Proffsesongen 2017
|
Re: Proffsesongen 2017
[Re: Gråstein]
23/09/2017 16:57
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Man skulle jo tru de hadde forberedt seg bedre til et hjemmebane VM. Spisse og toppe formen 101% med andre ord. Samt være mere på hugget og sultne. Skuffende. Og jeg er sikker på forbundet mener det samme.
|
|
|
23/09/2017 17:32
|
Vingleik Vaagal
Avhengig
|
Avhengig
Vent litt! Er du faktisk seriøs?
|
|
|
23/09/2017 18:11
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Er vel ingen som mener at 7. plass som beste reusltat hittil på 11 forsøk er bra. Triste saker.
iq
|
|
|
23/09/2017 18:16
|
loik
Ringrev
|
Ringrev
Er vel bare tre av rittene det kunne forventes noe?
|
|
|
[Re: loik]
23/09/2017 18:21
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Er vel bare tre av rittene det kunne forventes noe? Du tenker at det gjør totalinntrykket bedre at de er langt unna i mange klasser? Norsk sykkel er i fremgang, men har gått på snørra i Vm. Ikke vits i å pakke det inn.
iq
|
|
|
23/09/2017 18:22
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Vakkert å se Nederland. Sykkel på sitt beste (og vakreste). Når de sender Blaak inn i tunnelen så får man stor respekt for van Vleuten og van der Breggen! Er som Eddy og Alex skulle gitt bort gullet til Truls....!!!
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
23/09/2017 18:23
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Nå skal det nevnes at Idar Andersen trynet ut av tetkampen i junior, og U23-gutta satt skikkelig farge på rittet, men hadde kanskje litt stang ut. At Leknessund gikk på en smell på slutten av tempoen er innafor etter offensiv kjøring. At støtteapparatet ikke passet på at U23-gutta kunne riktig rekkefølge på tempoen er selvfølgelig tragisk, men mest for Knotten, som det gikk utover. 17. plassen til EBH på tempo er også en hederlig prestasjon. Riktignok er han en god temporytter, men man skal heller ikke skyve under stolen at de foran han på lista er bedre.
Vi har heller blitt altfor bortskjemt de siste årene etter rå kjøring i U23!
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
23/09/2017 18:25
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hahaha. Norsk sykkel har ikke gått på snørra. Trenger ikke være så høye på oss selv. Tydeligvis greit å plante fingern i jorda for noen!
|
|
|
23/09/2017 18:43
|
Gråstein
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Hvor stort var det egentlig å la Blaak gå? Hun er regjerende nederlandsk mester, og topp 3 i Flandern de siste to årene.
Føler mer det er som at van Avermaat og Gilbert lar Stuyven gå, eller noe sånt.
|
|
|
[Re: Oystein L]
23/09/2017 19:57
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er mulig at arrangementet ikke hadde klart seg uten den ufisken. Men VM hadde nok klart seg fint uten Tv2.
Når det er sagt så synes jeg både Tv2 og arrangøren har gjort en kjempejobb så langt.
Nja... arrangøren hadde i alle fall ikke klart seg fint uten TV2.... Det er mulig at de har vært en del av den økonomiske pakka fra starten. Men det er alltids noen andre som kan produsere teve. Kan ikke huske at VM har gått på svarte skjermer.
|
|
|
23/09/2017 20:06
|
EmilZipp
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Håper det blir et beinhardt «klassiker-slit» med støting hele tiden, dedikerte norske hjelperyttere, taktikeri og en liten gruppe hardhauser igjen i finalen med bla Sagan, Van Avermat, Kwiat, Moscon, Gilbert, Trentin en strålende Edvald og Kristoff som såvidt henger med over toppen på de siste rundene. Jada jeg tror fortsatt på julenissen :-)
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
23/09/2017 20:11
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Nå vet jeg ikke hvem målgruppen for det idiotisk timede lakseinnslaget var, men de klarte i hvert fall å irritere på seg meg som sykkelinteressert.
Det kombinert med at kommentatorene som vanlig sitter i en anordning (små monitorer?) som gjør at de ikke får med seg hva som skjer, gjorde dette til en sedvanlig TV2-sykkelsending, hvor selve rittet sitter i baksetet.
Create the problem and sell the solution
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
23/09/2017 20:26
|
loik
Ringrev
|
Ringrev
Er vel bare tre av rittene det kunne forventes noe? Du tenker at det gjør totalinntrykket bedre at de er langt unna i mange klasser? Norsk sykkel er i fremgang, men har gått på snørra i Vm. Ikke vits i å pakke det inn. Det er uvesentlig at det er langt unna i de andre rittene.
|
|
|
[Re: DuffMcShank]
23/09/2017 20:31
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Nå vet jeg ikke hvem målgruppen for det idiotisk timede lakseinnslaget var, men de klarte i hvert fall å irritere på seg meg som sykkelinteressert.
