Testa den for første gang på en 180km-tur i retning Bergen på fredag, og fy fader dette er det råeste jeg har syklet på. Laget for fart, og tetting av luker/kjøring solo går som en drøm.
En annen spurte, vekta landa på 7,47 kg inkl pedaler. Helt innafor med 50mm hjul og fokus på aero.
7,47 kg er bra det for en så ekstrem Aero sykkel med watt krank og Ceramicspeed trinsehjul. Nå er den vel ikke lagd for å være klatresykkel så de ekstra grammene tar den igjen på luftmotstanden. Denne og Trek Madone RSL må vel være det råeste av Aero sykler, men så koster det jo deretter også.
Som nevnt, 7,47 er veid av meg med to flaskeholdere, computerfeste og Speedplay CrMo-pedaler. Dette er også med ViAS-cockpit der alle slanger går innvendig i ramma, og bare stemmet veier jo nesten ett kilo (kjennes det ut som).
Vekt har ikke vært et tema, da jeg veier 100 kg selv. Men ting må jo veies... Fikk inn S-Works Tarmac SL6 Ultralight i dag. 5,74 kg. Da veid uten pedaler og flaskeholdere. Og uten skivebrems, obviously. Begge sykler forøvrig veid i str 56.
Da har en valgt å bytte ut Bianchien som jeg kjøpte for 5 år siden som første gangs sykkel.
valget falt på Focus DI2 IZ.MAX 2018 modell i candy red som jeg fikk en utrolig bra klubbpris på. rammen alene veier 735g kassett 11-30 Nyeste Ultegra di2 serien Bytter også ut hjulsettet som følger med til DT Swiss RC 38C (carbon) overtar sykkelen i mars 2018.
Jeg digget den lyse-puse-blå Romain Bardet herjet med i fjor som matchet 1/3 av trøyen. Hele AG2R pakken (selv inkl de brune bib'ene ??) var blant de tøffeste i TdF feltet. Knall-RØD blir jo bare konge, Grattis ! ! !
Takk Takk gleder meg til å få den i henda i mars 2018. tia kan ikke gå fort nok. med det hjulsettet så trur jeg dette blir en ekstremt farlig sykkel for 2018
Stilmessig vil den også matche klubbtøyet og rytteren.
Urettferdig dårlig bilde av den nye sykkelen som kom i går.. Gavia Imperiale SR1, Ultegra Di2. Står nå med Ultegra 6800 hjulsett, men kjøpte også med Aerlite 60mm carbon clincher hjul som skal prøves etterhvert og.
Grattis ! Så du trosser konsensus i «Endurace eller Ultimate tråden»... Tøff sykkel
Gikk noen runder med meg selv, endte med Ultimate primært på grunn av to ting.
For det første sykler jeg kun på landeveien (og hvis jeg skulle få lyst til å sykle på eventyr har jeg jo en unnskyldning til å kjøpe enda en sykkel). For det andre er jeg ikke helt klar for skivebremser (på landeveien), og så vidt jeg kan se får man nå Endurace utelukkende med skivebremser.
Takker. Rytteren er 189cm høy. Sete skal bittelitt ned og tiltes litt forover. Har testet sykkelen på to turer og er happy med skivebremser. DI2 fungerer aldeles utmerket. Har ikke testet dette tidligere.
Får komplementer av sykkelkompiser som syntes den "absolutte" integreringen er kul. Selv kona påpekte at det var noe som manglet. Hvor ble det av alle kablene????
Hei jeg er ny her så prøver meg med det første innlegget her. Ser at det jeg skal sykle på i 2018 blir barnesykkel i forhold til de andre flotte syklene som er lagt ut her.
Jeg fikk kjøpt meg en Diamant Razor RZ03 med DI2 for i underkant av 13K her om dagen.