Noen spesiell grunn til å holde seg i skinnet ??? Jeg synes den hjelmen og de brillene så helt forferdelige ut da de kom men er ikke like sikker lenger (har ikke prøvd selv)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Zeghoene mine er fremdeles i utmerket stand, og passer til kombinasjonen hode og Octal. Jeg trenger ikke et par Aspire. Men jeg så aldeles fabelaktig arrogant smashing ut med Octal og Aspire altså.
God timing å kjøpe boka Monumentene i dag. Har lest meg over Turchino passet så langt og kost meg veldig :-) Coppi kom ut av tunnellen som folkehelt !! Resten av Milano Sanremo etter middag med en Peroni eller to :-)
Snublet over en Alan Competizione fra 1973 i går. Blir nok noe ekstra shopping til denne etterhvert. Formsydd lær til styret, trekke om setet, diverse smådeler, klær og pedaler mv.
Redigert av goatmxx; 19/03/201807:49.
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
Er gode 12 år yngre enn sykkelen selv jeg. Er ikke så ille de dekkene, men de var uten luft da bildet ble tatt så det ser kanskje litt rart ut. Sitter et sett med Vittoria Corsa 23 mm på den der.. Det ene dekket sitter på feil vei, så må vel av og justere litt logoplassering osv på nytt også
Du ville bli overrasket over komfortnivået på et godt 22-23 mm pariserdekk (Veloflex eller de som sitter på f.eks), vvis. Og så den lyden da. De synger.
Lekkert kjøp, goatmmx.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Takker Det beste med kjøpet var at jeg ikke ga en krone. Fikk den mot at jeg tok den med meg hjem
Testet den en liten luftetur i går, og alt fungerte mer eller mindre optimalt. Gir og bremser fungerte, hjulene var ganske rette og ingen ulyder eller slark i lager.
Nå er jo spørsmålet - hva skal jeg kjøpe? Den trenger nye pedaler. På raceren min (ja, jeg har bare en annen landeveissykkel) sitter det Look Keo på. Kunne vært praktisk i en oppstartsfase å bruke samme sykkelsko på begge. Aller helst vil jeg ha Campa-pedaler på denne, da alt annet er campa, men hvordan er det med cleats til disse kontra Look? Merker jeg er alt for uerfaren i vintage-markedet
Campa laget pedaler kompatible med 1. generasjons Look-system en gang for lenge siden. Klosser er vel bortimot umulige å få tak i, men sjekk Sykkelsamlern som deler parkeringsplass med Bikeshop. Der er det mye gammel moro.
Selv har jeg aldri brukt tåklips, så det ville jeg ikke tørre. Krype til korset med mest mulig nøytrale Keo-pedaler er hva jeg hadde gjort, og funnet noen retroutseende lissesko som passet foten.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Da er vi på samme bølgelengde Retro lissesko står øverst på ønskelisten sammen med litt ulltrøyer. Da kommer neste problem - hjelm! Hva skal man gå for her? Orker ikke å bli sett med sånn pølsehjelm de brukte på 70-tallet. Men må vel gå for noe enkelt og hvitt? Evt sykle uten hjelm når denne skal luftes, og kun kjøre caps..
Du ville bli overrasket over komfortnivået på et godt 22-23 mm pariserdekk (Veloflex eller de som sitter på f.eks), vvis. Og så den lyden da. De synger.
Hehe kanskje. 23mm har jeg prøvd (men i clincher dog). Men når jeg så bildet ble jeg lurt til å tro at dette var noe vesentlig smalere.
Kommer uansett aldri til å glemme følelsen av mine første turer på racersykkel. Gikk fra mange år uten noe sykling (og det lille jeg hadde syklet var på MTB med dempegafler), til en karbonracer med 23mm dekk. Pumpet de opp til rett under maks-grensa som sto på dekkene og la i vei. Av og til har jeg fortsatt mareritt om fotgjengerfelt og annen veimaling
Syklene kommer litt lenger ut fra veggen enn jeg håpte, men den stabler fint to sykler i høyden - så da kan man på fine dager få godfølelsen med å hente ned sykkelen på øverste hylle
Bestilt for lenge siden men i går kl 2130 la jeg hendene på ny landevei m disc og slangeløse dekk hos Claes Henrik Sykkel i Drøbak. Bilde i vis oss din osv etter hvert. I dag har jeg bestilt div, sokker, olje til ben, beskyttelsesfilm, beskyttelse til Garmin 1000 (den er også ny i år) og div wire/kjeder/kassett etc som skal på et par sykler oppført på exit listen (Bianchi Sempre, CD F29 HT og muligens CD Slice)... Det blir i såfall bare 3 igjen, en stisykkel og to landeveissykler... og en anledning til å tenke litt mer på en skikkelig gravel eller noe i stål til søndagsturen...
Fruen er ikke veldig opptatt av slikt men vet hva det koster, synes det begynner å ese ut på gutterommet (hender hun løper på mølla der inne) av diverse og lurer på hvorfor jeg ikke har "støtte" på syklene.
Fruen er ikke veldig opptatt av slikt men vet hva det koster, synes det begynner å ese ut på gutterommet (hender hun løper på mølla der inne) av diverse og lurer på hvorfor jeg ikke har "støtte" på syklene.
Ser frem til "vis oss din..."-bilde av DISC-landeveien din... med støtte