Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjulefeit I Fløa

Hjulefeit I Fløa #2449600 08/11/2017 10:41
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hjulefeit i Fløa. Lørdag 30 desember.

Velkommen til Hjulefeit i Fløa, et paradis for stisykkel og fatbike. (Leira i Valdres)
Klokken 1030 møtes vi ved "Krakken" nede ved Fløafjorden. Gratis for barn t.o.m 18 år. Voksne kr 100.
Vi skal lage en morsom dag på fatbike for alle. Her blir det bål, toddy og pepperkaker.
Konkurransen blir for de over 16 år noe i nærheten til slik. Med forbehold om endring. Det blir 5 delstrekk. Du kan maks kjøre tre runder pr delstrekk. Du må kjøre minimum 3 forskjellige delstrekk. Stravatidene gir deg plasseringspoeng pr delstrekk.
Mye morro her, kun klasse for dame og herre. Makstid for voksne 2 timer. Slik at det blir sosialtid også.
For barna blir det laget et noe enklere opplegg.
Det er åpent for andre enn medlemmer i CK Valdres. Maks antall 100 deltakere.
Dette skal være en uhøytidelig hjuletrim. Vi ønsker å vise fram de fantastiske løypene vi har i Fløafjorden. Vi har jobbet i over ett år for å få fram disse stiene.
Velkommen til Hjulefeit i Fløa, nok en nyvinning fra CK Valdres

Topp Rediger Svar Quote Kjapt svar

Redigert av odnyba; 08/11/2017 11:59.
Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2449620 08/11/2017 11:42
S
SimonU Offline
Fersking
Fersking
S
Sikkert greit for folk som vil vera med å vite kva dato det er snakk om ICON_SMILE

- Ein dag utan sykling er ein dag utan meining -
Re: Hjulefeit I Fløa [Re: SimonU] #2449636 08/11/2017 12:01
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk. Det er kjekt.

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2449669 08/11/2017 15:22
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Bra tiltak ICON_SMILE

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2453510 01/12/2017 08:35
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Velkommen til Hjulefeit i Fløa, et paradis for stisykkel og fatbike. (Leira i Valdres)

Lørdag 30. desember kl 1030 møtes vi ved "Krakken" nede ved Fløafjorden. Gratis for barn t.o.m 18 år. Voksne kr 100.

Vi skal lage en morsom dag på fatbike for alle. Her blir det bål, toddy og pepperkaker.

Konkurransen blir for de over 16 år noe i nærheten til slik. Med forbehold om endring. Det blir 5 delstrekk. Delstrekkene har lengde fra ca. 12 min til de raskeste på under 2 min. Det blir forskjellig profil på delstrekkene. Stravatidene gir deg plasseringspoeng pr delstrekk. (Vi kommer til å bruke Strava i konkurransen) Du kan kjøre delstrekkene flere ganger for å forbedre tiden din.

Konkurransen er lagt opp slik at det ikke skal bli trafikk som hindrer deg i en god tid.

Det er supermorsomme singeltrack fatbikeløyper. Dette blir gøy.

Mye moro her, kun klasse for dame og herre. Makstid for voksne 2 timer. Slik at det blir sosialtid også.

Det er åpent for andre enn medlemmer i CK Valdres. Maks antall deltakere ca. 50 i voksen klasse.

Dette skal være en "uhøytidelig" hjuletrim. Vi ønsker å vise fram de fantastiske løypene vi har i Fløafjorden. Vi har jobbet i over ett år for å få fram disse stiene.

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2453846 03/12/2017 19:19
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jonas Orset Har testet løypene våre i helga.
http://jonasorset.com/blogg/fatbike-valdres/

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2457046 27/12/2017 10:47
odnyba Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
God hjul, da er opplegget til Hjulefeit i Fløa klart.

Lørdag 30. desember kl 12 møtes vi ved "Krakken" nede ved Fløafjorden. Rittstart kl 1230 Avslutning kl 1430. Det anbefales for tilreisende å komme tidlig nok til å kjøre igjennom alt. Det tar ca 45-60 min ved rolig sykling. Alle SS blir merket.

Det blir brukt 5 stravasegment i konkurransen. SS1: Rallarvegen. SS2: Fiskemannens lykke SS3: Pumpmeg krakken østover SS4: krakken-krakken m/sola SS5: Sukkertoppen-trollskogen.

Alle SS blir merket start og slutt med skilt.

Her blir det bål, toddy og pepperkaker.

Konkurransen blir for de over 16 år blir slik med forbehold om endring. Det blir 5 delstrekk.( se over) Delstrekkene har lengde fra ca. 12 min til de raskeste på under 2 min. Det blir forskjellig profil på delstrekkene. Stravatidene gir deg plasseringspoeng pr delstrekk. (Vi kommer til å bruke Strava i konkurransen) Du kan kjøre delstrekkene flere ganger for å forbedre tiden din.

Konkurransen er lagt opp slik at det ikke skal bli trafikk som hindrer deg i en god tid.

Det er supermorsomme singeltrack fatbikeløyper. Dette blir gøy.

Mye moro her, kun klasse for dame og herre. Makstid for voksne 2 timer. Slik at det blir sosialtid også.

Det er åpent for andre enn medlemmer i CK Valdres. Maks antall deltakere ca. 50 i voksen klasse.

Dette skal være en "uhøytidelig" hjuletrim. Vi ønsker å vise fram de fantastiske løypene vi har i Fløafjorden. Vi har jobbet i over ett år for å få fram disse stiene.

Re: Hjulefeit I Fløa [Re: odnyba] #2457117 28/12/2017 08:03
D
Doc Holliday Offline
Fersking
Fersking
D
Jeg er påmeldt og dette her gleder jeg meg til! Etter at OC tok meg med på guiding forrige helg er jeg solgt!
Makan til fartsfølelse og variert, utfordrende, minutt-spisende sykling er vel bare på de fineste stiene i Østmarka! Bare at her kan du kjøre av i full fart og lande i meterdyp pudder i stedet for skarpe steiner!

Sistemann i mål er et råttent egg!

Man hopper ikke over en avgrunn i to korte hopp.
Med begge beina på bakken står du stille.
Go hard or go home.

Flere der det kommer fra. ICON_WINK

Moderator  support