Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?)

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: likeråsykle] #2451245 18/11/2017 10:27
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
GP4season 25 mm griper brukbart på snø. Jeg har firt meg ned omtrent hundre høydemeter på snøføre med dem. Men på is er det bare piggdekk som funker.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451246 18/11/2017 10:34
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis man bor et sted hvor det er mildt klima og oversiktlige veier med begrenset trafikk(Østfold/Vestfold for eksempel) så kan man sykle racer stort sett hele året. Det går jo også an å velge saltede veier i Oslo-området men jeg synes det er for risikabelt med all trafikken og issvuller i veikanten. Når det gjelder dekk så tror jeg ikke det har så mye å si men myk gummi og filmønster hjelper litt på psyken. Kan hende Vittoria Rubino Control funker ok.

Edit. Rubino Pro Endurance er visst dekket som er beregnet på vinterforhold.

https://bikeshop.no/sykkelkomponenter/de...1bx-p0000077414

Redigert av skubisan; 18/11/2017 10:42.
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451251 18/11/2017 11:01
BetongApe Offline
Avhengig
Avhengig
Min trofaste Kinesis UK (eller KUK som det står i logoen) Tripster går nå inn i sin sjette vinter. Dette burde være en kandidat til pionér innen eventyrsegmentet. Til femårsdagen fikk den SRAM Apex 1-gruppe med hydrauliske skivebremser, etter fem år med Campagnolo Veloce og Avid BB7-bremser. Har et Aksium-hjulsett med Michelin Pro 4 Endurance til isfrie dager, men for tiden er det Marathon Winter 35mm som gjelder.

Redigert av BetongApe; 18/11/2017 11:02.
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: BetongApe] #2451254 18/11/2017 11:48
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: BetongApe
Min trofaste Kinesis UK (eller KUK som det står i logoen)

Flott Tripster! Og logoen skjemmer ingen ICON_LAUGH Er det en tilfeldighet eller et bevisst valgt fra din side, slik Gunnar Kagge valgte ramme med logo GUNNAR på sin ferd gjennom Statene? Neida, bare tuller.

Kunsten å sykle USA på tvers

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451270 18/11/2017 13:13
L
likeråsykle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sitat: Sepeda
Jeg ville aldri syklet på is uten pigger. Punktum. Og is kan dukket opp på de mest uventede steder.

Det er problemet, selv om det ser forholdsvis trygt ut så er det ofte litt isete! Tusen takk for svar. Skal lese, men tror jeg havner på GP 4-season, går vel på tørre dager hvor det ikke er altfor kaldt..

Ble Synapse! (http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike...entid=undefined) + muligens ett nytt hjulsett til gamlesykkelen.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: likeråsykle] #2451271 18/11/2017 13:23
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: likeråsykle
Ble Synapse!

Gratulerer! Topp moderne, allsidig sykkel som burde fungere til alt - t.o.m. vintersykling. Gjelder bare å holde saltet langt unna denne lekre saken.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451275 18/11/2017 13:46
M
mabba Offline
Fersking
Fersking
M
Rondo Ruut AL. Etter et mislykka forsøk på å få plass til Schwalbe Ice Spiker Pro på 27,5", måtte jeg "krype til korset" og gå for 40mm Marathon Winter på originalhjul. Har foreløpig bare hatt en innkjøringstur som stort sett var på våt asfalt. Var innom noen ispartier, og det virker som det sitter godt. Er mer spent på hvordan det blir når det ligger nysnø på toppen av is/hardpakka snø. Må vel også ha på noen skjermer. Har sett på SKS Longboard. Er det noen som har erfaring med disse, eller har tips til noen andre skjermer?

Vedlegg
Rondo1.jpg (1.69 MB, 3815 nedlastinger)
Rondo2.jpg (1.31 MB, 4335 nedlastinger)
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: mabba] #2451277 18/11/2017 14:01
tregil Offline
Avhengig
Avhengig
Stilig sykkel:-)

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: BetongApe] #2451302 18/11/2017 17:32
mogens Offline
Besatt
Besatt
@BetongApe:
Hvilken skjermforlenger/skvettlapp er det du har på fremskjermen der?

