Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Wattbesparelse på sykkel og utsyr

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460336 16/01/2018 16:41
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
J
JørgenS Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
Ja, vi er nok stort sett enig da tenker jeg. Det som stopper meg fra å sitte lengre tid i bukken/ aero er at jeg døvner i skrittet/får ubehag i sittepartiet. og at jeg får fortere syre i låra. Prøvde å jobbe med dette på tilpasningen. Det hjalp godt med de tilpasningene vi gjorde der. men på rulla er det ikke godt å site veldig lavt i fronten uansett. Det er betraktelig lettere ute.

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460337 16/01/2018 17:08
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
H
hrukin Online
Besatt
Online
Besatt
H
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
Her har Cycling Weekly testet en Cervelo S5 vs Canyon CF slx. Det er ikke bare ramma som er testet, men hele pakka med høyprofil(medium) på cerveloen og vanlige på Canyon. Er testet på en flat utendørsvelodrom så eventuelle fordeler Canyon har i bakker pga lavere vekt ikke kommer frem. Er jo litt uhøytidelig test, men viser jo klart forskjellen her. Verdt å merke seg at de sier syklene er likt satt opp for at kroppen ikke skal påvirke.

https://www.youtube.com/watch?v=CdrulrDD0cE

Her har GCN testet i en bakk; Boardman aero vs vanlig
https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM


Squadra Amarone Ciclismo e Vini


Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460338 16/01/2018 17:13
Registrert: May 2015
Innlegg: 228
SkylineR34 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: May 2015
Innlegg: 228
Sitat: JørgenS
Det som stopper meg fra å sitte lengre tid i bukken/ aero er at jeg døvner i skrittet/får ubehag i sittepartiet.


Sleit med samme, etter at jeg fant SMP sadelene er ikke det noe problem lenger. Litt forskjellige størrelser på de, men absolutt anbefalt å teste. Har gått over til sadel uten padding, så selger den jeg har med padding. Funker veldig bra mot nummenhet:-)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111341945&fks=111341945

Redigert av SkylineR34; 16/01/2018 17:20.

Livet begynner der komfortsonen

Cannondale Scalpel 1
Cannondale Supersix Hi-Mod Red
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460341 16/01/2018 17:23
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 488
-Bjørn- Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jun 2010
Innlegg: 488
Uansett hvor mange watt jeg kunne spart, hadde jeg heller syklet litt fortere ICON_WINK

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: hrukin] #2460347 16/01/2018 18:27
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Sitat: hrukin
Her har Cycling Weekly testet en Cervelo S5 vs Canyon CF slx. Det er ikke bare ramma som er testet, men hele pakka med høyprofil(medium) på cerveloen og vanlige på Canyon. Er testet på en flat utendørsvelodrom så eventuelle fordeler Canyon har i bakker pga lavere vekt ikke kommer frem. Er jo litt uhøytidelig test, men viser jo klart forskjellen her. Verdt å merke seg at de sier syklene er likt satt opp for at kroppen ikke skal påvirke.

https://www.youtube.com/watch?v=CdrulrDD0cE

Her har GCN testet i en bakk; Boardman aero vs vanlig
https://www.youtube.com/watch?v=mlz52XW6CMM


Nuvel, de hadde ikke samme dekk på syklene engang..totalt bortkastet test spør du meg. Canyon på mavic yksion dekk og cerveloen på continental competition. Jeg har selv sykla på mavic dekkene, og forskjellen mellom de og conti gp4 er ikke annet enn enorm. Hvor mye som skiller disse vet jeg ikke, da det finnes lite tester på yksion dekkene. Men det kan skille 10-20w på et par dekk, lett.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460349 16/01/2018 18:41
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
pharynx Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Dec 2012
Innlegg: 3,835
da ryker mine mavic-dekk hvis det du sier stemmer iallefall ICON_LAUGH GP4000 ftw

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460356 16/01/2018 19:27
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Enig i at den testen er ubrukelig.

Samme dekk og dekktrykk er en selvfølge. Bør også finne ut hvor mye hjulsettet skiller.

Skal man teste utendørs, bør man teste mange nok ganger p.g.a påvirkning av vindforhold.
Det er i alle fall min erfaring ICON_SMILE

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: pharynx] #2460357 16/01/2018 19:37
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Sitat: pharynx
da ryker mine mavic-dekk hvis det du sier stemmer iallefall ICON_LAUGH GP4000 ftw


Jeg ble helt sjokka, kunne ikke skjønne at jeg ikke var i nærheten av tidene jeg satte før jeg bytta sykkel. Syklene veide omtrent det samme, begge med 30mm alufelger, ramme i karbon (ikke aero).
Eksempel 3km klatring, 5% snitt
Mavic dekk 326w 9m 35s
Conti GP4000 327w 8m 11s
Enda hadde jeg dårlige vindforhold på siste. Langt fra vitenskapelig, men etter jeg bytta til bedre dekk knuste jeg alle tidene jeg hadde. Var som å sykle med tyggegummi til dekk med de mavic dekka.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: pharynx] #2460359 16/01/2018 19:44
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Sitat: pharynx
da ryker mine mavic-dekk hvis det du sier stemmer iallefall ICON_LAUGH GP4000 ftw


Er veldig fornøyd med rullemotstanden til 25 mm Schwalbe Pro One MicroSkin satt opp slangeløst.

