Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Northug på hugget i VM ??

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451731 21/11/2017 11:04
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Dette er vel bare et grep fra skiforbundet sin side, slik at de har enda flere "grunner" til å la han være hjemme fra OL?

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451733 21/11/2017 11:07
E
EmilZipp Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
E
Trenere og ledelse innenfor lanngrenn blir målt på resultater og om de tror Northug er medaljekandidat litt lengre ut i sesongen gjetter jeg på at de tar han ut. At Northug gir pepper til idrettstopper er helt kalas men å navngi Golberg & co dvs indirekte si at de ikke er medaljekandidater synes jeg han kunne spart seg for.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451734 21/11/2017 11:13
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Skjønner ikke at han klarer å motivere seg til å gi 110 % når han lever med så stor usikkerhet rundt det å få gå/ikke få gå renn. Hvor mange slike sesonger orker han å holde på?

Er vel ikke skyhøy odds på at Northug gir seg snart.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451736 21/11/2017 11:15
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Ved å ikke gi Northug den oppladningen han ønsker, som innebærer å konkurrere seg i form, så ødelegger de hans sjanser og Norges resultater. Empiri tilsier at Northug faktisk har mer peiling på hva som skal til for å vinne i mesterskap enn det landslagsledelsen har.

Nå er det absolutt en fare for at Northug bare er i sånn helt OK+ form sammenliknet med de beste p.t. Blir veldig overrasket om han gjør det innmari bra på Lillehammer, det har han aldri gjort tidligere. Får han gå Tour de ski, vil det vise hvordan han ligger an.
Det er svært lenge siden Northug har vist tydelig, reinspikka toppform, 2013 vel. I Falun gjorde han det fantastisk selvsagt, men det er allikevel ikke noe der som sikkert viser god, gammel toppform. Derimot viste det med tydelighet at hvis han er blant de ca. 20 i best form, er det han som tar medaljene.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451738 21/11/2017 11:19
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Øyvind V
Skjønner ikke at han klarer å motivere seg til å gi 110 % når han lever med så stor usikkerhet rundt det å få gå/ikke få gå renn. Hvor mange slike sesonger orker han å holde på?

Northug tar nok igjen Norges eneste gull på distanse i dette OL. Norge tar ca. alle gullmedaljene på damesiden, samt begge stafettene - endelig. Og så skryter ledelsen av topp resultater og ignorerer som alltid at herresiden bare har Northug som leverer på distanse.
Så legger Northug opp .

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: ] #2451741 21/11/2017 11:40
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: anonymous13
Litt idioter er de jo. De har jo ikke klart å få til et opplegg mot mesterskap som gir MJS mulighet til en seier. Og ja, det var jo også et par dopingsaker på deres kappe (i form av råtten kvalitetskontroll). Og et par smøreskandaler i mesterskap (som jo også tyder på dårlig kvalitetskontroll og vilje til risikostyring).

Hundre prosent enig i at ledelsen i forbundet har vært idioter på de sakene du nevner.

Men at de ikke tar ut en Northug nå har jeg full forståelse for. Men media ønsker å få til en «folket mot trenerne»-konflikt, og da passer det ikke å slippe til de mange som faktisk mener det er vanskelig å gi Northug denne sjansen, når også andre løpere ikke tas ut.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451742 21/11/2017 11:49
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Tenkte på akkurat dette i sted. Helt siden han meldte seg ut av landslaget har han hatt en fallende kurve. Han gjorde det for motivasjonen sin del, påstod han da, men hvor motiverende er det å stadig bruke energi på å forsvare egne sponsorer, kjempe om en plass på laget og stadig usikkerhet rundt å få konkurrert? Synes det har vært alt for mye tullball og lite prestasjoner rundt han de to siste årene, og jeg blir overrasket om han holder det gående veldig mye lengre.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451752 21/11/2017 12:36
N
NilsStrom Offline
Entusiast
Entusiast
N

