Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 27 1 2 3 4 5 6 7 26 27

NCF konkurs?

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441311 27/09/2017 20:06
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Du misforstod. Det var dnb market som var overbevist om at euroen skulle ned

Quote:
Vi tok en vurdering på hvordan vi skulle forholde oss til euroen da vi reetablerte selskapet i 2015, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen til E24.

– Alle råd gikk på at euroen skulle ned. Vi fikk også en vurdering fra DNB Markets i midten av 2016 som sa det samme. Så vi valgte å sitte stille i båten og håpe på at ting skulle gå bedre. Det har de dessverre ikke gjort, legger han til

Re: NCF konkurs? [Re: peterpan] #2441313 27/09/2017 20:09
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Du misforstod. Det var dnb market som var overbevist om at euroen skulle ned.

Quote:
Vi tok en vurdering på hvordan vi skulle forholde oss til euroen da vi reetablerte selskapet i 2015, sier sykkelpresident Harald Tiedemann Hansen til E24.

– Alle råd gikk på at euroen skulle ned. Vi fikk også en vurdering fra DNB Markets i midten av 2016 som sa det samme. Så vi valgte å sitte stille i båten og håpe på at ting skulle gå bedre. Det har de dessverre ikke gjort, legger han til
http://e24.no/makro-og-politikk/valuta/sykkel-vm-gikk-paa-valutasmell-helt-utrolig/24149952

Redigert av peterpan; 27/09/2017 20:10.
Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441317 27/09/2017 20:14
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
De store bankene og meglerhuseme har en haug med analytikere som «synser» om hva som skal skje og jeg har selv vært i mange kundemøter hvor analytikere har fremmet sitt syn. Men jeg har aldri vært med på at de samtidig sier at «vi anbefaler dere ikke å sikre pengestrømmene fordi vi er så sikre i vårt syn».. Og samtidig gå glipp av en god deal.

Men det oppklarer i hvertfall muligheten for at gjengen i sykkelforbundet ikke hadde «hørt om» sikring. Det å satse på at det skulle gå bra er bare så lavmål.

Redigert av EmilZipp; 27/09/2017 20:17.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: NCF konkurs? [Re: EmilZipp] #2441321 27/09/2017 20:23
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: EmilZipp
Sitat: sveinaa
Du husker sikkert også hva som skjedde med CHF i 2015?

Ehhh ??? Nei det skjedde ikke noe spesielt med CHF i 2015. Det som skjedde var at oljeprisen gikk i gulvet og dro med seg de svært få valutaene som er avhengige av olje, dvs norske kroner. CHF holdt seg sterk som før og utviklet seg «relativt likt» med EUR, USD, DKK, SEK osv. Alle nordmenn som hadde valutalån fikk en på trynet nesten uansett hvilken valuta de valgte. Poenget var at mange tok opp lån i CHF og JPY blant annet fordi rentenivået var lavt i disse valutaene. De som fortsatt har lån i CHF har hele tiden hatt lave renter men lånebeløpet omregnet i norske kroner er mye høyere.

https://www.economist.com/blogs/economist-explains/2015/01/economist-explains-13

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: NCF konkurs? [Re: EmilZipp] #2441324 27/09/2017 20:29
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: peterpan
De fant jo ikke på dette helt på egenhånd, men valgte å tro på rådene til "eksperter" fra DnB markets. Nok et eksempel på hvor lite peiling finansfolk egentlig har på hva som vil skje

Prøver meg på denne også. Poenget med valutasikring er ikke å spekulere eller gjette hva som vil skje frem i tid men å betale en premie for at kursen man er opptatt av ikke skal gå gal vei. DNB er dyktige på dette. Et kjempeenkelt eksempel. Du skal kjøpe en Speedwagon drømmesykkelen og du får den ikke før om 18 mnd og kjøpesummen er i USD. Med dagens kurs koster den 200.000,- og du har ikke råd til at dollarkursen går i taket (eller Sveinaa det samme som at den norske krona faller). Da betaler du en liten premie i dag til for eksempel DNB for at du ikke skal betale mer enn kursen i dag. Alle banker kan stille en slik pris med oppgjør frem i til og alle som handler ganske stort med utlandet sikrer pengestrømmer, renter eller råvarepriser på denne måten. Eller de kan som Sykkelforbundet muligens har gjort ta en sjanse og håpe at kursen går riktig vei for å spare noen kroner eller fordi de ikke tenkte at dette var så viktig. DNB ville garantert gitt et godt råd i denne situasjonen for at kunden skal redusere risiko (og tjene penger på dealen)

Når den ene stiger så faller jo den andre ICON_WINK

(er man usikker kan man bare bytte chart)

Redigert av sveinaa; 27/09/2017 20:29.

