|
|
Kjip opplevelse med butikk XXX
|
Re: Kjip opplevelse med butikk XXX
[Re: Cerberus]
16/01/2018 09:28
|
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Det er jo kjøper selv som har offentliggjort at han har kjøpt dildoen (eller hjulsettet...). Med fullt navn og adresse.
Litt merkelig med den personvernvinklingen. Når man selv legger ut fullt navn og adresse og detaljer om sine egne ordrer, virker det som en liten overreaksjon å bli dypt indignert over at butikken legger ut et ordrenummer. Hvis personvern var veldig viktig for meg ville jeg ikke lagt ut fullt navn og adresse på et åpent forum.
Dette gjelder den aktuelle ordren som er diskutert i tråden her ja. Den har jeg spilt åpent med, og det hadde ikke vært noe problem at butikken disktuerte denne saklig i tråden, med korrekt informasjon. I går offentliggjorde butikken histroikken, altså tidligerere ordrer som de anså til å være av relevans for å styrke deres sak. Det er ikke greit, og det var ikke av relevans har de sansynligvis oppdaget i ettertid, da de valgte og redigere posten sin. Krenkelsen kommer av at de forsøkte og sverte min historie, og styrke sin sak med å publisere personopplysninger om meg uten mitt samtykke, og at de i tillegg pyntet på detaljene i sitt favør. Ja, det er ikke nakenbilder av meg som er delt, men det er åkke som min personlige ordrehistroikk som er delt for å sverte min sak. Men som sagt, saken er sendt til forbrukerrådet. Jeg akter også ta opp publisering av min ordrehistorikk uten samtykke slik at bedriften får kjenne på at det ikke er greit, og for å hindre at andre kommer i samme situasjon.
|
|
|
[Re: Cerberus]
16/01/2018 09:30
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
[quote=GeirK] Det er jo kjøper selv som har offentliggjort at han har kjøpt dildoen (eller hjulsettet...). Med fullt navn og adresse.
Litt merkelig med den personvernvinklingen. Når man selv legger ut fullt navn og adresse og detaljer om sine egne ordrer, virker det som en liten overreaksjon å bli dypt indignert over at butikken legger ut et ordrenummer. Hvis personvern var veldig viktig for meg ville jeg ikke lagt ut fullt navn og adresse på et åpent forum. Jeg så først nå at trådstarter selv har lagt ut ordrebekreftelser med sitt eget navn - da syns jeg krenkelsen mot personvernet er helt fraværende og et jævlig dårlig poeng.
|
|
|
[Re: kjasmas]
16/01/2018 09:33
|
MAN
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg så først nå at trådstarter selv har lagt ut ordrebekreftelser med sitt eget navn - da syns jeg krenkelsen mot personvernet er helt fraværende og et jævlig dårlig poeng.
Les svaret mitt over: Dette gjelder den aktuelle ordren som er diskutert i tråden her ja. Den har jeg spilt åpent med, og det hadde ikke vært noe problem at butikken disktuerte denne saklig i tråden, med korrekt informasjon. I går offentliggjorde butikken histroikken, altså tidligerere ordrer som de anså til å være av relevans for å styrke deres sak. Det er ikke greit, og det var ikke av relevans har de sansynligvis oppdaget i ettertid, da de valgte og redigere posten sin.
Krenkelsen kommer av at de forsøkte og sverte min historie, og styrke sin sak med å publisere personopplysninger om meg uten mitt samtykke, og at de i tillegg pyntet på detaljene i sitt favør. Ja, det er ikke nakenbilder av meg som er delt, men det er åkke som min personlige ordrehistroikk som er delt for å sverte min sak.
|
|
|
[Re: MAN]
16/01/2018 09:39
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nu råkade du ju faktiskt lägga ut den första ordrebekreftelsen på nett så jag har svårt att se det de gjorde som något annat än en presisering (med lite fel information dock).
Nu tror jag att Flo har visat vad det är som har blivit ett missförstånd (om nu inte bekreftelsen fra 16.xx visar något annat).
|
|
|
16/01/2018 09:40
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg så først nå at trådstarter selv har lagt ut ordrebekreftelser med sitt eget navn - da syns jeg krenkelsen mot personvernet er helt fraværende og et jævlig dårlig poeng.