Hadde GP4000 før...

Redigert av John_Harald; 16/01/2018 19:45.
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460363 16/01/2018 19:54
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Vil man tråkke flere watt med å bytte fra terrengpedaler (xt) til landeveispedaler på landeveissykkelen? Hvilken effekt har det på aerodynamikk?

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460364 16/01/2018 19:55
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
GP4000 - 12,2w (med butyl slange)
Pro one (etter 2016) - 11w


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: John_Harald] #2460366 16/01/2018 19:57
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Sitat: John_Harald
Vil man tråkke flere watt med å bytte fra terrengpedaler (xt) til landeveispedaler på landeveissykkelen? Hvilken effekt har det på aerodynamikk?


Dette er faktisk testet, de klarte vel å tyne ut 1 ekstra watt med landeveispedaler kontra terreng ICON_WINK Jeg har sykla med xt pedaler på landevei i flere år, først i høst jeg bytta til landeveispedaler siden jeg gikk over til wattpedaler. Tråkker ikke noe mer watt, men man har en bedre og mer stabil følelse med pedalen, spesielt under spurt og når man står.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: Hoaas] #2460374 16/01/2018 21:00
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Sitat: Hoaas
GP4000 - 12,2w (med butyl slange)
Pro one (etter 2016) - 11w

Totalt 2,4 watt er ikke mye. Gikk også opp fra 23mm gp4000 med latex til 25mm pro one slangeløst som kan gi litt ekstra. Mulig det er plasebo, fått tilbakemeldinger fra andre at sykkelen min triller godt. Det kan ha med klær og sittestilling også. Formen er også stigende ICON_SMILE

Men, en ting er å kjøre disse dekkene på en testmaskin. Noe annet kan være hvordan rullemotstanden er på asfalten man sykler på.

Test rullemotstand dekk

Redigert av John_Harald; 16/01/2018 21:06.
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: Hoaas] #2460375 16/01/2018 21:02
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Sitat: Hoaas
Sitat: John_Harald
Vil man tråkke flere watt med å bytte fra terrengpedaler (xt) til landeveispedaler på landeveissykkelen? Hvilken effekt har det på aerodynamikk?


Dette er faktisk testet, de klarte vel å tyne ut 1 ekstra watt med landeveispedaler kontra terreng ICON_WINK Jeg har sykla med xt pedaler på landevei i flere år, først i høst jeg bytta til landeveispedaler siden jeg gikk over til wattpedaler. Tråkker ikke noe mer watt, men man har en bedre og mer stabil følelse med pedalen, spesielt under spurt og når man står.


Har du noen linker til testene?

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: John_Harald] #2460378 16/01/2018 21:19
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
H
hrukin Online
Besatt
Online
Besatt
H
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,629
Sitat: John_Harald
Sitat: Hoaas
GP4000 - 12,2w (med butyl slange)
Pro one (etter 2016) - 11w

Totalt 2,4 watt er ikke mye. Gikk også opp fra 23mm gp4000 med latex til 25mm pro one slangeløst som kan gi litt ekstra. Mulig det er plasebo, fått tilbakemeldinger fra andre at sykkelen min triller godt. Det kan ha med klær og sittestilling også. Formen er også stigende ICON_SMILE

Men, en ting er å kjøre disse dekkene på en testmaskin. Noe annet kan være hvordan rullemotstanden er på asfalten man sykler på.

Test rullemotstand dekk


Kan bare snakke for meg selv her, men det ser ut til at det er litt mindre rullemotstand på høyere trykk. For egen del er det lettere å sykle over ruglete asfalt med litt mindre lufttrykk i dekka en stein harde. Så mulig den rene rullemotstanden er mindre, men det er mye lettere å trå over ruglete asfalt med mindre luft samt at påkjenningen på kroppen er mye mindre


Squadra Amarone Ciclismo e Vini


Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: hrukin] #2460381 16/01/2018 21:41
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Sitat: hrukin
Sitat: John_Harald
Sitat: Hoaas
GP4000 - 12,2w (med butyl slange)
Pro one (etter 2016) - 11w

Totalt 2,4 watt er ikke mye. Gikk også opp fra 23mm gp4000 med latex til 25mm pro one slangeløst som kan gi litt ekstra. Mulig det er plasebo, fått tilbakemeldinger fra andre at sykkelen min triller godt. Det kan ha med klær og sittestilling også. Formen er også stigende ICON_SMILE

Men, en ting er å kjøre disse dekkene på en testmaskin. Noe annet kan være hvordan rullemotstanden er på asfalten man sykler på.