Re: NCF konkurs? [Re: neonstz] #2441326 27/09/2017 20:35
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: neonstz
Sitat: Herr Brun

Jeg tipper styret vet meget godt hva garantiansvaret innebærer, men at man ikke nødvendigvis roper høyt om det til media.

Man kan jo snu på det. Om styret ikke vet dette kan man i alle fall stille spørsmålstegn ved om de er egnet til å sitte i et styret med det ansvaret det medfører.

Det å ikke sikre seg mot en valutasmell er og ganske drøyt. Man "gambler" altså på at valutaen ikke skal gå mot en. En sånn handling er neppe langt fra det man kan kalle "spekulasjon". Man eksponerer seg for en enorm risiko. Hadde det vært like greit om NCF passerte masse penger i aksjemarkedet (som i de fleste tilfeller betyr lavere risiko enn valuta.)?

Vil tippe dette her er en kombinasjon av Hanlon's Razor og Dunning-Kruger-effekten. ICON_SMILE

He he...

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441366 28/09/2017 07:26
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Joda Sveinaa det skjedde noe med CHF i 2015 over natten det har du rett i, det ble kaotisk en uke eller tre før det roet seg og falt tilbake. Jeg hengte meg opp i det du skrev om at "de som trodde CHF skulle holde seg sterk" (og tok opp lån i CHF, det blir en selvmotsigelse). mulig jeg misforsto deg. Men ser man på bevegelsenen de siste årene er kroner mot CHF ikke værre enn mot USD og EUR selv om toppene har vært forskjellige. hovedårsaken til at vi får det dyrere på ferie nesten uansett hvor vi drar er oljekursen...

Re: NCF konkurs? [Re: EmilZipp] #2441380 28/09/2017 07:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
Joda Sveinaa det skjedde noe med CHF i 2015 over natten det har du rett i, det ble kaotisk en uke eller tre før det roet seg og falt tilbake. Jeg hengte meg opp i det du skrev om at "de som trodde CHF skulle holde seg sterk" (og tok opp lån i CHF, det blir en selvmotsigelse). mulig jeg misforsto deg. Men ser man på bevegelsenen de siste årene er kroner mot CHF ikke værre enn mot USD og EUR selv om toppene har vært forskjellige. hovedårsaken til at vi får det dyrere på ferie nesten uansett hvor vi drar er oljekursen...

CHF har ikke hentet seg inn ift EUR enda, men nok om det. Det gikk nok litt fort. Poenget mitt var å få frem et eksempel på hvor skummel valutarisiko er (Valutalån var en periode noe av det smarteste man kunne gjøre.).

I tillegg tror jeg det er litt "fantasi" og selektiv hukommelse når NCF forsøker å få det til at de har blitt "rådet" til droppe sikring av DnB. Men er det tilfelle kan det jo hende man kan søke erstatning for tap hos DnB.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441390 28/09/2017 08:30
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E

I tillegg tror jeg det er litt "fantasi" og selektiv hukommelse når NCF forsøker å få det til at de har blitt "rådet" til droppe sikring av DnB. Men er det tilfelle kan det jo hende man kan søke erstatning for tap hos DnB.

Jøss, vi er enige ;-)
Sikkert en slik rapport de har sett, på nest siste side står prognosen for fremtidige valutakryss og på aller siste side en disclaimer som begynner med: This note (the “Note”) must be seen as marketing material and not as an investment recommendation within the meaning of the
Norwegian Securities Trading Act of 2007 paragraph 3-10 and the Norwegian Securities Trading Regulation 2007/06/29 no.

https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/n...er/HR170823.pdf

Denne tenker jeg de brukte, tilgjengelig for alle helt gratis... fra august 2013 rett før det smalt. DnB la til grunn moderat nedgang i oljeprisen og ok utvikling av krona. Fortsatt valutaprognose på nest siste side og samme disclaimer. Diskusjonen om overbetalte meglere står jeg over men markedene så ikke tegn til kræsj i oljeprisen...

https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/n...er/HR130821.pdf

Unnskyld, denne fra 2016 om det var da de begynte å lure...
https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/n...er/HR160113.pdf

Redigert av EmilZipp; 28/09/2017 08:38.

