Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 23 1 2 4 5 6 7 8 22 23

Beste allsidige landeveissykler?

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2441815 29/09/2017 19:42
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Har hatt Sutra LTD 2017. Turvennlig og komfortabel. Ikke bygget for fart. Litt sånn at du må vurdere tre ganger hvordan du skal kle deg for å ikke være han fyren på Everest-hybrid med Rapha Aerosuit.

Fant meg aldri helt til rette på den når jeg skulle sykle litt langt med litt høyere fart enn tur med familien. Mulig jeg kjøpte en størrelse for liten. Tok den usett på forhåndsbestilling, altså ikke prøvesyklet.

Utvekslingen er veldig lett. Ikke mye å komme med hvis du vil opp i fart.

Kvaliteten er det ingenting å utsette på. Og stilen - knallfin i oransje i fjor. Enda finere i lyseblå i 2016?

Sepeda ville valgt den som tillegg for sin allsidige landeveissykkel, og der er jeg veldig enig. Den erstatter ikke en landeveissykkel og er ikke en ren landeveissykkel.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2444021 11/10/2017 11:58
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: Sepeda
Drømmesykkel til minipris? Bikeradar tester to tyske sykler: Canyon Endurace Vs. Rose Pro - Battle of Alloy Direct-Sell Disc Bikes.

Noen som kjenner til dekklaringen på Rose'n?

Bikeradar indikerer svaret i ny test Rose Pro SL Disc-2000 - Red bike is good bike:

There’s scope to soften the ride further anyway by taking advantage of the large tyre clearances at both ends. I’m pretty sure a 30mm tyre would fit through the fork just fine, and likely bigger rubber at the rear.

Likevel langt fra Enduraces massive dekklaring på rundt 35mm.

Men rød sykkel er god sykkel.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Red Devils] #2444092 11/10/2017 18:41
P
PA72 Offline
Medlem
Medlem
P
Jeg har 2017-modellen SLR 7 disc som kommer med 32 mm. og har plenty klaring. Vil tro opp mot 40 mm. passer. Rask og komfortabel fulldemper:-)

P.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2445361 18/10/2017 08:43
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Road.cc har nettopp lagt ut sin oversikt over 17 allsidige landeveissyklene for 2018. De fleste av modellene er allerede omtalt i tråden, men noe ny informasjon kan finnes:

17 of 2018's best disc brake endurance & do-it-all road bikes:

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2447513 29/10/2017 09:30
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
På denne tiden av året - med is den ene dagen og regn den neste - kommer de allsidige landeveissyklene til sin rett. Hvorfor svette på rullen når du kan nyte friske høstdager og gryende vinter utendørs på en rask sykkel?

Cycling Weekly ser nærmere på hva som utgjør en god vintersykkel, vel og merke i den kontinentale betydning av ordet, men samme egenskaper trengs også i norsk vinter: Winter Bikes - Buying Guide to 2018 Models.

Med forbehold om markedsføring, har Cycling Weekly også lagt ut en rekke videosnutter som viser flere av syklene vi har diskutert i tråden, klare for høst og vinter.

Originalt uten skjermer, men med fester:
Cannondale Synapse Disc Tiagra
Trek Domane ALR 4 Disc
Cube Nuroad Pro

Krossramme, landeveiskomponenter og fullt oppsatt med skjermer:
Canyon Inflite 9.0 S
Boardman CXR 9.2

Og noe mer sjeldent på norske veier, om du vil importere selv ICON_SMILE
Orro Terra C 5800 Hydro
Ribble CGR
Whyte Wessex One

God, ny sesong!

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2447533 29/10/2017 11:29
mogens Offline
Besatt
Besatt
Jeg brukte Synapsen en god del gjennom vintersesongen, men på de mest gufne dagene der salt-slushen ligger tykt, er det greit å ha en "billig" sykkel med rimeligere drivverk. CaadX'en forblir derfor i stallen, med to hjulsett - ett med piggdekk (Marathon Winter) og ett med vanlige dekk. CaadX'en har også fått bagasjebrett og fungerer som arbeidshest med mulighet for setevesker.

