|
|
En Mastercup til besvær
|
Re: Mastercupen
[Re: Øyvind V]
23/11/2017 11:42
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja, for i turritt er det hverken støting, brudd, innkjøring eller lagsamarbeid/sabotering... Haha, nei det skulle tatt seg ut :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: Valentino]
23/11/2017 12:23
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Vi får vel også sitere litt fra Asker CK sin årsberetning fra 2014 mtp aktive ritt:
"Kostnadssiden er tett opp til budsjett og uten de store overraskelsene. Inntektssiden har variert noe, og spesielt arrangementene. Vestmarksrittet gikk med underskudd i år mot et overskudd i budsjettet. Det ligger fremdeles potensiale til positivt bidrag med økt fokus på kostnadssiden. Askerrunden overrasket på den positive siden, og gikk med solid overskudd"
|
|
|
23/11/2017 12:57
|
ket16
Ringrev
|
Ringrev
Synes det støtes både i tide og utide i turrittene også jeg... Ja, det er det jeg mener. For da må støterne starte sammen med oss vanlige dødelige.
Ketil
|
|
|
23/11/2017 20:14
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Synes det støtes både i tide og utide i turrittene også jeg... Særlig i utide synes jeg
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
Re: En Mastercup til besvær
23/11/2017 22:11
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjett da, var med både i fjor og i år og var gira på GG neste år også. Vi som var med var i alle fall veldig fornøyd.og har drevet litt motivering for å få med flere lokale neste år....men siden det ikke blir noe av så får jeg droppe det. Tror tidspunktet nok har litt å si, men først og fremst er folk feige. Alt skal være så enkelt. Spesielt dere "landeveisykelister". De to kuleste rittene jeg har syklet på landeveien er GG og Sundrunden i Trysil. Begge to er runder, mye fart og støting(dog bare asfalt og pittelitt brostein i sistenevnte). Sundrunden hadde vel 25 deltagere i år. Maks. Klubben min har en egen landeveisgruppe. De sykler aldri ritt utenom L.0. og var vel noen med på JR. Så det er stor sett vi terrengsykelistene i klubben som deltar på (lokale) landeveisritt. Synd det er slik.
Selve organiseringen i master på GG med alle samlet var helt super. Solør stilte bra opp i masterklassen og vi var to fra oss, men ellers lite Hedmarkinger som ble med. Ingen fra Ottestad tror jeg. Det syntes jeg også er litt dårlig, mener dere var flere med i fjor.
Redigert av Oddefa; 23/11/2017 22:16.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
24/11/2017 08:49
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
[/quote] De aller fleste klubber arrangerer ritt fordi det er det klubber skal gjøre, ikke for å finansiere driften. [/quote]
Logikk av typen "de fleste butikker selger sykler fordi det er det butikker skal gjøre, ikke for å finansiere driften" er ikke spesielt godt gjennomtenkt. Det er selvfølgelig flere interesser og hensyn som drar i samme retning og samtidig kommer man ikke bort fra at ingen kan drive i det uendelige underskuddsprosjekter.
Greit nok at mange av dere har diverse puritanske ideal, men litt fingern i jorda hadde vært greit iblant.
|
|
|
[Re: 2Will]
24/11/2017 09:40
|
sveinaa
More than words
|
More than words
De aller fleste klubber arrangerer ritt fordi det er det klubber skal gjøre, ikke for å finansiere driften.
Logikk av typen "de fleste butikker selger sykler fordi det er det butikker skal gjøre, ikke for å finansiere driften" er ikke spesielt godt gjennomtenkt. Det er selvfølgelig flere interesser og hensyn som drar i samme retning og samtidig kommer man ikke bort fra at ingen kan drive i det uendelige underskuddsprosjekter.
Greit nok at mange av dere har diverse puritanske ideal, men litt fingern i jorda hadde vært greit iblant.
Tja. Tror ikke du kan sammenligne idrettslag med "butikkdrift". Om du tenker deg om to ganger vil du "komme på" at formålet til idrettslag/sykkelklubber ikke er det samme som hos bedrifter; å tjene penger. Justerer du for frivillige og dugnad i regnestykkene, så er det ikke mye "overskudd" igjen heller...
