Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Vinterstøvler for flatpedaler

Re: Vinterstøvler for flatpedaler [Re: partypulp] #2461626 23/01/2018 20:04
anderfo Online
Besatt
Besatt
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ha spesialbygde støvler for sykling når du bruker flatpedaler?
Hvis jeg hadde brukt flatpedaler ville jeg trolig bare syklet med mine 25 år gamle fjellstøvler. De er varme og har ganske myk såle som er velegnet for formålet. De er også en god del mer komfortable enn f.eks. Wölvhammer (som gnager litt på framsida av leggen) og er samtidig varmere (med to par ullsokker funker de ihvertfall flott ned til -30 C). Noe av årsaken er vel at man ikke har noen metall-kloss som leder vekk varmen...

Jeg trives imidlertid bra med klikkpedaler og Wölvhammer eller MXZ303 avhengig av temperatur. Begge disse funker flott fra +15C til -20C og brukes gjerne både t/r jobb, på våt høst- og vårsykling samt vintersykling i marka. Når det er kaldere enn -20C dropper jeg sykling.

Re: Vinterstøvler for flatpedaler [Re: anderfo] #2461682 24/01/2018 07:44
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anderfo
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ha spesialbygde støvler for sykling når du bruker flatpedaler?

ICON_CRAZY Det har med stivhet i sålen og grep på pedalen å gjøre. Sko som er laget for å gå med er ikke laget for stikke metalpinner inn i sålen, ei heller for å tråkke på halve sålen av gangen for å overføre kraft til pedaler og sykkel ...

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support