Synapsen er nå for høsten skodd med 28 mm Panaracer Gravel King. I praksis måler det drøyt 27mm, så det er betydelig smalere enn 28mm Conti GP4000SII, som måler over 30. Mulig jeg heller burde kjøpt 32mm, men uansett, det har vist seg som et svært allsidig dekk, som griper bedre på grus uten å spinne enn GP4000 og 4Season. Har utforsket en del "nye" grusveier i Totland/Bontveit-området og sydd sammen en runde på ca. 2 mil nesten kun på grus, med noen seige høydemeter. Gravel King ruller fint på asfalt også. Det som skal bli spennende er å se hvor fort "file thread" mønsteret slites ned.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2448886 04/11/2017 12:21
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Latecomer advantage?

Trek følger Cannondale og lanserer sin første grussykkel ved å gi utmerkede Domane brede dekk (G-One 35 mm), slangeløse felger og eventyrutveksling.

Bikeradar: Trek Domane Gravel bikes launch in carbon and alloy.

Bekrefter trenden som har vært dominerende det siste året. Landeveissykkelen befester sin stilling og dominerer et stadig bredere spekter av sykling, fra kompromissløse landeveisritt til eventyr på blandevei, mens cx vender tilbake til røttene og eventyrsyklene beveger seg mot terrengsykling...

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2448896 04/11/2017 13:38
mogens Offline
Besatt
Besatt
eventyrsyklene beveger seg mot terrengsykling...

Som f.eks denne "off-road adventure touring bike" med 2,8" dekk...men her har de dumpet bukkestyre.

Har et ombyggingsprosjekt på min egen Sutra av eldre modell, den blir en rå touringtraktor ICON_SMILE Bar-end shifters, lavere utveksling, bredere felger, dynamonav, dynamolykt med USB-uttak... skulle egentlig bare kjøpe noen bredere dekk, men så har det ballet litt på seg ICON_LAUGH

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2448911 04/11/2017 15:07
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Hvilken lykt tenker du, Mogens? Har en axa med usb nå. Men usikker på om jeg er helt fornøyd. Det burde være mulig å ha svakt lys og usb-lading samtidig.

Redigert av sun flyer; 04/11/2017 15:07.
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2448912 04/11/2017 15:12
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Adventure er opplevelse.
Farytale er eventyr...

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: sun flyer] #2448913 04/11/2017 15:22
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sun flyer
Hvilken lykt tenker du, Mogens? Har en axa med usb nå. Men usikker på om jeg er helt fornøyd. Det burde være mulig å ha svakt lys og usb-lading samtidig.

Har bestilt en Busch + Müller Lumotec IQ2 Luxos U som er på vei i posten. Den kan heller ikke lade mens den lyser. Men den har et innebygget LiIon-batteri som skal bidra til å gi stabil ladespenning. Og strømmen fra batteriet kan kombineres med dynamostrømmen i kortere perioder for å gi ekstra kraftig lys (f.eks. gjennom bekmørke tunneler).

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: anonym] #2448929 04/11/2017 18:50
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: anonymous
Adventure er opplevelse.
Farytale er eventyr...

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP...mp;ordbok=begge

Ordet eventyr har flere betydninger, men det er helt korrekt å bruke det som en oversettelse av det engelske ordet adventure, uten å måtte blande inn fortellingstypen.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: mogens] #2448937 04/11/2017 19:47
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: mogens
eventyrsyklene beveger seg mot terrengsykling...

