Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Terrengsykkel.no promoterer stikutting

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: fredriks] #2439681 20/09/2017 13:54
K
Kortbeint Offline
Medlem
Medlem
K
Sitat: fredriks

Mina tankar var att jag ibland tycker att syklister ser saker och ting lite väl mycket utifrån sitt eget perspektiv.

Om man tänker på marka och andra brukare av marka så tycker jag att man bör vara imot alla sorters onödigt slitasj av stier och inte bara när slitasjet gör syklingen sämre.

Ibland är inte syklister spesiellt annorlunda än östmarkas vänner. De tänker mest på sig själva och är imot att andra brukar stierna och skogen på ett annat sett än vad de själva vill.

Forstår litt kvar du vil hen, men vil likevel problematisere. Ein sti er eit spor som er resultatet av slitasjen ved ferdsel. Tilstaden til sporet er midlertidig, det er kun statisk hvis balansen mellom gjengroing og slitasje er i likevekt. Tenker du at ein alltid bør etterstrebe å lage minst mulig spor etter seg? Bevege seg forsiktig slik at ein ikkje knekk kvistar som går over stien etc? Eller tenker du at vi "låner" stiane som egentilig er vandrestiar og dermed må påvirke dei minst mulig med vår sykling. Lånelogikken tenker eg er eit blindspor for oss som syklistar. Stiane er der for alle.

Ein sti er til for brukarne av den. Naturen gir egentlig faen. Marka i seg sjølv har ingen verdi. Så det er er ikkje unaturlig at ein tar det som er brukarane sin oppfatning av kva som er ein passe brei sti og passande underlag som toneangivande for kva som blir ansett som passande slitasje. Og at forskjellige brukargrupper har forskjellige idealer. I sykkelpreferansane er passe brei og ikkje mange parallelle spor idealet for dei fleste. Fotgjengarar er nok mest opptatt av å ikkje bli våte og møkkete på beina.

I min logikk kjem unødvendig slitasje an på underlaget. La oss ta lyng som eksempel. Når ein ferdes på lyng blir lyngen slitt bort og der det går eit tråkk ser ein at lyngen blir vissen. I denne fasen tenker eg at all slitasje er bra slitasje. Skrensing, sladding er då ikkje noko problem for min del. Det er vel dette vestavikgjengen kallar innkøyring (?). Når lyngen er borte står ein igjen med torv. Masse små fine røtter som heldt jorda godt sammen og toler ein del vatn utan å bli "møkkete". Dette underlaget likar eg og vil tenke at det ikkje bør slitast bort med unødvendig skrensing og sladding. Når ein slit gjennom dette kjem ein ofte ned på jord som ikkje tåler vatn like godt og denne er eg ikkje så glad i. Er det først blitt jord uten røtter er skaden skjedd og blir neppe verre av sledding eller sykle gjennom. Ihvertfall betre enn å lage eit spor utenom. Eller ein kjem ned på svaberg. Svaberg likar eg så det har eg ingenting i mot. Svaberg tåler slædding. Eller ein kjem ned på steingrunn. Steingrunn kan vere fint eller kjipt. Steingrunn tåler gjerne slædding. Har gått ein del i pyreneeane og der var det mange stader problem med tynt jordsmonn med steinur under. Steinen er ubehagelig å gå på så det vart heile tida oppretta nye stiar parallelt for å kunne gå på behagelig på gras eller jordtorv. Det synest eg er eit estetisk problem som eg ikkje likar synet av. I slike tilfeller tenker eg at ein kan vurdere å kunstig utbetre hovedstien med pukk/grus/sand og oppmode folk om å berre gå i hovedsporet. Men er generelt ikkje glad i kunstig utbedring fordi eg synest det er stygt.

Skillet mellom fjell og skog i friluftslova sine ferdselsbegrensingar forstår eg fint lite av begrunnelsen for...

Mine oppfatningar er nok farga av oppvekst på vestlandet der til og med skogsbilvegar gror igjen på eit par år hvis ein ikkje brukar dei ofte, eller er flittig med ryddesaga.

Redigert av Onkelski; 20/09/2017 13:56.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439711 20/09/2017 17:09
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: sveinaa
Sitat: GeirK

Som offentlig terrengsyklist på sti er man en representant for gruppen stisyklister enten man vil det eller ikke - og da følger et særskilt ansvar.

Det er kanskje her vi er uenig. Uten at den "offentlige terrengsyklisten" har tatt dette ansvaret frivillig, så kan man nesten ikke plassere det ansvaret fordi man synes det burde være sånn?

