Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 18 1 2 5 6 7 8 9 17 18

#metoo

Re: #metoo [Re: Marøder] #2457722 02/01/2018 14:55
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Marøder

Du har dessverre rett mht stusselige gubber med koner fra Østen, yngre damer som finner rike eldre menn, prostituerte osv. Man kan anta at den svake part i "ganske" stor grad har andre grunner for å si ja enn den sterke part. Og jeg tror vi er enige om hvilken drift hos mange ? som vil være sterk uansett hva som er lov, kotyme, stil osv.

Men i arbeidslivet har det skjedd store positive endringer heldigvis :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: #metoo [Re: EmilZipp] #2457724 02/01/2018 15:10
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: EmilZipp
Dexter, du skal ha for at du står opp for dine meninger og jeg håper du som Øyvind sier forsøker å beskrive hva som juridisk kan medføre straff og ikke i fullt alvor mener det er flott at sjefen på 50 tar med seg sekretæren på 25 inn på bakrommet i lunsjen slik at de kan kose seg litt imellom slagene.

Hadde jeg 50 hadde en sekretær på 25 så hadde jeg nok holdt meg for god for å prøve å sjekke henne opp. Men hadde jeg vært 25 og hatt en sjef som var 50 så hadde uten problemer hoppet i høyet hadde hun sjekket meg opp.

Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457734 02/01/2018 16:30
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: Dexter
Hadde jeg 50 hadde en sekretær på 25 så hadde jeg nok holdt meg for god for å prøve å sjekke henne opp. Men hadde jeg vært 25 og hatt en sjef som var 50 så hadde uten problemer hoppet i høyet hadde hun sjekket meg opp.
Igjen så er det sjefen på 50 som gjør en feil og ikke burde gjøre det. Det vil også fort føre til dårlig arbeidsmiljø og det bør jo en leder prøve å unngå. Du som underordnet bør også tenke litt på forholdet til kollegaene før du hopper i høyet. Kjønn bør ikke ha noe å si for reaksjonene.

Karbonbasert livsform.
Re: #metoo [Re: rokkitan] #2457743 02/01/2018 16:48
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: rokkitan
Igjen så er det sjefen på 50 som gjør en feil og ikke burde gjøre det. Det vil også fort føre til dårlig arbeidsmiljø og det bør jo en leder prøve å unngå. Du som underordnet bør også tenke litt på forholdet til kollegaene før du hopper i høyet. Kjønn bør ikke ha noe å si for reaksjonene.

Hvorfor må det nødvendigvis gå ut over arbeidsmiljøet og 25 år gamle Dexters forhold til kollegaene, og hvorfor gjør hans 50 år gamle sjef automatisk noe galt om hun innviterer ham opp i køya og han har lyst til å være der?

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457753 02/01/2018 18:21
R
rokkitan Offline
Entusiast
Entusiast
R
Det spørs selvfølgelig, men i mange tilfeller vil det bli et problem. Et kjapt google-søk finner få positive resultater, men det kan selvfølgelig gå bra også. Jeg var kanskje litt vel kategorisk, men man bør nok tenke godt gjennom det først og lese seg litt opp på hvordan man skal håndtere det. Det er nok en grunn til at en del bedrifter har regler som eksplisitt forbyr slike forhold.

Karbonbasert livsform.
Re: #metoo [Re: Torshov-Simen] #2457774 02/01/2018 19:47
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Torshov-Simen

Hvorfor må det nødvendigvis gå ut over arbeidsmiljøet og 25 år gamle Dexters forhold til kollegaene, og hvorfor gjør hans 50 år gamle sjef automatisk noe galt om hun innviterer ham opp i køya og han har lyst til å være der?

Fordi "lysten til å være der" kan være påvirket av at hun er sjef. I mitt firma skal ikke overordnede invitere underordnede til å være venn på Facebook en gang - fordi den underordnede kan føles seg forpliktet til dette.

Jeg håper at de av oss som har problemer med å skjønne dette i denne diskusjonen, ikke er ledere på arbeidsplassen sin.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: rokkitan] #2457778 02/01/2018 20:02
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Da jeg traff min kone var jeg førsteårsstudent, hun gikk på sisteåret, var leder av studentorganisasjonen og turnuskomitéen og dessuten tre år eldre enn meg. Med andre ord hadde hun en vesentlig høyere posisjon og status i den organisasjonen enn meg, og følgelig må (minst) en av oss ha gjort noe moralsk forkastelig da vi innledet vårt forhold. Likevel har det blitt et bra ekteskap og to flotte unger ut av det.

