De fleste reserveslangene mine havner hos verdig trengende, forresten.
+1
Nettopp

Mest takknemlige medsyklist så langt: En kinesisk IT-ingeniør med flatt dekk på Tour de Finance

Må dessverre fortsatt forholde meg til slanger på vinterstid, og har et overskuddslager som jeg tærer på ved slike tilfeller.
Min erfaring med Schwalbe Pro One er at de er ganske sarte og trenger guffehjelp, iallefall slik jeg sykler. Det blir litt hompetitten med all denne guturekognoseringen...
Pro One er åpenbart et topp dekk, men nettopp p.g.a. hyppige turer på røft underlag, har jeg valgt
S-One 30 mm, nå kalt
G-One Speed.
Selv om Schwalbe har valgt å innlemme dekket i G-familien, betyr ikke det at det er et grusdekk. Med Microskin, V-Guard og lave micro dots, ble dekket designet for ritt som Tour of Flanders og Paris-Roubaix. Ifølge Landevei, som i testen i 05/17 anbefalte dekket som beste all-round, skal dekket ha (tilnærmet?) samme rulleegenskaper som Pro One.
Fun fact: I ballongversjon 2,35" ble dekket opprinnelig kalt Big One, designet for
strandrittene i Nederland. Dekket er noe av det morsomste jeg har brukt på landeveien - en helt særegen fremdrift man ikke opplever på smale dekk. Schwalbe lanserte det i sin tid som det mest lettrullende dekket de hadde produsert noensinne, og
det blåser andre brede dekk som Furious Fred og Thunder Burt av banen.
Nå finnes dekket i mange forskjellige størrelser og bredder, og er også et åpenbart valg for dem som vil prøve Road Plus med 650b.