Les svaret mitt over: Dette gjelder den aktuelle ordren som er diskutert i tråden her ja. Den har jeg spilt åpent med, og det hadde ikke vært noe problem at butikken disktuerte denne saklig i tråden, med korrekt informasjon. I går offentliggjorde butikken histroikken, altså tidligerere ordrer som de anså til å være av relevans for å styrke deres sak. Det er ikke greit, og det var ikke av relevans har de sansynligvis oppdaget i ettertid, da de valgte og redigere posten sin.
Krenkelsen kommer av at de forsøkte og sverte min historie, og styrke sin sak med å publisere personopplysninger om meg uten mitt samtykke, og at de i tillegg pyntet på detaljene i sitt favør. Ja, det er ikke nakenbilder av meg som er delt, men det er åkke som min personlige ordrehistroikk som er delt for å sverte min sak.
Jeg så ikke hva de publiserte, men syns det skal veldig mye til for at dette er krenkende personvernrettslig og er etter min mening antakelig et villspor. Jeg syns dog, som allerede sagt, at dette er ræva kundebehandling.
|
|
|
[Re: JustOut]
16/01/2018 09:43
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Du fremstår jo som en borskjemt drittunge så hvorfor ikke. Wow. Opprette egen bruker for å slenge dritt. Men er man tom for argumenter så... Fremkommer det at dette er fra butikk XXX er det spikeren i kista for min del. Her blir de anklaget for å omtrent ha svindlet en kunde, og brukere på forumet har skrevet at de nå, underforstått pga denne tråden, skal slutteå handle hos dem.
Stå på Bikeshop! Ikke la dere presse av folk som sutrer på forum for å få viljen sin. MAN ønsker å ta saken til forbrukerrådet. Om dere vinner der, håper jeg dere også krever erstatning basert på sviktende omsetning fra bl.a. Supersand82. Ingen snakker om svindel, men lovmessige rettigheter. Om noen slutter å handle hos XXX så har XXX over lengre tid stått og gravd den graven lenge nå. Mange betydelige utfordringer der. Kanskje nytt lagersystem gjør susen. Jeg har et hat/elsk forhold til XXX. De er utvalgsmessig et veldig velkomment tilskudd i markedet, men leveringsmessig er det under pari... Ser gjerne at det blir bedre. Jeg kunne handlet mer der... Oppfordrer XXX til generelt å ta et realt grep med egne systemer og rutiner. Og så ønsker jeg trådstarter lykke til. Er en viktig prinsippsak dette. Minner om tilsvarende saker jeg har hørt om. Om XXX mener vilkårene forsvarer dem i denne saken så kan uansett ikke vilkårene gå på tvers av forbrukerrettighetene. Men dette overlater jeg til Forbrukerrådet og konkludere på.
|
|
|
[Re: Flo]
16/01/2018 12:24
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Har egentlig ikke lyst å stikke tåa mi inn i dette vepsebolet. Men det står jo i den ordrebekreftelsen over at varen er i rest? Betyr ikke det at varen ikke er på lager lengre? Det står jo bekreftet leveringsdato. Han har også snakka med dei på telefon.
|
|
|
[Re: -Jan]
16/01/2018 13:21
|
Flo
Ringrev
|
Ringrev
Har egentlig ikke lyst å stikke tåa mi inn i dette vepsebolet. Men det står jo i den ordrebekreftelsen over at varen er i rest? Betyr ikke det at varen ikke er på lager lengre? Det står jo bekreftet leveringsdato. Han har også snakka med dei på telefon. Om du ser på første ordrebekreftelse så står det "bekreftet levering 20.11.17" samme dato som ordren ble lagt. Altså leveringsklar fra butikklager samme dag. På den andre leveringsbekreftelsen står det "bekreftet levering 29.11.17". Av dette leser man at varen ikke er på lager i butikk og at butikken trenger 9 dager på å skaffe varen, derfor havner også varen i rest. Da er følgelig heller ikke vilkårene for tilbudet møtt ("så lenge lageret rekker"). Det må eventuelt være personen man har snakket med på telefon som har kommet med misvisende informasjon. Denne personen burde ha sett at varen var i rest og at tilbudet derfor ikke var aktuelt. MAN, da dere pratet på telefonen, var det den første eller den andre ordren dere diskuterte da? Kan jo være at mannen på telefonen satt og så på den andre ordren? Jeg tar ikke side her altså. Jeg prøver bare å objektivt tolke informasjonen som dukker opp her.
