Følte meg usedvanelig pro da jeg satte på splitter nytt Pro One uten hjelpemidler av noe slag og bortimot uten bruk av kraft i dag. Må nok betale for den opplevelsen ved en senere anledning - Stans Grail felger.
Kudos for det! Jeg har satt opp to stk 28mm Pro One på Grail-felger i nyere tid. Det ene gikk på uten verktøy, men med seriøs trening av tomlene. Det andre måtte jeg ty til dekkspak for å få på plass. Kunne sikkert klart meg uten dekkspak om jeg hadde tydd til zalo, silikon eller andre remedier.
Men siden det var min første erfaring med Pro One, synes jeg det er greit å forsøke første montering uten andre verktøy enn hva jeg har i saddeltaska, så jeg får en pekepinn på hvor tøff jobben blir om jeg punkterer langt hjemmefra.
Min erfaring med dekk er uansett at får man de på den dagen de er nye, så klarer man det "lett" med det samme verktøyet etter de er "kjørt inn" en stund. Så ikke bekymret for å måtte ta disse av/på felgen i veikanten ett sted. Det har heldigvis ikke blitt nødvendig.
Snart 8000 km på "racersykler" uten en eneste punktering (som jeg vet om). Begynner snart å lure på om racersykler egentlig kan punktere