Terrengsykkel.no promoterer stikutting
|
Re: Terrengsykkel.no promoterer stikutting
[Re: Loki]
20/09/2017 06:20
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men altså... Ikke til å kjenne igjen? Hvilke stier er dette?
Et lite utvalg: mange av bærstiene, rundt Geitfjellet i Bymarka, Parallellen og Stokkåsen i Estenstadmarka. Parallellen kan jo være på grunn av den økte mengden turgåere som skal ut til Burmaklippen for å ta bilder. For to år siden var det ingen som hadde hørt om stedet. I tillegg er Parallellen en sti som nesten aldri er tørr, så ikke rart det blir slitasje der.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
20/09/2017 06:20
|
olechr
More than words
|
More than words
Nybegynnar på snart 40 år med grov stisykkel her og blir litt forvirra av innlegga over.
Ok, la meg prøve å forklare. I gamle dager(tm) før grove sykler, Enduro, Strava og GPS på telefon kjørte man saaakte i skogen. Grunnen var enkel: kjørte man for fort fikk man bank, skikkelig bank. Det var rett og slett ikke morsomt å kjøre fort dersom man ikke var uhyre dyktig. I dag er hastighet mye viktigere pga Endura fokus, KOM på Strava (som er verdt mer enn smerte) og tilgang på grove sykler som tilgir det meste. Noen tar det endog helt ut og bruker helhjelm og annet utfor-utstyr. På toppen har man tjenester som MTBmap som gir fremragende tilgjengelighet (på godt og vondt) og leder syklistene inn på de samme stiene. Når fokus settes på fart blir resultatet kapping av svinger og hyppig bruk av relativt få Endurovennlig stier. Flere av de mest kjente stiene I Trondheim av slik karakter er ikke til å kjenne igjen på grunn av dette. Det er ikke en god utvikling. Når da de beste Endurosyklistene i landet viser ungdommen (og gammelgubban) hvordan man egentlig skal sykle fort og gæli på blåsti blir det litt feil for meg. Skjønner? Hvor langt tilbake i gamle dager er du nå? Folk har da alltid kjørt fort i skogen. Vi tok bare tiden selv eller prøvde å kjøre fra de var på tur med. Stier i skogen har utviklet seg i lang tid før folk i hele tatt syklet i skogen. Folk som går kutter også svinger. Da blir det en ny sti der og den gamle blir borte. Er ikke noe nytt dette. Skjedd i alle tider til fots og med sykkel.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: GeirK]
20/09/2017 06:34
|
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Bærstiane er jo i all hovedsak uendra sett vekk ifrå at all bruk fører til slitasje, nokre parti er jo utvida litt, mest på Blåbærstien men det er ikkje berre syklistar...Ellers er det opp mot Geitfjellet langt fleire turgåara enn før som har gjort sitt, samt at myra har overtatt områder pga manglandes vedlikehold..Men dette er vel debattert tidlegare her på forumet 
Redigert av TrondAM; 20/09/2017 06:38.
|
|
|
20/09/2017 06:37
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg forsøker ikke disse noen, men blir litt frustrert når pekefingeren kommer frem pga. noen filmer. Fakta er vel mer at de aller fleste som har sykla når det er vått og glatt har låst bremsene så det har blitt litt slædding.
Forøvrig flott at folk konmer seg ut i alle aldre. Spesielt bra at ungdom kommer seg ut. Så hvorfor henge ut Vestavik om han får ungdommen bort fra skjermen!
Det bekymrer meg at ikke en gang tilsynelatende oppegående forummedlemmer ser ut til å få med seg essensen i problemstillingen her. Er virkelig promo videoer laget av Vestavik den store problemstillingen? Eller er det Strava som du nevnte i det første innlegget ditt? (Lurer og på hvor all den uansvarlige ungdommen er. Kanskje forkledd som godt voksne  ).
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
20/09/2017 06:40
|
TrondAM
Veteran
|
Veteran
Stravas skyld er sterkt overdrevent vil eg påstå, mine observasjonar er at det er eit mindretal som bruka det i bymarka, "enduroinspirert sykling" er eit betre begrep. Men klart, lett å skylde på.
