Hjelp til størrelse. Har lange bein. Er 180 og ca 68 inseam. Canyon vil ha meg på en M. Men M har "bare" 520 i seterørslengde. Så da kan det hende det blir mye setepinne...
Men har kort rygg. Sykler på 54 supersix. Er relativt stort dropp, men går ok. Kunne sikkert hatt denne i 56.
Noen som har erfaringer å dele? Evt en sykkel på området Helsfyr/Ski/Langhus for testing?
Endurace i medium har 5 mm kortere reach enn Supersix i 54, så med mindre du vil ha veldig langt stem tror jeg ikke det er denne du skal ha. Endurace i Large er 2 mm lengre, men har også hele 53 mm høyere stack enn ss-54. Man får så vidt jeg vet heller ikke lavt head-set cover til denne, og du må legge på en snau cm. Dette er jo to helt forskjellige rammer, og det skal litt til å få helt lik sittestilling på disse, men det er kanskje heller ikke målet?
Jeg gikk fra Supersix 54 til small ultimate. Samme beinlengde som deg og enda kortere rygg (hvis du mener 86 cm, ikke 68). Setepinne er null problem med mindre du synes setepinne er stygt. Både Ultimate og Endurace er litt kompaktrammer, slik at det vil være mer synlig setepinne her enn på en ramme som Supersix eller Caad.