Vinter er tid for å drømme litt,Vurderer å gå over til gx 12 speed å i forbindelse med det trenger jeg et nytt boss til nevnte hjulsett.Har fått en pris på nesten 1400 kr noe jeg synes var drøyt.Kan noen peke i retning av riktig bos å hvor jeg får det til fornuftig pris.Navet er rxl hjulsettene bondtrager.bosset er star ratchet 9mm system
Det er veldig likt det bosset jeg har på DT sviiss 350navet til Fatbiken ja.Men fikk en forklaring på at det manglet en tetting hvis jeg brukte DT swiss boss.noen som kan bekrefte eller avkrefte det.Er selvfølgelig XD boss jeg trenger
Kan ikke bekrefte, men jeg synes det høres usannsynlig ut. Har byttet boss på diverse rebrandet versjoner, og aldri hatt noe problem med det. Hvis jeg var deg ville jeg bare testa med det bosset du har på fatbiken. Funker det, så er jo alt i orden
Dersom du har et fungerende «shimano» boss er denne kassetten fra Sunrace den enkleste løsningen hvis du skal over på Eagle https://bikeshop.no/sykkelkomponenter/drivverk/kassetter/terreng-12-delt/sunrace/sunrace-mtb-csmz90-11-50-12-delt-kassett-sølv-12-delt-11-50-586g-sunr24-p0000108517
/Atle
Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike