Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Jobbintervju xxl

Jobbintervju xxl #2459334 11/01/2018 16:31
G
Ger Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Hei,

Skal i jobbintervju hos xxl. Har fått beskjed om at det er gruppeintervju. Nokon som kjenner til korleis det foregår?

Og er lønningane i xxl så dårleg som eg får inntrykk av når eg les på nettet? Er riktignok ein ledarjobb eg har søkt på.

Spent jobbsøker

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459336 11/01/2018 17:04
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Nå kjenner jeg ikke til lønningene i XXL, men man blir ikke rik av å være butikkselger.

Inntrykket er at det er en organisasjon som satser mye på intern rekruttering. Så hvis man er der noen år så åpner det seg mye muligheter internt.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459340 11/01/2018 18:01
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Det er ofte slik at de intervjuer flere kandidater samtidig i første runde.

Lønningene er helt på det jevne og med gode bonusmuligheter. Det er ellers en veldig trivelig arbeidsplass.

Hilsen en som har jobba 7 år i xxl tidligere.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459368 11/01/2018 20:09
HNK Offline
Besatt
Besatt
Gruppeintervju brukes også ofte for å se hvordan søkere er blant andre mennesker, samt at det er en første utsiling av søkere.

Hvordan xxl gjennomfører dette, vet jeg imidlertid ikke.
Lønningene derimot vet jeg er helt OK. Ikke best, ikke verst

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459376 11/01/2018 20:50
G
Ger Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Blir spennande å prøve noko nytt.
Har lyst til å prøve ny bransje om eg skulle vere heldig å få ei stilling.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Dexter] #2459380 11/01/2018 20:56
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Dexter
Nå kjenner jeg ikke til lønningene i XXL, men man blir ikke rik av å være butikkselger.

Inntrykket er at det er en organisasjon som satser mye på intern rekruttering. Så hvis man er der noen år så åpner det seg mye muligheter internt.

Ved hvilken lønn blir man rik?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459384 11/01/2018 21:08
F
fikse Offline
Avhengig
Avhengig
F
Det begynner vel vanligvis med: Inntekter > Utgifter

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459385 11/01/2018 21:09
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Om man ikke blir rik så bør man iallefall tjene over millionen for å ha en viss frihet. Tjener man mindre vil man ikke engang ha råd til bolig ved samlivsbrudd.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459394 11/01/2018 21:49
R
runeFK Offline
Avhengig
Avhengig
R
Intet poeng å ha råd til flere samlivsbrudd heller...

Jeg heier på NOTS, gjør du?
Re: Jobbintervju xxl [Re: Syklist1] #2459401 11/01/2018 22:40
Lucifer- Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Syklist1
Om man ikke blir rik så bør man iallefall tjene over millionen for å ha en viss frihet. Tjener man mindre vil man ikke engang ha råd til bolig ved samlivsbrudd.

Da er det jo særdeles få av oss som har råd til et samlivsbrudd ICON_SMILE

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459412 12/01/2018 01:54
S
Skjelven Offline
Ringrev
Ringrev
S
Hvis man tror man er skikket til å ha en lederstilling i xxl bør man ha grei formening om hva som må til å naile et gruppeintervju

Jeg tror at det er flere stillinger som er utlyst og de kjører screeninga felles. Tipper hu til høyre for deg i ringen har søkt på jobb i kassa osv.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Syklist1] #2459422 12/01/2018 07:31
K
Kilometerslukern Offline
Medlem
Medlem
K

Det er vel å ta i litt. Nå er ikke jeg noen ekspert på lønnsnivå, men det er vel en rimelig liten andel av befolkningen som har lønn på 1 mill..

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459438 12/01/2018 08:15
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vet ikke hvordan XXL organiserer «gruppeintervjuer». Jeg har erfaring fra bruk av grupper av kandidater ifbm rekruttering av traineer til Orkla. Traineer i Orkla var viktige, som en base for fremtidige ledere og toppledere i konsernet, derfor ble rekruttering av disse gjennomført svært grundig og systematisk.