Selvsagt er ikke det direkte overførbart til en sjef/ansattsituasjon, men poenget mitt er at jobb og studier fortsatt er steder der mange møter sine fremtidige partnere, og at nær sagt ethvert forhold vil bestå av to personer som ikke er fullkomment likestilt med hensyn til sosioøkonomisk status.
Og for å spissformulere litt så vil menneskerasen få store problemer med å overleve dersom det å prøve seg, det være seg raffinert eller klønete, for deretter å gi seg når man får nei automatisk skal defineres som trakassering utelukkende basert på at det eksisterer slike forskjeller mellom de to som er involvert.
Og det er her jeg mener #metoo sporet av for en tid siden ved at det ikke åpnes for at det finnes nyanser, og at når vi kombinerer den tendensen til å skjære alle over en kam med en voldsom iver etter å fordømme verstingene (som absolutt bare får det de fortjener), så er vi i samtidig i god gang med å sykeliggjøre helt normal menneskelig adferd.

Mangelen på nyansering synes jeg blir veldig tydelig i et utsagn som har blitt ytret mange ganger i debatten, nemlig at det alltid er den fornærmedes oppfattelse av situasjonen som avgjør om det har forekommet trakassering.
Dersom jeg kommer inn på jobb og sier "god morgen" og smiler på nøyaktig samme måte til alle kollegaene som jeg møter på vei til plassen min og en av dem oppfatter dette som trakassering, så er det åpenbart at det er denne personens tolkning av situasjonen og ikke min adferd som er problemet.
Og har man innsett dette så har man samtidig, om enn underbevisst, erkjent at det finnes en nedre grense for når man objektivt sett kan definere seg som offer for en krenkelse, og da er det meningsløst å fortsette og hevde at det alltid er "offerets" tolkning, uavhengig av "gjerningsmannens" hensikt, som skal gjelde.

Redigert av Torshov-Simen; 02/01/2018 20:08.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: #metoo [Re: Torshov-Simen] #2457781 02/01/2018 20:34
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Torshov-Simen
Sitat: rokkitan

Må ikke, ikke er det forbudt heller, om det er utetsik eller umoralsk eller ikke kan sikkert diskuteres.
Men ved siden av det at man stikker ikke ett eller annet i firmaets blekk så har jeg en annen regel som jeg synes fungerer bra på arbeidsgulv.
Gangner det ikke firmaet så lar man være.

I mitt firma blir forøvrig folk som blir sammen og jobber i samme avdeling forflyttet til forskjellige avdelinger, også når de har en 'likeverdig' stilling. For det er alltid mulig at folk blir sammen på privaten og det skal det være rom for selvfølgelig.

Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457810 02/01/2018 23:51
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Folkens, stikk fingern i jorda. Dette her blir ikke en sak, fordi arbeiderpartiet nå nettopp har funnet ut etter en lang filosofisk diskusjon nøyaktig hvor mye mer makt man kan ha og nøyaktig hvilke kroppsbevegelser og setninger man kan lire av seg for at det per definisjon skal være umoralsk og falle inn under fanen sextrakassering.

Dette blir en sak, fordi man som en følge av #metoo fant ut at man kunne melke situasjonen og bli kvitt Giske.

Det er ingen som skriver det. Alle frykter å bli båssatt på den slemmes side. Ingen tør å påpeke at omstendighetene rundt varsling, tyder på at det er andre motiver inne i bildet.

Når Hadija Tajik skriver på facebooken sin at Giske har gjort noe forferdelig, uten at hun beskriver hva hun har lest, så er det en god, gammeldags hersketeknikk. Det gjør hun bare for å posisjonere seg selv. Agerer da som bøddel og dommer i ett og samme, men nekter innsyn i rettsavgjørelsen. Det er flink advokat, det. Tipper hun lærte dette på universitetet. Og så dolker hun ledelsen i ryggen, og går ut med det som for alle andre mennesker ville vært en personalsak, og leser opp en sides saksframleggelse i offentligheten uten forsvarsmulighet.

