|
|
#metoo
|
Re: #metoo
[Re: Torshov-Simen]
25/01/2018 09:12
|
perbl
More than words
|
More than words
Og sistnevnte er selvsagt overhodet ikke greit, men om vi går videre derfra til å mene at all menneskelig interaksjon fra nå av skal drives frem utelukkende ved bruk av utvetydige verbale avklaringer står menneskerasen snart med trynet i myra for alvor. Jeg tror faktisk dette skal gå ganske greit. Selv Gro-saken som dras fram som en sak mange vil putte i den mildere delen av spekteret må jeg jo si innebærer noe jeg aldri har tenkt på som ok. Har jeg tendenser til å plutselig begynne med kjærtegning av kvinnelige kolleger om jeg står ved siden av dem i en profesjonell setting, er jeg hovedproblemet, ikke #metoo. Det vil så klart være mistolkninger ute og gå nå og da, men gitt at sakene som har versert i media har blitt framstilt korrekt, synes jeg faktisk ikke det er særlig vanskelig å se hva som ble gjort gærnt der. Jeg tror ikke det er en spesielt stor del damer som vil gi meg både øyekontakt, smile, reagere som forventa om jeg gjør en tilnærming og så plutselig fnyse og påberope seg #metoo.
Redigert av perbl; 25/01/2018 09:13.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
25/01/2018 10:28
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Og sistnevnte er selvsagt overhodet ikke greit, men om vi går videre derfra til å mene at all menneskelig interaksjon fra nå av skal drives frem utelukkende ved bruk av utvetydige verbale avklaringer står menneskerasen snart med trynet i myra for alvor. Jeg tror faktisk dette skal gå ganske greit. Selv Gro-saken som dras fram som en sak mange vil putte i den mildere delen av spekteret må jeg jo si innebærer noe jeg aldri har tenkt på som ok. Har jeg tendenser til å plutselig begynne med kjærtegning av kvinnelige kolleger om jeg står ved siden av dem i en profesjonell setting, er jeg hovedproblemet, ikke #metoo. Det vil så klart være mistolkninger ute og gå nå og da, men gitt at sakene som har versert i media har blitt framstilt korrekt, synes jeg faktisk ikke det er særlig vanskelig å se hva som ble gjort gærnt der. Jeg tror ikke det er en spesielt stor del damer som vil gi meg både øyekontakt, smile, reagere som forventa om jeg gjør en tilnærming og så plutselig fnyse og påberope seg #metoo. Problemet ligger jo i det sistnevnte. Ettersom vi kun har den ene partens versjon aner vi ikke hvilke signaler som har vært sendt og feiltolket forut for den aktuelle hendelsen. Med hensyn til Gro saken kan jo foreksempel hun på den tiden ha vært en generelt jovial og sjarmerende jente (selv om det er vanskelig å forestille seg nå...) som var blid og smilende mot alle hun møtte, men siden den andre legen ikke hadde sett så mye av hennes interaksjon med andre trodde han at denne adferden reflekterte en interesse fra hennes side. På bakgrunn av det begynte han å prate med henne oftere og oftere, og kanskje var hun både vittig og underholdende i samtalene (som hun var med alle, hvilket han ikke visste), og han ble styrket i sin feiltolking av hennes signaler. Til slutt, etter mange måneder (vi kjenner jo ikke tidsperspektivet her) tar han det neste (for ham) logiske skrittet og prøver et forsiktig fysisk fremstøt for å sjekke om hans antagelser stemmer. Kanskje var det fremstøtet det eneste han hadde tenkt å gjøre i jobbsammenheng, ettersom kona hadde tatt ut separasjon og han skulle flytte og begynne i ny jobb måneden etter var det jo ingen grunn til at han ikke skulle kunne date Gro på fritiden om det nå var slik at det var en gjensidig interesse der. Kanskje var det første og eneste gang han prøvde seg på en kollega, kanskje var det bare en av maskene i en lang vev av drittsekkoppførsel, men det vet vi ikke utfra den tilgjengelige versjonen. Poenget er at selv om alt dette bare er spekulasjoner så er det slik at dersom man er villig til å se at det kan finnes mange ukjente nyanser i og flere mulige versjoner av enhver situasjon som vi bare kjenner fra ett perspektiv blir man sittende igjen med flere spørsmål, hvorav bare noen kan besvares fullgodt. Var det den andre legens feil at en uønsket situasjon oppstod? Absolutt Hadde Gro noe ansvar for det som skjedde? Absolutt ikke! Gjorde den andre legen noe galt? Absolutt mulig Burde han visst at han gjorde noe galt? Det vet vi ikke, vi dømmer en hendelse 40 år tilbake i tid utfra dagens samfunnsnormer, og vi kjenner ikke hans versjon Fortjener han, utfra det vi vet med rimelig grad av sikkerhet, å henges ut som representant for en undertrykkende, patriarkalsk samfunnsstruktur og automatisk settes i samme bås som bedritne svinepelser som grovt har utnyttet sin stilling over mange, mange år til å ha sex med, og sågar voldta, sine medarbeidere? .......................? (fyll inn ditt svar her) Jeg synes ikke det, og derfor mener jeg at man bør parkere #metoo i sin nåværende form.