|
|
|
[Re: GeirK]
16/01/2018 13:43
|
Raskall
More than words
|
More than words
Du har ingen sak og ikke er ditt personvern blitt krenket. Du kan jo prøve med å fortelle hvilken personlig opplysning som ble lagt ut? Bare for at leserne skal få se hvilken forståelse du har av ordet Personvernopplysninger. Du beviser bare mer og mer poenget i mitt første innlegg. Hvis du bestiller en dildo på nettet, synes du det er greit at butikken offentliggjør at du har gjort det? a) Ja b) Nei Vær så snill. JustOut er åpenbart et troll og vi vet jo alle at: 
|
|
|
[Re: Raskall]
16/01/2018 14:56
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vær så snill. JustOut er åpenbart et troll og vi vet jo alle at:
Når man stiller dem spørsmål som de ikke kan eller vil svare på, mater man dem ikke - da stopper man kjeften på dem.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
16/01/2018 16:27
|
JustOut
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Når man stiller dem spørsmål som de ikke kan eller vil svare på, mater man dem ikke - da stopper man kjeften på dem.
Grunnen til at du ikke får svar, er denne. Erfaringen har du jo plenty av.
|
|
|
[Re: JustOut]
16/01/2018 16:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Du KAN svare, men du VIL ikke?
Takk for advarselen, men jeg velger å ignorere den.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
16/01/2018 18:20
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vær så snill. JustOut er åpenbart et troll og vi vet jo alle at:
Når man stiller dem spørsmål som de ikke kan eller vil svare på, mater man dem ikke - da stopper man kjeften på dem. haha, er du ny på internet? Det finns säkert några millioner diskussioner på internet som visar att man väldigt sällan stoppar kjeften på troll och många andra genom att ställa rationella spörsmål eller argumentera med dem.
|
|
|
16/01/2018 19:07
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg skjønner veldig godt at TS er frustrert. Men at man kan fyre seg sånn opp over at en forhandler gjør en liten feil det skjønner jeg ikke. Når det er så ekstreme tilbud er det sikkert rimelig høyt press. Det er jo bare flott at vi sprer innkjøpene utover til de som matcher kravene til service. Det er sikkert en større glede for Sykkelkomponenter med flere kunder enn det er problem for Bikeshop å miste noen. Og for å si det som det er så er det vel like greit å slippe å ha sånne hjul? Det er jo bare en glasak dette!
Redigert av erikskon; 16/01/2018 19:08.
|
|
|
[Re: fredriks]
16/01/2018 19:46
|
GeirK
More than words
|
More than words
haha, er du ny på internet?
Det finns säkert några millioner diskussioner på internet som visar att man väldigt sällan stoppar kjeften på troll och många andra genom att ställa rationella spörsmål eller argumentera med dem.
Det er ikke min erfaring og jeg diskuterer mye på nettet. Det gjelder å stille de rette spørsmålene.
|
|
|
[Re: erikskon]
16/01/2018 19:47
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg skjønner veldig godt at TS er frustrert. Men at man kan fyre seg sånn opp over at en forhandler gjør en liten feil det skjønner jeg ikke. Når man bryter en skriftlig avtale, er det greit å kjøre på med det man har, synes jeg.
|
|
|
17/01/2018 07:24
|
Raskall
More than words
|
More than words
Det finns säkert några millioner diskussioner på internet som visar att man väldigt sällan stoppar kjeften på troll och många andra genom att ställa rationella spörsmål eller argumentera med dem.
Det er ikke min erfaring og jeg diskuterer mye på nettet. Det gjelder å stille de rette spørsmålene. Og disse diskusjonene mot troll avstedkommer milelange avsporinger av tråder som i utgangspunktet kan være interessante og underholdende. Dermed oppnår trollet sin hensikt.
|
|
|
[Re: erikskon]
17/01/2018 07:49
|
tech8
Entusiast
|
Entusiast
BIkeshop bør jo fikse ordresystemet sitt, og sørge for at det ikke sendes ordrebekreftelse ut til kunde, dersom det er snakk om en tilbudsvare med forbehold slik som her. Hvis ikke ordresystemet selv kan holde telling på varene, bør de kanskje ha en manuell verifisering før ordrebekreftelesen sendes ut. Praksisen med å sende ut ordrebekreftelse for så å kansellere i etterkant er virkelig ikke god.
|
|
|
[Re: tech8]
17/01/2018 07:57
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Dette har de slitt med veldig lenge - for lenge egentlig. Burde være mulig å rydde opp.