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451313 18/11/2017 19:16
Elmersen Offline
Ringrev
Ringrev
Ibis Hakkalügi. Blir siste vinteren på denne da jeg sårt savner skikkelige skjermfester og heldekkende skjermer. Helst i kombi med 40 mm dekk, men her er det plass til maks 37 mm. Ønsker også innvendig eller i alle fall forseglet kabelføring som ikke fanger opp så mye dritt og vanskeliggjør rengjøring.

Takk for tips om forhåndsvisning av bildet rett i innlegget...

Redigert av Elmersen; 18/11/2017 19:22.
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: mabba] #2451318 18/11/2017 19:55
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: mabba
Rondo Ruut AL.

Wow! Første Ruut på forumet? Denne fortjener å legges ut synlig ICON_SMILE

Etter et mislykka forsøk på å få plass til Schwalbe Ice Spiker Pro på 27,5", måtte jeg "krype til korset" og gå for 40mm Marathon Winter på originalhjul.

Beundret den bedrøvelig kostbare Open U.P. med Ice Spiker Pro hos Sørensen Sykler i dag. Så vidt jeg vet, er det eneste eventyrramme, foruten 3T Exploro (?), som tar piggdekk over 2.0"-2.1" på 650b/27.5". Versjonene vi har sett her på berget - Gavia Terra og Fara Gravel - skal ikke ha tilstrekkelig dekklaring. Med andre ord, tror jeg ikke du skal være for skuffet. Legg gjerne ut noen ord etterhvert om hvordan du opplever Ruuts unike Twintip:

Har sett på SKS Longboard. Er det noen som har erfaring med disse, eller har tips til noen andre skjermer?

SKS heldekkende skjermer, som SKS Bluemels og Longboard, er anerkjente, solide og velfungerende. Longboard er de lengste, med skvettlapp foran og bak. Merk at forskjerm faktisk er for lang dersom skjermfestet på gaffelen din er på baksiden av gaffelen, ikke på forsiden. Slik var det hos meg. Jeg ville likevel ha skvettlapp foran og endte derfor opp med å bestille disse ekstremt fornuftige Bluemels-skjermene ICON_LAUGH Bike24 har forresten et uslåelig utvalg av både SKS og andre skjermer. Bl.a. Bikeshop har også et godt utvalg. Vær obs på at dersom spilene på skjermene kommer i konflikt med bremsekaliperen, behøver du ikke nødvendigvis bøye spilene. Mer elegant å gjøre det som beskrevet her.

Sitat: mogens
@BetongApe: Hvilken skjermforlenger/skvettlapp er det du har på fremskjermen der?

Mener ikke å svare for BetongApe, men så vidt jeg kan se, er det nettopp SKS Longboards han bruker, med skvettlapper både foran og bak. Om du vil mekke til skvettlapper på skjermer som kommer uten slike originalt, kan trolig disse komme til nytte, evt. luksusutgaven fra Brooks ICON_SMILE

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451338 18/11/2017 23:10
mogens Offline
Besatt
Besatt

Har sett på SKS Longboard. Er det noen som har erfaring med disse, eller har tips til noen andre skjermer?

SKS heldekkende skjermer, som SKS Bluemels og Longboard, er anerkjente, solide og velfungerende. Longboard er de lengste, med skvettlapp foran og bak. Merk at forskjerm faktisk er for lang dersom skjermfestet på gaffelen din er på baksiden av gaffelen, ikke på forsiden. Slik var det hos meg. Jeg ville likevel ha skvettlapp foran og endte derfor opp med å bestille disse ekstremt fornuftige Bluemels-skjermene ICON_LAUGH Bike24 har forresten et uslåelig utvalg av både SKS og andre skjermer. Bl.a. Bikeshop har også et godt utvalg. Vær obs på at dersom spilene på skjermene kommer i konflikt med bremsekaliperen, behøver du ikke nødvendigvis bøye spilene. Mer elegant å gjøre det som beskrevet her.

@BetongApe: Hvilken skjermforlenger/skvettlapp er det du har på fremskjermen der?

Mener ikke å svare for BetongApe, men så vidt jeg kan se, er det nettopp SKS Longboards han bruker, med skvettlapper både foran og bak. Om du vil mekke til skvettlapper på skjermer som kommer uten slike originalt, kan trolig disse komme til nytte, evt. luksusutgaven fra Brooks ICON_SMILE

Hm. Jeg har nettopp montert et sett SKS Bluemels fra Bikeshop på min Kona Sutra, men de hadde ikke skvettlapp slik som den du linket til.