Test rullemotstand dekk


Kan bare snakke for meg selv her, men det ser ut til at det er litt mindre rullemotstand på høyere trykk. For egen del er det lettere å sykle over ruglete asfalt med litt mindre lufttrykk i dekka en stein harde. Så mulig den rene rullemotstanden er mindre, men det er mye lettere å trå over ruglete asfalt med mindre luft samt at påkjenningen på kroppen er mye mindre


Det medfører riktighet, og er også testet. På grov asfalt går det like fort, eller raskere, å senke trykket. Og som du er inne på, så er det langt mer komfortabelt ICON_SMILE


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: John_Harald] #2460389 16/01/2018 22:02
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Sitat: John_Harald
Sitat: Hoaas
Sitat: John_Harald
Vil man tråkke flere watt med å bytte fra terrengpedaler (xt) til landeveispedaler på landeveissykkelen? Hvilken effekt har det på aerodynamikk?


Dette er faktisk testet, de klarte vel å tyne ut 1 ekstra watt med landeveispedaler kontra terreng ICON_WINK Jeg har sykla med xt pedaler på landevei i flere år, først i høst jeg bytta til landeveispedaler siden jeg gikk over til wattpedaler. Tråkker ikke noe mer watt, men man har en bedre og mer stabil følelse med pedalen, spesielt under spurt og når man står.


Har du noen linker til testene?


Prøvde å google litt, men fant den ikke igjen. Det ble i allefall testet i lab, og forskjellen var ikke-eksisterende. Med dagens stive karbonsåler betyr størrelsen på cleats og plattform lite. Dette går mest på følelse, og med landevei føles du mer «på», sitter mer fast, mer stabil. Med spd har du mer float og litt mer fri i bevegelsene.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460394 16/01/2018 22:10
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
John_Harald Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2012
Innlegg: 933
Aerodynamikken har vel mye å si ved å gå fra terrengpedaler/sko til landeveispedaler/sko?

Bruker i dag Sidi Drako MTB med tettsittende skotrekk.
Vurderer Specialized S-Works 6 Road. Noen tanker eller erfaringer om forbedring i luftmotstand?

Redigert av John_Harald; 16/01/2018 22:34.
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460422 17/01/2018 07:40
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Minimal forskjell så lenge man har trekk over skoa. Ellers er nok landeveissko generelt litt mer strømlinjeformet, både på over og undersiden, når man ikke bruker trekk. Aerodynamisk forskjell på pedaler? ICON_WINK tja, tjo..da ville jeg samtidig vurdert å barbere inn aerodynamiske striper i ansiktshår ICON_LAUGH


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2460434 17/01/2018 08:05
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
Trond Helge Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 2,000
For meg så svinger dagsformen så mye at å bruke de pengene på en innleid hjelperytter hadde vært mer fornuftig ICON_SMILE


// Too many roads, too little time
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461051 19/01/2018 19:33
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
K
KristianJ Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
Her er det mange forståsegpåere som sabler ned viktigheten av nytt og flott utstyr som er en av de fornuftigste sakene man kan bruke sine hardt opparbeidede kroner på. Ikke undervurder den psykiske og fysiske nytten et par nymotens høyprofilsfelger i karbon gjør for en ihugga landeveiskrabat. Eller en flunke ny sykkel for den skyld. Dere er vel alle syndere når det kommer til å kjøpe noe som strengt tatt ikke er nødvendig for annet en følelsen det gir av noe man virkelig har lyst på. Da sykler man kanskje faktisk fortere også? Eller sykler mer? Jeg tror det. Det er kanskje ikke bare bøy og tøy som gir wattgevinst i det store bildet. Jeg sier kjøp watt. Da blir du glad!

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461063 19/01/2018 21:16
Registrert: Jun 2014
Innlegg: 261
S
Shellpropell Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
S
Registrert: Jun 2014
Innlegg: 261
http://www.cyclingweekly.com/news/product-news/aero-bike-actually-fastest-326667
Her er det bare å begynne å spare for de som vil ha det beste.
Contador har også brukt Trek sykkelen med platehjul og tempostyre i konkurranse.