Redigert av Torshov-Simen; 25/01/2018 12:25.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
25/01/2018 11:26
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Og sistnevnte er selvsagt overhodet ikke greit, men om vi går videre derfra til å mene at all menneskelig interaksjon fra nå av skal drives frem utelukkende ved bruk av utvetydige verbale avklaringer står menneskerasen snart med trynet i myra for alvor. Jeg tror faktisk dette skal gå ganske greit. Selv Gro-saken som dras fram som en sak mange vil putte i den mildere delen av spekteret må jeg jo si innebærer noe jeg aldri har tenkt på som ok. Har jeg tendenser til å plutselig begynne med kjærtegning av kvinnelige kolleger om jeg står ved siden av dem i en profesjonell setting, er jeg hovedproblemet, ikke #metoo. Det vil så klart være mistolkninger ute og gå nå og da, men gitt at sakene som har versert i media har blitt framstilt korrekt, synes jeg faktisk ikke det er særlig vanskelig å se hva som ble gjort gærnt der. Jeg tror ikke det er en spesielt stor del damer som vil gi meg både øyekontakt, smile, reagere som forventa om jeg gjør en tilnærming og så plutselig fnyse og påberope seg #metoo. Nå er vel denne situasjonen diskutert tidligere i tråden. Klønete tilnærming fra overlegen, men føler ikke at han gjorde noen grove overtramp. Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være?
|
|
|
[Re: Dexter]
25/01/2018 11:55
|
perbl
More than words
|
More than words
Nå er vel denne situasjonen diskutert tidligere i tråden. Klønete tilnærming fra overlegen, men føler ikke at han gjorde noen grove overtramp.
Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være? Kanskje, kanskje ikke. Uansett er det en type tilnærming jeg egentlig aldri har vurdert sjøl hvertfall. Poenget mitt var at jeg tror de aller fleste menn (og kvinner) utmerket godt klarer å tilnærme seg dette på en annen måte, og at #metoo-tider ikke er noe som vil legge så veldig store begrensninger på de aller fleste.
Per B.
|
|
|
25/01/2018 12:03
|
Brusdalen
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være? Jeg synes det er innafor om Gro hadde en mulighet til å rapportere dette slik at denne overordnede fikk en beskjed fra sine overordnede om at dette ikke var akseptabelt. Det må gå an, uten at noen blir beskyldt for voldtekt, være hårsåre eller vanne ut #metoo-kampanjen. Når jeg diskuterer #metoo-saken, så blir jeg ofte møtt med argumenter som at "er du med på leken ...", og man konstruerer gråsoneeksempler. Jeg er enig med perbl at de sakene som har kommet frem i media, har vært helt innafor å "oute" i denne kampanjen.