Akkurat som Giske alltid har framstått som en usympatisk og selvgod dritt, kan man ikke si at Tajik gjør en veldig god figur. Hu er ei bitch av dimensjoner, en slange. Så har vi Støre, som ikke vet hvordan han skal forholde seg, kommuniserer ullent, prøver å ri to hester, til han vet hvordan han skal konkludere for å kunne fortsette å sitte som en sjef som ikke tør å ta noe sjefsansvar, pga et vaklende maktfundament, og et splittet parti i bånn.

Men hvem er egentlig overrasket? Hvis man vil bli politiker fordi man har en naiv tro på at man skal misjonere for folk hva som er rett og galt, og forandre verden, så velger man ikke å bli politiker i norges mest konservative, maktarrogante, autoritære, sosialdemokratiske parti, som i store deler av historien har kunnet danne regjeringer med flertallsstøtte. Da blir man politiker fordi man vil ha makt, og de som lykkes i å få makt, er de som har et kynisk syn på livet, koblet med høy intelligens og psykopatiske tilbøyeligheter.

Så per se er dette en sak det er gøy å se på. Det som er trist, er at denne saken ytterligere a) viser hvor dumme folk er, fordi media selger det folk vil ha, og det er en dum dekning (med forbehold om menighetsbladet morgenbladets versjon mot slutten av uka) b) at vi ikke har et likestilt samfunn, men at det akkurat som i animal farm, er sånn at alle dyr er like, men noen dyr er likere enn andre - fordi kvinner alltid får det beste, uansett. Når de bruker sex for å ligge seg til toppen, så er det helt greit, da får de et helt legitimt fortrinn, når de ikke kommer noen vei med sine tilnærminger, da er det sextrakassering. Når mannen prøver seg, så er det enten en gyllen mulighet, og superbra, eller så faller livene deres offisielt sammen, om det viser seg at det er lønnsomt å framstille det slik.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: #metoo [Re: Papegøyal] #2457814 03/01/2018 07:25
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: Papegøyal
Folkens, stikk fingern i jorda. Dette her blir ikke en sak, fordi arbeiderpartiet nå nettopp har funnet ut etter en lang filosofisk diskusjon nøyaktig hvor mye mer makt man kan ha og nøyaktig hvilke kroppsbevegelser og setninger man kan lire av seg for at det per definisjon skal være umoralsk og falle inn under fanen sextrakassering.

Dette blir en sak, fordi man som en følge av #metoo fant ut at man kunne melke situasjonen og bli kvitt Giske.

Det er ingen som skriver det. Alle frykter å bli båssatt på den slemmes side. Ingen tør å påpeke at omstendighetene rundt varsling, tyder på at det er andre motiver inne i bildet.

Når Hadija Tajik skriver på facebooken sin at Giske har gjort noe forferdelig, uten at hun beskriver hva hun har lest, så er det en god, gammeldags hersketeknikk. Det gjør hun bare for å posisjonere seg selv. Agerer da som bøddel og dommer i ett og samme, men nekter innsyn i rettsavgjørelsen. Det er flink advokat, det. Tipper hun lærte dette på universitetet. Og så dolker hun ledelsen i ryggen, og går ut med det som for alle andre mennesker ville vært en personalsak, og leser opp en sides saksframleggelse i offentligheten uten forsvarsmulighet.

Akkurat som Giske alltid har framstått som en usympatisk og selvgod dritt, kan man ikke si at Tajik gjør en veldig god figur. Hu er ei bitch av dimensjoner, en slange. Så har vi Støre, som ikke vet hvordan han skal forholde seg, kommuniserer ullent, prøver å ri to hester, til han vet hvordan han skal konkludere for å kunne fortsette å sitte som en sjef som ikke tør å ta noe sjefsansvar, pga et vaklende maktfundament, og et splittet parti i bånn.

Men hvem er egentlig overrasket? Hvis man vil bli politiker fordi man har en naiv tro på at man skal misjonere for folk hva som er rett og galt, og forandre verden, så velger man ikke å bli politiker i norges mest konservative, maktarrogante, autoritære, sosialdemokratiske parti, som i store deler av historien har kunnet danne regjeringer med flertallsstøtte. Da blir man politiker fordi man vil ha makt, og de som lykkes i å få makt, er de som har et kynisk syn på livet, koblet med høy intelligens og psykopatiske tilbøyeligheter.