Men de har jo selv ved mange anledninger innrømmet at systemet deres ikke er bra nok. Da er det litt feigt å prøve å rømme fra ansvaret overfor forbrukerne, slik de prøver på her.
|
|
|
17/01/2018 07:58
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er ikke min erfaring og jeg diskuterer mye på nettet. Det gjelder å stille de rette spørsmålene. Nu har jag läst några trådar som du deltagit i både på det här forumet och i andra fora och jag sitter inte helt med samma intryck. Är det verkligen så många vaksinmotstandare som du har klarat att ställa de rätta spörsmålena till så att de tystnar (inom ett rimeligt antal år...) eller endrat mening? Jag har i alla fall sett många diskussioner på internet där folk har diskuterat och kommit med väldigt bra argument/spörsmål som inte alls ger någon effekt på trollet/"idioten". Resultatet är att en meningslös diskussion fortsätter väldigt länge då det ofta kommer in nya personer som tror att de kan övertyga personen med deras nya argument.
|
|
|
[Re: tech8]
17/01/2018 08:03
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
BIkeshop bør jo fikse ordresystemet sitt, og sørge for at det ikke sendes ordrebekreftelse ut til kunde, dersom det er snakk om en tilbudsvare med forbehold slik som her. Hvis ikke ordresystemet selv kan holde telling på varene, bør de kanskje ha en manuell verifisering før ordrebekreftelesen sendes ut. Praksisen med å sende ut ordrebekreftelse for så å kansellere i etterkant er virkelig ikke god. Jag tycker också att de borde fixa systemet och göra det tydligare men de sender ju ut två stycken ordrebekreftelser där den sista har varit kontrollerad. I det här fallet ser det ju också ut som att bekreftelsen visar att varan inte var i lager.
|
|
|
17/01/2018 08:33
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Det er ikke min erfaring og jeg diskuterer mye på nettet. Det gjelder å stille de rette spørsmålene. Da har nok bare trollet funnet en film på TV som underholdning i stedet før han lurer folk igang på nok en diskusjon seinere med annet navn og/eller annet forum.
|
|
|
17/01/2018 09:34
|
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
BIkeshop bør jo fikse ordresystemet sitt, og sørge for at det ikke sendes ordrebekreftelse ut til kunde, dersom det er snakk om en tilbudsvare med forbehold slik som her. Hvis ikke ordresystemet selv kan holde telling på varene, bør de kanskje ha en manuell verifisering før ordrebekreftelesen sendes ut. Praksisen med å sende ut ordrebekreftelse for så å kansellere i etterkant er virkelig ikke god. Jag tycker också att de borde fixa systemet och göra det tydligare men de sender ju ut två stycken ordrebekreftelser där den sista har varit kontrollerad. I det här fallet ser det ju också ut som att bekreftelsen visar att varan inte var i lager. En ordrebekreftelse som viser at varen ikke finnes? Hva i all verden er det? Håper dette ordner seg. Her må jo butikken legge seg så flat som mulig, forbrukermakten er sterk. Så kan man jo mene hva vil om selve hjulsettet, hvem ville blåst 7 lapper på det...;-)
Big wheels keep on turning
|
|
|
[Re: Kjartandaddy]
17/01/2018 09:40
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
En ordrebekreftelse som viser at varen ikke finnes? Hva i all verden er det? En bekreftelse på att man har bestillt en vara som de inte har i lager. Det är vel det "rest" columnen i ordrebekreftelsen visar? Vilkoret i köpet var ju också att det gällde så länge det fanns hjul igjen.
|
|
|
17/01/2018 09:43
|
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Da burde de sendt en tydeligere avkreftelse på at varen finnes på lager.