Det kombinert med at kommentatorene som vanlig sitter i en anordning (små monitorer?) som gjør at de ikke får med seg hva som skjer, gjorde dette til en sedvanlig TV2-sykkelsending, hvor selve rittet sitter i baksetet. Tror du ville vært pissed uansett hvordan det hadde blitt presentert. Alternativet er å ikke fått sett noe, men det hadde vel ikke vært godt nok det heller. Noen kan aldri bli tilfreds med hva de får.... Det flotte med VM er at Arild Eriksen på Eurosport får ikke servert sin sovemedisin. Men i morgen kan du jo se på SVT1.
|
|
|
23/09/2017 20:33
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Hvor stort var det egentlig å la Blaak gå? Hun er regjerende nederlandsk mester, og topp 3 i Flandern de siste to årene.
Føler mer det er som at van Avermaat og Gilbert lar Stuyven gå, eller noe sånt. Tja. Du tok poenget i alle fall. Men jeg tror aldri de ville gjort det samme. En av dem hadde bare gått som en rakket. Uten å tenke på Stuyven. Flott å se 
|
|
|
23/09/2017 20:34
|
peterpan
Avhengig
|
Avhengig
er jo flere større sykkelnasjonen som heller ikke har hatt noe suksess, blant annet Belgia, Australia og Spania. Norge har hatt stang inn noen mesterskap nå, men man kan ikke tro det skal være sånn hvert år. Når man ser favorittlisten for i morgen, er det så mange sterke navn at tilogmed topp 10 er vanskelig
Redigert av peterpan; 23/09/2017 20:36.
|
|
|
23/09/2017 20:36
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jag tycker att TV2 har helt ok sändningar men att reklamavbrotten är frustrerande långa. Jag undrar om det blivit bättre med fler men kortare reklamavbrott?
|
|
|
[Re: Gammelogdesperat]
23/09/2017 20:39
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Er vel bare tre av rittene det kunne forventes noe? Du tenker at det gjør totalinntrykket bedre at de er langt unna i mange klasser? Norsk sykkel er i fremgang, men har gått på snørra i Vm. Ikke vits i å pakke det inn. Er man ikke gode nok så er man ikke gode nok. Skal man peke på noen så må man peke på ledelsen som setter "håpløse" mål. Går inn i rekken etter laguttaket til damene. Sykkel er jo ikke langrenn og det er andre land som er like gode eller bedre.
|
|
|
[Re: fredriks]
23/09/2017 20:46
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jag tycker att TV2 har helt ok sändningar men att reklamavbrotten är frustrerande långa. Jag undrar om det blivit bättre med fler men kortare reklamavbrott? Presis. Det er vel bare USA som har lengre reklamer enn TV 2. Det kan ha noe med hudfarge å gjøre.
|
|
|
[Re: anonym]
23/09/2017 20:51
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Det kombinert med at kommentatorene som vanlig sitter i en anordning (små monitorer?) som gjør at de ikke får med seg hva som skjer, gjorde dette til en sedvanlig TV2-sykkelsending, hvor selve rittet sitter i baksetet. Tror du ville vært pissed uansett hvordan det hadde blitt presentert. Alternativet er å ikke fått sett noe, men det hadde vel ikke vært godt nok det heller. Noen kan aldri bli tilfreds med hva de får.... Det flotte med VM er at Arild Eriksen på Eurosport får ikke servert sin sovemedisin. Men i morgen kan du jo se på SVT1. Jeg ser det uansett på Sumo (som jeg har betalt TV2 for), og spoler dermed over all reklamen. Frustrasjonen for min del var at de rett og slett kuttet en av de mest spennende delene av rittet for å vise en bergenser vimse forvirret rundt noen laksegriller og lire av seg plattheter i et par minutter. Jeg kan ikke tro at det var denne elendig timede produktplasseringen sendingen til TV2 stod eller falt på, eller at det bidro til at flere seere ville kjøpt laks enn om de sendte den på et udramatisk punkt ved f.eks. 30 km igjen i stedet. Den fikk i hvert fall omvendt effekt på meg. F.eks. Eurosport har lært at avslutningen skal være fri for reklamepauser, og de driver for øvrig ikke med produktplassering. Hvis de virkelig var så opptatt av markedsføring av denne laksen sin, kunne de kanskje lagt inn litt innsats på å finne et mindre dølt og mer internasjonalt slagord(?) enn "Laks er viktig for Norge".