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461065 19/01/2018 21:46
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Ikke rart det går så jævla sakte på landeveien, har helt feil sykkel! Den kommer på finn i løpet av kvelden ICON_LAUGH

For all del, det er vel ingen som mener nytt utstyr ikke gir både glede og iver (hilsen en med kronisk sykkelbyttesyndrom), spørsmålet var vel hvorvidt det var mulig å kjøpe seg masse ekstra watt. Det er det også, hvor mye watt man vil ha avhenger av hvor mye man er villig å legge i det.
Det er også skrevet mange artikler om hva som gir mest watt for penga, det er verdt et googlesøk.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461072 20/01/2018 05:59
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
J
JørgenS Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
De talla på Giant Propel ødelegger troverdigheten til hele testen.
Man kan tydeligvis sitte oppreist å sykle samme watt på en madone som man kan i aero posisjon på giant.

Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461073 20/01/2018 06:19
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
De fleste tester kommer vel ut ca slik:

1. Tempodrakt/skinsuit - Billig pr watt
2. Skotrekk - Billig pr watt
3. Aerohjelm - Billig pr watt
4. Slanger/dekk - Billig pr watt
5. hjul - Dyr pr watt
6.ramme/styre/setepinne osv - Dyr pr watt

Går man all inn og kjøper alle disse så får man 20 her og 20 der som tilsammens blir feks 100watt, men dessverre så kan man ikke plusse i sammen hver besparelse, man får mindre og mindre igjen for hver oppgradering jo nærmere man er å være "maks aero".
Så utstyret som tilsammen skulle gi 100 watt gir kanskje bare 45.

Hilsen en som kjøpt 1-6 i 2017 (2018 budsjettet er brukt opp ICON_SMILE ).

Redigert av Mortens; 20/01/2018 06:23.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461075 20/01/2018 06:40
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
J
JørgenS Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 88
Ja, sikker på det? Man sparer vel like mye watt på å bytte fra en løs jakke til en aero jakke i 40km/t uavhengig om man trør 300 eller 400watt for å holde 40?
Jakken representerer vel alikevel samme vindmotstand?
Prosentvis blir det noe helt annet.

Man kan også regne andre veien på det. Hvis man har en fast watt man tråkker med og vil at det skal gå fortere. Da vil hver lille del man bytter ut bety mer hvis man allerede er veldig aero. Fordi da går det fortere og vindmotstanden er høyere.

Aero jakken har jo ikke så mye å si hvis alt det andre er dårlig. Da går det uansett seint og det er ikke så mye vind å jobbe imot.

Hilsen en som leter etter watt i hver lille krok siden treninga ikke gir det resultatet man drømmer om ICON_LAUGH

Redigert av JørgenS; 20/01/2018 06:41.
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461076 20/01/2018 06:47
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Mortens Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2010
Innlegg: 2,499
Delvis sikker, dette gjelder i værtfall utstyr, for vinden som går gjennom framhjul går også gjennom ramma bakhjul, men jakke og hjelm teller kanskje ikke inn her.

Må ta en klype salt det jeg skriver her da jeg ikke husker i farten hva som sto i testene. Men finnes flere på nett hvis du søker.

Men nå er det på tide med ei uaero økt på rulla.

Redigert av Mortens; 20/01/2018 06:52.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461082 20/01/2018 10:14
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
K
KristianJ Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
Gode vindforhold har egentlig mest å si, så prøv å bare sykle med vinden i ryggen ICON_SMILE ellers, om man sitter der å skal kjøpe ny sykkel og utstyr, så er jeg sikker på at man snakker om flere minutter tapt på 40km om man trør en watt som tilsier rundt 40 km/t om man velger «feil» sykkel, hjul, dekk, osv. Akkumulert er det mye å spare på det trådstarter ramser opp.

Redigert av KristianJ; 20/01/2018 10:15.
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461083 20/01/2018 10:15
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2013
Innlegg: 8,750
Hvis sykkelen ikke er aero men personen oppå er det, så får du mye større fart på en gitt watt enn om sykkelen og utstyret er aldri så aero.
Hva gjør du når du har brukt 50000 på oppgraderinger og du kanskje ikke fikk den farta du drømte om?

Har sykla en del tempokaruseller med clip on bøyle på raceren. Jeg og en tempokar har hatt omtrent identisk watt i tempostilling, ca 300w. Han er omtrent 1min raskere med full temporigg på 19km, da snakker vi platehjul, 3-spoke, tempohjelm, skinsuit/bekledning og TT sykkel. Jeg med komfortracer, clip on bøyle, hullete vindfangende hjelm, vanlig sykkeltøy, dog med skotrekk og mtb pedaler ICON_WINK høyst uhøytidlig, men det sier litt om hvor liten forskjellen er.


You are what you eat...mmm nuts
Re: Wattbesparelse på sykkel og utsyr [Re: JørgenS] #2461084 20/01/2018 10:23
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
K
KristianJ Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 350
Altså måtte du tråkka ca 50 watt ekstra på dette segmentet med ditt oppsett kontra hans for de 1,4 km/t mer han hadde i snittfart. Jeg synes det er ganske mye ICON_SMILE

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino