For noen uker siden mottok jeg en parkeringsbot på 900kr(!) for å ha parkert på handikapparkering uten gyldig oblat utenfor et kjøpesenter. Jeg hadde selvsagt ikke tenkt å parkere på en handikapplass, men jeg så ikke skiltingen som indikerte at det var en slik plass. Da jeg oppdaget boten begynte jeg å se meg rundt, og jeg så at det et par plasser bort stod et skilt som indikerte at hele rekka var handikapparkering, skrevet med liten skrift. Skiltet var delvis dekket av snø, og plassert en del meter unna bilen. Merkingen på asfalten var heller ikke mulig å se pga. snø og is. Dermed var jeg ganske irritert over at handikapparkeringen var såpass dårlig merket, så jeg tok bilder av skiltet som var plassert lenger unna og den manglende merkingen av asfalten. Jeg har også laget en tegning av hvordan jeg stod parkert i forhold til skiltet.
Jeg har forsøkt å klage til parkeringsselskapet, men de sendte meg bare begrunnelsen for boten. Burde jeg ta dette videre til parkeringsklagenemda, eller bite i det sure eplet og betale boten på 900kr? Jeg synes jeg har en sak her mtp. at skiltinga var dårlig, asfaltmerkingen ikke lesbar, og at jeg har bilder av det.