Unaas er oppgitt som importør, så det er jo evt å sjekke med dem hva den går for i NOK
Unaas svarte ikke på hva sykkelen kostet, men sa at det er lang venteliste på den. Han sa også at BMC ikke oppgir vekt fordi de mener det er feil fokus på denne typen sykkel. Mulig det, men da blir i alle fall denne kjøperen litt usikker... Dog skriver han at 01 Ultegra ville veie rundt 7,8 kg, sånn ca.
Hva med en FARA F|ROAD DISC? Ok, den koster 32.500, men så veier den også bare 7,0 kg, har Ultegra gruppe og komponenter fra 3T. Du kan bestemme stem lengde, krank str, sete, styre osv. selv sånn at sykkelen passer fra dag én. Hjulene er ikke all verden her heller, 3T Discus PRO, men de er i alle fall 35 mm. dype, 25 mm. brede og koster 5000 kr på Bikeshop. Bonus er at sykkelen dritkul ut, spør du meg!
Det står imidlertid ikke noe om vekt, kan det stemme at den veier bare 7,0 kilo med Ultegra og standardhjulene som det står på hjemmesidene, i shop'en? Det er jo i så fall helt sensasjonelt!
Re: Anbefaling for lett og kvikk racer med skivebrems
[Re: thomasengen]
#234847323/09/201610:47
En eller annen luring på kontoret har lagt igjen vekten hjemme, så jeg fikk desverre ikke veid sykkelen i dag. I str. 58 som vi har tror jeg den ligger på 7,8 for testet modell, så den er nok litt off den vekten som står på nett.
Snakket også med produsenten, og de bekreftet at det var gal vekt som var oppgitt, de jobber angivelig hardt med å få nettsiden til å fungere i nytt og bedre format, med all korrekt info.
Vet ikke hva trådstarter har endt opp med, men bare for å følge opp mitt tidligere innlegg om Giant TCR Disc-serien:
Advanced Pro Disc er nå testet av Bikeradar. For dem av oss som er glad i TCR-serien, er det flott å se gjennomgående akslinger og god dekklaring på en klassisk rittramme som kun i liten grad er endret. Første landeveismodell satt opp slangeløst rett ut av esken?
Fun fact: Du sykler kanskje på en Giant-produsert sykkel uten å vite det selv, ettersom giganten fra Taiwan også lager - eller har laget - rammer og sykler for en rekke andre merker, som Schwinn, Trek, Specialized, Bianchi, Scott og Colnago
#236305412/11/201611:31
For de som er interessert i vekt så veier min BMC Roadmachine 7,4 kg i størrelse 58 cm. Vekten inkluderer alt, dvs pedaler, flaskeholdere, Rotor 2Inpower wattmåler, ordentlige bremseskiver (ikke ubrukelige lettvektsskiver), solid styretape, Garmin-komputer og clincher-hjul med 58 mm profil. Sykkelen er ikke skrudd sammen for å spare vekt, men for å fungere best mulig.
[Re: Open 1.0]
#236306912/11/201613:45
Ser at BMC oppgir klaring for opptil 30mm dekk på karbonramme og 32mm i alu-versjonen. Kan du si noe om reell dekklaring - tror du sykkelen din vil kunne takle grus- eller krossdekk på 32mm?
#236308012/11/201614:18
Så er de heller ikke akkurat billige, de standardhjulene på S3. Om gruppen kommer fra nest øverste hylle, så kommer hjulene fra øverste, eller kanskje til og med hylla over, der Super Record EPS ligger.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
[Re: Open 1.0]
#236317613/11/201608:46
Ser at BMC oppgir klaring for opptil 30mm dekk på karbonramme og 32mm i alu-versjonen. Kan du si noe om reell dekklaring - tror du sykkelen din vil kunne takle grus- eller krossdekk på 32mm?
Jeg har ikke prøvd, men jeg tror ikke karbonramma har plass til mer enn 30 mm dekk.
[Re: Tommy D.]
#236319113/11/201610:27
Kan du utdype denne? Er på utkikk etter nye skiver etter jeg lot meg "lure" til å kjøpe nye hjul.
T.
Jeg bruker Shimano XT-bremseskiver selv om disse for ett par veier 100 gram mer enn noen lettvektsskiver fra KCNC som jeg har liggende. Skivene fra KCNC bremser mye dårligere og da er litt av poenget med skivebremser borte. Skikkelige bremser er verdt 100 gram ekstra vekt.
[Re: Sepeda]
#236319313/11/201610:31
Shimano hydrauliske landeveisbremser kommer gjerne med toppmodellen SM-RT99 Ice Tech for maksimal funksjon og kjøling.
Veldig bra skiver, men de kommer foreløpig bare med centerlock-feste. Hvis du trenger 6-bolt innfesting er vel SHIMANO XT SM-RT86S IceTech foreløpig det beste Shimano har å tilby.
#236326413/11/201621:02
Til glede for oss som allerede sykler på TCR og til nytte for dem som tenker på den nye versjonen med skiver, her er GCNs dagsferske omtale av den ikoniske rammen
#239905020/04/201717:06
Test av rittsykler med skiver i siste Landevei: Cannondale Supersix Evo Hi-Mod Ultegra, Canyon Ultimate CF SLX 8.0, Fuji SL Disc 2.1, Genesis Zero Disc og Specialized Tarmac Expert.
Obligatorisk lesning om du går for skiver i år.
#241125801/06/201713:27
Sett fra siden ser ikke det der bra ut i mine øyne, dessverre. Det er flere andre rammer også som har denne buen på seterøret som følger hjulet, da får du denne "klumpen" av ramme i overgangen som vi snakker om. Jeg syns ikke det er pent, det ser snodig ut.
Kikket nettopp på denne - står et eksemplar og skinner hos Unaas.
Øverst på min liste om jeg skulle hatt en rittsykkel i stedet for allrounderen Roadmachine.
God omtale etter de første testene, bl.a.i Bikeradar.
Interessant å merke seg - som Bikeradar påpeker - at den nyeste felgversjonen har samme geometri som versjonen med skiver, men det er altså versjonen med skiver som har vært styrende for de geometriske valgene - se f.eks. kjedestaglengden - i påvente av UCIs avgjørelse om skiver i ritt.
#244400911/10/201711:23
Hvor hot er nå egentlig Bianchi Aria? Dog: Fint med Campa HO. Håper Campa endelig klarer å knekke OEM-nøkkelen nå. Forøvrig ser jeg at Aria DBs kjedestag aldri blir kortere enn 410 mm. Den lengden (+/-1mm) finnes bare i str. 59 og 61 på en Oltre f.eks.
Den Gianten sier "Jeg er fart". Pinaen er rar med DA og SRAM-skiver; Photoshop-oisann.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
[Re: Valentino]
#244402911/10/201712:21
Nye Shimano Ultegra skal være laget for å tillate kortere kjedestag. Jeg vil anta at det samme gjelder Dura Ace? Vet ikke hva som er tilfellet for Campas hydrauliske gruppe (?).