Blir dessverre snart slutt på hybrid-sykkelen nå. Tror jeg snart må over på litt grovere dekk med alt løvet og våte partier.
Tenkte det samme i dag tidlig, at Caaden trolig går i dvale om ikke altfor mange ukene. Tendenser til frost og glatt i skyggepartiene rundt Stabekk og Lysaker.
Nå har sykkelveistrekket på Ring 3 mellom Domus Athletica og Rikshospitalet åpnet igjen - etter et halvt års tid. De har gravd og holdt på masse (sikkert noe rør), det har kommet eget sykkelfelt på øvre del av bakken, med de har altså prestert å avslutte med ca. 100 meter gang- og sykkelvei! Det må jo være med vilje? Her får man 40 km/t bare ved å trille, og så må man bremse ned til gangfart for å ta høyde for gående som plutselig skifter retning (og det gjør de her). Tanken er kanskje å tvinge oss til å bremse ned 100 meter før fortgjengerovergangen?
Tais sendte meg melding rett før jeg skulle sykle med barna til barnehagen "Is! Spesielt i fotgjengerfelt". Ble nervøs latter og lav fart på fortauet uten pigg med henger og barnesete på vei til barnehagen... "Vel" nede på sykkelveien på Tvetenveien var det hvitt av salt "som vanlig". Må sette av en del penger til nye kjeder i vinter, ser jeg.
Må sette av en del penger til nye kjeder i vinter, ser jeg.
Deilig å kunne spyle sykkel på jobb og oppbavere innendørs både på jobb og hjemme. Samme kjede og kassett på vinterpendler de to foregående vintrene (18 km daglig alle arbeidsdager). Nå skiftet ut før kommende vintersesong, men da etter like mange km som sommerbruk vil jeg si.
Jeg blir så imponert over dere som får det til (sykle til jobb). Kudos! Fantaserer om å sykle men hver morgen setter jeg meg i bilen istedet for på sykkelen.
Gikk nesten galt i dag. Ok forhold de første 1 km , så plutselig islagt hovedvei. Gikk rett i bakken. Heldigvis bare meg involvert, og kun skrammer. Nå blir det dekk-bytte.
Sykkelveien var ikke saltet, kun hovedveien ner fra sæter- oslo hospital.
Kom over denne tråden, og må si jeg er imponert over alle dem som sykler til jobb hver dag igjennom hele året. Kudos! Selv syklet jeg hver dag i fjor, men her på Vestlandet er det sjelden minus grader.
I og med at det sjelden minusgrader her, føles det litt dumt å kjøre med piggdekk hele vinteren. Jeg var på Xxl en dag og kom over noen piggdekk som man fester med glidelås. Tror det heter retyre. Er det noen som har testet disse? Høres jo bra ut å kunne ta på piggdekk i løp av sekunder når man trenger dem.
Jeg får litt lenger pendlevei enn vanlig i november og vil helst bruke raceren. Den har plass til piggdekk, men sitter langt inne å bytte ennå. Hva ville dere gjort. Skal sykle fra Oslo syd til sentrum.
Har dessverre kun suomi hakkapelitta liggende som er smale nok til at de går på raceren. Det kan jo være lenge til det er nødvendig med pigg annet enn på morgenen. Lurer på om jeg får bite tennene sammen og bruke hybriden...
Ellers vil jeg bare takke sjaføren av linje 54 i retning Kjelsås for å kalle meg en drittsekk i går ettermiddag kl. 15.54 ved Arkitekt Rivertz plass, fordi jeg ikke flyttet meg da du tutet ca. 5 meter før holdeplassen. Du synes sikkert det gikk litt sakte, og tenke du kunne spare ca. 1 sekund ved å tvinge meg til å sykle midt i trafikert veibane, og ikke holde godt til høyre hvor tross alt sykkelfeltet er.
Spesielt at du kjører videre, ruller ned vinduet og spør om jeg er en drittsekk på neste holdeplass er prisverdig. Jeg håper du ikke tok deg nær av at jeg ristet på hodet og syklet videre. Jeg vet nemlig ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg rundt folk som åpenbart må ha et så trist liv som det virker at du har.
Bildet er tatt i en kuldehøl, var bare 7-8 minusgrader når jeg kom inn til byen. Forskjellen var såpass stor og brå at det faktisk dugga/danna seg is på sykkelcomputeren. Vintersyklinga er faktisk noe av det mest fantastiske med å bo her oppe. Vi har et enormt nettverk av preppa fatbikestier, sledeløyper, scooterløyper og skiløyper. Det er vel strengt tatt ikke ett sted du ikke kommer deg på halvfeit eller feit sykkel. Og været er tørt og stabilt..Bortsett fra i dag, regn og storm på tur
Første tur med piggdekksykkel i dag, bruker 10% lengre tid til jobb. Mindre slitsomt enn med landeveissykkelen, da. Blir ikke fristet til å ta i like mye
Før vi stilte klokka var det mye flott å se på, nå er det bare svart når jeg skal hjem Altaelva er alltid like vakker, spesielt for de som liker litt laksefiske!
Veien hjem fra jobb i går. Storkoser meg med sykkelpendling om dagen. Uansett vær. Redusert reiseveien til/fra jobb fra 4 timer daglig til 1 time de siste 2 årene. Og den ene timen er sykling. Legg merke til blikkboksene i bakgrunnen. De står stille.