I Orkla fikk traineekandidatgruppene ulike caser som skulle løses, mens det satt et observatørkorps og vurderte kandidatene , hvordan de fungerte i gruppene m.m. Men som sagt , aner ikke hvordan XXL gjennomfører dette.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Jobbintervju xxl [Re: Kilometerslukern] #2459443 12/01/2018 08:28
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Kilometerslukern

Det er vel å ta i litt. Nå er ikke jeg noen ekspert på lønnsnivå, men det er vel en rimelig liten andel av befolkningen som har lønn på 1 mill..
Som lønnsinntekt neppe 1 prosent engang.
Er vel bare i et par storbyer og med lite egenkapital man ikke har råd til bolig ved samlivsbrudd. Samtidig må de fleste klare seg med litt dårlig plass ved samlivsbrudd når det er to eller flere barm - siden 99 % har inntekt et godt stykke under 1 million.

Re: Jobbintervju xxl [Re: -Bjørn-] #2459450 12/01/2018 08:55
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: -Bjørn-

Tror du skjønner hva jeg mente. Servicebransjen er ikke en høylønns bransje.

Men det er et interesant spørsmål. Når er man rik (ser bort i fra myke verdier som helse, famile mv)?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Dexter] #2459452 12/01/2018 09:07
Lucifer- Offline
Entusiast
Entusiast
Utenfor de aller største byene mener jeg en husstand med en totalt inntekt på litt over millionen bør ha gode forutsetninger for å ha til livets nødvendigheter og litt til. Om det kan defineres som å være rik, det vet jeg ikke.

Om rikdom måles i muligheter til å ha en eller flere dyre sykler, ny bil, hytte, båt eller andre ting er vel sikkert individuelt.

For min egen del er det langt viktigere å ha tid til familie og venner enn å tjene mest mulig penger på jobb. Kunne sikkert gått opp 150k ved å ta tilsvarende jobb innenfor Oslo, men ekstra reisetid og mindre tid til barna er i hovedsak avgjørende for at det neppe er særlig aktuelt,.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459459 12/01/2018 09:25
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Jeg har deltatt på og vært med å arrangere gruppeintervjuer for lederkandidater i bank tidligere. Dette var folk i systemet hos oss som av ulike årsaker hadde vist potensial for større utfordringer og som vi kjente allerede.

Vi hadde både gruppesamtaler hvor man satt rundt et bord og skulle løse en oppave sammen og oppgaver i små grupper med ulike utfordringer.

Det er flere måter å løse en slik situasjon på. Du får ikke premie for å buse ut med alt du har i hodet med en gang eller om du ikke klarer å delta i diskusjonen. Tenk at det er hva dere har av erfaring og kunnskap i sum som skal opp på bordet med en ryddig konklusjon til slutt som du aller helst har regien på ! !

De som gjennomgående klarte seg best hos oss...
> lot praten gå rundt bordet, deltok selv men uten å overkjøre andre
> foreslo å dele opp komplekse utfordringer og fikk aksept i gruppen for en plan (tid, temaer, løsninger)
> tenkte igjennom tid underveis og tok diskusjonen videre til neste utfordring når tiden ble knapp
> forsto at en sak har flere sider (antatt både pris, lager, marked i XXL, osv)
> innimellom inviterte enkelte passive inn i diskusjonen
> ikke rakke ned på de som driter seg ut
> bygde videre på andres innspill og var positive til andres ideer
> oppsummerte når man nærmet seg en konklusjon eller delkonklusjon
> forholdt seg rolig, saklig og positiv samt aktiv hele tiden

Noen "planke setninger"
> er vi enige om løsningen
> er vi klare til å gå videre
> god ide og om vi tenker oss at vi osv
> jeg fikk ikke helt med meg om du er enig med oss andre
> Nå flyrt tiden jeg foreslår at vi stopper der og tar det evt til slutt om vi har tid
> det høres ut som vi er enige i at.. er alle med

Ikke rett frem å gi råd, mange av scenariene vi hadde med likt tema utviklet seg i mange forskjellige retninger avhengig av hvem som deltok.

Nå har jeg rablet ned alt jeg hadde i hodet helt ustrukturert så litt kritisk til det jeg skriver håper jeg du er. bruk innspill som et koldtbord, noe passer for deg og annet lar du ligge igjen på bordet.

