en kultur vi burde få mer av i Norge? Kanskje 4 dager i året sånn at vi skrotnisser vet når det er jakt...
|
|
|
[Re: erikskon]
14/04/2018 22:42
|
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fra andre land har jeg hørt at det er vanlig å sette ut greier man vil gi bort. Altså sette det utenfor huset og så blir det plukket opp. Er det kanskje en kultur vi burde få mer av i Norge? Kanskje 4 dager i året sånn at vi skrotnisser vet når det er jakt... I hvert fall i området der jeg bor fyller loppemarked denne funksjonen vår og høst. Er vel hvert fall tre skoler som henter på døra i visse perioder.
|
|
|
[Re: Espen E]
15/04/2018 00:12
|
Raskall
More than words
|
More than words
Personlig synes jeg lavmål er når det prutes på loppemarked der inntektene går til det lokale skolekorpset eller et annet lokalt formål. Jeg prutet en Håg kontorstol fra 700 til 1000 kroner en gang for mange år siden. Den er i daglig bruk fremdeles og er det mest behagelige sittemøbelet vi har i huset. Med dine ord i minnet skal jeg i slutte med den slags pruting. 
|
|
|
[Re: Raskall]
15/04/2018 00:57
|
Espen E
Ivrig
|
Ivrig
Personlig synes jeg lavmål er når det prutes på loppemarked der inntektene går til det lokale skolekorpset eller et annet lokalt formål. Jeg prutet en Håg kontorstol fra 700 til 1000 kroner en gang for mange år siden. Den er i daglig bruk fremdeles og er det mest behagelige sittemøbelet vi har i huset. Med dine ord i minnet skal jeg i slutte med den slags pruting. Vel, for store dyrere gjenstander skal jeg gi deg litt slækk, men har opplevd at folk har prutet på ting til 20 kroner så det var mer det jeg tenkte på :-)
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
|
|
|
[Re: Raskall]
15/04/2018 01:42
|
_Moe_
Entusiast
|
Entusiast
Så begynte det komiske. Han skulle prøve å få med seg dekkene i en liten ryggsekk, på styret og hengende på skuldrene. Det endte opp med at jeg satte sykkelen hans på taket på bilen og kjørte han hjem. Han hadde aldri opplevd slik vennlighet fra en nordmann før og ga meg en stående invitasjon til hans hjem med lovnader om middag og det hele. Han tilbød meg bensinpenger også, men de tok jeg ikke i mot. Det virket ikke som om fyren hadde så mange nåler i veggen.
I en tråd som handler om å miste troen på folk, så er det godt å lese en historie som gjør at man vurderer å tro at det fortsatt er håp. Flott handling av deg, og litt rørende å høre om han som ikke har så mye, men som ønsker å dele noe av det han har.
|
|
|
15/04/2018 05:16
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hadde selv en litt rørende finn-opplevelse for noen år siden. Vi bygget om huset og byttet ut noen gamle "husmorvinduer" fra sent 70-tall. De var i god stand, men med feil dim og stygge spor etter demontering. Jeg knipset og la de på gis bort på finn, mest for å slippe jobben og kostnaden med å kjøre de bort. Dagen etter ringte det en hyggelig dame, hun ville gjerne komme med en gang. Damen kom, i en Toyota Yaris.... Jeg så umiddelbart for meg avvisning og ny annonsering. Men neida, damen jobbet frivillig for en forening som holdt på med tidligere rusmisbrukere, de skulle pusse opp et lokale på dugnad, og hun trodde disse kunne passe bra. Kunne hun komme tilbake på lørdag? Javisst, og da kom hun med en snekker med håndtverkerbil og henger samt to av byens løse fugler som bærehjelp. Kun frivillighet og masse entusiasme, men begrensede midler. Sekker'n ga tommel opp, de bar ut og hun takker gråtkvalt. Hadde aldri trodd det kunne føles så godt å gi bort noe "verdiløst"
Etter dette har jeg gitt bort mye på finn, moralen må være at det som er søppel for noen kan være verdifullt for andre...
|
|
|
[Re: Oystein L]
15/04/2018 08:37
|
Raskall
More than words
|
More than words
Ganske miljøvennlig er det også. 
