Nytt produkt for min del som skal testes i år. Skal visstnok være skikkelig bra med blant annet mye mindre slitasje på drivverket og mindre friksjon. Mindre vedlikehold blir det også.
Interessant! Verdens raskeste sykkelolje - hvor fort går den?
Men, 70 EUR for en flaske + 35 EUR for frakt er vel heftig for min del!
Nytt produkt for min del som skal testes i år. Skal visstnok være skikkelig bra med blant annet mye mindre slitasje på drivverket og mindre friksjon. Mindre vedlikehold blir det også.
Får tak i oljen i norske butikker hvor du slipper frakt. Claes Henrik Sykkel som er min lokale sykkelbutikk har den blant annet. Tror Sørensen også skal ha den.
Når det gjelder prisen på selve produktet, tror jeg den er verdt det, da den skal holde til 17-18 påsmøringer, og en trenger ikke smøre annet enn en gang i mnd i snitt om en sykler en del. (Det er i hvert fall erfaringen til de i lokalmiljøet mitt som har prøvd den). En sparer også drivverket for slitasje, noe som gjør at en sparer noen kroner på lang sikt. I tillegg sparer du deg for mye vasking og avfetting av drivverket som koster både tid og penger. Summasumarum tror jeg kostnaden på en flaske med UFO går opp i opp om en inkluderer slitasje av drivverk og kostnad på vaskeprodukter samt at en må ha en annen olje tilgjengelig om en ikke har denne coatingen.
Får tak i oljen i norske butikker hvor du slipper frakt. Claes Henrik Sykkel som er min lokale sykkelbutikk har den blant annet. Tror Sørensen også skal ha den.
Når det gjelder prisen på selve produktet, tror jeg den er verdt det, da den skal holde til 17-18 påsmøringer, og en trenger ikke smøre annet enn en gang i mnd i snitt om en sykler en del. (Det er i hvert fall erfaringen til de i lokalmiljøet mitt som har prøvd den). En sparer også drivverket for slitasje, noe som gjør at en sparer noen kroner på lang sikt. I tillegg sparer du deg for mye vasking og avfetting av drivverket som koster både tid og penger. Summasumarum tror jeg kostnaden på en flaske med UFO går opp i opp om en inkluderer slitasje av drivverk og kostnad på vaskeprodukter samt at en må ha en annen olje tilgjengelig om en ikke har denne coatingen.
Noen som har erfaring med jakkene fra kalas? (m klubbdesign, her forutsetter jeg at de fleste klubber har de samme jakkene tilgjengelig,,,). Og i såfall, hvilken jakke burde man gå for?
Spørs hva du skal bruke den til. Jeg var ganske imponert av PRO W&W RainMem X3 da Ottestad vurderte leverandører på vårparten i fjor. Jeg ble våt men ikke kald i +8 og sprutregn. https://www.original.no/productshow/?item=prod_prod-s1%2F15161&group=prod_prod_grp-s1%2F191
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Sykling (landevei). Trening, men muligens også noen 'turer'. Mest for å ha en jakke, til når det er kaldt/regner, tenker jeg. Har en, men vet ikke helt om den gjør så mye utenom å øke luftmotstanden da den hverken er vann- eller vindtett... Bor på Østlandet.
Den du linket så ikke dum ut! Noen som vet om det er mulig å prøve kalas-klær noe sted i osloområdet? Man burde vel velge samme størrelse i jakke som man har på shorts og trøye? (edit: ser at det bare er en type mål for overdeler så antar at det stemmer...med mindre man vanligvis burde ha større størrelse i jakker enn i trøyer?)
Jeg brukte samme størrelse i den jakken som i Kalas-trøye, bortsett fra at jeg måtte ha den lange varianten pga gibbonarmene mine. Den er tettsittende.
olechr her inne jobber for Original/Kalas. Sende ham en PM ang. prøving?
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Mener å huske en som var så fornøyd med Shimano på italienske leker på forumet her i høst..... Tror han hadde en disclaimer for evt fremtidige unntak fra status som fornøyd DA eier som følger: "men skulle det dukke opp en jubileumsutgave av osv". Grattis ! ! !