|
|
|
[Re: Brusdalen]
25/01/2018 12:18
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være? Jeg synes det er innafor om Gro hadde en mulighet til å rapportere dette slik at denne overordnede fikk en beskjed fra sine overordnede om at dette ikke var akseptabelt. Det må gå an, uten at noen blir beskyldt for voldtekt, være hårsåre eller vanne ut #metoo-kampanjen. Når jeg diskuterer #metoo-saken, så blir jeg ofte møtt med argumenter som at "er du med på leken ...", og man konstruerer gråsoneeksempler. Jeg er enig med perbl at de sakene som har kommet frem i media, har vært helt innafor å "oute" i denne kampanjen. Rapportere hva da? "Han tok på meg, jeg avviste han. Det har fått ingen konsekvenser for meg annet enn at jeg følte et lett ubehag i 20 sekunder. " Men på et generelt grunnlag så er jeg enig i at man burde å mulighet til å rapportere trakasering. Håper bare lista blir lagt høyere enn dette.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
25/01/2018 12:45
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hvorfor er det ingen som påpeker det faktum at når majoriteten av befolkningen går rundt med slike kjønnssteretype fordommer er det virkelig også et symptom på et dyptgripende samfunnsproblem?
Jeg har påpekt det siden jeg gikk på barneskolen :-). Sånn sofafilosofisk, tror jeg det skyldes skjæringen mellom de åpenbare adferdsforskjellene mellom menn og kvinner på den ene siden, , de politiske og moralske ønskene om at alle er like og snille på den andre siden. Det tror jeg du har helt rett i. Vi liker å tro at vi er noe mer enn vanlige pattedyr og at våre overlegne kognitive evner gjør at vi ikke er slaver av de samme instinkter og drifter som andre dyr, men vi tar feil. Å tro at vi skal kunne sosialisere bort millioner av års evolusjon i løpet av noen generasjoner er i beste fall rørende naivt. Var vel det jeg prøvde å få frem. Kognitive som vi er signaliserer vi lett instinktene og driftene hos andre og ser at likestillingen er langt unna samtidig at vi ser på oss selv som de kognitive unntakene som klarer å rasjonalisere klønete tilnærminger og tolke dem på dets sanne innhold. Mange om ikke de fleste som havner i en vennevoldtekt (som overgriper) ville nok sett på seg selv i stor grad som opplyste likestilte og allikevel havnet de i en situasjon hvor de ikke klarte å tolke signalene riktig fra noen de i mange tilfeller kjente fra før. En av de største, om ikke den største likestillingsutfordringen i dagens vestlige samfunn er at barn med kjønn A tvinges til å vokse opp i et oppdragelses og undervisningssystem som i stor grad er laget av og for og kontrollert av kjønn B hvor de daglig læres opp/tvinges til å undertrykke sin naturlige adferd fordi denne menes å være forstyrrende for deres jevnaldrende med kjønn B. Underforstått blir de med kjønn A daglig innprentet at hele deres natur er skammelig og uønsket, og det virkelig ironiske er at designerne av systemet later til å tro at dette på sikt skal skape et mer harmonisk og egalitære samfunn.
Det er jo ikke rart for 'alle' er jo med på bekrefte denne todelingen helt fra starten av. Og særlig når kjønn A avviker fra normen og trekker mot kjønn B blir den latterliggjort for å være med på kjønn B sitt lag. Og det er jo merkelig for det burde jo være positivt å bli sammenlignet med kjønn B for de har jo makten? Men det gjelder kanskje bare hvis kjønn B i 'voksen' alder trekker mot kjønn A. De er f*** meg en ambivalent gjeng disse kjønnene A og B.
|
|
|
25/01/2018 12:50
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Jeg tror ikke det er en spesielt stor del damer som vil gi meg både øyekontakt, smile, reagere som forventa om jeg gjør en tilnærming og så plutselig fnyse.......
Ser ut til at Amnesty allikevel mener en god del problemer oppstår i akkurat den fasen. http://neiernei.amnesty.no/
|
|
|
[Re: Tange]
25/01/2018 13:16
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg tror ikke det er en spesielt stor del damer som vil gi meg både øyekontakt, smile, reagere som forventa om jeg gjør en tilnærming og så plutselig fnyse.......