Jeg sier som i fjor: Northug la opp for to år siden, og nå holder han bare showet gående. Dette er stor underholdning. Reality-TV på sitt beste ICON_GRIN

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451759 21/11/2017 13:06
sveinaa Offline
More than words
More than words
Hvor mange gidder å følge med på langrenn om Northug ikke går lenger. En sport uten profiler er gørr kjedelig. Røste & Co med sine håndlangere gjør i alle fall alt i sin makt for at langrenn skal bli den marginale mini sporten det egentlig er.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: sveinaa] #2451761 21/11/2017 13:12
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Klæbo og Iversen kan alltids bli noe snart, men ellers kan man jo heie på Cologna, Harvery, Pellegrino og Diggins i år også.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: sveinaa] #2451766 21/11/2017 13:36
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: sveinaa
Hvor mange gidder å følge med på langrenn om Northug ikke går lenger. En sport uten profiler er gørr kjedelig. Røste & Co med sine håndlangere gjør i alle fall alt i sin makt for at langrenn skal bli den marginale mini sporten det egentlig er.

Langrenn var da interessant også lenge før Northug trådte inn i manesjen. Det blir nok litt tomt når han forsvinner ut, men det dukker helt sikkert opp en ny yndling. Klæbo f.eks., virker som en het kandidat til å bli en helt. En annen type enn Northug, men han mestrer det viktigste: Gå fort på ski.

Jeg er egentlig stor fæn av Northug, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er dritlei hele greia. Nok er nok, det er ikke morsomt lenger. Den krangelen som går nå er bare såååå 2016. Nå synes jeg faktisk det hadde vært mer interessant å lese om de som faktisk går på ski, enn å lese enda mer sutring fra Northug og teamet rundt ham.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451769 21/11/2017 13:45
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Nå synes jeg faktisk det hadde vært mer interessant å lese om de som faktisk går på ski, enn å lese enda mer sutring fra Northug og teamet rundt ham.
Helt klart. Problemet er bare at Northug burde vært forhåndsuttatt, som f.eks. Krogh. De forhåndsuttatte blir jo ikke med til OL om det viser seg at formen ikke holder. Så om Northug hadde vært middelmådig fra nå og fram til OL, så hadde jo saken vært klar. Og da hadde vi slippi alt dette tullet.

Og så var det visst ikke Northug som stod bak Instagram-bildet allikevel da ICON_GRIN :
Instagram-bildet var ikke laget av Petter Northug

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: sveinaa] #2451782 21/11/2017 14:14
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Team Sky in a nutshell ICON_GRIN

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451808 21/11/2017 16:34
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag har inte hängt med på vad som hänt de senaste dagarna men tycker att det är rart att först inte tävla två helger når de flesta andra tävlar för att sen begära att vara med på världscupen.

Hvis Northug kommer i form så kommer han självklart med till OL men jag lurer på om han inte är mer eller mindre är slut som skilöpare. Hvis han är i sämre form idag han vad han vill eller trott så tror jag det är vansklig att komme tillbake. På distans har han väl inte många bra resultat de senaste åren. I falun vann han ju 5 mila men jag tvivlar på att han vunnit hvis det var ett annat före.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451812 21/11/2017 16:46
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Trenerteamet ble jo også slaktet i fjor for ikke å ta ut Northug, for han kom jo garantert til å komme i form til VM.

Viste seg å være helt riktig avgjørelse da.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451815 21/11/2017 16:56
sveinaa Offline
More than words
More than words

Langrenn var da interessant også lenge før Northug trådte inn i manesjen. Det blir nok litt tomt når han forsvinner ut, men det dukker helt sikkert opp en ny yndling. Klæbo f.eks., virker som en het kandidat til å bli en helt. En annen type enn Northug, men han mestrer det viktigste: Gå fort på ski.

Jeg er egentlig stor fæn av Northug, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er dritlei hele greia. Nok er nok, det er ikke morsomt lenger. Den krangelen som går nå er bare såååå 2016. Nå synes jeg faktisk det hadde vært mer interessant å lese om de som faktisk går på ski, enn å lese enda mer sutring fra Northug og teamet rundt ham.