|
|
|
[Re: sveinaa]
23/09/2017 21:42
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Føler mer det er som at van Avermaat og Gilbert lar Stuyven gå, eller noe sånt. Tja. Du tok poenget i alle fall. Men jeg tror aldri de ville gjort det samme. En av dem hadde bare gått som en rakket. Uten å tenke på Stuyven. Flott å se Vi har ingen Steuyven. Og jeg tror ikke at noen nordmann hadde kjørt inn en annen nordmann i brudd.
|
|
|
23/09/2017 22:34
|
Gråstein
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Stuyven var en parallell til Blaak som vant damenes ritt i dag. Og jeg tror ikke Gilbert eller van Avermaet ville gått etter. Er det en helt utslitt Skjerping eller noe som lå foran, kan det være akseptabelt for de bak å kjøre som om han ikke er der. Men ingen lag vil kjøre inn en rytter av det kaliberet, uansett hvem som er kaptein.
At Nederland lot feltet hente gruppe to var derimot litt klønete, men de har kanskje ikke radiokommunikasjon i VM?
|
|
|
24/09/2017 01:24
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Det kombinert med at kommentatorene som vanlig sitter i en anordning (små monitorer?) som gjør at de ikke får med seg hva som skjer, gjorde dette til en sedvanlig TV2-sykkelsending, hvor selve rittet sitter i baksetet. Tror du ville vært pissed uansett hvordan det hadde blitt presentert. Alternativet er å ikke fått sett noe, men det hadde vel ikke vært godt nok det heller. Noen kan aldri bli tilfreds med hva de får.... Det flotte med VM er at Arild Eriksen på Eurosport får ikke servert sin sovemedisin. Men i morgen kan du jo se på SVT1. Jeg ser det uansett på Sumo (som jeg har betalt TV2 for), og spoler dermed over all reklamen. Frustrasjonen for min del var at de rett og slett kuttet en av de mest spennende delene av rittet for å vise en bergenser vimse forvirret rundt noen laksegriller og lire av seg plattheter i et par minutter. Jeg kan ikke tro at det var denne elendig timede produktplasseringen sendingen til TV2 stod eller falt på, eller at det bidro til at flere seere ville kjøpt laks enn om de sendte den på et udramatisk punkt ved f.eks. 30 km igjen i stedet. Den fikk i hvert fall omvendt effekt på meg. F.eks. Eurosport har lært at avslutningen skal være fri for reklamepauser, og de driver for øvrig ikke med produktplassering. Hvis de virkelig var så opptatt av markedsføring av denne laksen sin, kunne de kanskje lagt inn litt innsats på å finne et mindre dølt og mer internasjonalt slagord(?) enn "Laks er viktig for Norge". Det er ikke produktplassering. Det er reklame. Produktplassering er f.eks når programmet , På hjul med Dag Otto at de bare bruker Scott sykler i programmet. Eller når 71 grader nord bruker klær av et spesielt merke i sine program. Det er produktplassering, men et innslag om norsk laks, det er rein reklame og den reklamen er av en av generalsponsorene til hele VM. [sarkasme] Men for all del. VM ville jo blitt så bra, om det ble arrangert på dugnad uten noen sponsorer. [/sarkasme] OG det vil komme igjen under dagens ritt, så det er bare å begynne å bearbeide frustrasjonen din.
Redigert av anonym; 24/09/2017 01:27.
|
|
|
[Re: skubisan]
24/09/2017 05:17
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er mulig at arrangementet ikke hadde klart seg uten den ufisken. Men VM hadde nok klart seg fint uten Tv2.
Når det er sagt så synes jeg både Tv2 og arrangøren har gjort en kjempejobb så langt.
Nja... arrangøren hadde i alle fall ikke klart seg fint uten TV2.... Det er mulig at de har vært en del av den økonomiske pakka fra starten. Men det er alltids noen andre som kan produsere teve. Kan ikke huske at VM har gått på svarte skjermer. Det var bare en aktør som var villig til å betale noe annet en knapper og glansbildet for senderettigheter i Norge (ref interessen/dekningen på NRK). Disse rettighetene ble bundlet med rettigheter/sende plikter for Terreng-VM i Hafjell (som ingen ellers ville sendt noe fra) under forhandlingene.
|
|
|
[Re: sveinaa]
24/09/2017 06:04
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Føler mer det er som at van Avermaat og Gilbert lar Stuyven gå, eller noe sånt. Tja. Du tok poenget i alle fall. Men jeg tror aldri de ville gjort det samme. En av dem hadde bare gått som en rakket. Uten å tenke på Stuyven. Flott å se van der Breggen og van Vleuten kjørte jo selv inn Blaak en gang tidligere i rittet etter at Blaak hadde opparbeidet seg en OK luke. Deretter gikk Blaak til igjen etter kort tid. Denne ville ingen ikke-Nederlendere tette. Kjøreviljen i denne favorittgruppa må ha vært elendig, for gruppa til Heini og Andersen kjørte jo inn favorittgruppa like før mål.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
24/09/2017 06:37
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Garfoot sa at etterpå hun i den sitsen (der to av seks ryttere var sabotører) ville spurte for sølv.