Spilene og bremsekaliperne var en utfording, ja. Bak gikk det noenlunde greit med to av de medfølgende lengre skruene og spacere. Foran kom spilene i en litt mer kinkig vinkel i forhold til kaliperne, og jeg måtte da hatt lengre skruer enn det som fulgte med, og de ville måtte stikke ganske langt ut, liknende som på den siden du linker til over. Endte med en brutal løsning med å sage av den ene spilen på venstresiden, så det er kun den som går til nedre festepunkt som brukes. Ikke perfekt estetisk, men det får heller våge seg på en touringsykkel. Litt irriterende at de ikke kommer med en mer skivebremsvennlig patent i pakken.

I etterkant ser jeg at det kanskje kunne vært like greit å kjøpe Biltema-skjermene som var nevnt lenger oppe i tråden, ser de kun har én spile på fremskjermen - og koster kun 99 kr.
Festepatenten ser ellers ut til å være lik SKS sin.

Måtte også klippe vekk en bit fremst på bakskjermen da den kom i konflikt med fremgiret (trippelkrank på Sutra'en.)

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451344 19/11/2017 07:55
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
SKS Bluemels/Longboard er ganske håpløse synes jeg. Brakettene til spilene sitter på innsiden av skjermen, noe som gjør at vann spruter ut på siden og treffer skoene. Kjipt når man sykler inn til byen i solskinnet etter en regnskur og har freshe kicks (eller blue suede shoes). Og skvettlappene er klumpete og det er unødvendige plastikkdingser med logoer på som kan subbe i dekkene. Neste gang går jeg for ordentlige metallskjermer i god kvalitet.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451352 19/11/2017 08:38
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Er det noen med erfaring med skjermene til Focus Paralane her? Jeg får ikke staget til bakskjermen til å sitte hullet/festet. Det løsner ved første anledning. Jeg vet at andre har hatt problemer med festet mellom setestagene, men det har jeg faktisk klart å få på plass.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451356 19/11/2017 09:30
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Her blir det skikkelig dypdykk i skjermer ICON_SMILE Jeg har tidligere klart meg gjennom vinteren med Ass Saver og Neoguard Rigid og synes fortsatt det ser best ut på f.eks. krossykler. Men ser ærlig talt frem til mindre søl på sko og klær denne vinteren.

Sitat: skubisan
SKS Bluemels/Longboard er ganske håpløse synes jeg. Brakettene til spilene sitter på innsiden av skjermen, noe som gjør at vann spruter ut på siden og treffer skoene. Kjipt når man sykler inn til byen i solskinnet etter en regnskur og har freshe kicks (eller blue suede shoes). Og skvettlappene er klumpete og det er unødvendige plastikkdingser med logoer på som kan subbe i dekkene.

Det finnes sikkert bedre alternativer til Bluemels og Longboard, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen. Hvilken bredde du har på skjermer og dekk? Kanskje litt smal skjerm?

Tok en titt på mine Bluemels. På innsiden av skjermene er det kun en helt tynn metallbrakett og festet for skvettlapp tar også kun noen mm. Med litt klaring har jeg ikke observert problemene du beskriver, men ser poenget og avviser ikke at det kan skje.

Har ikke kappet spiler og satt på de beskyttende plastdingsene ennå...

Sikkert ideelt å ha braketter/feste på utsiden av skjermene - noen konkrete tips om skjermer som har det? Har merket meg Velo Orange, men det blir en smule retro.

For min del dreier det seg uansett kun om å redusere mengden av salt og søle som sprøytes over rytteren mens han i halvmørket kjemper seg gjennom vinterstormen - ikke å beskytte penskoene i semsket skinn mot vanndråper ICON_SMILE

Elvis: A Man And His Bike

Sitat: joje
Er det noen med erfaring med skjermene til Focus Paralane her? Jeg får ikke staget til bakskjermen til å sitte hullet/festet. Det løsner ved første anledning. Jeg vet at andre har hatt problemer med festet mellom setestagene, men det har jeg faktisk klart å få på plass.

Håper du får svar. Har ikke forsøkt å sette skjermer på min BMC Roadmachine - kanskje gjør jeg det aldri - men lurer også på hvordan det er å få på skjermer i de minimale, skjulte festepunktene.

