Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjulefeit I Fløa

Hjulefeit I Fløa #2449599 08/11/2017 10:39
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hjulefeit i Fløa. Lørdag 30.desember

Velkommen til Hjulefeit i Fløa, et paradis for stisykkel og fatbike. (Leira i Valdres)
Klokken 1030 møtes vi ved "Krakken" nede ved Fløafjorden. Gratis for barn t.o.m 18 år. Voksne kr 100.
Vi skal lage en morsom dag på fatbike for alle. Her blir det bål, toddy og pepperkaker.
Konkurransen blir for de over 16 år noe i nærheten til slik. Med forbehold om endring. Det blir 5 delstrekk. Du kan maks kjøre tre runder pr delstrekk. Du må kjøre minimum 3 forskjellige delstrekk. Stravatidene gir deg plasseringspoeng pr delstrekk.
Mye morro her, kun klasse for dame og herre. Makstid for voksne 2 timer. Slik at det blir sosialtid også.
For barna blir det laget et noe enklere opplegg.
Det er åpent for andre enn medlemmer i CK Valdres. Maks antall 100 deltakere.
Dette skal være en uhøytidelig hjuletrim. Vi ønsker å vise fram de fantastiske løypene vi har i Fløafjorden. Vi har jobbet i over ett år for å få fram disse stiene.
Velkommen til Hjulefeit i Fløa, nok en nyvinning fra CK Valdres

Redigert av odnyba; 08/11/2017 12:03.
Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2453490 01/12/2017 05:27
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei. Bare søk Hjulefeit på Eq så får du opp. Kan melde deg på fram til start. Men vi må nok begrense oss til ca 50. Vanvittig bra forhold og morsomme løyper. Konseptet blir 5 ettapper. Kjør så mye du orker i to timer. Eller hvil..
Kan kjøre etapper så mange ganger du orker. Lengste etappe er drøyt 10 min. Korteste utfor under 2 min på de raskeste.
Påmelding kr 100. Bålkos, toddy og julekaker.

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2453848 03/12/2017 19:25
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jonas Orset har testet fatbike løypene våre i helga.
http://jonasorset.com/blogg/fatbike-valdres/

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2457048 27/12/2017 10:50
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
God hjul, da er opplegget til Hjulefeit i Fløa klart.

Lørdag 30. desember kl 12 møtes vi ved "Krakken" nede ved Fløafjorden. Rittstart kl 1230 Avslutning kl 1430. Det anbefales for tilreisende å komme tidlig nok til å kjøre igjennom alt. Det tar ca 45-60 min ved rolig sykling. Alle SS blir merket.

Det blir brukt 5 stravasegment i konkurransen. SS1: Rallarvegen. SS2: Fiskemannens lykke SS3: Pumpmeg krakken østover SS4: krakken-krakken m/sola SS5: Sukkertoppen-trollskogen.

Alle SS blir merket start og slutt med skilt.

Her blir det bål, toddy og pepperkaker.

Konkurransen blir for de over 16 år blir slik med forbehold om endring. Det blir 5 delstrekk.( se over) Delstrekkene har lengde fra ca. 12 min til de raskeste på under 2 min. Det blir forskjellig profil på delstrekkene. Stravatidene gir deg plasseringspoeng pr delstrekk. (Vi kommer til å bruke Strava i konkurransen) Du kan kjøre delstrekkene flere ganger for å forbedre tiden din.

Konkurransen er lagt opp slik at det ikke skal bli trafikk som hindrer deg i en god tid.

Det er supermorsomme singeltrack fatbikeløyper. Dette blir gøy.

Mye moro her, kun klasse for dame og herre. Makstid for voksne 2 timer. Slik at det blir sosialtid også.

For barna blir det laget et noe enklere opplegg.

Det er åpent for andre enn medlemmer i CK Valdres. Maks antall deltakere ca. 50 i voksen klasse.

Dette skal være en "uhøytidelig" hjuletrim. Vi ønsker å vise fram de fantastiske løypene vi har i Fløafjorden. Vi har jobbet i over ett år for å få fram disse stiene.

Velkommen til Hjulefeit i Fløa, nok en nyvinning fra CK Valdres

Moderator  support