Redigert av sveinaa; 24/11/2017 09:41.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
24/11/2017 11:25
|
Valentino
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Det har lite for seg, synes vi i OIL Sykkel, å arrangere ritt som (ikke i prioritert rekkefølge): 1) ikke går i balanse eller pluss økonomisk over tid 2) ikke gir et sportslig og sosialt utbytte for deltakerne 3) kjører oss helt på knærne dugnadsmessig
|
|
|
24/11/2017 12:07
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Det har lite for seg, synes vi i OIL Sykkel, å arrangere ritt som (ikke i prioritert rekkefølge): 1) ikke går i balanse eller pluss økonomisk over tid 2) ikke gir et sportslig og sosialt utbytte for deltakerne 3) kjører oss helt på knærne dugnadsmessig For å illustrere poenget enda tydeligere. Hadde OIL arrangert ritt om alle frivillige hadde trukket seg?
|
|
|
24/11/2017 13:31
|
Valentino
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hehe, nei. Uten dugnad intet ritt. I år skrapte vi bunnen av frivilligtønna for å få arrangert det vi gjorde. Til neste år blir det utfordrende å fylle vakttønnene.
|
|
|
24/11/2017 14:27
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
De aller fleste klubber arrangerer ritt fordi det er det klubber skal gjøre, ikke for å finansiere driften.
Tja. Tror ikke du kan sammenligne idrettslag med "butikkdrift". Om du tenker deg om to ganger vil du "komme på" at formålet til idrettslag/sykkelklubber ikke er det samme som hos bedrifter; å tjene penger. Justerer du for frivillige og dugnad i regnestykkene, så er det ikke mye "overskudd" igjen heller... Formålet til familien min er heller ikke å tjene penger, likevel er det en faktor og forutsetning for at det skal gå i hop for at den skal fungere. Og tenk på alle "dugnadstimene" jeg legger inn i den både ute i hagen og inne i diverse oppussings og andre type prosjekt. Hva slags verden lever dere i?
Redigert av 2Will; 24/11/2017 14:30.
|
|
|
24/11/2017 14:32
|
Valentino
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg ser ingen grunn til at en klubb skal gå i resultatmessig pluss hvert eneste år. Da går det ikke nok tilbake til medlemmene.
|
|
|
24/11/2017 14:37
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Tja. Tror ikke du kan sammenligne idrettslag med "butikkdrift". Om du tenker deg om to ganger vil du "komme på" at formålet til idrettslag/sykkelklubber ikke er det samme som hos bedrifter; å tjene penger. Justerer du for frivillige og dugnad i regnestykkene, så er det ikke mye "overskudd" igjen heller... Formålet til familien min er heller ikke å tjene penger, likevel er det en faktor og forutsetning for at det skal gå i hop for at den skal fungere. Og tenk på alle "dugnadstimene" jeg legger inn i den både ute i hagen og inne i diverse oppussings og andre type prosjekt. Hva slags verden lever dere i? Tror ikke du skjønner det  Du har og venner som alltid stiller opp på "dugnad" for deg og dine, sånn at dere ikke går i minus?
|
|
|
24/11/2017 14:40
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva slags verden lever dere i?
De flest av oss som arrangerer ungdomsritt og NorgesCup er idealister som lever i en verden hvor vi er nødt til å kryss-subsidiere med andre inntektsbringende aktiviteter for å kunne bidra til å skape et godt sportslig tilbud til utøvere av idretten vår. Dersom det bare skulle arrangeres ritt som isolert sett går i pluss tror jeg det ville vært takk og farvel til norsk sykkelsport
|
|
|
24/11/2017 14:46
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tja. Tror ikke du kan sammenligne idrettslag med "butikkdrift". Om du tenker deg om to ganger vil du "komme på" at formålet til idrettslag/sykkelklubber ikke er det samme som hos bedrifter; å tjene penger. Justerer du for frivillige og dugnad i regnestykkene, så er det ikke mye "overskudd" igjen heller... Formålet til familien min er heller ikke å tjene penger, likevel er det en faktor og forutsetning for at det skal gå i hop for at den skal fungere. Og tenk på alle "dugnadstimene" jeg legger inn i den både ute i hagen og inne i diverse oppussings og andre type prosjekt. Hva slags verden lever dere i? Tror ikke du skjønner det  Du har og venner som alltid stiller opp på "dugnad" for deg og dine, sånn at dere ikke går i minus? Jeg merker meg manglen på argument. Det er ikke sånn at fordi om man jobber gratis for en selv eller for andre er forskjell i beregningen om man bruker alternativkostnaden som den riktige målestokk.
|
|
|
[Re: Oystein L]
24/11/2017 14:49
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
De flest av oss som arrangerer ungdomsritt og NorgesCup er idealister som lever i en verden hvor vi er nødt til å kryss-subsidiere med andre inntektsbringende aktiviteter for å kunne bidra til å skape et godt sportslig tilbud til utøvere av idretten vår. Dersom det bare skulle arrangeres ritt som isolert sett går i pluss tror jeg det ville vært takk og farvel til norsk sykkelsport Og likevel er dere underlagt alminnelige økonomiske prinsipper som vil si at underskuddsprosjekter går dukken og ikke slik som du feilaktig påstår.
