Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv?

Re: Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv? [Re: tech8] #2442708 04/10/2017 11:53
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Sitat: tech8
Sitat: Lid

... Ender ant med å kjøpe en eldre xc90 som har gått langt til en rimelig penge i stedet. Solide og gode biler bare de er vedlikeholdt.

Det er første gang jeg har sett ordene XC90 og solid i samme setning.
Men det er hyggelig hvis kvaliteten har kommet seg såpass over årenes løp, snakker da om første gen. XC90.
;-)

Hihi ja det ble kanskje litt feil. Snakket med en kamerat som har snakket varmt om denne bilen i går. Fikk ett litt mer nyansert syn på denne bilen. Har XC 70 selv og har ingenting og utsette på denne. Men var visst litt mer datatrøbbel på XC90.

Re: Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv? [Re: VegardSkedsmo] #2442819 04/10/2017 21:13
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Angående det å henge sykler i utsatt posisjon bak på bilen.
Har kjørt med sykkelstativ bak på bil siden 1992 og har heldighvis ikke hatt noen skader.
Har også brukt takstativ en periode og presterte å kjøre inn i en garasjeport med sykkel på. Det var ikke lurt.
Har også løftet sykkel ut og inn i bil i varerom. Man får da risiko for å skrape opp interiør eller støtfanger.
Man har risiko for å ødlegge noe uanset hva man gjør.

Re: Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv? [Re: VegardSkedsmo] #2442856 05/10/2017 08:37
Langbein Rise Offline
Entusiast
Entusiast
Mazda CX-5 bør være ett bra alternativ.

Langbein Rise
- lykken er en sykkelbar sti i sola
Re: Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv? [Re: VegardSkedsmo] #2443019 05/10/2017 22:05
N
nordfonn Offline
Entusiast
Entusiast
N
Noterer meg at det er et ganske stort spekter av forslag her. Inkludert en del «mindre» SUVer. Mulig jeg bommer helt, men har alltid hatt inntrykk av at disse er bygd for å tåle litt ulendt terreng nå og da, mens de større 4x4ene er bygd for terreng?
Er TS ute etter en bil som passer bra i bybildet og som klarer «et par kneiker opp til hytta vinterstid», eller en bil som virkelig gjør vei i vellinga innover kjerrevei og skogsvei?

Re: Bil som tåler kjerrevei, skogsvei osv? [Re: nordfonn] #2443086 06/10/2017 08:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: nordfonn
Noterer meg at det er et ganske stort spekter av forslag her. Inkludert en del «mindre» SUVer. Mulig jeg bommer helt, men har alltid hatt inntrykk av at disse er bygd for å tåle litt ulendt terreng nå og da, mens de større 4x4ene er bygd for terreng?
Er TS ute etter en bil som passer bra i bybildet og som klarer «et par kneiker opp til hytta vinterstid», eller en bil som virkelig gjør vei i vellinga innover kjerrevei og skogsvei?

Nå er de fleste kjerreveier off limits for bil hht lov om motorferdsel i utmark, så jeg tror i såfall mulighetene hans er svært begrenset uansett. Mange kjerreveier ekskluderer frakt av sykkelen utenpå bilen også.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support