For å "snobbe litt nedover". Min 2018 racer vil i stor grad være den samme som i 2017. En Fuji Roubaix 1.5 2016 modell som typisk meg er lettere modifisert etter kjøp. Ble orginalt kjøpt på salg for 5990.- for å ha en sykkel som var billig og som jeg ikke trengte å være redd for i sykkelbagen. I praksis ble den sykkelen jeg brukte mest og oppgraderte mest i 2017. Drivverk, bremser og pedaler er en kombinasjon av Dura Ace, Ultegra og Tiagra 4700, styret er fra Pro, setet Specialized og de orginale Oval hjulene er byttet ut med Mavic Ksyrium blue. Passe komfortabel, solid og driftssikker.
Redigert av Espen E; 20/12/201718:13.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Det forstår jeg godt, ikke mange sykler er raskere enn denne i flate partier. I tillegg til Isospeed som gjør den komfortabel også. Men skulle jo selvsagt vært RSL utgaven.
Det er nok litt vinkelen som får de til å virke ekstra store, de kommer ganske nærme kamera, men samtidig er det slik at hendler for hydrauliske skivebremser er større enn for felgbrems. Dette er R9120 hendlene som er nyeste generasjon dura-ace hendler som ble sluppet fjor, og som er re-designet og endel mindre enn forrige generasjon hydrauliske hendler fra dura-ace og nåværende ultegra-hendler RS685.
Her er mine to landeveishelter for 2018, knipset på vei til vinteropplag. Same, but different.... (Før stilpolitiet kommenterer seteveska; jeg har hørt at Silca seat roll er godkjent på C60. Det eneste som er godkjent på Mexico'n er reservedekk festet med pedalstropp)
Jeg blir å kjøre på "lillebror" i 2018... Hvitt 100mm deda stem er på plass, styrerøret skal kappes og EPS v3 kjøpt inn (ikke synlig).
CAAD12 DA Disc, slangeløse Zipp Tangente 28, Slettvoll sofa, Røros teppe, noen dager med sol har bøyd lysene i vinduskarmen og et par småting mangler på sykkelen. Skal bytte til 110 stem, litt lengre ned foran, ny og kortere ventil på bakhjulet, Selle Italia sete og 3T styre fra Supersix´n. Fikk henne denne uken :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Vakker Caad'en i lilla. Har fått med meg at du forhåndsbestilte og fikk bra pris, men vet du hva veil er?
basert på tilbakemeldingene jeg får på sykkelen flere steder vil jeg si den er billig samme følelse som da vi handlet 3 år gammel Fiat 500 til 129.000,- Du skal ha ganske dyr bil før noen gidder å snu seg men den lille rakkeren må være årets sjekkemagnet for begge kjønn. Får håpe det ikke bare er feminine menn som klenger seg på en lilla sykkeleier :-)
Veiledende var i fjor høst CAAD12 DA mekanisk Disc kr 39.400, Ultegra disc i Svart kr 23.500, og 105 disc 17.800. Det er stort sett de samme komponenter og hjul som DA versjonen av Supersix og Synapse. Den skal veie omtrent det samme som DA Hi-mod versjonen av Synapse. NB det står litt forskjellig på nettet men uansett den leveres IKKE med tubeless dekk, det måtte Claes Henrik hente opp av sin rikholdige skuff
Redigert av EmilZipp; 23/03/201811:31.
Nå er ikke mine sykler like vakre som din, men basert på tilbakemeldingene i heimen er min foreløpige vurdering at det skal MYE til før en sykkel fungerer som sjekkemangnet. Hjemme hos oss virker heller mine entusiastiske ord mer å ha samme virkning som å telle sauer på min kone. Jeg er usikker på om det er sykkelen eller kona det er noe feil med...
Det er ikke til å stikke under en stol at 40K for en sykkel i alu er mye penger, men samtidig virker prioriteringene på denne modellen å være så riktige, jeg har lyst på!
Kjasmas, det er vel ingen grunn til å betale full pris med mindre du går inn i butikken og sier du har vunnet i Lotto ::-) De fleste selgere har noe å gå på