|
|
|
24/11/2017 14:52
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg ser ingen grunn til at en klubb skal gå i resultatmessig pluss hvert eneste år. Da går det ikke nok tilbake til medlemmene. Kommer selvfølgelig an på strategien om man skal og bør gå overskudd, f.eks. tror jeg det er ingen som vil hevde at BOC gav for lite tilbake til medlemmene i 2015 da de gikk i overskudd, spesielt hvis det overskuddet var med investeringene i 2016 i tankene. Generelt er det ingen dum ting å forberede seg på magre år hvis man er så heldig å ha gode år iblant.
|
|
|
24/11/2017 14:53
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
De flest av oss som arrangerer ungdomsritt og NorgesCup er idealister som lever i en verden hvor vi er nødt til å kryss-subsidiere med andre inntektsbringende aktiviteter for å kunne bidra til å skape et godt sportslig tilbud til utøvere av idretten vår. Dersom det bare skulle arrangeres ritt som isolert sett går i pluss tror jeg det ville vært takk og farvel til norsk sykkelsport Og likevel er dere underlagt alminnelige økonomiske prinsipper som vil si at underskuddsprosjekter går dukken og ikke slik som du feilaktig påstår. Fint, da kan jo du som besitter kunnskapen og erfaringen lære oss og resten av sykkelnorge hvordan vi skal gjøre dette
|
|
|
[Re: Oystein L]
24/11/2017 14:59
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
De flest av oss som arrangerer ungdomsritt og NorgesCup er idealister som lever i en verden hvor vi er nødt til å kryss-subsidiere med andre inntektsbringende aktiviteter for å kunne bidra til å skape et godt sportslig tilbud til utøvere av idretten vår. Dersom det bare skulle arrangeres ritt som isolert sett går i pluss tror jeg det ville vært takk og farvel til norsk sykkelsport Og likevel er dere underlagt alminnelige økonomiske prinsipper som vil si at underskuddsprosjekter går dukken og ikke slik som du feilaktig påstår. Fint, da kan jo du som besitter kunnskapen og erfaringen lære oss og resten av sykkelnorge hvordan vi skal gjøre dette Jeg merker meg igjen at det ikke argumenteres men kinnes videre uten forankring i den virkelige verden. I den virkelige verden er det slik at idrettslag må sette tæring etter næring både med og uten dugnadstimene og den puritanske idealistiske innsatsen deres.
Redigert av 2Will; 24/11/2017 14:59.
|
|
|
24/11/2017 15:04
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mulig litt utefor topic men arrangører av tur- og aktive ritt har ikke akkurat fått mange flere påmeldinger til ritt de siste årene enn årene før i tillegg til avlysninger. Det virker som flere venter til siste liten og slenger seg med om de har tid eller været blir bra. Det er klart at man må bygge opp en buffer når man har vært dyktig eller heldig med et arrangement........
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
24/11/2017 15:11
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg merker meg igjen at det ikke argumenteres men kinnes videre uten forankring i den virkelige verden.
I den virkelige verden er det slik at idrettslag må sette tæring etter næring både med og uten dugnadstimene og den puritanske idealistiske innsatsen deres.
Om poenget ditt er at idrettslag/klubber må drive etter norsk lov så har du selvfølgelig rett. Det aller meste av det andre du skriver forstår jeg ikke.
|
|
|
24/11/2017 15:26
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Kalascup funker bra. Tipper dette konseptet hadde vært mulig å kopiere over til landevei/cx også.
Nøkkelen er at man får de deltagerne man arrangerer for. Arrangerer man som i masters, for en avdanket elite, så får man ikke massene (listefyll) på startstreken i alle fall.
Rent arrangementteknisk er vel kalas cup (minus sport) aktive ritt?
Redigert av sveinaa; 24/11/2017 15:27.
|
|
|
24/11/2017 15:28
|
2Will
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg merker meg igjen at det ikke argumenteres men kinnes videre uten forankring i den virkelige verden.
I den virkelige verden er det slik at idrettslag må sette tæring etter næring både med og uten dugnadstimene og den puritanske idealistiske innsatsen deres.
Om poenget ditt er at idrettslag/klubber må drive etter norsk lov så har du selvfølgelig rett. Det aller meste av det andre du skriver forstår jeg ikke. Nei, jeg henviste ikke under noen omstendigheter til norsk lov og trodde ærlig talt det var underforstått og totalt unødvendig å nevne at selvsagt gjelder norsk lov for norske foretak med norske org.nr. slik som f.eks. en klubb er. Trodde heller ikke dagen da jeg måtte forklare prinsippet om tæring etter næring skulle komme.
|
|
|
24/11/2017 15:28
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
OK, så når jeg sier at arrangøren (=idrettslaget) må kryss-subsidiere og hente inntekter fra andre kilder - hva gjør vi da?
|
|
|
24/11/2017 15:29
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Trodde heller ikke dagen da jeg måtte forklare prinsippet om tæring etter næring skulle komme.
Har du ikke barn og kone 
|
|
|
|
|