Hæ? Du tenker at folk som er forbilder selv skal få velge om de vil ha det ansvaret som andre rundt dem tenker at følger med det å være et forbilde?

Så da kan de bare definere selv at de ikke har noe som helst ansvar for noe som helst og oppføre seg akkurat som de vil, tenker du?

Selvfølgelig kan de jo det, men verden rundt dem fungerer i veldig mange tilfeller ikke sånn, og de vil få kritikk for oppførselsen sin når andre mener de tråkker i baret. Kan liksom ikke se at det kan fungere på noen annen måte, jeg.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: knuthaug] #2439717 20/09/2017 17:34
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: knuthaug

Som offentlig terrengsyklist på sti er man en representant for gruppen stisyklister enten man vil det eller ikke - og da følger et særskilt ansvar.

Det er kanskje her vi er uenig. Uten at den "offentlige terrengsyklisten" har tatt dette ansvaret frivillig, så kan man nesten ikke plassere det ansvaret fordi man synes det burde være sånn?

Hæ? Du tenker at folk som er forbilder selv skal få velge om de vil ha det ansvaret som andre rundt dem tenker at følger med det å være et forbilde?

Så da kan de bare definere selv at de ikke har noe som helst ansvar for noe som helst og oppføre seg akkurat som de vil, tenker du?

Selvfølgelig kan de jo det, men verden rundt dem fungerer i veldig mange tilfeller ikke sånn, og de vil få kritikk for oppførselsen sin når andre mener de tråkker i baret. Kan liksom ikke se at det kan fungere på noen annen måte, jeg.

Det er i land vi ikke liker å sammenligne oss med man bruker tvang.

Alle kan og kritisere, men om man hele tiden trekker NOTS kortet og pekefinger så er det en reel sjanse for at det virker mot sin hensikt.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439723 20/09/2017 18:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg vil tro dere snakker forbi hverandre. Det er jo ingen som selv velger om man er et forbilde. Brage velger det like lite selv som Northug og kronprinsbarna.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439727 20/09/2017 18:15
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Det er i land vi ikke liker å sammenligne oss med man bruker tvang.

Nå synes jeg du rører. Det er jo ikke snakk om tvang på noen som helst måte.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439741 20/09/2017 19:17
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Uten at den "offentlige terrengsyklisten" har tatt dette ansvaret frivillig, så kan man nesten ikke plassere det ansvaret fordi man synes det burde være sånn?

Jeg har ikke uttalt meg om hvordan jeg ønsker det skal være. Jeg har uttalt meg om hvordan det FAKTISK ER. Det er det vi må forholde oss til.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: anonym22] #2439760 20/09/2017 20:17
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Jeg vil tro dere snakker forbi hverandre. Det er jo ingen som selv velger om man er et forbilde. Brage velger det like lite selv som Northug og kronprinsbarna.

Det er sant, og med bakgrunn i det kan man heller ikke forvente at individet velger å gjøre sånn man selv ville gjort.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439763 20/09/2017 20:21
sveinaa Offline
More than words
More than words
Uten at den "offentlige terrengsyklisten" har tatt dette ansvaret frivillig, så kan man nesten ikke plassere det ansvaret fordi man synes det burde være sånn?

Jeg har ikke uttalt meg om hvordan jeg ønsker det skal være. Jeg har uttalt meg om hvordan det FAKTISK ER. Det er det vi må forholde oss til.

Så du mener at du kan bestemme at han skal fronte alle stisyklister på den måten du subjektivt mener er riktig?

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439766 20/09/2017 20:25
perbl Offline
More than words
More than words
Så du mener at du kan bestemme at han skal fronte alle stisyklister på den måten du subjektivt mener er riktig?

Tror du majoriteten av synserne ville lagt vekt på at det bare var et individ som tok dårlige valg om f.eks Edvald eller Kristoff hadde lagt ut en video av seg sjøl der de blåser gjennom røde lys i trafikken?

Per B.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439768 20/09/2017 20:29
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Det er sant, og med bakgrunn i det kan man heller ikke forvente at individet velger å gjøre sånn man selv ville gjort.

Jeg skjønner overhodet ikke hva du mener.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: perbl] #2439771 20/09/2017 20:39
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: perbl

Tror du majoriteten av synserne ville lagt vekt på at det bare var et individ som tok dårlige valg om f.eks Edvald eller Kristoff hadde lagt ut en video av seg sjøl der de blåser gjennom røde lys i trafikken?