Så per se er dette en sak det er gøy å se på. Det som er trist, er at denne saken ytterligere a) viser hvor dumme folk er, fordi media selger det folk vil ha, og det er en dum dekning (med forbehold om menighetsbladet morgenbladets versjon mot slutten av uka) b) at vi ikke har et likestilt samfunn, men at det akkurat som i animal farm, er sånn at alle dyr er like, men noen dyr er likere enn andre - fordi kvinner alltid får det beste, uansett. Når de bruker sex for å ligge seg til toppen, så er det helt greit, da får de et helt legitimt fortrinn, når de ikke kommer noen vei med sine tilnærminger, da er det sextrakassering. Når mannen prøver seg, så er det enten en gyllen mulighet, og superbra, eller så faller livene deres offisielt sammen, om det viser seg at det er lønnsomt å framstille det slik.

+1
kunne ikke sagt det bedre selv

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457823 03/01/2018 08:10
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Ja mulig Giske er kastet ut fordi det nå åpnet seg en mulighet i en maktkamp, fordi DN hadde bestemt seg for å spikre han til veggen (de har nok tilstrekkelig med historier) eller fordi enkelte bare hadde fått mer enn nok og var lei av ikke å bli hørt. En god kombinasjon tenker jeg.

Uansett er jeg veldig glad for at vi ikke lenger har en potensiell statsminister som oppfører seg som en idiot mot unge kvinner og som på et eller annet tidspunkt ville bli blitt dratt ned i søla i verdenspressen og virkelig satt Norge på kartet. Som kjendis betaler han nå prisen for 20 "gode" år med klamme pølsefingre :-)

Re: #metoo [Re: Flamini] #2457828 03/01/2018 08:28
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Flamini
Folkens, stikk fingern i jorda. [...]

+1

+1 herfra også. Tipper det satt noen folk rundt om som tenkte "jippi" da #metoo tok av og kom til Norge, og så en etterlengtet mulighet til å ta Giske på et eller annet.

Re: #metoo [Re: Øyvind V] #2457834 03/01/2018 08:38
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Sitat: Øyvind V
Sitat: Flamini
Folkens, stikk fingern i jorda. [...]

+1

+1 herfra også. Tipper det satt noen folk rundt om som tenkte "jippi" da #metoo tok av og kom til Norge, og så en etterlengtet mulighet til å ta Giske på et eller annet.

Skulle bare mangle at ikke mange skulle ønske å ta Giske på et eller annet, slik som han har oppført seg. Mest "et" tenker jeg. ;-)

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457835 03/01/2018 08:44
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
At mange er enige med Papegøyal er ikke hverdagskost. Men enig her og.

Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457840 03/01/2018 09:24
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Nå er jo Giske-saken i praksis død, han er ferdig.... Lurer på hvor mange andre gubber med kjente fjes som får stadige ubehagelige telefoner av journalister og tidligere "eventyr" og som bare venter på at bomben skal smelle.

Re: #metoo [Re: Lid] #2457848 03/01/2018 09:38
Brusdalen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Lid

Hvorfor er vi enige?
Er vi redde for at det blir for lett å fremsette uriktige varsler for å fremme seg selv/sin side eller sverte andre i en maktkamp? Det er jo ikke bra, og skal ikke skje.

Er det noe som helst som tilsier at det er tilfelle i Giske-gate?

Redigert av Brusdalen; 03/01/2018 09:39.
Re: #metoo [Re: GeirK] #2457851 03/01/2018 09:50
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: GeirK

Jeg håper at de av oss som har problemer med å skjønne dette i denne diskusjonen, ikke er ledere på arbeidsplassen sin.

Tenker det motsatte. Det å være åpen og fleksibel og skjønne at alt ikke er "A4" bestandig er nettopp det som kjennetegner en god leder. Fordømmende svart-hvitt ledere varer neppe lenge. Ellers er jeg enig i at man bør ha klare retningslinjer. Men så lenge man har med mennesker å gjøre, vil disse brytes. Er man voksen og i arbeidslivet som er det som diskuteres nå, har man selv et ansvar for egne handlinger uansett om man er leder eller medarbeider. Man må slutte å umyndiggjøre mennesker og stemple disse som svake og stakkarslige. Mener uansett at den sosiale avstraffelsen fungerer; en horebukk og klåfingret leder får raskt et dårlig rykte, det samme gjelder en medarbeider som ligger med sjefen.