Som f.eks denne "off-road adventure touring bike" med 2,8" dekk

Kjære vene, fyren legger ut på ny 2 års tur neste måned!
https://www.cyclingabout.com/cyclingabout-the-americas-argentina-alaska/

Create the problem and sell the solution
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: mogens] #2448940 04/11/2017 20:04
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: mogens
Sitat: sun flyer

Har bestilt en Busch + Müller Lumotec IQ2 Luxos U som er på vei i posten. Den kan heller ikke lade mens den lyser. Men den har et innebygget LiIon-batteri som skal bidra til å gi stabil ladespenning. Og strømmen fra batteriet kan kombineres med dynamostrømmen i kortere perioder for å gi ekstra kraftig lys (f.eks. gjennom bekmørke tunneler).

Dette er vel den eneste jeg har sett som lader og lyser samtidig. Men det er en latterlig stiv pris... https://www.sinewavecycles.com/products/sinewave-cycles-beacon

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: vetleg] #2448957 04/11/2017 21:40
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: vetleg
Adventure er opplevelse.
Farytale er eventyr...

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP...mp;ordbok=begge

Ordet eventyr har flere betydninger, men det er helt korrekt å bruke det som en oversettelse av det engelske ordet adventure, uten å måtte blande inn fortellingstypen.

Ja prøv å stokke om bruken av de to ordene på engelsk, å se om historiene blir de samme slikt som når man tar seg friheter å stokker om på orden i det norske språket.
Samme med ordet dedisere. Grav det ned...

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: anonym] #2448959 04/11/2017 21:59
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Ja prøv å stokke om bruken av de to ordene på engelsk, å se om historiene blir de samme slikt som når man tar seg friheter å stokker om på orden i det norske språket.

App, app, app! Ikke spore av tråden. Dette er ikke pølsevev-forumet ICON_WINK

For øvrig: At man ikke kan erstatte adventure med fairytale i en setning betyr selvsagt ikke at adventure ikke kan oversettes som eventyr. Det kan det absolutt, som vetleg har påpekt ICON_SMILE

Og om ikke det er nok, er eventyrsykling et etablert begrep. Man kan gjerne argumentere for at opplevelsessykling er et like godt eller bedre begrep, men det er nå engang ikke et etablert begrep. For en diskusjon om begreper, bruk heller denne tråden.

Men uansett - fint om du kan være grei og droppe det. Dette er ikke en tråd om eventyrsykling som sådan og vi har klart å holde den saklig så langt ICON_SMILE

Kunnskapsforlaget

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2452497 24/11/2017 19:43
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Delvis overlappende med tema for tråden: Top 5 - Road Cycling Trends 2018.

1x? Aeroskiver? Integrert styreoppsett? Komfort? E-landevei???

The good, the bad and the ugly?

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2452498 24/11/2017 20:03
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Morsom video! Min mening:

1x = yay!
Aeroskiver = yay!
Integrert styreoppsett = meh
Komfort = yay!
E-landevei = Gud hjelpe alle fortapte sjeler der ute

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2452508 24/11/2017 20:57
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Latecomer advantage?

Trek følger Cannondale og lanserer sin første grussykkel ved å gi utmerkede Domane brede dekk (G-One 35 mm), slangeløse felger og eventyrutveksling.

Virker ikke dum.
Allsidigheten øker stadig, så jeg håper jeg klarer å sitte på gjerdet ett år eller to til ICON_WINK .

Jeg prøver jo å følge med på denne og liknende tråder, men hvordan er ståa med sykler "som er i mål" med grussykkelgeometri, fester til skjermer og plass til piggdekk under. 35 mm? Eller må man over på grovere som Open U.P. og Space Chicken?

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: anonym22] #2452639 26/11/2017 13:43
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: anonymous22
Allsidigheten øker stadig, så jeg håper jeg klarer å sitte på gjerdet ett år eller to til (...) hvordan er ståa med sykler "som er i mål" med grussykkelgeometri, fester til skjermer og plass til piggdekk under 35 mm? Eller må man over på grovere som Open U.P. og Space Chicken?

Usikker på om du spør hvordan slike sykler fungerer eller hvilke modeller som er å anbefale ICON_SMILE I begge tilfeller vil åpenbart tiltenkt bruk, lokale forhold og personlige preferanser være avgjørende.