Ok. Da trenger vi egentlig ikke diskutere. Klarer bare ikke forstå at alle skal fortstå stisyklister som en homogen gruppe med dertil forventninger. Hva skal man gjøre med dårlige forbilder da?

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439772 20/09/2017 20:46
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Ok. Da trenger vi egentlig ikke diskutere. Klarer bare ikke forstå at alle skal fortstå stisyklister som en homogen gruppe med dertil forventninger. Hva skal man gjøre med dårlige forbilder da?

Du virker ikke til å forstå dette med forbilder. Hvem snakker om homogen gruppe?

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: anonym22] #2439774 20/09/2017 20:55
sveinaa Offline
More than words
More than words

Du virker ikke til å forstå dette med forbilder. Hvem snakker om homogen gruppe?

Hvem bestemmer om noen er gode eller dårlige forbilder? Det er det jeg ikke forstår. Så det må noen lære meg.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: sveinaa] #2439776 20/09/2017 21:10
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Da forstår jeg hva du mener. Ingen bestemmer det, alle er ikke og trenger ikke være enig i hvem som er gode eller dårlige forbilder.

Men de som synes slædding på sti bør unngås, synes ikke et forbilde bør slædde på sti i videoer, da de som ser opp til et forbilde gjør som forbildet gjør. Dette er uavhengig av om det er et godt eller dårlig forbilde totalt sett.

Brage er et godt forbilde.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: Kortbeint] #2439856 21/09/2017 09:56
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Onkelski
Forstår litt kvar du vil hen, men vil likevel problematisere. Ein sti er eit spor som er resultatet av slitasjen ved ferdsel. Tilstaden til sporet er midlertidig, det er kun statisk hvis balansen mellom gjengroing og slitasje er i likevekt..............................Lånelogikken tenker eg er eit blindspor for oss som syklistar. Stiane er der for alle.

Jepp, en sti er ikke en statisk størrelse selvom naturbyråkratene og adelen i det tradisjonelle frilufts- og skiorganisasjonene ser ut til å tro det.

Alle andre steder enn sentrale Bymarka, Sørmarka, og Nordmarka er gjengroing av sti hovedproblemet. I Bymarka, Sørmarka, og Nordmarka og økt ferdsel og tilhørende brukerkonflikter på tilrettelagte grus-/turveier hovedproblemet. Dette må vi kommunisere utad.

Vi må også kommunisere utad: "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", "SYKLING ER BÆREKRAFTIG FRILUFTSLIV", og gjenta det til vi blir blå i trynet

Løsninga er å opprette rydde/steinlegge egne stier/traseer. På seieiendom.no går det fort å finne grunneier. Når grunneier er et privat selskap er dette bare å fyre av et par eposter, er det en privatperson skal det endel overtalelse til om de ikke er hekta på sykling, og er det en kommune står en foran en lang søknadsprosess med befaringer og saksbehandlingstid uten at det tilsynelatende skjer noe.

Istedet for å kritisere ungdommelig overmot og friskuser for kjørestil på instagram bør vi prøve å rekruttere de inn og gi opplæring i bærekraftig adferd (altså hvor og når man kan kjøre "friskt") og få de engasjert i stibygging og lobbyisme. Førtiskritikk på instagram bidrar neppe positivt

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: Ynot] #2439860 21/09/2017 10:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Ynot

Alle andre steder enn sentrale Bymarka, Sørmarka, og Nordmarka er gjengroing av sti hovedproblemet.

Varför är det ett problem att stier gror igjen?

Om de nu ens gör det. Min erfaring är att det finns väldigt många stier också utanför de mest brukta områdena. Där folk vill bevege sig så finns det stier. Det är ju inte heller nödvändigt med stier för att gå i skogen eller på fjellet.

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: olehen] #2439880 21/09/2017 12:12
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: olehen
Geir K :Hvis du har denne tilnærmingen tror jeg det vil ha motsatt effekt, da gir de nok enda mer f. Grunn til til at vi i Fredikstad var føkk NOTS var kommentarer fra utenforstående på Facebook og på terrengsykkel. Det var kommentarer på hvor vi syklet , at ikke vi hadde tillatelse til å rydde sti osv . Dette var kommentarer som ikke var riktige da vi tok hensyn og har hatt tillatelse. Flere av disse kommentarene gjorde at ett sunt og aktivt miljø ble NOTS motstandere. Grunnen er at de som kritiserte oss flagget NOTS reglene. Hvis man bare kjefter på de man mener at oppfører seg feil kommer man ingen vei. Løsningen er fornuftig dialog face to face eller telefon.

Det var ikke bare NOTS regler som ble flagget, men forsøk på sunn fornuft. Dere reagerte med å kaste ut folk som kritiserte dere fra siden deres. Ikke lett å ha dialog da.

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: olehen] #2439893 21/09/2017 13:00
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Geir K :Hvis du har denne tilnærmingen tror jeg det vil ha motsatt effekt, da gir de nok enda mer f. Grunn til til at vi i Fredikstad var føkk NOTS var kommentarer fra utenforstående på Facebook og på terrengsykkel. Det var kommentarer på hvor vi syklet , at ikke vi hadde tillatelse til å rydde sti osv . Dette var kommentarer som ikke var riktige da vi tok hensyn og har hatt tillatelse. Flere av disse kommentarene gjorde at ett sunt og aktivt miljø ble NOTS motstandere. Grunnen er at de som kritiserte oss flagget NOTS reglene. Hvis man bare kjefter på de man mener at oppfører seg feil kommer man ingen vei. Løsningen er fornuftig dialog face to face eller telefon.

Har du en link til denne diskusjonen?

- Robert Green Ingersoll
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439894 21/09/2017 13:01
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Dersom vi kan få slædding og låsing av bakhjul til å bli like mye et noob-stigma som dork disc og reflekser i eikene, tror jeg vi har kommet langt.

- Robert Green Ingersoll
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: ] #2439899 21/09/2017 13:52
O
olehen Offline
Entusiast
Entusiast
O
Er vi i gang igjen ? Personer som ikke var med oss på tur hengte oss ut . Se hva vi har gjort for syklingen i Fredrikstad de siste årene ferdighetssenter , crux jam , fellesturer for funksjons hemede osv. Hvis du har planer om å henge oss ut igjen så ta heller å ring meg på 90022506 . Å diskutere på nett funker ikke .

Hafjelldobbelkroneforening
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439902 21/09/2017 14:03
perbl Offline
More than words
More than words
Dersom vi kan få slædding og låsing av bakhjul til å bli like mye et noob-stigma som dork disc og reflekser i eikene, tror jeg vi har kommet langt.

Neppe så lett når noe av det siste i Youtubefeeden min er "How to use the skid" fra ryttere på verdensnivå.

Selv om han sier ganske nøyaktig en setning om at man bare skal låse hjulet når det er nødvendig, når nå enn det er på slutten.

Per B.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: olehen] #2439905 21/09/2017 14:39
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G
Er vi i gang igjen ? Personer som ikke var med oss på tur hengte oss ut . Se hva vi har gjort for syklingen i Fredrikstad de siste årene ferdighetssenter , crux jam , fellesturer for funksjons hemede osv. Hvis du har planer om å henge oss ut igjen så ta heller å ring meg på 90022506 . Å diskutere på nett funker ikke .

Du beskriver en hendelse som er loggført. Dersom de som kritiserte dere, var så til de grader håpløse, kan du vel bare linke til diskusjonen slik at vi andre kan få se hva som skjedde? Du trenger ikke beskytte kritikerne.

Som styremedlem i et NOTS lokallag er det nyttig for meg å forstå hva som føles som uberettiget kritikk fra deres side.

- Robert Green Ingersoll
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439913 21/09/2017 15:59
G
GeirK Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
G

- Robert Green Ingersoll
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: ] #2439915 21/09/2017 16:05
O
olehen Offline
Entusiast
Entusiast
O
Hei igjen . Vi kom ikke noen vei denne gangen og gjør nok ikke det nå heller. Men hvis du ønsker kan vi ta en prat på telefon det funker best. Samme gjelder Geir K lurer du på noe slå på tråden eller send meg en meld .

Hafjelldobbelkroneforening
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439924 21/09/2017 17:06
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Altså, GeirK har 25080 innlegg her. Og så ber du han ringe deg? Tror du bør ha ladern tilgjengelig ICON_WINK

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: eGo] #2439961 21/09/2017 20:22
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: eGo
Altså, GeirK har 25080 innlegg her. Og så ber du han ringe deg? Tror du bør ha ladern tilgjengelig ICON_WINK

Nå er det litt over 6 timer siden siste innlegget til GeirK, så nå er de vel inne ett sted mellom idealluftfuktigheten for oppbevaring av humle til hjemmebrygging av øl, og hvor ofte bør man smøre kjedet for å oppnå leengst mulig levetid på drevene, eller trengs smøring egentlig i det hele tatt?
Ja ja, kjøyr debatt!