Er altså ingen erfaren bruker av skjermer, men har merket meg denne nyttige oversikten: List of Fender and Mudguard Manufacturers for Bicycle Touring.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451368 19/11/2017 11:15
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jepp, smal skjerm(35mm) og 25mm dekk. Jeg var ute på snøen en tur nå og var enda verre. Skal ikke påstå at det ikke hadde skjedd med andre skjermer men det spruter en fontene av snø ut ved braketten som lander på skoene.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451382 19/11/2017 13:00
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig

Etter et mislykka forsøk på å få plass til Schwalbe Ice Spiker Pro på 27,5", måtte jeg "krype til korset" og gå for 40mm Marathon Winter på originalhjul.

Beundret den bedrøvelig kostbare Open U.P. med Ice Spiker Pro hos Sørensen Sykler i dag. Så vidt jeg vet, er det eneste eventyrramme, foruten 3T Exploro (?), som tar piggdekk over 2.0"-2.1" på 650b/27.5". Versjonene vi har sett her på berget - Gavia Terra og Fara Gravel - skal ikke ha tilstrekkelig dekklaring. Med andre ord, tror jeg ikke du skal være for skuffet. Legg gjerne ut noen ord etterhvert om hvordan du opplever Ruuts unike Twintip:

[/quote]

Fara Gravel er jo dyrere enn den Open Up hos oss på Sørensen da.. Forøvrig helt rått med ice spiker pro 2.25 på en slik sykkel ICON_SMILE sitter som rallypigg !

Redigert av thewizard; 19/11/2017 19:05.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: thewizard] #2451384 19/11/2017 13:07
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Open U.P. ser skikkelig rå ut med de dekkene også yes

Forresten: Når du siterer, rediger gjerne slik at du tar med kun den tekstbiten du svarer på - blir litt enklere å lese tråden da, spesielt siden jeg skriver altfor lange innlegg.... ICON_SMILE

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451409 19/11/2017 16:08
altitude Offline
Avhengig
Avhengig
Samme som brukes sommer, til cx, grus og vinter. Begynner å trekke på årene, 2011 modell, men fungerer fremdeles veldig bra for meg.

Redigert av altitude; 19/11/2017 16:09.
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: mogens] #2451421 19/11/2017 19:04
BetongApe Offline
Avhengig
Avhengig
@BetongApe:
Hvilken skjermforlenger/skvettlapp er det du har på fremskjermen der?

Som andre har påpekt: SKS Longboard. Kjøpte dem fordi det var det de hadde på XXL, og jeg trengte rask erstatning for et par Bluemels jeg hadde ødelagt ved å tråkke gjennom så våt snø at det pakket seg mellom dekk og skjerm. Jeg likte dem så godt at jeg har beholdt dem på. Digg med litt mindre veisprut på føttene.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451608 20/11/2017 17:52
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Her er årets vintersykkel for min del. Bor et år i Vancouver og her er vinteren først og fremst våt. Sykkellen er en BMC Roadmachine O2 TWO. Denne er satt opp med skjermer og Schwalbe ProOne Tubeless 28mm og heldekkende skjermer. Sykkelen blir nokså tung i bakkene, men fungerer bra som en stabil og sikker sykkel i regnværet her. Har satt opp et ekstra hjulsett med 45NRTH Xerxes i tilfelle frost. Disse går fint inn i rammen, men da må skjermene av. Xerxes har lange støpehår som børster bort i rammen. For ikke å risikere å lage riper i rammen fikk disse en omgang med neglesaksen.

Hakehvileren er kappet siden bildet ble tatt.

Vedlegg
RainMachine on Seymore.jpg (307.76 KB, 2919 nedlastinger)
Redigert av MaximoBongo; 20/11/2017 17:54.
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: MaximoBongo] #2451628 20/11/2017 19:40
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Ganske åpenbart at jeg synes dette er en flott sykkel ICON_SMILE Første Roadmachine med skjermer på forumet! Hvilke er det, forresten?

Og jeg tror ikke den er blant de tyngste i bakkene, i hvert fall ikke i denne tråden. Er du nede på 7-tallet eller er den 8+ i originalt oppsett? Har slanket min egen en god del.