Lykke til, tenk at dette blir gøy, vær det selv, eller en litt modig utgave av deg selv og kjør på ! ! !

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Jobbintervju xxl [Re: Lucifer-] #2459490 12/01/2018 11:21
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Lucifer-
Utenfor de aller største byene mener jeg en husstand med en totalt inntekt på litt over millionen bør ha gode forutsetninger for å ha til livets nødvendigheter og litt til. Om det kan defineres som å være rik, det vet jeg ikke.

Om rikdom måles i muligheter til å ha en eller flere dyre sykler, ny bil, hytte, båt eller andre ting er vel sikkert individuelt.

For min egen del er det langt viktigere å ha tid til familie og venner enn å tjene mest mulig penger på jobb. Kunne sikkert gått opp 150k ved å ta tilsvarende jobb innenfor Oslo, men ekstra reisetid og mindre tid til barna er i hovedsak avgjørende for at det neppe er særlig aktuelt,.

Jeg er vel der. Har råd til det vi trenger og mye av det vi ønsker, og sparer noen kroner hver måned. Men det gjelder vel stort sett de fleste i Norge.
Jeg mener for at du skal være rik så bør du ha egen bolig (og bil), likviditetsoverskudd hver måned + min 1 mill i banken (eller andre lett omsettlige papirer). Føler at likviditet er vesentlig for om du er rik eller ikke. Bor du i et hus som har steget med 5 mill, så er du ikke rik. De pengene du har i egenkapital i boligen gir deg ikke noe økt handlingsrom.

Re: Jobbintervju xxl [Re: EmilZipp] #2459494 12/01/2018 11:43
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: EmilZipp
Jeg har deltatt på og vært med å arrangere gruppeintervjuer for lederkandidater i bank tidligere. Dette var folk i systemet hos oss som av ulike årsaker hadde vist potensial for større utfordringer og som vi kjente allerede.

Vi hadde både gruppesamtaler hvor man satt rundt et bord og skulle løse en oppave sammen og oppgaver i små grupper med ulike utfordringer.

Det er flere måter å løse en slik situasjon på. Du får ikke premie for å buse ut med alt du har i hodet med en gang eller om du ikke klarer å delta i diskusjonen. Tenk at det er hva dere har av erfaring og kunnskap i sum som skal opp på bordet med en ryddig konklusjon til slutt som du aller helst har regien på ! !

De som gjennomgående klarte seg best hos oss...
> lot praten gå rundt bordet, deltok selv men uten å overkjøre andre
> foreslo å dele opp komplekse utfordringer og fikk aksept i gruppen for en plan (tid, temaer, løsninger)
> tenkte igjennom tid underveis og tok diskusjonen videre til neste utfordring når tiden ble knapp
> forsto at en sak har flere sider (antatt både pris, lager, marked i XXL, osv)
> innimellom inviterte enkelte passive inn i diskusjonen
> ikke rakke ned på de som driter seg ut
> bygde videre på andres innspill og var positive til andres ideer
> oppsummerte når man nærmet seg en konklusjon eller delkonklusjon
> forholdt seg rolig, saklig og positiv samt aktiv hele tiden

Noen "planke setninger"
> er vi enige om løsningen
> er vi klare til å gå videre
> god ide og om vi tenker oss at vi osv
> jeg fikk ikke helt med meg om du er enig med oss andre
> Nå flyrt tiden jeg foreslår at vi stopper der og tar det evt til slutt om vi har tid
> det høres ut som vi er enige i at.. er alle med

Ikke rett frem å gi råd, mange av scenariene vi hadde med likt tema utviklet seg i mange forskjellige retninger avhengig av hvem som deltok.

Nå har jeg rablet ned alt jeg hadde i hodet helt ustrukturert så litt kritisk til det jeg skriver håper jeg du er. bruk innspill som et koldtbord, noe passer for deg og annet lar du ligge igjen på bordet.

Lykke til, tenk at dette blir gøy, vær det selv, eller en litt modig utgave av deg selv og kjør på ! ! !