Re: NCF konkurs? [Re: peterpan] #2441391 28/09/2017 08:30
H
Herr Brun Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Sitat: peterpan
Du misforstod. Det var dnb market som var overbevist om at euroen skulle ned

Quote:

Du får de svarene du vil ha fra rådgiverne. Hvis du spør DNB Markets om "tror dere euroen skal opp eller ned" så får du en kvalifisert gjetning om dette. Hvis du spør DNB Markets "Vi har inntekter i kroner og framtidige utgifter i euro. Bør vi valutasikre?" så sier de sannsynligvis ja uavhengig av om de mener euroen skal opp eller ned. Som det allerede er påpekt - DNB Markets tjener penger på at du valutasikrer hos dem, uansett hvilken vei kursen stiger (de er stort sett bare mellomledd og tjener penger på forskjellen på prisen de gir deg, og prisen de gir andre som vil sikre motsatt vei eller gjøre mellomledd).

Re: NCF konkurs? [Re: Herr Brun] #2441405 28/09/2017 09:03
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Sitat: Herr Brun
DnB Markets tjener penger på at du valutasikrer hos dem, uansett hvilken vei kursen stiger (de er stort sett bare mellomledd og tjener penger på forskjellen på prisen de gir deg, og prisen de gir andre som vil sikre motsatt vei eller gjøre mellomledd).

Yupp - helt enig, analysene er egentlig helt unødvendige med mindre man vil spekulere selv om det ligger mye læring i hvilken argumentasjon de bruker både mht politikk, råvarer, vekstområder osv.

Det eneste man trenger er å tenke at vi har inntekter i en valuta og kostnader i en annen (eller masse varianter av varestrømmer, renter, råvarer for andre selskaper) OG DET ER EN RISIKO VI IKKE HAR RÅD TIL Å TA. Har du først tenkt dette er resten et enkelt regnestykke enhver megler på tusenvis av valutabord rundt i verden kan regne ut på et minutt og gi en pris på. Stiller du samme spørsmål til 3-4 meglere får du omtrent samme pris...

Og ja det er litt detaljer med er vi helt sikre på beløpene, når forfaller kostnader, hvor store blir inntektene, skal vi sikre alt, sikre delvis, termin vs opsjon osv...

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441448 28/09/2017 10:56
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Jag tror inte någon har skrivit det men hur mycket skulle en valuta sikring kostat för NCF 2014 och 2016 på ett ungefär?

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441468 28/09/2017 11:58
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Om noen vil ta ut engasjementet i form av reell støtte til arrangørene og sykkel-Norge, er det altså VIPPS 122843 Bergen 2017 yes

Re: NCF konkurs? [Re: ] #2441470 28/09/2017 12:01
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Något slags estimat borde väl ekonomerna på forumet kunna ge? Annars är ju diskussionen helt meningslös för om forsikringen tex hade kostat 10 millioner så gjorde ju NCF en bra affär når de inte köpte en forsikring.

Nu tvivlar jag hade det hade kostat 10 millioner men jag har ingen anning om det är snakk om hundratusen eller två millioner.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441477 28/09/2017 12:30
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: simson

...Altså unna pølsefingrene til pampene på toppen....

Tja. Jeg er litt overrasket over forsøket på en liten herskerteknikk. Dersom VM påvirker NCF økonomisk og handlingsrommet blir mindre i årene som kommer så er det jo bare "pampene" som har fått noe ut av det (Pluss masse tilskuere som har sett sykling gratis.).

Du vet like godt som meg at det er blir ganske kjedelig på grasrotplan om 2 år når det ikke er penger til en dritt. Og det som fort skjer da er jo at NCF legger all satsing på terreng brakk igjen... Kjipt for de som jobber knallhardt nå og har troen pga endringene på terrengsiden de siste årene....