Det er ikke bestandig at et brudd skal føre til utstøtelse, gapestokk og sanksjoner.

Redigert av Marøder; 03/01/2018 09:50.
Re: #metoo [Re: Papegøyal] #2457858 03/01/2018 10:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Papegøyal. Har du innsikt i hva Giske har gjort - på detaljnivå, eller bare gjetter du?

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: Marøder] #2457859 03/01/2018 10:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
en horebukk og klåfingret leder får raskt et dårlig rykte, det samme gjelder en medarbeider som ligger med sjefen.

Kan du prøve å kvantifisere "raskt" - gjerne med utgangspunkt i de sakene vi har sett i media i det siste?

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: GeirK] #2457860 03/01/2018 10:52
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Papegøyal. Har du innsikt i hva Giske har gjort - på detaljnivå, eller bare gjetter du?

Kvifor skulle dette vera relevant?

Re: #metoo [Re: Brusdalen] #2457861 03/01/2018 10:53
HNK Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Brusdalen
Sitat: Lid

Hvorfor er vi enige?
Er vi redde for at det blir for lett å fremsette uriktige varsler for å fremme seg selv/sin side eller sverte andre i en maktkamp? Det er jo ikke bra, og skal ikke skje.

Er det noe som helst som tilsier at det er tilfelle i Giske-gate?

Problemet med Giske-saken for mening mann, er at man ikke vet innholdet i varslene. Man kan derfor ikke utelukke at enkelte av varslene og/eller innholdet i en eller flere ikke stemmer, for at Giske skal se dårligere ut.

Med det sagt, så mener jeg selv at Giske neppe er nestleder så veldig mye lenger, og at det er riktig. Men måten enkelte i Ap har gått frem på mot Giske, er ekstremt brutal og i strid med hva jeg ser på som god skikk og bruk i slike saker. Egen vinning blandes i for stor grad inn, og på en måte som fratar Giske muligheten til å fortelle sin side av saken.

I den juridiske sivilprosessrettslige verden har man prinsippet om kontradiksjon, det har man mistet helt i #metoo. Likevel så mister de som går i metoo-garnet gjerne både jobb og kone, og man må dessverre anta at enkelte av tilfellene er falske. Det er en type saker det er vanskelig å reise seg fra dersom man er feilaktig fremstilt som en som trakasserer eller misbruker sin stilling.

Mange fortjener å bli hengt ut også med #metoo, absolutt, men det er ganske underlig å kalle noen for en trakasserer og ikke følge opp med bevisene umiddelbart etterpå. Sosial straff er ofte vel så ille som juridisk straff

Re: #metoo [Re: dagfink] #2457865 03/01/2018 11:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: dagfink

Kvifor skulle dette vera relevant?

Det er relevant for om det er hold i å påstå at disse varslene kun er et påskudd for endelig å bli kvitt Giske.

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: HNK] #2457867 03/01/2018 11:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: HNK
Men måten enkelte i Ap har gått frem på mot Giske, er ekstremt brutal og i strid med hva jeg ser på som god skikk og bruk i slike saker.

Hvordan mener du at de burde håndtert saken?

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: GeirK] #2457868 03/01/2018 11:20
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
en horebukk og klåfingret leder får raskt et dårlig rykte, det samme gjelder en medarbeider som ligger med sjefen.

Kan du prøve å kvantifisere "raskt" - gjerne med utgangspunkt i de sakene vi har sett i media i det siste?

Det har gått rykter om Giske i mange år. Flere i AP ledelsen har kjent til dette.

Hovedpoenget er at jeg er uenig i din uttalelse "Jeg håper at de av oss som har problemer med å skjønne dette i denne diskusjonen, ikke er ledere på arbeidsplassen sin."

Re: #metoo [Re: GeirK] #2457872 03/01/2018 11:34
HNK Offline
Besatt
Besatt
Men måten enkelte i Ap har gått frem på mot Giske, er ekstremt brutal og i strid med hva jeg ser på som god skikk og bruk i slike saker.

Hvordan mener du at de burde håndtert saken?