Redigert av EmilZipp; 22/01/201809:17.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Har idag et Syntace styre som jeg ikke er helt komfortabel med. Og så mitt snitt til å kjøpe et FSA sl-k styre i str 38 (an offer I could not refuse).
Jeg vet at jeg passer bra med Deda RHM i 42, som jo tilsvarer 40 hos de fleste andre merker. Men etter å ha tenkt meg om i en time forstår jeg jo at 38 blir for smalt.
Kontaktet CRC kundeservice og de påstår at jeg kan unngå å hente pakken, og at de da behandler dette som en retur uten å belaste gebyrer. Noen som vet om dette stemmer? Skulle jo tro at avsender da må bekoste ekstra frakt og fortollingsgebyr. Jeg vet av tidlligere erfaring at de ikke belaster ekstra frakt ved retur av uavhentet pakke, men at de heller ikke belaster fortollingsgebyr virker nesten for godt til å være sant.
Her er hva jeg tydeligvis ikke lenger har kjøpt. Ett sett med Notubes ZTR Grail felger. Etter ett par uker i posten bekreftes det at disse felgene (sammen med mye annet ræl) må anses som "tapt i posten".
Skal bygges opp med DT Swiss 240s straight pull disc nav, og brukes på CX når vinteren er over.
Siden jeg nå tydeligvis må bestille på nytt, så tvinges jeg til å ta valget mellom ZTR Grail og HED Belgium+ enda en gang...
Mener å huske en som var så fornøyd med Shimano på italienske leker på forumet her i høst..... Tror han hadde en disclaimer for evt fremtidige unntak fra status som fornøyd DA eier som følger: "men skulle det dukke opp en jubileumsutgave av osv". Grattis ! ! !
Stemmer nok det DuraAce funker som fjell, men så var dette med å ta'n helt ut da... Jeg beholder jo gjerne syklene mine en stund, og siden jeg har en Colnago Nouvo Mexico med Campa 50th er det jo litt stas å kunne rigge C60'n med Campa 80th. Fordi jeg fortjener det. (og om jeg vil tilbake til Shimano er det jo alltid et marked for Campa 80th...)
Kjøpt to Notubes Grail felger og litt småtjafs (fett, verktøy reservedeler).
Bygge ett Grail hjulsett til Cyclocrossen. Grail 24H felger, DT Swiss 240s straight pull Centrelock, Sapim CX-Ray. 15mm TA foran, QR bak.
Når jeg kjøpte landeveissykkel høsten 2016 var ting enkelt. Felgbrems og QR + QR. "alle" har jo hjulsett til det.
Å kjøpe en cx med skivebremser og ulike akslingstyper foran og bak gjorde at man raskt lærte at hjulsett er ikke nødvendigvis noe man enkelt får kjøpt ferdig lenger....
Usikker på om hjulene får Pro one tubeless eller G-one tubeless enda. Heldigvis en stund til våren, så har litt tid til å vurdere det nærmere.
45NRTH Sturmfist 4 og Stove Pipe. Joda, vintersykling i Marka er landeveissykling
Meget fornøyd med Stovepipe etter dagens runde i Marka. Vindtett og varm. Endelig har jeg en lue som dekker ørene på kålhodet mitt 100% og ikke kryper opp og skaper små gliper der iskald vind lurer seg inn i øregangene. Anbefales, som det meste annet 45NRTH lager.
Men: Luas integrated eyewear slots fordrer at brillearmene går på innersiden av lua og siden ut!
Det er jo helt uaktuelt og uakseptabelt. Heldigvis holder brillearmene seg fint på plass utenpå lue og hjemstropper.
Eneste mulige forklaring er at lua er designet av folk som sykler fatbike
Rule #37: The arms of the eyewear shall always be placed over the helmet straps. No exceptions. This is for various reasons that may or may not matter; it’s just the way it is.
Etter litt problemer med bakgiret(en åpenbar sliten fjær e.l.) ble det nytt bakgir idag. Ultegra 6800 GS. Å nytt kjede da, litt må man jo påspandere seg når man skal rulle rundt u den virtuelle verden!