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451642 20/11/2017 20:47
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Kan det være en ide å kjøpe en egen gaffel som tar ekstra brede dekk, som man bare bruker om vinteren?
Det er jo mørk, så ingen ser vel blasfemien...

https://bikeshop.no/sykkelkomponenter/ga...014-p0000047739

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451658 20/11/2017 22:11
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg har kjøpt en sånn for 26' mtb. Den har marginalt bedre plass enn en cx gaffel. Har ikke satt den på ennå så jeg vet ikke hvordan det evt vil føles. Men den veier halvparten av ditt eksempel fra bikeshop og kjennes stiv og solid ut.

https://www.aliexpress.com/item/Ullicyc-...2311.0.0.YJ4LyT

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: sun flyer] #2451758 21/11/2017 13:06
J
JernJoffen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Riktignok helårssykkel, men den passer godt inn her.
I all beskjedenhet, den holder seg bra!
Di2 har ikke hatt ett eneste feilslag på tross av liberal salting på sykkelstiene i Stavanger-området.

Crap! Lilleskiva...

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451867 22/11/2017 04:19
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Har jo fått med meg at du er RoadMachine fanboy, Sepeda! Skjermene er såvidt jeg kan se SKS Longboard Black. Stagene på forskjermen er gitt en kledelig bøy for å passe med innfestningspunktet. De er stabile og gir god dekning. Riktignok plukker de opp en del løv og rask som i blant må plukkes ut.

Jeg fikk sykkelbutikken til å montere alt tilbehøret før jeg rullet den ut, så jeg har aldri veid den "naken". Slik den står nå, med skjermer, 28 mm tubeless dekk med guffe, Garmin pedaler, flaskeholdere, computerfeste og en bitteliten pumpe veier den hele 9,8 kg, så den har garantert tørrvekt på 8 kg +. (Størrelse 58)

Det er nok litt potensiale for å slanke vekt i hjulsett, cockpit og sete, men dette blir nok aldri noen lettvekter. Skulle nesten ønske at jeg hadde gått for en av de lettere O1 variantene i stedet, men de har jo ikke skjermfester og det var for min del et av de viktigste kjøpskriteriene. For min del vil dette primært være treningssykkel for våte dager, så jeg får heller se på de ekstra grammene som noe som øker treningseffekten under mottoet: "It never gets harder, you just go slower!"

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451892 22/11/2017 08:46
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Min vintersykkel er en Cotic Escapade med Alfine 8 og navdynamo. Er på fjerde vinteren nå, bilde fra i dag:

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: JernJoffen] #2451921 22/11/2017 09:38
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: JernJoffen
Crap! Lilleskiva...
He, he.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: jaknudsen] #2451926 22/11/2017 09:49
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: jaknudsen
Min vintersykkel er en Cotic Escapade med Alfine 8 og navdynamo.

Elegant! Dette må være et sjeldent syn på norske veier. Hvordan opplever du Alfine versus alminnelige gir - utveksling og funksjon?

Re: Vis oss din vintersykkel (med bukkestyre?) [Re: Sepeda] #2451956 22/11/2017 11:02
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
Elegant! Dette må være et sjeldent syn på norske veier. Hvordan opplever du Alfine versus alminnelige gir - utveksling og funksjon?

Takk! Jeg laget en liten byggetråd i sin tid: https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1878624 I fjor sommer møtte jeg tilfeldigvis en annen med Escapade i samme farge da vi begge syklet forbi Operaen. Jeg skvatt litt da ICON_SMILE

Jeg er veldig fornøyd med Alfine 8. Sykler ikke så lange turer på denne, maks 30 km, men jeg synes utvekslingen er veldig bra. Versa-hendelene fungerer også fint. Bruker tyngste gir kun i bratte nedoverbakker, og letteste kun i bratte motbakker (går fint å sykle opp Brattbakken på Bækkelaget!), så jeg går ikke tom for gir hverken opp eller ned. Den har gått ca 6000 km hittil, null vedlikehold på drivverket bortsett fra å bytte kjede og bakdrev med jevne mellomrom. Eneste ankepunkt er at navet er ganske tungt, sykkelen veier ca 14 kg med skjermer og bagasjebærer. Og i tillegg er det litt slitsomt å ta av bakhjulet de få gangene jeg trenger det.

Side 2 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support, Valentino