Vanskelig, om ikke umulig, å skulle gi en fasit på korrekt fremgangsmåte i slike saker. Er nok lettere å lene seg på etterpåklokskapen om noen måneder.
Jeg mener f.eks at man kunne latt varslersekreteriatet få gjøre jobben sin uten at Tajik skal gjøre som hun gjorde i går. Det er av vesentlig interesse i forhold til å gjøre dette på en korrekt måte, at Giske også har en rett til å kommentere og å få frem sin historie. Innholdet i flertallet av varslene er ikke kjent for andre enn en indre krets i Ap, da er det ikke rart Ap utsettes for spekulasjoner og teorier om et parti i full intern konflikt og oppløsning med en intern maktkamp om lederposisjonene. Jeg har ingen problemer med å se at det som nå skjer kan tolkes slik. Ettertiden vil vise om Tajik belønnes eller straffes for å lese opp innholdet i to av varslene.

Utfordringen til Arbeiderpartiet er om man nå skal tenke på hvordan partiet fremstår, og skal fremstå - eller om man skal legge alt fokus på varslerne, eventuelt prøve å kombinere hensynene. Personlig mener jeg varslernes hensyn veier klart tyngst og at Ap som parti må komme i andre rekke. Jeg sier ikke at kjøret mot Giske er feil, men jeg sier at de instanser og apparater Ap har for å behandle slike saker blir fullstendig overkjørt av sentrale parti-skikkelser. Og for meg er det underlig at dette virker å være helt greit for en fløy i partiet, mens den andre fløyen er enig med Støre.

Re: #metoo [Re: Marøder] #2457876 03/01/2018 11:43
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Det har gått rykter om Giske i mange år. Flere i AP ledelsen har kjent til dette.

Ja - men det endret ikke på noe

Hovedpoenget er at jeg er uenig i din uttalelse "Jeg håper at de av oss som har problemer med å skjønne dette i denne diskusjonen, ikke er ledere på arbeidsplassen sin."

Du er uenig i at det er en uting for en sjef å komme med en ikke-jobbrelatert anmodning overfor en underordnet og således potensielt sette vedkommende i en vanskelig situasjon fordi et "nei" kan påvirke arbeidsforholdet. Det mener jeg i såfall er dårlig gangsyn.

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: HNK] #2457878 03/01/2018 11:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Vanskelig, om ikke umulig, å skulle gi en fasit på korrekt fremgangsmåte i slike saker. Er nok lettere å lene seg på etterpåklokskapen om noen måneder.
Jeg mener f.eks at man kunne latt varslersekreteriatet få gjøre jobben sin uten at Tajik skal gjøre som hun gjorde i går.

Det er jeg enig i. Jeg leste at AP hadde gått frem på en brutal måte. Når jeg leser en gang til, ser jeg at det står "enkelte i AP". Beklager.

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: GeirK] #2457883 03/01/2018 11:58
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Nå trekker du ting for langt. Hvor har jeg skrevet det du hevder? Jeg har aldri hevdet at en sjef ikke kan komme med en anmodning. Det jeg har hevdet er at man bør kunne ha flere tanker i hodet samtidig og at verden ikke er svart-hvit.

Du er uenig i at det er en uting for en sjef å komme med en ikke-jobbrelatert anmodning overfor en underordnet og således potensielt sette vedkommende i en vanskelig situasjon fordi et "nei" kan påvirke arbeidsforholdet. Det mener jeg i såfall er dårlig gangsyn.

Re: #metoo [Re: Marøder] #2457887 03/01/2018 12:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har aldri hevdet at en sjef ikke kan komme med en anmodning.

Det har du ikke hevdet. Det har jeg heller ikke hevdet at du hevder. Den første setningen skulle hatt et spørsmålstegn, men selv uten dette tegnet er det ikke det det står.

- Robert Green Ingersoll
Re: #metoo [Re: GeirK] #2457894 03/01/2018 12:25
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M

Det har du ikke hevdet. Det har jeg heller ikke hevdet at du hevder. Den første setningen skulle hatt et spørsmålstegn, men selv uten dette tegnet er det ikke det det står.

Hvordan tolker du da: "Du er uenig i at det er en uting for en sjef å komme med en ikke-jobbrelatert anmodning". For å presisere: Nei, jeg er ikke uenig i dette.

Side 7 av 18 1 2 5 6 7 8 9 17 18

Moderator  support