Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Livet er best i byen!

Re: Livet er best i byen! [Re: anonym] #2464617 10/02/2018 08:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous
Sitat: GeirK

Har underbygget mine påstander med enkle empiriske eksempler.

Hvor finner jeg disse?

I mine innlegg i denne tråd.

Nå har jeg lest alle innleggene dine i denne tråden, og ser ikke noen empiriske eksempler som underbygger påstanden din. Kan du vise meg hvor disse er?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er best i byen! [Re: GeirK] #2464633 10/02/2018 09:48
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

Har underbygget mine påstander med enkle empiriske eksempler.

Hvor finner jeg disse?

I mine innlegg i denne tråd.

Nå har jeg lest alle innleggene dine i denne tråden, og ser ikke noen empiriske eksempler som underbygger påstanden din. Kan du vise meg hvor disse er?

-Hvilken vei går køkjøringen? Inn eller ut av byene?

Svaret på det forteller når og hvor det bor flest folk, basert på empiriske data.
Og hvis trafikken ut av byene er størst på fredager og før langehelger og ferier, så er det målestokken for hvor mange flere som drar ut av byen de gangene. Bybeboere mao.
Forskjell kan også måles i helgetrafikken inn til byene på søndager og etter langhelgr og ferier. Den trafikken er det kun bestående av bybeboere, da ingen på landet pendler inn til byen dagen før de skal på jobb.

Men du avgjør selv om du vil eller ikke vil forstå det enkle.

Re: Livet er best i byen! [Re: Tange] #2464639 10/02/2018 10:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Tange

Fint, gjemmer du fatbiken et sted til neste dag eller var det en rundtur?

Det var alt på én tur. Sykle hjemmefra. Låse sykkel. Feller opp. Kjøre ned. Låse opp sykkel. Sykle til jobb

- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er best i byen! [Re: anonym] #2464640 10/02/2018 10:11
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Her er det nok jeg som forstår og du som ikke forstår. Jeg antok faktisk at DU forstod noe enkelt, men det ser ut som det blir for komplisert for deg likevel.

Dette skrev jeg lenger opp:
"Ja - jeg vet at en del folk i Oslo drar på hytta, men hvis du tenker i stedet for å føle, forstår også du at på langt nær alle eier en fritidsbolig og av dem som gjøre det, drar de færreste bort hver helg. "

La meg forenkle dette enda mer. Dersom du tar en stor slurk av en full Cola-flaske, betyr ikke det at flasken er nesten tom etterpå.

Begynner det å synke inn nå, eller må vi ta enda en runde på dette?

- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er best i byen! [Re: anonym] #2464680 10/02/2018 17:07
Tex Offline
Besatt
Besatt

Svaret på det forteller når og hvor det bor flest folk, basert på empiriske data.
Og hvis trafikken ut av byene er størst på fredager og før langehelger og ferier, så er det målestokken for hvor mange flere som drar ut av byen de gangene. Bybeboere mao.

Det er nok riktig, men det finnes også mer presise måter å fastslå hvor det bor flest mennesker.
Uansett:
La oss si jeg bor i Oslo og har hytte i Hemsedal. I helgene kjører jeg ofte til hytta. Det betyr ikke at jeg synes livet er bedre i Hamsedal enn i Oslo. Det betyr at jeg liker å bo og jobbe i Oslo, og i tillegg ha muligheten til å reise til Hemsedal. I tillegg, altså. Veldig mange liker å være på hytta, uten at nødvendigvis ønsker å bo der fast.

Re: Livet er best i byen! [Re: Tex] #2464702 10/02/2018 18:54
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: Tex

Det er nok riktig, men det finnes også mer presise måter å fastslå hvor det bor flest mennesker.
Uansett:
La oss si jeg bor i Oslo og har hytte i Hemsedal. I helgene kjører jeg ofte til hytta. Det betyr ikke at jeg synes livet er bedre i Hamsedal enn i Oslo. Det betyr at jeg liker å bo og jobbe i Oslo, og i tillegg ha muligheten til å reise til Hemsedal. I tillegg, altså. Veldig mange liker å være på hytta, uten at nødvendigvis ønsker å bo der fast.

Jepp. Og samtidig er det nok prosentvis flere som dra ut av byen i helgene og ferier, enn det er prosentvis folk fra landsbygda som drar inn til byene for å tilbringe fritid der...

Re: Livet er best i byen! [Re: GeirK] #2464704 10/02/2018 18:57
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A

Her er det nok jeg som forstår og du som ikke forstår. Jeg antok faktisk at DU forstod noe enkelt, men det ser ut som det blir for komplisert for deg likevel.

Dette skrev jeg lenger opp:
"Ja - jeg vet at en del folk i Oslo drar på hytta, men hvis du tenker i stedet for å føle, forstår også du at på langt nær alle eier en fritidsbolig og av dem som gjøre det, drar de færreste bort hver helg. "

La meg forenkle dette enda mer. Dersom du tar en stor slurk av en full Cola-flaske, betyr ikke det at flasken er nesten tom etterpå.

Begynner det å synke inn nå, eller må vi ta enda en runde på dette?

Du har nok ikke statistikken med deg, med tanke på antall spørsmål kontra antall svar du bidrar med her inne.

Uansett hvor mye eller hvor lite du drikker av en flaske, så er det mindre igjen, enn før du drakk.

Re: Livet er best i byen! [Re: anonym] #2464760 11/02/2018 09:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Uansett hvor mye eller hvor lite du drikker av en flaske, så er det mindre igjen, enn før du drakk.

Selvfølgelig, men det har ingen ting med saken å gjøre. Jeg snakker om hvorvidt flasken er nesten tom, ikke om den inneholder mindre. Kunne du tenke deg å diskutere det jeg faktisk skriver istedet for det jeg ikke skriver? Det hadde vært fint.

Når du sitter på Gjøvik og påstår at Trondheim er nesten tom i helgene og jeg er i Trondheim og observerer at det kryr av folk både i sentrum og i marka, hvem er det da som har rett - du eller jeg?

- Robert Green Ingersoll
Re: Livet er best i byen! [Re: GeirK] #2464779 11/02/2018 12:16
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange

Fint, gjemmer du fatbiken et sted til neste dag eller var det en rundtur?

Det var alt på én tur. Sykle hjemmefra. Låse sykkel. Feller opp. Kjøre ned. Låse opp sykkel. Sykle til jobb

Kult. Alltid gøy med litt variasjon i hvordan man kommer seg på jobb.

Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support