Big wheels keep on turning
|
|
|
17/01/2018 10:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Är det verkligen så många vaksinmotstandare som du har klarat att ställa de rätta spörsmålena till så att de tystnar (inom ett rimeligt antal år...) eller endrat mening?
Det ender med at de holder kjeft, ja. De fleste diskusjoner ender med at de slutter å svare eller skriver "dette gidder jeg ikke mer". Det å endre oppfatningen deres er umulig, men de som sitter på gjerdet ser kanskje at de ikke har særlig mye å komme med.
|
|
|
17/01/2018 10:44
|
HNK
Besatt
|
Besatt
En ordrebekreftelse som viser at varen ikke finnes? Hva i all verden er det? En bekreftelse på att man har bestillt en vara som de inte har i lager. Det är vel det "rest" columnen i ordrebekreftelsen visar? Vilkoret i köpet var ju också att det gällde så länge det fanns hjul igjen. Men det er da Bikeshop gjør feilen sin, ved å bekrefte overfor kunden når han tar kontakt om at ordren er OK. Hva skal kunden forholde seg til? Et bestillingssystem og plukksystem svært mange har ymse og dårlige erfaringer med og som butikken selv ved mange anledninger har beklaget overfor sine kunder at ikke er bra nok, eller en direkte bekreftelse fra en av butikkens representanter "on sight" om at alt er OK? Det er litt som med Johaug-saken som for butikken i dette tilfellet: hadde de bare vært litt mere ydmyke med en gang, så hadde ikke dette blitt så ille. I stedet velger butikken en tilnærming som PR-messig og kundebehandlingsmessig er mildt sagt helt på jordet. Som butikk i en slik sak, så skal man ALDRI gå ut i media eller forumer og si at kunden tar feil. Man kan si at man er i dialog med kunden og håper å komme til enighet om en god løsning, eller at man legger seg flat og skal løse saken med kunden.
Redigert av HNK; 17/01/2018 10:44.
|
|
|
[Re: HNK]
17/01/2018 11:20
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nu har det flera gånger kommit fram ny information i denna tråden och jag vet inte når det telefonsamtalet hände eller vad som sades i detalj. Hvis de sa något som var fel så borde de självklart försöka fiksa det i efterhand.
Mitt inlägg över är om det skriftliga som verkar ha hänt och där har iallafall jag ändrat uppfattning om var felet ligger.
Bikeshop borde göra mail och bekreftelser tydligare och det borde inte vara så svårt men jag tycker inte nu längre att de förtjänar mycket av kritiken de fått i tråden.
|
|
|
17/01/2018 11:29
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Är det verkligen så många vaksinmotstandare som du har klarat att ställa de rätta spörsmålena till så att de tystnar (inom ett rimeligt antal år...) eller endrat mening?
Det ender med at de holder kjeft, ja. De fleste diskusjoner ender med at de slutter å svare eller skriver "dette gidder jeg ikke mer". Det å endre oppfatningen deres er umulig, men de som sitter på gjerdet ser kanskje at de ikke har særlig mye å komme med. Och ibland tar detta några år som det finns exempel på från forumet och det är möjligt att du inte kommit i kontakt med något riktigt bra troll/"idiot" som klarar att hålla igång diskussioner i evighet. Så väldigt konstruktiva var väl inte heller vaccindebatten jag läste (men det är klart att det både kan vara göy att läsa och deltaga i sådana diskussioner men de är nog ofta rätt meningslösa). Min erfaring är iallafall att det är bäst att inte svara en del person för då får man bara samma diskussion om och om igjen.
|
|
|
17/01/2018 11:39
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hovedgrunnen til at jeg deltar i vaksinedebatten er at jeg har hatt et kreftsykt barn og deres allerede vanskelige situasjon blir mange ganger forverret dersom vi slipper til meslingeviruset igjen. Så jeg gir dem motstand hele tiden og bare kliner til for å gjøre deres offentlige opptreden så vanskelig som jeg bare klarer.
De høyest profilerte antivakserne har faktisk sluttet å delta i den offentlige debatten - jeg vil ikke ta æren for det, men jeg ser en dreining i debatten der provakserne fester et stadig sterkere grep. Hvis du bare er utholdende nok, kan du faktisk vinne i en slåsskamp mot en vindmølle.
|
|
|
|
|