Hva gjelder funksjon, er det, som du vet, selvsagt begrensninger for allsidigheten og man må leve med kompromisser. Det sier seg selv at man ikke kan få en sykkel som er maksimalt stabil og komfortabel på grovt underlag samtidig som den er maksimalt responsiv og aggressiv på landeveien. Man må fortsatt velge hva man prioriterer.

I Landeveis utmerkede test av syv eventyrsykler, opererer Alpers med en skala fra asfalt til kjerrevei. Jeg tar sjansen på å dele den - resten av testen kan du lese dersom du abonnerer:

I denne tråden vil du gjerne finne mest omtale av modeller som ligger til venstre på skalaen, altså allsidige landeveissykler som også er egnet til å takle litt røffere underlag, samtidig som vi kommer innom grovere sykler.

I tråden Bukkestyre og klaring for 50+mm dekk? vil du finne mange av modellene som ligger helt til høyre i skalaen, over mot sti, altså grus/eventyrsykler med plass til brede dekk. Plass til både 700c/28" og 650b/27,5" er som kjent i ferd med å bli standard for grus/eventyrsykler. Der det før kun fantes noen få og kostbare modeller, er det nå bredt utvalg. Men det er så vidt jeg vet kun Open U.P. og trolig 3T Exploro som faktisk tar piggdekk bredere enn 2,1" på 650b/27,5".

Rondo Ruut, som tar begge hjulstørrelser, stiller i særklasse hva gjelder å løse utfordringen mellom stabilitet og agressivitet. Ved hjelp av Twintip kan man endre rake/offset for mer eller mindre aggressivt oppsett. Eiere av tidligere versjon av Scott Spark vil nikke gjenkjennende til den grunnleggende idéen ICON_SMILE

Rondo Ruut CF2 first ride review

Om du er ute etter konkrete tips til allsidige landeveissykler med fester til skjermer og plass til piggdekk under 35 mm, er det gjerne nye Cannondale Synapse, Trek Domane, og Focus Paralane som utmerker seg. BMC Roadmachine tar piggdekk under skjermer i alu-versjonen. Ellers utmerkede Canyon Endurace har som kjent ikke fester for skjermer.

Om du tenker i retning av mer rendyrkede grus/eventyrsykler er det - for å si det enkelt - en haug av alternativer i alle prisklasser, alt etter hva du vil ha av dekklaring og geometri ICON_SMILE Specialized Diverge, Genesis Datum, Norco Search, Mason Bokeh, Ibis Hakka MX, Niner RLT, Gavia Terra, Genesis Fugio, Fuji Jara, GT Grade, Ridley X-Trail osv. osv.

Lengre oppe i tråden vil du finne anbefalinger fra Cycling Weekly til vintersykler.

Selv endte jeg opp med BMC Roadmachine, men anskaffet en pent brukt GT Grade Alu X for vintersykling. Savner samtidig dekklaring for ISP e.l.

I Vis oss din vintersykkel finner du mange eksempler på fine sykler satt opp for is og snø ICON_SMILE

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2452646 26/11/2017 14:19
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Takk for grundig svar og "oppsummering". Jeg følger jevnt med på tråder om evnet og leser testene bl.a. i Landevei (jeg abonnerer).

Det jeg er ute etter er allsidig landeveissykkel, altså til venstre på skalaen. Ca. BMC Roadmachine/Canyon Endurace, men med skjermfester og enda litt mer dekklaring. Kanskje til og med mulighet for 45Nrth Gravdal 38 mm på vinteren.
Tiltenkt bruk er helårs jobbpendling og helårs sykling på grusveiene i Marka. Fleksibel nok til at jeg kan kvitte meg med kjedelige billig-halvdempere jeg bruker til pendling, vogntransport osv., men trenger ikke være så kvikk som din BMC, da jeg kommer til å ha rendyrket landeveissykkel i tillegg.