Hvem er "pampene", og hvordan har de nytt godt av det?

Kristoff?
Norske syklister (juniorer, u23, kvinner og menn) som fikk prøvd seg på VM på hjemmebane?

Styret i NCF? Hvordan har de personlig fått noe ut av det, hvis VM viser seg å ha skadet NCF økonomisk og sykkelsporten i Norge i årene framover?

Ok. Greit for meg at du mener det ikke er "pamper" i NCF og UCI.
[/quote]

Det har jeg ikke sagt.

Men du kom med en påstand om pamper på toppen som tjener på dette, uten at du svarer på hvem som er pamper eller hvordan de tjener på dette. Da er det ikke så rart at vi spør deg om hvem du mener, og hvordan de tjener på det? (Noe du fortsatt ikke har svart på, etter at tre av oss har spurt)

Re: NCF konkurs? [Re: fredriks] #2441480 28/09/2017 12:39
V
Vcoach Offline
Medlem
Medlem
V
Det var en økonom fra Nordea som var intervjuet i Dagsnytt 18 forleden. Kursen på Euro i februar 2015 var ca 8,50, og han mente at det var mulige med en terminforretning to til tre år fram, som ville kostet ca 8,70-8,80.

Too many freaks, not enough circuses
Re: NCF konkurs? [Re: Sepeda] #2441490 28/09/2017 13:21
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Sepeda
Om noen vil ta ut engasjementet i form av reell støtte til arrangørene og sykkel-Norge, er det altså VIPPS 122843 Bergen 2017 yes

Ønsker man virkelig å bidra er det vesentlig bedre å Vippse rett til NCF i mine øyne i hvertfall. Da hjelper du hvertfall NCF i tiden etter Bergen VIPPS 129270

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: NCF konkurs? [Re: Vcoach] #2441493 28/09/2017 13:33
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Takk, om det inte tillkommer några fler kostnader så hade det då kostat runt 3% att låsa priset och resultatet idag är att priset är ca 10% högre.

Jag tycker att optioner känns bättre då de väl fungerar mer som än forsikring då kostnaden är bestämd på förhand om valutan är "snill" men möjligt att de är dyrare.

Re: NCF konkurs? [Re: olechr] #2441494 28/09/2017 13:35
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: olechr
Ønsker man virkelig å bidra er det vesentlig bedre å Vippse rett til NCF i mine øyne i hvertfall. Da hjelper du hvertfall NCF i tiden etter Bergen VIPPS 129270

Det er meget mulig, uten at jeg - og andre i tråden? - har et klart bilde av de endelige ansvarsfoholdene og konsekvensene for NCF av underskudd eller konkurs i Bergen 2017.

Støtter absolutt oppfordringen om å bidra direkte til NCF, men det pågår dessverre ingen slik aksjon.

Samtidig merker jeg meg at NCF støtter aksjonen:

Vi i Norges Cykleforbund er selvfølgelig rørt over at så mange der ute ønsker å hjelpe oss og gi en gave (...) Norges Cykleforbund takker varmt alle som ønsker å støtte oss, og håper dere hadde en super opplevelse av Sykkel-VM uansett om dere var tilstede som publikum i Bergen, eller så mesterskapet på TV hjemme.

Og med mindre man foretrekker å grave seg dypt ned i konspirasjonsteorier (ikke rettet til deg, Ole Christian!) synes jeg man kan ta Harald Tiedemand-Hansen på alvor:

– Det er ei fantastisk folkevilje! Desse millionane er uhyre verdifulle for oss, og vil vere eit betydeleg bidrag for arrangementet (...) Det vil definitivt hjelpe, og vi er evig takknemleg for bidraga som er kome. Det vert vel anvende pengar.

Merk at jeg ikke tar stilling til økonomistyring underveis, kun registrerer at alle monner drar slik situasjonen nå engang er. Aksjonen har hittil samlet inn ca. 1 million hvert døgn.

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441501 28/09/2017 13:58
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal applaudere frem det som skjer.

http://www.tv2.no/sport/9392351/

Re: NCF konkurs? [Re: Sepeda] #2441502 28/09/2017 14:05
olechr Offline
More than words
More than words

Det er meget mulig, uten at jeg - og andre i tråden? - har et klart bilde av de endelige ansvarsfoholdene og konsekvensene for NCF av underskudd eller konkurs i Bergen 2017.