Ser ut til at Amnesty allikevel mener en god del problemer oppstår i akkurat den fasen. http://neiernei.amnesty.no/ Nå er nå mitt inntrykk av den kampanjen der det store problemet med "hun sa nei, men jeg mente å skjønne hun hadde lyst lell basert på bekledningen, blikket hun sendte meg tidligere, ..."-typen situasjoner? Om noen sier nei, burde det nå være mulig å ta det for et nei? Akkurat disse episodene synes jeg nå er høyst relevante eksempler for #metoo-kampanjen.
Redigert av perbl; 25/01/2018 13:16.
Per B.
|
|
|
25/01/2018 13:32
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være? Jeg synes det er innafor om Gro hadde en mulighet til å rapportere dette slik at denne overordnede fikk en beskjed fra sine overordnede om at dette ikke var akseptabelt. Det må gå an, uten at noen blir beskyldt for voldtekt, være hårsåre eller vanne ut #metoo-kampanjen. Når jeg diskuterer #metoo-saken, så blir jeg ofte møtt med argumenter som at "er du med på leken ...", og man konstruerer gråsoneeksempler. Jeg er enig med perbl at de sakene som har kommet frem i media, har vært helt innafor å "oute" i denne kampanjen. Rapportere hva da? "Han tok på meg, jeg avviste han. Det har fått ingen konsekvenser for meg annet enn at jeg følte et lett ubehag i 20 sekunder. " Men på et generelt grunnlag så er jeg enig i at man burde å mulighet til å rapportere trakasering. Håper bare lista blir lagt høyere enn dette. Tja, jeg vil anta at dette var ubehagelig i langt mer enn 20 sekunder. Overlegen har skap en spent stemning mellom to ansatte som kan påvirke alt fremtidig samarbeid dem i mellom. Det vil kunne så tvil hos den underlegne part i forhold til karrierefremmende tiltak overlegen kan påvirke osv osv. Det er fryktelig uheldig og bør som den absolutte hovedregel på ingen måte være greit. Så var vel sosiale normer og regler noe mer kjønnsdiskriminerende på den tiden
|
|
|
[Re: HNK]
25/01/2018 14:25
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Han prøvde seg (klønete, men ikke graverende) fikk avslag, gjorde ikke mer. Føler at dette er noe folk må tåle, hvor skjøre og hårsåre skal man være? Jeg synes det er innafor om Gro hadde en mulighet til å rapportere dette slik at denne overordnede fikk en beskjed fra sine overordnede om at dette ikke var akseptabelt. Det må gå an, uten at noen blir beskyldt for voldtekt, være hårsåre eller vanne ut #metoo-kampanjen. Når jeg diskuterer #metoo-saken, så blir jeg ofte møtt med argumenter som at "er du med på leken ...", og man konstruerer gråsoneeksempler. Jeg er enig med perbl at de sakene som har kommet frem i media, har vært helt innafor å "oute" i denne kampanjen. Rapportere hva da? "Han tok på meg, jeg avviste han. Det har fått ingen konsekvenser for meg annet enn at jeg følte et lett ubehag i 20 sekunder. " Men på et generelt grunnlag så er jeg enig i at man burde å mulighet til å rapportere trakasering. Håper bare lista blir lagt høyere enn dette. Tja, jeg vil anta at dette var ubehagelig i langt mer enn 20 sekunder. Overlegen har skap en spent stemning mellom to ansatte som kan påvirke alt fremtidig samarbeid dem i mellom. Det vil kunne så tvil hos den underlegne part i forhold til karrierefremmende tiltak overlegen kan påvirke osv osv. Det er fryktelig uheldig og bør som den absolutte hovedregel på ingen måte være greit. Så var vel sosiale normer og regler noe mer kjønnsdiskriminerende på den tiden Tør påstå at dette er noe folk må tåle. Alternativt så må man forby interaksjon mellom ansatte etter arbeidstid. Hva hvis jeg og en kollega krangler på bedriftsfotballen. Det kan skape stemning mellom to ansatte som kan påvirke alt fremtidig samarbeid dem i mellom.
|
|
|
25/01/2018 19:13
|
khadgar2
Fersking
|
Fersking
Tør påstå at dette er noe folk må tåle. Alternativt så må man forby interaksjon mellom ansatte etter arbeidstid. Hva hvis jeg og en kollega krangler på bedriftsfotballen. Det kan skape stemning mellom to ansatte som kan påvirke alt fremtidig samarbeid dem i mellom.
