Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny rulle 2018

Ny rulle 2018 #2456100 18/12/2017 10:33
B
Brusim Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Litt usikker på topic her men la gå.

Saken er at jeg flytter til ny leilighet høsten 18. Trenger da en ny rulle som ikke støyer like mye som min nå 3år gamle bkool pro.

Valget står egentlig mellom Neo, wahoo kicker eller elite drivo.

Jeg trenger jo egentlig ikke rulle før høsten (aug-sept) Men kan få skaffet meg en ny wahoo kickr 17 til 8000,- iløpet av jan.

Så spørsmålet er jo egentlig (finne frem spåkula)
Kommer tacx til å lansere en oppdatert versjon av neo i 2018?
Eller burde man benytte seg dnb dealene til xxl og evnt kjøpe neo? Selv om prisen fortsatt blir hakket dyrere? vs kickr

Ser jo egentlig ut som rulleprisene holder seg ganske så stabilt høye hele året så kan vel ikke satse på en stor prisnedgang uten tilbud.

Vente på at det kanskje kan komme noe bedre i 18? Vente på dnb/neo tilbud
eller kjøre på med kickr til 8000,-

ICON_CONFUSED

Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456117 18/12/2017 12:15
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
denne støyer kanskje ikke så mye ICON_LAUGH
https://tacx.com/product/magnum/

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Ny rulle 2018 [Re: thomasengen] #2456122 18/12/2017 12:35
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: thomasengen
Årets aprilsnarr?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny rulle 2018 [Re: baronKanon] #2456125 18/12/2017 12:48
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon
Sitat: thomasengen
Årets aprilsnarr?

Koster ikke mer enn 7000,- pund. :-)

Hadde jeg hatt ubregrenset med penger og synes inne sykling var gøy skulle jeg hatt sånn. :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456134 18/12/2017 13:05
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Men kommer det noe ila de neste 10 mnd som er bedre enn siste gen Kickr, til 8000,- kr?
Tviler. Jeg hadde kjøpt den Kickr nå, solgt Bekoolrulla og kosa meg med den nye rulla resten av rullesesongen selv om du ikke har bruk for stillheten ennå.

- Stefan
Re: Ny rulle 2018 [Re: Stefan77] #2456141 18/12/2017 14:16
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Stefan77
Men kommer det noe ila de neste 10 mnd som er bedre enn siste gen Kickr, til 8000,- kr?
Tviler. Jeg hadde kjøpt den Kickr nå, solgt Bekoolrulla og kosa meg med den nye rulla resten av rullesesongen selv om du ikke har bruk for stillheten ennå.
Enig i det

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny rulle 2018 [Re: Stefan77] #2456144 18/12/2017 14:26
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Stefan77

Har ikke det kommet allerede, med Direto? ICON_TONGUE

You are what you eat...mmm nuts
Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456171 18/12/2017 19:17
L
lml Offline
-----
-----
L
Min erfaring er at Neo støyer mindre en Wahoo Kickr men i utgangspunkte så har de vel relativt lavt støynivå begge to.
Kanskje andre har andre erfaringer?

Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456198 18/12/2017 22:49
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har både en Bkool Pro en Wahoo Kickr og en Direto. Kjørte sist sesong på Kickr, men den var for tung til å ta med i kofferten da jeg flyttet til Vancouver for et år, og anskaffet meg en Direto til å bruke mens jeg er her i vinter. Ble aldri helt venner med Bkoolen, og foretrekker direct mount ruller av mange årsaker.

Taxc Neo er nok den mest støysvake, men jeg har styrt unna denne på grunn av egen erfaring med tidligere Tacx-produkter og at jeg har en kamerat som har vært plaget en del med sin (bl.a. dårlig kalibrering av watt).

Jeg må si jeg liker Kickr best. Den er enkel og fremstår som svært solid, den er lett å koble sammen med andre enheter, og er generelt svært brukervennlig. Om du bruker sykler med ulike hjulstørrelse, kan du enkelt tilpasse høyden slik at du ikke trenger blokk under forhjulet. Det eneste minuset er kanskje at når man kjører ERG-økter så gir den tilbake data som viser watt mål og ikke de reelle wattene du trykker ut. Den er ikke veldig stille heller, men støyen avhenger mye av farten.

Kjøpte en Direto som jeg har brukt i en måneds tid nå. Den gjør jobben helt greit, men virker mindre smooth enn Kickren og jeg føler at Diretoen bruker lengre tid på å stabilisere motstanden ved skift i watt under ERG-mode. Av og til overskyter den watten når man starter en intervall, før den stabiliserer seg, og dette kan være litt kjipt hvis du ligger på grensen og kjører f.eks. terskelintervaller.

Diretoen virker også mindre sollid enn den bombesikre Kickren. Den medfølgende programvaren til Elite likte jeg ikke, uten at det spiller større rolle da jeg uansett bruker Trainer Road til å styre mine økter.

Jeg kan anbefale Elite Direto ut fra at man får en bra rulle med alle nødvendige funksjoner og spesifiksajoner for prisen, men om du kan få en Kickr til omtrent samme prisnivå ville jeg gått for den.

Jeg vet ikke om Tacx vil oppdatere Neoen, men ser vel ikke helt hvilke funksjoner du trenger som ikke er på dagens. Ser at Wahoo for Kickr er kommet med en slags jekk for forhjulet som skal simulere helninger, mens Neo er den eneste som simulerer brostein og ujevnt underlag. Om du er fan av Virtual Reality-sykling er det vel kanskje her utviklingen kommer nå som Zwift øker voldsomt i popularitet.

Siden Neo allerede simulerer brostein, vil jo neste steg være at den kan simulere helning og lukten av øl og frites på toppen av brosteinsklatringer...

Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456201 19/12/2017 06:17
B
Brusim Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Takk for mange gode svar ICON_SMILE

Forstår det jo sånn at neo er den som har det laveste støynivået men er kanskje mye forskjell mellom rullene i denne prisklassen.
Sett ulike støy målinger gjort på ytube men er vel litt begrenset hvordan man klarer å oppleve dette bak en skjerm, føler dog at kickr har en litt mer gjennomtrengende lyd selv om dB nødvendigvis ikke er noe spess høyere.

Til dere som kjører en wahoo kickr hvordan trur dere denne passer inn i en ny leilighet der isolasjonen til lelighetene oppe og nede er av ny standard? Vil det merkes? Lyden går i såfall opp&ned til soverom så er vel ikke rommet folk flest tilbringer hele dagen.

Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456210 19/12/2017 07:47
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Finnes en del tips og tricks for å begrense at lyden fra rulla slår gjennom gulv, tak og vegger. Rullematte er en selvfølge, i tillegg kan man bruke trinnlydplater og diverse lydisolasjon under rulla, det vil hjelpe.
Nye kickr er ikke like ille som den gamle, og det er kun på høye hastigheter du får den infernalske high pitch lyden, mye kan gjøres ved å sykle på lilleklinga når du kan.

Forskjellen på 7000kr+ rullene er mer nyanser etter min mening. På gode gamle Muin har du mer en skvisjeskvasje lyd av væska, uansett hastighet. På Flux hører man kun drivverket på sykkelen, men man får en romlelyd som gjerne forplanter seg når hastigheten blir stor (vil tro det kommer av svinghjulet). Hjalp en å sette opp Drivo i helga, og der var det strengt tatt bare drivverket jeg la merke til.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Ny rulle 2018 [Re: Brusim] #2456317 19/12/2017 13:19
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
Så 1000 kr spørsmålet.. Når kommer XXL å DNB med neste 25% kampanje....

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one

Moderator  support