Du er inne på det her. Uten Northug (og russere) må man være norsk for å gidde å se på herre langrenn snart.

Ser du mye landhockey? https://no.wikipedia.org/wiki/Landhockey

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: skubisan] #2451816 21/11/2017 16:57
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: skubisan

Team Sky in a nutshell ICON_GRIN

Egentlig ikke. De kjører ikke verdensmestere sjakk matt bare for å vise hvem som bestemmer. Sky ønsker tross alt å vinne ICON_WINK

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: simson] #2451823 21/11/2017 17:52
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: simson
Trenerteamet ble jo også slaktet i fjor for ikke å ta ut Northug, for han kom jo garantert til å komme i form til VM.

Tja, en 5. og en 8. plass ble det. Kanskje over gjennomsnittet av de som deltok for Norge?

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: anonym22] #2451825 21/11/2017 18:40
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Sitat: anonymous22

Tja, en 5. og en 8. plass ble det. Kanskje over gjennomsnittet av de som deltok for Norge?

Helt ærlig, jeg driter i om Niklas Dyrhaug kommer på 3. eller 4. plass, og om Sjur Røthe får en hederlig plassering. Enten vinner man, eller man vinner ikke. Ingen av gutta tok gull.

Som jeg skrev over: Godt mulig at Røthe og Holund er sikrere kort for en topp-10-plassering, men so what?

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Gråstein] #2451830 21/11/2017 19:02
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Bryr meg ikke om 5. og 8. plasser jeg heller, men poenget her var at Northug ikke var mer middelmådig i siste VM enn mange av de andre. Og med Northug kunne det gått bedre. For mange av de andre ikke (ekskl. Ivers), så kunne det i grunn ikke gått bedre.

Til OL nå har vi heldigvis flere som kan få til noe, selv om de mest lovende kanskje trenger én sesong eller to til før de topper hele driten.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: anonym22] #2451845 21/11/2017 20:41
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: simson

Northug var ikke i nærheten av den formen forståsegpåerne påstod at han kom til å være i, og hadde en elendig fjorårssesong.

Vi hadde vel 4 ulike medaljevinnere, i tillegg til stafettgullet. Synes landslagsledelsens valg på WC-rennene stod seg, også etter VM.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: simson] #2451846 21/11/2017 20:52
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg tror ikke det var noen som trodde at Northug kom til å være i form til VM, når han var overtrent og ute av like inntil. Her dreide det seg kun om at det var en mulighet. Og landslagsledelsen kunne også i retrospekt gjort sitt for at mulighetene hans ble gode, framfor dårligere. Han sa selv fra seg plassen på laget når han mente at han ikke kom i form.
Det er ganske mange idrettsutøvere som avslutter karrieren med å være langt fra sitt beste, men de blir ikke motarbeidet. Se f.eks. på Burre og et helt kobbel av skihoppere. Eller Oddvar Brå for den del.
Siden inntektene og jobbene til mange i Skiforbundet kanskje ikke hadde eksistert uten det løftet Northug har gitt norsk langrenn, er det helt merkelig at han behandles som han gjør. Selv om han kanskje ikke kommer til å levere et eneste topprenn igjen.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451847 21/11/2017 20:56
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Synes ikke han behandles (edit:) ille i det hele tatt.
Og han motarbeides ikke - når han ikke har resultater å vise til, og i tillegg trekker seg fra renn der han kunne vist om han er i form, så er det bare rimelig at løpere som trener hardt, satser hardt og har framtida foran seg faktisk kan få sjansen.

Forskjellen til Burre og Brå er at de ikke hadde et kobbel av andre nordmenn som kunne hevde seg like godt som eller bedre enn de.