Om du er ute etter konkrete tips til allsidige landeveissykler med fester til skjermer og plass til piggdekk under 35 mm, er det gjerne nye Cannondale Synapse, Trek Domane, og Focus Paralane som utmerker seg. BMC Roadmachine tar piggdekk under skjermer i alu-versjonen. Ellers utmerkede Canyon Endurace har som kjent ikke fester for skjermer.

Ja, fortsatt må jeg nok litt lenger ut på komfortskalaen. Skal sjekke ut Trek Domane litt nøyere.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2453207 29/11/2017 15:52
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Tifosi SS26 med Campagnolo Potenza H11

Grei omtale fra Bikeradar ICON_SMILE

We think that the SS26 frameset kind of looks like a mix of BMC’s signature and aggressively dropped boxy seatstays out back, mixed with lines similar to the Genesis Datum up front.

Jeg liker den, jeg.

Dessverre noe mer beskjeden dekklaring enn de fleste syklene i tråden, etter bildene å dømme. Men Campa, da!

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2453314 30/11/2017 09:40
J
Jåddhå Offline
Avhengig
Avhengig
J
Kult med litt farger.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Jåddhå] #2453794 03/12/2017 12:05
Byråkratsiggen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei!

Jeg ble nylig frastjålet min CX som jeg har hatt siden 2011,en Ridley x-bow, og trenger derfor en ny sykkel. Bruksområdet er primært høst/vintersykkel på landeveien, lengre turer der underlaget for det meste består av grus og annet ikke-asfaltert underlag, turer der det trekkes sykkelvogn eller der det brukes barnesete.

Jeg vil ha en sykkel med aluramme, og prisen bør ikke overstige 15000kr. Den skal ha hydrauliske skivebremser og ha klaring til å bruke 35mm dekk.

Ny cx har jeg slått fra meg, valget står mellom gruskverner og endurance racer. Kan nevne at jeg har en CAAD 10 racer der jeg har 28mm dekk og mer enn gjerne svipper innom litt grus, pukk og gårdsveier på landeveisturene. Hjemme i Norge har jeg også en 29" (bor for tiden i Belgia). Jeg vil altså gjerne ha noe som utfyller disse to syklene på en god måte.

To konkrete kandidater jeg ser på er:
Votec VRX comp En ting som trekker opp med denne er at den kommer med Schwalbe G one 35 mm dekk, guffe og ventiler, så man kan sette den opp slangeløst uten ekstra kostnader. Dette er jo forholdsvis dyre dekk. Sammenlignet med mange andre gruskvernere framstår denne sykkelen i mine øyne som " good value".

Canyon endurace disc 6.0

Denne er jo litt lettere, kommer nok med et noe bedre hjulsett. Den er kanskje ikke like allsidig som votecen, men er kanskje mer spenstig på landeveien. Men hvor god er klaringen når man bruker 35mm dekk?

Hva slags type sykkel bør jeg gå for, grus eller Endurance? Tar gjerne imot konkrete tips på andre sykler enn de to jeg har listet.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Byråkratsiggen] #2453804 03/12/2017 13:19
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Sitat: Byråkratsiggen
Hva slags type sykkel bør jeg gå for, grus eller Endurance? Tar gjerne imot konkrete tips på andre sykler enn de to jeg har listet.

Denne tråden er rimelig grundig og gir deg mange av svarene du er ute etter. Anbefaler å skumme gjennom den i sin helhet og alle linkene som finnes der ICON_SMILE

Du skriver ikke om du vil ha fester for heldekkende skjermer. Bl.a. Canyon Endurace, Focus Paralane, Trek Domane og muligens BMC Roadmachine 03 skal kunne takle 35mm piggdekk, men neppe under skjermer. Endurace har forresten ikke fester - det er gjerne eneste minus med en modell som har høstet mye ros.