Støtter absolutt oppfordringen om å bidra direkte til NCF, men det pågår dessverre ingen slik aksjon.

Vi i Norges Cykleforbund er selvfølgelig rørt over at så mange der ute ønsker å hjelpe oss og gi en gave (...) Norges Cykleforbund takker varmt alle som ønsker å støtte oss, og håper dere hadde en super opplevelse av Sykkel-VM uansett om dere var tilstede som publikum i Bergen, eller så mesterskapet på TV hjemme.

Og med mindre man foretrekker å grave seg dypt ned i konspirasjonsteorier (ikke rettet til deg, Ole Christian!) synes jeg man kan ta Harald Tiedemand-Hansen på alvor:

– Det er ei fantastisk folkevilje! Desse millionane er uhyre verdifulle for oss, og vil vere eit betydeleg bidrag for arrangementet (...) Det vil definitivt hjelpe, og vi er evig takknemleg for bidraga som er kome. Det vert vel anvende pengar.

Merk at jeg ikke tar stilling til økonomistyring underveis, kun registrerer at alle monner drar slik situasjonen nå engang er. Aksjonen har hittil samlet inn ca. 1 million hvert døgn.

Problemet er at jeg vil ta Harald på alvor og det var et fantastisk VM. Men er litt vanskelig å ta det på alvor hvis mye av det som nå kommer frem er riktig.

Blant annet så har jo også Øystein her på forumet sagt at forbundet kommer ikke til å bli rammet av en konkurs av Bergebn 2017. Det ser jo nå ut til at det ikke nødvednigvis er helt sanheten.

Men jeg håper og tror dette order seg. Hvis det derimot ikke gjør det så er det KRISE. For mange klubber og personer har vært negative til VM på forhånd nettopp fordi man er redd for at det skal gå utover satsningen etter VM.

Så krysser fingra og er spent på hvordan dette ender. At Bergen 2017 går konkurs er vel ganske sikkert. Det er kjipt for de som har levert tjenester, men er mer spent på hva det har å si for NCF.

Redigert av olechr; 28/09/2017 14:09.

Ambassadør for Scott.
Re: NCF konkurs? [Re: olechr] #2441504 28/09/2017 14:15
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg ser dine gode poenger.

Det jeg prøver å formidle, er at når ting dessverre er som de er, vil den pågående aksjonen være til nytte og redusere tapet for NCF og/eller kreditorer - alt etter hva som er blir det endelige, reelle ansvarsforholdet.

Det koster hver enkelt av oss lite å bidra, men det samlede beløpet vil forhåpentligvis ha en viss betydning, om enn begrenset.

Re: NCF konkurs? [Re: olechr] #2441508 28/09/2017 14:24
9
92er Offline
Medlem
Medlem
9
NCFs regnskap for 2016 viser vel at sykkelforbundet har gjort seg avhengige av et million-overskudd i Bergen 2017. Det framstår vel som lite sannsynlig nå.

Problemet er at jeg vil ta Harald på alvor og det var et fantastisk VM. Men er litt vanskelig å ta det på alvor hvis mye av det som nå kommer frem er riktig.

Blant annet så har jo også Øystein her på forumet sagt at forbundet kommer ikke til å bli rammet av en konkurs av Bergebn 2017. Det ser jo nå ut til at det ikke nødvednigvis er helt sanheten.

Men jeg håper og tror dette order seg. Hvis det derimot ikke gjør det så er det KRISE. For mange klubber og personer har vært negative til VM på forhånd nettopp fordi man er redd for at det skal gå utover satsningen etter VM.

Så krysser fingra og er spent på hvordan dette ender. At Bergen 2017 går konkurs er vel ganske sikkert. Det er kjipt for de som har levert tjenester, men er mer spent på hva det har å si for NCF.

Re: NCF konkurs? [Re: olechr] #2441512 28/09/2017 14:40
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Om jeg har skrevet det har jeg vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket...
Selvfølgelig blir NCF berørt så det svir. Innskutt aksjekapital går tapt og eventuel garanti på restbeløp til UCI må innfris.