Redigert av simson; 21/11/2017 21:01.
Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: simson] #2451850 21/11/2017 21:06
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Han er ikke alene om ikke å ha resultater å vise til, han kunne blitt forhåndsuttatt han også. Ikke bare i år, det har vært samme greia i en del år nå. Det er liten tvil om at de behandler ham bevisst dårlig. Hadde de latt ham være helt uavhengig av landslaget hadde det kanskje vært OK, men når han er tvunget til å være en del av landslaget i sesong, så burde ikke det bare være negativt for ham. Northug burde egentlig lagt opp etter Falun, det hadde gjort seg bedre.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Øyvind V] #2451854 21/11/2017 21:21
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

Veldig enig..
Lei hele greia, enig i at han kunne fått gått, men usikker på om det er lurt å dra til kuldegropa Kusamo for tre renn rett etter sykdom uansett så norgescup til helga og Lillehammer har jeg mer tro på.

Instagram bilde syns jeg er skivebom, harseller gjerne med ledelsen, men ikke heng ut lagkamerater som middelmådige..
Så etter den syns jeg egentlig han bare kan sitte hjemme å sutre.

Veien til OL er jo uansett vidåpen så hvordan det påvirker det er veldig oppskrytt. Mer enn nok skirenn til og gå fra disse middelmådige lagkameratene sine, første sjans på Lillehammer. Er egentlig ikke verre enn å gå fort der så går han det han vil etterpå.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: anonym22] #2451856 21/11/2017 21:31
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Han er ikke alene om ikke å ha resultater å vise til, han kunne blitt forhåndsuttatt han også. Ikke bare i år, det har vært samme greia i en del år nå. Det er liten tvil om at de behandler ham bevisst dårlig. Hadde de latt ham være helt uavhengig av landslaget hadde det kanskje vært OK, men når han er tvunget til å være en del av landslaget i sesong, så burde ikke det bare være negativt for ham. Northug burde egentlig lagt opp etter Falun, det hadde gjort seg bedre.

Han er i hvert fall veldig god med media, og å få fram offeret Northug. Å være en del av et lag har han imidlertid ikke det samme talentet for.

Ellers enig med Øyvind og Kriss over.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: EmilZipp] #2451897 22/11/2017 08:50
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Håper det er greit å mene at Northug er en fantastisk idrettsmann og ønske at han skal lykkes i OL, men allikevel si at det han/teamet holder på med i sosiale medier er skikkelig barnslig og totalt unødvendig.

Men når man ser hvordan media hyper alt han gjør og sier, og svarer med like mye sirkus og show, så er det ikke rart at Team Northug flytter grensene hele tiden.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: ] #2452329 23/11/2017 21:38
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg skulle likt å høre forbundet eller Dagblamannen argumentere for å ikke ta ut Bjørgen eller Sundby hvis de var friske og hadde lyst til å gå. Men debatten om utstyrshysteriet og den navlebeskuende kulturen i forbundet og skimiljøet og forsåvidt i hele landet er mye viktigere. Det er på tide å trekke sponsorluene opp over øynene og ørene og stikke fingeren i jorda. Hun juniordama var skarp, han utrente pekte på de riktige tingene og Ulvang burde bli skipresident. Eller det er kanskje å kaste bort talentet hans på tull.. han er for bra til det.

Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: skubisan] #2452542 25/11/2017 10:20
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
https://www.vg.no/sport/langrenn/petter-northug/northug-slaatt-ut-i-kvartfinalen/a/24195901/

Etterpåklokskap er en farlig og usympatisk øvelse, men med de siste dagenes resultater på blokka ser ikke landslagsledelsens argument om å sende utøvere som har dokumentert form til Ruka like håpløs ut lenger.

Redigert av Torshov-Simen; 25/11/2017 18:04.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Northug på hugget i VM ?? [Re: Torshov-Simen] #2452569 25/11/2017 17:59
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Begynner i hvert fall å bli søkt når Northugleiren mer enn antyder at manglende uttak førte til det dårlige resultatet i Norgescupen.

Side 7 av 11 1 2 5 6 7 8 9 10 11

Moderator  support