Ønsket om såpass solid dekklaring fører deg trolig i retning av grus/eventyrsykler fremfor komfortracere. Det synes også fornuftig siden du allerede har Caad10. Bruksområdet til en eventyr/grussykkel blir lett overlappende med halvdemperen du allerede har, men halvdemperen vil takle grovere sykling i terreng/sti - og ta de groveste piggdekkene på vinteren.

Kjenner ikke til Votec, men det ser ut som gode sykler. Selges bl.a. på Bikester, ser jeg. Modellen du linker til har 1x11 - det er som kjent et spørsmål om personlige preferanser. Selv har jeg hatt glede av 1x11 på stisykkel, men holder meg inntil videre på todelt krank hva gjelder annen sykling.

Anbefaler alltid Landeveis test av eventyrsykler, der Endurace og Ridley X-Trail gjorde det skarpt.

Vær også oppmerksom på at Gran Fondo Cycling Magazine nettopp har testet 12 moderne grus/eventyrsykler. Ikke lagt ut på nettsiden ennå, men du kan laste ned app'n og lese testen i sin helhet. Votec VRX Elite får god omtale! Det overrasker for øvrig ingen hvilken sykkel som vant den testen, men den er et stykke utenfor budsjettrammene dine ICON_SMILE

For vintersykling ville jeg også sett på rimelige sykler som f.eks. Gavias Randonneur 2018 og Terra Comp. I tråden Vis oss din vintersykkel vil du se mange andre løsninger.

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2453817 03/12/2017 15:15
S
sun flyer Offline
Ivrig
Ivrig
S
Likte veldig godt Votec VRX comp, jeg. Kjør på! ICON_SMILE

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Sepeda] #2453856 03/12/2017 19:56
Byråkratsiggen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Takk for godt og grundig svar, Sepeda! Jeg har faktisk lest tråden grundig flere ganger ICON_SMILE Har vel konkludert med at paralene, roadmachine, Domane og x-trail blir for dyre, disse kommer vel heller ikke med tubeless ready hjul, noe som er et poeng for meg. Skjermfester er ikke et stort poeng for meg, ass saver gjør jobben i det været jeg drar ut og sykler. Jeg skal sjekke ut testen i GFC, VRX comp og elite har samme ramne, så positivt at VRX elite får god omtale

Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Byråkratsiggen] #2454543 07/12/2017 14:45
Byråkratsiggen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Gran fondo magazine gir Votec VRX elite merkelappen "best value", og sier "This bike packs more punch for ITS price than anything Else on the market". Rammen, som altså deles av alle VRX syklene, omtales som vakkert laget og med fine detaljer. Testvinneren er forøvrig Open U.P, med en prislapp på 2 900€ for rammesettet.

Men hvilken farge skal man velge?
Black/petrolblue

Svart og rød

Prislappen på VRX pro er 1 499€, VRX elite som ble testet av Gran fondo magazine koster 2 599 €

Redigert av Byråkratsiggen; 07/12/2017 14:47.
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Byråkratsiggen] #2454546 07/12/2017 14:50
TenDam Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Men hvilken farge skal man velge?
Black/petrolblue

Svart og rød

Kombinasjonen svart / rød blir aldri feil og funket veldig bra her!

Redigert av TenDam; 07/12/2017 14:50.
Re: Beste allsidige landeveissykler? [Re: Byråkratsiggen] #2454550 07/12/2017 15:07
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Veldig lovende omtale av Votec, ja yes Et av de tyske kvalitetsmerkene som det sjelden snakkes om på forumet. Blir spennende å høre om dine erfaringer.

Følger deg helt hva gjelder å se primært på rammen ved valg av sykkel. Vet ikke om Votec tilbyr fleksibelt valg av komponenter, slik f.eks. tyske Rose gjør? Det burde forresten være en modell for Canyon også.

Farge? Det er åpenbart en smakssak. Har selv oransjerød sykkel, men akkurat denne modellen hadde jeg valgt i blå/svart - og ignorert referansen til bensin ICON_SMILE

Side 6 av 23 1 2 4 5 6 7 8 22 23

Moderator  support, Valentino