Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Jobbintervju xxl

Re: Jobbintervju xxl [Re: anonym22] #2459882 14/01/2018 21:22
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous22
Er vel bare i et par storbyer og med lite egenkapital man ikke har råd til bolig ved samlivsbrudd. Samtidig må de fleste klare seg med litt dårlig plass ved samlivsbrudd når det er to eller flere barm - siden 99 % har inntekt et godt stykke under 1 million.

Jeg ble litt nysgjerrig, og gikk til SSB. Så langt jeg kan se (med kjempestort forbehold om inkompetent leser), tjener 1%'en i Norge i snitt 2 mill etter skatt, så da vet man det ICON_WINK

Re: Jobbintervju xxl [Re: JonAre] #2459885 14/01/2018 21:37
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Kanskje litt mer interessant om man vil plassere en inntekt på skalaen: Grenseverdier for inntekt etter skatt per forbruksenhet i nominelle kroner etter persentiler.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459886 14/01/2018 21:39
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Men ser man på ulike arbeidsgivere så finner man store arbeidsgivere med snittlønn på over millionen (Statoil passerte millionen i 2016, enkelte mindre aktører betaler bedre).

Re: Jobbintervju xxl [Re: Tange] #2459906 15/01/2018 07:09
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Sitat: Tange
Og det hele begynte da du la ut fruen for salg på Finn for 15 år siden?

Nå, utsagnet ditt kan tolkes på minst to ulike måter, begge er negative.

Påenget er at rikdom er en følelse, ikke en absolutt verdi. Jeg har kompiser som tjener 30% mer enn meg, som er blakke støtt, og kompiser som tjener 30% mindre enn meg, og alltid har penger så de klarer seg fint.
Jeg orker ikke moralisere over valgene andre tar, men skal jeg oppsummere 2017, står ønsket mitt om å tjene mer penger ganske langt nedpå den lista.

Selv om jeg ikke fikk realisert ønsket om fulldemper, fatbiken min er nå hele 5 år gammel ( en av de første som kom i butikkene til Normal pris ) bilen min er 22 år gammel og må skrus på etter annenhver tur ) og huset mitt er fra 1900-og-brødmangel, og kunne sikkert trenge å bli shinet både her og der.

Jeg kunne aldri jobbet i butikk, det er ikke fordi jeg ville tjent for lite, ,en fordi jeg ikke liker arbeidstida. Noen av mine beste venner er ingeniører og sivilingeniører og klager og bærer seg over stress, press og ønsket om HELT å bytte retning. Men - krav til lønn gjør det svært vanskelig. Andre venner jobber i helsevesenet eller skoleverket, og kunne aldri tenke seg å bytte til noe annet, selv om de sikkert lett ville fått en mye høyere lønn.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459911 15/01/2018 07:30
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
Flott.. Æ e fattig....

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459915 15/01/2018 07:35
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Hmmmm, jeg synes trådstarter fortjener flere tomler opp, lykke til og kanskje et godt råd eller to fremfor diskusjoner om dårlig lønn etc. Naboen min, ei ung jente, har en lederjobb på XXL og hun er kjempefornøyd med arbeidsgiveren sin. De færreste blir rike av å jobbe for andre og det å snakke med folk om sportsutstyr og være kremmer samtidig må da være spennende og meningsfylt ! ! !

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Jobbintervju xxl [Re: EmilZipp] #2459928 15/01/2018 08:11
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Dette er terrengsykkel.no; diskusjonene sklir over i andre tema nærmest per definisjon. Håper ingen leser denne tråden som "det går ikke an å jobbe med x, da får man ikke nok penger til å være lykkelig".

Re: Jobbintervju xxl [Re: Initium] #2459931 15/01/2018 08:20
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Initium
Sitat: Tange
Og det hele begynte da du la ut fruen for salg på Finn for 15 år siden?

Nå, utsagnet ditt kan tolkes på minst to ulike måter, begge er negative.

Påenget er at rikdom er en følelse, ikke en absolutt verdi.

Nå er det ikke et utsagn men et spørsmål. Og blir den fortsatt negativ når jeg tar med Dexters spesifisering: "Når er man rik (ser bort i fra myke verdier som helse, famile mv)?

Quote:

Jeg har kompiser som tjener 30% mer enn meg, som er blakke støtt, og kompiser som tjener 30% mindre enn meg, og alltid har penger så de klarer seg fint.
Jeg orker ikke moralisere over valgene andre tar, men skal jeg oppsummere 2017, står ønsket mitt om å tjene mer penger ganske langt nedpå den lista.

Selv om jeg ikke fikk realisert ønsket om fulldemper, fatbiken min er nå hele 5 år gammel ( en av de første som kom i butikkene til Normal pris ) bilen min er 22 år gammel og må skrus på etter annenhver tur ) og huset mitt er fra 1900-og-brødmangel, og kunne sikkert trenge å bli shinet både her og der.

Jeg kunne aldri jobbet i butikk, det er ikke fordi jeg ville tjent for lite, ,en fordi jeg ikke liker arbeidstida. Noen av mine beste venner er ingeniører og sivilingeniører og klager og bærer seg over stress, press og ønsket om HELT å bytte retning. Men - krav til lønn gjør det svært vanskelig. Andre venner jobber i helsevesenet eller skoleverket, og kunne aldri tenke seg å bytte til noe annet, selv om de sikkert lett ville fått en mye høyere lønn.

Ellers, min 'sofa' slår din med glans. Det er toseteren som foreldrene mine kjøpte da jeg var ca. 10 år gammel. Og jeg er mye eldre nå enn foreldrene mine var da de kjøpte den.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Tange] #2459943 15/01/2018 09:06
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
[quote=TangeOg det hele begynte da du la ut fruen for salg på Finn for 15 år siden? [/quote]

Og, jeg glemte svare på det viktigste, nei, jeg har IKKE lagt ut fruen på salg.

Basert på leste og fortalte oppfatninger fra andre bekjente, er det iallefall retningen til et fattig liv. Både materielt og emosjonelt. Selvsagt kunne man noen ganger ønske seg en nyere modell, men som en tidligere kollega fra Mosjøen brukte å si, " de smaker stort sett det samme "

Re: Jobbintervju xxl [Re: EmilZipp] #2459946 15/01/2018 09:17
G
Ger Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Sitat: EmilZipp
Hmmmm, jeg synes trådstarter fortjener flere tomler opp, lykke til og kanskje et godt råd eller to fremfor diskusjoner om dårlig lønn etc. Naboen min, ei ung jente, har en lederjobb på XXL og hun er kjempefornøyd med arbeidsgiveren sin. De færreste blir rike av å jobbe for andre og det å snakke med folk om sportsutstyr og være kremmer samtidig må da være spennende og meningsfylt ! ! !

No har eg heldigvis vore her inne så lenge at eg er vant med at diskusjoner går i alle retninger :-)

Men det viktigaste er at eg har fått god innsikt i kordan gruppeintervju foregår takket vere deg og eit par andre. Så tankane eg hadde gjort meg opp på forhånd var ganske fornuftige. Så på tross av diskusjonen om kva som gjer ein rik, så har tråden vert til god hjelp.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support