Tilfelle A er heilt urelatert til tilfelle B. Tilfelle A bør åpenbart vere greitt. Dette gir at B også bør vere greitt.
|
|
|
[Re: Tange]
25/01/2018 20:29
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Mange om ikke de fleste som havner i en vennevoldtekt (som overgriper) ville nok sett på seg selv i stor grad som opplyste likestilte og allikevel havnet de i en situasjon hvor de ikke klarte å tolke signalene riktig fra noen de i mange tilfeller kjente fra før.
Og i mange tilfeller skyldes det ikke feiltolking engang, men at instinkter og drifter har overtatt i så stor grad at hjernen like godt skipper hele tolkningsprosessen ettersom det ikke er aktuelt å ta hensyn til resultatene av den uansett - så mye for å være kognitive vesener.
Redigert av Torshov-Simen; 25/01/2018 20:29.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
10/04/2018 21:06
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Ja, ja så har vi en kvinnelig Trump i vår regjering. Grab them by the dick for æ ska ha kar. Seksuell trakassering som får Giske til å fremstå som en korgutt. Men de var jo ikke partifeller, da må det jo være greit...
Hvor lenge kan hun sitte? Det blir varmere og varmere under ræva hennes. Enn så lenge vernes hun, Erna må jo begynne å få en flau smak i kjeften. Som Venstrevelger skjemmes jeg. Har de virkelig ingen bedre kandidat?
|
|
|
[Re: Marøder]
10/04/2018 21:10
|
gabbar
Entusiast
|
Entusiast
Ja, ja så har vi en kvinnelig Trump i vår regjering. Grab them by the dick for æ ska ha kar. Seksuell trakassering som får Giske til å fremstå som en korgutt. Men de var jo ikke partifeller, da må det jo være greit...
Hvor lenge kan hun sitte? Det blir varmere og varmere under ræva hennes. Enn så lenge vernes hun, Erna må jo begynne å få en flau smak i kjeften. Som Venstrevelger skjemmes jeg. Har de virkelig ingen bedre kandidat? Hva sikter du til, som har vært trakassering?
|
|
|
11/04/2018 03:58
|
Raskall
More than words
|
More than words
Hvor lenge kan hun sitte? Det blir varmere og varmere under ræva hennes. Enn så lenge vernes hun, Erna må jo begynne å få en flau smak i kjeften. Som Venstrevelger skjemmes jeg. Har de virkelig ingen bedre kandidat? De har en flott kandidat i Abid Raja. Forstår ikke hvorfor TSG overgår AR.
|
|
|
[Re: gabbar]
11/04/2018 07:10
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Hva sikter du til, som har vært trakassering?
I intervju har flere personer fortalt om mildt sagt pågående, uønsket seksuell atferd som beføling av edlere deler. Og det på flere personer. Og ikke nødvendigvis bare på festen til Ola BM.
|
|
|
[Re: Raskall]
11/04/2018 07:12
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Hvor lenge kan hun sitte? Det blir varmere og varmere under ræva hennes. Enn så lenge vernes hun, Erna må jo begynne å få en flau smak i kjeften. Som Venstrevelger skjemmes jeg. Har de virkelig ingen bedre kandidat? De har en flott kandidat i Abid Raja. Forstår ikke hvorfor TSG overgår AR. Ja, har sansen for Raja. Tidligere rappkjefta type som er blitt litt mer moderert etter hvert som han har blitt eldre. Litt Wara type.
|
|
|
20/02/2019 08:01
|
Anomyn
Ringrev
|
Ringrev
Nå er`n på veg tilbake i topp-politikken igjen, dessverre. Giske. https://www.nrk.no/norge/varsler-om-gisk...lene-1.14438235Og AP-partisekretær Kjersti Stenseng er som vanlig på banen som en beskyttende hånd for Giske. Stenseng er for Giske hva Esten Sæter i Dagbladet er for Skiforbundet. Alltid enig, uansett. En fordel for tilliten til AP om både Giske og Stenseng ble skjøvet ut i mørket utenfor.
Redigert av Anomyn; 20/02/2019 08:04.
|
|
|
20/02/2019 08:14
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Rart at AP gjør dette. Et politisk parti lever tross alt av å få stemmer. Tror ikke det å slippe Giske inn i varmen igjen gir større velgeroppslutning.
|
|
|
20/02/2019 09:10
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg håper rekrutteringen av kvinner til Forsvaret ender i fritt fall her, så kanskje det blir mer dyptgripende endringer...Så langt høres Forsvaret ut som det det var den gangen jeg var inne; en endeløs kamp for å flytte ansvar over på andre og posisjonere seg best mulig for å karre til seg de største fordelene. https://www.nrk.no/troms/_lisa_-_24_-ble...elde-1.14438141
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: aug11x]
20/02/2019 11:46
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Rart at AP gjør dette. Et politisk parti lever tross alt av å få stemmer. Tror ikke det å slippe Giske inn i varmen igjen gir større velgeroppslutning. Det er lenge til valget. Og Hamsund hadde bare delvis rett. Det går mindre enn 100 år før ting glemmes. AP tasr en del oppvask nå og satser på at velgerne har glemt alt dette innen valget.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
20/02/2019 12:42
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Rart at AP gjør dette. Et politisk parti lever tross alt av å få stemmer. Tror ikke det å slippe Giske inn i varmen igjen gir større velgeroppslutning. Det er lenge til valget. Og Hamsund hadde bare delvis rett. Det går mindre enn 100 år før ting glemmes. AP tasr en del oppvask nå og satser på at velgerne har glemt alt dette innen valget. De gjør jo sitt ytterste for at vi ikke skal glemme det. De må i hvert fall roe ned ganske fort i Trondheim om de skal ha håp om at bråket er glemt i september.
|
|
|
20/02/2019 18:34
|
Anomyn
Ringrev
|
Ringrev
Giske er vel en for "varm potet" til å tre inn i AP-verv nå. Ser vi antydnnger til det gamle pampeveldet som AP har vært krittisrt for i tidligere år? At de øverste taburettene innen partiet ikke bryr seg om velgermassen. Kan tyde på det. Skadevirkningen for AP, ved gjeninsetting av Giske i verv, er undervurdert. At AP tør gi seg ut på en slik retning? Urolig. Det finnes mange dyktige perosner innen AP. AP klarer seg trolig best uten en Giske.
|
|
|
[Re: Anomyn]
20/02/2019 22:20
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Giske er vel en for "varm potet" til å tre inn i AP-verv nå. Giske er vel kokt -sous vide-, kan godt prøvespises men ingen fare å la ham ligge litt til.
|
|
|
21/02/2019 09:09
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Nasty tegning av "Giske" i dag: Giske Gikk nesten litt langt, Klaudiussen.
|
|
|
21/02/2019 09:40
|
Anomyn
Ringrev
|
Ringrev
Litt vel langt. Men treffende likevel?
|
|
|
21/02/2019 10:18
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Joda, setter ting på spissen. Likte detaljen med at man tørker seg bak med et dasspapir med metoo trykk.
|
|
|
21/02/2019 19:14
|
Marøder
Ringrev
|
Ringrev
Ja, ja... så er Giske i vinden igjen. Må si jeg synes synd på den flotte dama hans som han vel nå har barn med. Den mannen er uforbederlig.
|
|
|
21/02/2019 20:39
|
Kanondal
Ringrev
|
Ringrev
En av SYKKELGUTTA på Sæter.