Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

NIF: Fyllefest eller kundepleie

Re: NIF: Fyllefest eller kundepleie [Re: EmilZipp] #2448884 04/11/2017 12:11
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: EmilZipp
Vel de 15 mill var for topplederen i Nordea konsernet som er et av nordens største selskaper uansett bransje. Den gangen var det 40.000 ansatte, i dag ca 33.000. Topplederlønninger i Resten av Norden ligger noen hakk over Norge. Jeg synes ikke det er urimelig. 3 mill i etterlønn for en sim jobber i norsk idrett er noe helt annet

Forsto det. Diskusjonen slik jeg oppfattet det var mer om det var for mye og om 2-3 mill holdt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: NIF: Fyllefest eller kundepleie [Re: sveinaa] #2448898 04/11/2017 14:06
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: sveinaa
Sitat: Øyvind V
Ja, det er noe annet, men sveinaa skriver at "de fleste toppledere" har kommet i posisjon på grunn av sine personlige egenskaper. Usikker på hva som menes med "de fleste", dog. Er det mer enn halvparten, eller 99 %? Hvis det menes "over halvparten" kan det være han har rett.

Det ble trukket frem 15 mill. Det er rimelig høyt i Norsk målestokk. Om utgangspunktet er at alle kan bli adm. dir i et stort selskap er det bare tull. Påstandene som kommer frem i denne tråden passer nok best på mellomledere og «topp»ledere i det offentlige.

Skal man bli best må man ha spisskompetanse. Litt rart at veeeldig mange tror at toppledere ikke har det. En personlig egenskap blant mange som er viktig er feks gjennomføringsevne.

Og å være narsistisk psykopat eller psykopatisk narsist.

Quote:
Ser man på koblinger vil man nok fort finne ut at et politisk nettverk og lederjobb i det offentlige er mer sammenfallende.

Men du skal ha de 'de fleste'. Da er det fortsatt rom for 49% som ikke faller inn under 'de fleste'. Nesten like mange altså.

Nei, beklager, har ikke tid til å komme med underbygging av påstanden min. Den får stå som den er (bygget på langvarig anekdotisk bevis ICON_WINK ).

Re: NIF: Fyllefest eller kundepleie [Re: helomoto] #2448901 04/11/2017 14:08
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: helomoto
[

Across the board, the more CEOs get paid, the worse their companies do over the next three years.
https://www.forbes.com/sites/susanadams/...s/#160b13fd7e32
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1572085

“Our findings suggest a material disconnect between pay and fundamental value generation.”
https://www.theguardian.com/business/201...ance-says-study

Has CEO pay reflected long-term stock performance? In a word, “no.”
https://yoursri.com/media-new/download/are-ceos-paid-for-performance.pdf

Se der ja, morsomt å få bekreftet mitt langvarige anekdotiske bevis.

Re: NIF: Fyllefest eller kundepleie [Re: Tange] #2448931 04/11/2017 19:03
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Sitat: sveinaa
Sitat: Øyvind V
Ja, det er noe annet, men sveinaa skriver at "de fleste toppledere" har kommet i posisjon på grunn av sine personlige egenskaper. Usikker på hva som menes med "de fleste", dog. Er det mer enn halvparten, eller 99 %? Hvis det menes "over halvparten" kan det være han har rett.

Det ble trukket frem 15 mill. Det er rimelig høyt i Norsk målestokk. Om utgangspunktet er at alle kan bli adm. dir i et stort selskap er det bare tull. Påstandene som kommer frem i denne tråden passer nok best på mellomledere og «topp»ledere i det offentlige.

Skal man bli best må man ha spisskompetanse. Litt rart at veeeldig mange tror at toppledere ikke har det. En personlig egenskap blant mange som er viktig er feks gjennomføringsevne.

Og å være narsistisk psykopat eller psykopatisk narsist.

Quote:
Ser man på koblinger vil man nok fort finne ut at et politisk nettverk og lederjobb i det offentlige er mer sammenfallende.

Men du skal ha de 'de fleste'. Da er det fortsatt rom for 49% som ikke faller inn under 'de fleste'. Nesten like mange altså.

Nei, beklager, har ikke tid til å komme med underbygging av påstanden min. Den får stå som den er (bygget på langvarig anekdotisk bevis ICON_WINK ).

Før du skyter fra hofta. Leste du det jeg skrev? Få i alle fall med essensen, jeg skrev «de fleste ikke har»...

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: NIF: Fyllefest eller kundepleie [Re: sveinaa] #2448979 05/11/2017 07:27
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Ja, er det noe steder hvor jeg påstår da at de fleste er enten narsistisk psykopat eller psykopatisk narsist?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support