|
|
|
15/04/2018 20:06
|
mogens
Besatt
|
Besatt
Her i Bergen har BIR (renovasjonsselskapet) en mobil gjenvinningsstasjon, en stor lastebil, som stopper på ulike steder i sentrum i løpet av ukedagene. Her kan man også velge å sette fra seg ting som er i god stand og man tror andre kan bruke, men man må uansett betale for å deponere. Et veldig greit tilbud for oss sentrumsboere som ikke disponerer bil til daglig. Men det fantastiske - på det stoppet jeg har pleid å benytte - er at på dager med fint vær, så pleier det sitte noen eldre damer i fluktstoler ved siden av lastebilen for å se om de kan sikre seg noen godbiter før det havner på bilen. Er man heldig plukker de med seg det man kommer med og man slipper deponeringsgebyret  Hadde likevel ikke samvittighet til å la dem overta en rundt ti år gammel tempohjelm de viste stor interesse for 
|
|
|
15/04/2018 23:03
|
Papegøyal
Troll
|
Troll
Ah, finn. Herlige greier. Et kunststykke at Schibsted har klart å holde ebay unna Norge, da, det fårn si.
Jeg liker skambud, spesielt de som er framsatt som om slasken egentlig vil gjøre meg en tjeneste, eller har strukket seg til det ytterste for å gi meg langt mer enn det jeg egentlig fortjener.
Etter å ha vært på finn en stund, så har jeg funnet ut at det er skikkelig gøy å erte folk med skambud. Bare å by på noe som jeg har råd til å betale om jeg får tilslaget, men som er så frekt billig at man blir irritert over at noen kan være så frekke, er kjempegøy.
Bare f.eks å slenge ut et tall, det er moro. Da gir man i utgangspunktet fingern. Men hvis man da høyner budet ved å legge til ti kroner, da er kvelden redda.
Er du åpen for å diskutere pris - den forespørselen er alltid gøy.
Det andre som er kult, er å kommentere navnet eller profilbildet folk har, eller komme med noen fordommer basert på hvor de bor.
Og sist, men ikke minst, være ekstremt, ekstremt gjerrig, prute på alt, inklusive norgespakke-prisen, be de om å forhåndsbestille på nettet, be om at frakta deles, men at du skal få rabatt på frakta like mye som du får rabatt på varen fra nypris osv. Gjerne prute på VHSer, CDer, ja, om det bare er snakk om 5kr, så prute. Prute på usb-kabler.
I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
|
|
|
16/04/2018 07:47
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Ironi på nett er farlig. Det er lett å bli tatt seriøst. Med din historikk på forumet her, så heller jeg til at du faktisk mener dette seriøst. Jeg kan på det sterkeste anbefale denne: http://bfy.tw/HfLu
|
|
|
[Re: Papegøyal]
16/04/2018 08:09
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Ah, finn. Herlige greier. Et kunststykke at Schibsted har klart å holde ebay unna Norge, da, det fårn si.
Jeg liker skambud, spesielt de som er framsatt som om slasken egentlig vil gjøre meg en tjeneste, eller har strukket seg til det ytterste for å gi meg langt mer enn det jeg egentlig fortjener.
Etter å ha vært på finn en stund, så har jeg funnet ut at det er skikkelig gøy å erte folk med skambud. Bare å by på noe som jeg har råd til å betale om jeg får tilslaget, men som er så frekt billig at man blir irritert over at noen kan være så frekke, er kjempegøy.
Bare f.eks å slenge ut et tall, det er moro. Da gir man i utgangspunktet fingern. Men hvis man da høyner budet ved å legge til ti kroner, da er kvelden redda.
Er du åpen for å diskutere pris - den forespørselen er alltid gøy.
Det andre som er kult, er å kommentere navnet eller profilbildet folk har, eller komme med noen fordommer basert på hvor de bor.
Og sist, men ikke minst, være ekstremt, ekstremt gjerrig, prute på alt, inklusive norgespakke-prisen, be de om å forhåndsbestille på nettet, be om at frakta deles, men at du skal få rabatt på frakta like mye som du får rabatt på varen fra nypris osv. Gjerne prute på VHSer, CDer, ja, om det bare er snakk om 5kr, så prute. Prute på usb-kabler. Du gjør dem egentlig en tjeneste. De før bare en god historie som de kan fortelle i gode lag. "Du vil ikke tro hva som skjedde meg...." Særinger gir normale gode historier de kan le av.
|
|
|
20/04/2018 14:44
|
erik e
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har fått tilbake troen. Inge Andersen fikk ikke jobben som rådmann i min kommune. God helg.
|
|
|
|
|