Det jeg definitivt har sagt er at NCF ikke går fullstendig på trynet (eller konk, om man vil det) dersom Bergen 2017 går konkurs. Det blir sørgelige tider, selskapsmodellen gjør at det ikke blir sammenlignbart med situasjonen etter 1993-VM hvor NCF satt med hele dritten i fanget.

Re: NCF konkurs? [Re: Oystein L] #2441514 28/09/2017 14:47
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: Oystein L

Selvfølgelig blir NCF berørt så det svir. Innskutt aksjekapital går tapt og eventuel garanti på restbeløp til UCI må innfris.

Det jeg definitivt har sagt er at NCF ikke går fullstendig på trynet (eller konk, om man vil det) dersom Bergen 2017 går konkurs. Det blir sørgelige tider, selskapsmodellen gjør at det ikke blir sammenlignbart med situasjonen etter 1993-VM hvor NCF satt med hele dritten i fanget.

Hvis underskuddet blir stort (nok) taper ncf sin innskutte aksjekapital (som var mesteparten av egenkapitalen vel? ) pluss må betale det som Bergen 2017 ikke greier og betale Uci siden de har garantert.. Riktig?

I såfall så fins det vel lite penger til den UCI regninga og de må sikkert låne penger til den.. Så er det på han igjen med nye magre år og da hjelper det ikke at det var en fin fest ei uke..

Re: NCF konkurs? [Re: Sepeda] #2441526 28/09/2017 16:02
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg ser dine gode poenger.

Det jeg prøver å formidle, er at når ting dessverre er som de er, vil den pågående aksjonen være til nytte og redusere tapet for FCI og/eller kreditorer - alt etter hva som er blir det endelige, reelle ansvarsforholdet.

Det koster hver enkelt av oss lite å bidra, men det samlede beløpet vil forhåpentligvis ha en viss betydning, om enn begrenset.

Kronerulling bør ikke skje nå, men etter at økonomien er oppgjort, og man er sikret at bidragene går til sportslige satsing og bredde.

Re: NCF konkurs? [Re: sveinaa] #2441528 28/09/2017 16:05
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ja, jeg antar at du fikser en ny aksjon da ICON_SMILE

Re: NCF konkurs? [Re: Tobben63] #2441535 28/09/2017 16:16
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
En kronerulling ville ikke fungert etter at følelsene hadde lagt seg. Men kunne kanskje ha gått til ncf istedenfor bergen 2017? Samtidig fortjener jo kreditorer pengene sine, og de fleste som har skrevet i sosiale medier om donering har sammenlignet det med billettkjøp og evt billettpenger ville jo gått til bergen2017.

Re: NCF konkurs? [Re: peterpan] #2441537 28/09/2017 16:21
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
+1

Minner om trådens tema:
Sitat: Tobben63
Er det riktig med økonomidugnad?

Rundt 15.000 mennesker så langt mener ja - og det har hittil gitt like over 3 millioner kroner i tilleggsmidler for å redusere tapet og følgene for sykkel-Norge.

Andre mener nei - og det gjør selvsagt ingenting for å redusere tapet eller følgene.

Fortsatt uavhengig av spørsmålet om økonomistyring.

Re: NCF konkurs? [Re: Oystein L] #2441565 28/09/2017 19:21
olechr Offline
More than words
More than words

Håper du tuller nå? Ordlyden din har ikke vært akkurat slik tidligere. Vet du har i mange diskusjoner her inne skrevet det slik at det hørtes ut som null stress og at det er en lite egenandel bare som går tapt. Husket bare siste diskusjonen det ble nevnt. Slik du skriver det her ser det da ikke ut som forbundet skal få det tøft slik jeg mente. At det ikke blir like ille som sist er nok alle enige om. Men slik det har vært sagt ut har det ikke virket som om det er noe fare for NCF.

Sitat: stosu
Sykkelnorge kan få det ganske så tøft fremover med ritt på vei ned og en økonomi hos NCF som ser litt skummelt ut før VM Bergen.

akkurat som etter VM i Oslo?

En vesentlig forskjell er jo at det nå er et AS som sitter med risikoen mens det da var NCF

Redigert av olechr; 28/09/2017 19:26.

Ambassadør for Scott.
Side 5 av 27 1 2 3 4 5 6 7 26 27

Moderator  support, Valentino