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439970 21/09/2017 21:01
perbl Offline
More than words
More than words
Kveldens underholdning ble å pirke litt i et troll til hun blokkerte meg.

Samme dama har spamma https://www.facebook.com/Nrknordland/videos/10156457295768538/?comment_id=10156457442003538 kommentarfeltet her med link til http://www.ltz.se/jamtland/are/cyklingen-i-valadalen-forandras-for-630-000-kronor for å vise hvor uhyrlig det er at man bruker 630000 for å utbedre et område med mye sykkelslitasje.

Hun likte tydeligvis ikke at jeg begynte å svare med millionprosjektene for å tilrettelegge for fotturisme, samt etterspørre sitat til hvor hun finner at NINA-rapporten mener slitasje jevnt over er et resultat av bruk, ikke nødvendigvis type bruk ICON_SMILE Jeg prøvde jo til og med å tipse henne om at hun heller burde bruke nasjonale prosjekt som Pioneren framfor et svensk.

Redigert av perbl; 21/09/2017 21:02.

Per B.
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: perbl] #2439975 21/09/2017 21:44
K
Kortbeint Offline
Medlem
Medlem
K

Å hjelpes. Det var ein halvtime eg aldri får tilbake.

"Jeg er fullstendig imot sykler på fjellet. De sliter ned fjellene kjappere enn hva vandrere gjør. Det finnes allerede studier som viser syklers slitasje i skog og fjell. Sporene blir kjapt dypere og de fungerer som grøfter der smeltevann renner ned med økt rasrisiko som følge."

Og så tar det berre fullstendig av... Dei trur visst at fjella kjem til å ramle ned. Så det er det som foregår inne i hode på folk når eg stoppar, smiler og helser og dei berre ser surt tilbake? Blir nok ein stund til Are finn fram litt ekstra lausjord å dra opp i svingen sann for effektens skyld. Eller kanskje ikkje ;-)

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: GeirK] #2439977 21/09/2017 21:54
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Hehe, ganske sikkert IKKE Onkelski. Men jeg har også brukt en del tid siste døgnet på å lese gjennom kommentarene til engasjerte folk både i Nordland men også på NRK's facebookside (som delte videoen før idag)

Jeg angrer nok litt på at vi arrangerte og filmet den aktuelle slædden i den svingen, for resten av syklingen bærer ikke preg av herjing (synes jeg). For de som ikke har lest min forklaring, det aktuelle klippet var på en hard sti hvor vi skuffet inn jord og sand med hendene for å få den ønskede effekten pga den fantastiske utsikten.

Det skal innrømmes at jeg ikke skjønte symboleffekten av dette før kommentarene begynte å rase på. Nuvel, gjort er gjort, men folk får seriøst ta seg ei bolle (eller muffins) og innse at dette dreier seg om helt andre ting enn å bevare naturen. Følelser er irrasjonelt og når tastaturet går varmt kan tydeligvis alt skje. Heldigvis (og naturlig nok) har ikke fagpersoner eller andre med tyngde engasjert seg så dette er storm i vannglass (eller storm i glasshus som noen kalte diskusjonen så treffende her inne.)

La oss bare være venner og gi hverandre high-fives på fjellet, i skogen og langs veien, det kan da ikke være så forbaska vanskelig. Krig & Fred & sånn lissom. Takk for meg

Vedlegg
BQ5Q8077-Brage-lager-slæddesving-Are-grammer-1024x.jpg (576.11 KB, 1519 nedlastinger)
Brage prepper og Tallak grammer

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting [Re: Kortbeint] #2439978 21/09/2017 21:56
perbl Offline
More than words
More than words
Det fascinerende var alle gangene hun også dumper NINA-undersøkelsen, og overhodet ikke virker å være i stand til å lese seg til at den sier at aktivitet sliter, og at det ikke først og fremst handler om hva slags aktivitet.

I de få minuttene jeg fikk se hva hun skrev, virker som at hun tror at debatten handler om hvorvidt sykling sliter eller ikke. Å få henne til å forstå noe annet virket umulig, selv om jeg tror jeg nevnte sykkelslitasje i ca alle mine svar til henne.

Per B.
Side 9 av 11 1 2 7 8 9 10 11

Moderator  support