TV2s reklameavbrudd er kjempelange, men de ridderige kommentarer er mer irriterende. Få inn Valen, som har sittet i feltet selv. NRK radio hjelper (fin gjeng i boksen), men de var helt på bærtur i poroduksjonen i tidsrommet omkring Blaaks velt: "Det skjer viktige ting i sykkelløpet, men vi spiller heller en ønskeplate etter reporasjeinnslaget."
Men klart. HODER MÅ RULLE I NCF! Dere er søte.
|
|
|
[Re: anonym]
24/09/2017 09:40
|
DuffMcShank
Besatt
|
Besatt
Det er ikke produktplassering. Det er reklame. Produktplassering er f.eks når programmet , På hjul med Dag Otto at de bare bruker Scott sykler i programmet. Eller når 71 grader nord bruker klær av et spesielt merke i sine program. Det er produktplassering, men et innslag om norsk laks, det er rein reklame og den reklamen er av en av generalsponsorene til hele VM.
[sarkasme] Men for all del. VM ville jo blitt så bra, om det ble arrangert på dugnad uten noen sponsorer. [/sarkasme]
OG det vil komme igjen under dagens ritt, så det er bare å begynne å bearbeide frustrasjonen din.
Hvis det var reklame brøt de flere deler av kringkastingsforskriften, bl.a. med at overgangene mellom redaksjonelt og kommersielt innhold skal merkes tydelig (de bruker TV2-logoen i fullskjerm i reklameovergangene på sine vanlige reklamepauser) og at produktplasseringslogoen skal vises når de kommer tilbake fra reklamen, ingen av delene var tilfellet her. Så dette var per definisjon enten brudd på kringkastingsforskriften, produktplassering eller rett og slett en elendig timet reportasje.
|
|
|
24/09/2017 10:46
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Det er ikke produktplassering. Det er reklame. Produktplassering er f.eks når programmet , På hjul med Dag Otto at de bare bruker Scott sykler i programmet. Eller når 71 grader nord bruker klær av et spesielt merke i sine program. Det er produktplassering, men et innslag om norsk laks, det er rein reklame og den reklamen er av en av generalsponsorene til hele VM.
[sarkasme] Men for all del. VM ville jo blitt så bra, om det ble arrangert på dugnad uten noen sponsorer. [/sarkasme]
OG det vil komme igjen under dagens ritt, så det er bare å begynne å bearbeide frustrasjonen din.
Hvis det var reklame brøt de flere deler av kringkastingsforskriften, bl.a. med at overgangene mellom redaksjonelt og kommersielt innhold skal merkes tydelig (de bruker TV2-logoen i fullskjerm i reklameovergangene på sine vanlige reklamepauser) og at produktplasseringslogoen skal vises når de kommer tilbake fra reklamen, ingen av delene var tilfellet her. Så dette var per definisjon enten brudd på kringkastingsforskriften, produktplassering eller rett og slett en elendig timet reportasje. Du får nå bare anmelde de, men du vil nok ikke vinne fram med noe. Noen produktplassering er det iallefall ikke, men vil man furte, så finnes det ingen trøstende ord man kan komme med.
|
|
|
24/09/2017 10:55
|
Gråstein
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det er da ingen som har snakket om å anmelde noe some helst, eller at det at det evt var reklame var et problem (tror de fleste mener problemet var timingen, ikke innholdet).
Jeg synes det er mer uklart hva dette var. Innslaget om frivillighet inneholdt utdeling av Olapakke. Jeg så ikke det som reklame. Når utdeling av laks er noe som gjøres av arrangørens frivillige kan jeg se at det har en readksjonell verdi å dekke det.
Da juniorgutta var på kokkeskole (eller hva det var) så er det så klart i regi av sponsoren, men det er ikke første gang TV dekker sponsorarrangementer (i går var det også dekning av Johaug på oppdrag for Milslukern).
Men kan det være sånn at når det blir for mange redaksjonelle innslag med lakseinnhold, da bikker det over? Selv om ikke enkeltinnslagene nødvendigvis er over kanten?
|
|
|
|
|