Elementer av gruppeoptimalisering der altså. Spennende. ICON_SMILE

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Jobbintervju xxl [Re: Dexter] #2459506 12/01/2018 12:07
EHAa Offline
Ivrig
Ivrig

Jeg er vel der. Har råd til det vi trenger og mye av det vi ønsker, og sparer noen kroner hver måned. Men det gjelder vel stort sett de fleste i Norge.
Jeg mener for at du skal være rik så bør du ha egen bolig (og bil), likviditetsoverskudd hver måned + min 1 mill i banken (eller andre lett omsettlige papirer). Føler at likviditet er vesentlig for om du er rik eller ikke. Bor du i et hus som har steget med 5 mill, så er du ikke rik. De pengene du har i egenkapital i boligen gir deg ikke noe økt handlingsrom.

"Rik" er virkelig subjektivt og situasjonsbetinget. Kona og jeg var rike for 10-15 år siden. Total inntekt var da omkring 20 % av hva den er nå. Nå er jeg ikke rik.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Dexter] #2459511 12/01/2018 12:16
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Men det er et interesant spørsmål. Når er man rik (ser bort i fra myke verdier som helse, famile mv)?

du er rik når
du har det du ønsker deg, alle regninger er betalt og har penger til overs som du med god samvittighet kan bruke til det du vil.
Når du vet at dette er en tilstand som vil vare, så er du rik ICON_SMILE

Høy inntekt, flott hus og premiekone er nødvendigvis ikke ett resultat av rikdom. Kjenner de som er der og som sliter økomomisk. Ohhhh, hvor er sympatien........

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Jobbintervju xxl [Re: Dexter] #2459515 12/01/2018 12:41
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S

Tja, har man mye kapital i boligen så får man ut penger kort tid etter at man har tatt en telefon til banken.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Flamini] #2459516 12/01/2018 12:41
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Flamini

du er rik når
du har det du ønsker deg, alle regninger er betalt og har penger til overs som du med god samvittighet kan bruke til det du vil.

Høy inntekt, flott hus og premiekone er nødvendigvis ikke ett resultat av rikdom. Kjenner de som er der og som sliter økomomisk. Ohhhh, hvor er sympatien........

Det er en litt buddhistisk definisjon av rik. Men det er ikke det du tenker på hvis du tenker på "en rik person" eller hvis SV skal skattlegge de rike mer. For å være rik så må du ha en formue mellom gjennomsnittet i landet og Kjell Inge Røkke.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Flamini] #2459551 12/01/2018 14:15
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Flamini

du er rik når

Dråpen som fikk begeret til å renne over hos naboen min var en bilreperasjon på 12 000 kroner på XC60'en.

Nå skal alt selges.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Syklist1] #2459582 12/01/2018 16:50
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det flotte huset, premiekona og den høye inntekten?

Eller bilen også?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459600 12/01/2018 18:42
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Tror absolutt alt går på salg.
Uten høy inntekt er det firmaer som Santander som skal ha penger.

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459849 14/01/2018 18:38
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Rikdom ?

Stå i snø til knærne, og FULLSTENDIG gi faen i det slitne badet hjemme, hva naboene mener om de 15 år gamle sofaene mine og ikke minst, ha kjøpt skia på Finn.no og tapet flenga i skibuksa med tape fra Clasohlson.no ?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Syklist1] #2459859 14/01/2018 19:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Tror absolutt alt går på salg.
Uten høy inntekt er det firmaer som Santander som skal ha penger.

Aaahhh, de tar fra de rike og gir til de fattige altså?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Initium] #2459860 14/01/2018 19:15
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Initium
Rikdom ?

Stå i snø til knærne, og FULLSTENDIG gi faen i det slitne badet hjemme, hva naboene mener om de 15 år gamle sofaene mine og ikke minst, ha kjøpt skia på Finn.no og tapet flenga i skibuksa med tape fra Clasohlson.no ?

Og det hele begynte da du la ut fruen for salg på Finn for 15 år siden?

Re: Jobbintervju xxl [Re: Ger] #2459872 14/01/2018 19:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Rikdom er å oftest mulig kunne se seg selv i speilet når en pusser tenna om kvelden og si til personen i speilet at "i dag var en bra dag!"

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support