Lo er litt for tett knytt til arbeiderpartiet.
De aller beste fagforeningene (også med de beste tilbudene) er ikke tilknyttet LO og er heller ikke "lik-lønn-til-alle"-foreninger. De ligger under Akademikerne.
Jeg vet ikke hvilke tilbud du refererer til. Jeg har mulighet å tilknytte meg akademikerne, men sist jeg sjekket så var ikke dekningen i forsikringene fra storebrand like gode som LO-favør, og prisen var ca. den samme. Så jeg har valgt å fortsatt være i LO. Skal sies at det nok var over ett år siden jeg sjekket, så mulig det har forandret seg. Andre tilbud kan kanskje være bedre i akademikerne.
For min egen del så har jeg valgt å være organisert i arbeidstakerforening, både fordi jeg drar nytte av rettigheter fagforeningene har jobbet fram gjennom massevis av år. Og jeg ønsker at de skal fortsette å jobbe for mine, andre arbeidstakeres og deres barns rettigheter nå og i framtiden. For meg er fritid viktig, og er derfor veldig for 6-timersdagen som forhåpentligvis blir vedtatt som kampsak i LO snart. Andre har kanskje andre saker de synes er viktige, feks å beholde pensjonsordninger eller andre goder som er eksklusive for sin yrkesgruppe. Dette er ting fagforeninger kjemper for at vi skal kunne beholde. Og det er en kamp, for arbeidsgiverorganisasjoner jobber aktivt hvert eneste år med å få fjernet arbeidstakergoder, og det beste forsvaret vi har er fagforeningen.