Redigert av TrondAM; 20/09/2017 06:41.
|
|
|
20/09/2017 06:44
|
perbl
More than words
|
More than words
Et lite utvalg: mange av bærstiene, rundt Geitfjellet i Bymarka, Parallellen og Stokkåsen i Estenstadmarka. Jeg var nå ned Bærstiene for et par helger igjen. Må nå innrømme jeg kjente meg godt igjen. Av det jeg kan komme på har endret seg er det vel det at det virker å ha kommet til et spor til høyre ved blauthølet ved inngangen til Bringebærstien (jeg tror hvertfall dette ikke har vært her veldig lenge). I tillegg har det vel blitt litt utgravinger her og der på nedkjøringa. Det er sikkert endel andre ting jeg ikke har bitt meg merke til og, men ikke til å kjenne igjen? Jeg må si jeg virkelig ikke kjenner meg igjen i den karakteristikken.
Redigert av perbl; 20/09/2017 06:46.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
20/09/2017 07:29
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg kjenner meg igjen, men synes likevel at stiene i Bymarka har endret karakter mye mer i løpet av de siste par årene enn det jeg synes å huske av endringer fra år til år tidligere. Flere syklister, flere fotgjengere og kanskje også mer nedbør av typen sprutregn i MENGDER har sikkert delt skyld.
|
|
|
20/09/2017 07:30
|
olehen
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror absolutt ikke løsningen er å tre stivettreglene over hodet på ungdomen og i tillegg henge ut en film de er veldig stolte av . Jeg tror dette vil øke avstanden til NOTS og kanskje gjøre at de gir mer F. NOTS bør reklamere mer for den fantastiske jobben som blir gjort og prøve Å forklare ungdomen dette . Får man ungdomen til å skjønne at NOTS er viktig vil sannsynligheten øke for at de tar mer hensyn i fremtiden, jeg tror ikke ungdomen er mer glad i NOTS etter kommentaren i filmen til Brage. Ja unødvendig slædding kan være dumt men spre dette med ett budskap de skjønner.
Hafjelldobbelkroneforening
|
|
|
20/09/2017 08:00
|
Kortbeint
Medlem
|
Medlem
Nybegynnar på snart 40 år med grov stisykkel her og blir litt forvirra av innlegga over.
Ok, la meg prøve å forklare. I gamle dager(tm) før grove sykler, Enduro, Strava og GPS på telefon kjørte man saaakte i skogen. Grunnen var enkel: kjørte man for fort fikk man bank, skikkelig bank. Det var rett og slett ikke morsomt å kjøre fort dersom man ikke var uhyre dyktig. I dag er hastighet mye viktigere pga Endura fokus, KOM på Strava (som er verdt mer enn smerte) og tilgang på grove sykler som tilgir det meste. Noen tar det endog helt ut og bruker helhjelm og annet utfor-utstyr. På toppen har man tjenester som MTBmap som gir fremragende tilgjengelighet (på godt og vondt) og leder syklistene inn på de samme stiene. Når fokus settes på fart blir resultatet kapping av svinger og hyppig bruk av relativt få Endurovennlig stier. Flere av de mest kjente stiene I Trondheim av slik karakter er ikke til å kjenne igjen på grunn av dette. Det er ikke en god utvikling. Når da de beste Endurosyklistene i landet viser ungdommen (og gammelgubban) hvordan man egentlig skal sykle fort og gæli på blåsti blir det litt feil for meg. Skjønner? Ok, det er litt vanskelig for oss nykommarar i sporten å sette oss inn i korleis det var i gamle dagar. Har aldri sykla sti uten strava og har "Live segments" kontant påslått alltid. For meg er sykling eit dataspel som er forbetra av virkeligheita. Men eg tar hensyn likevel og køyrer sjelden ned fotgjengarar. Så snart eg ser ein fotgjengar så gaular eg berre STRAVA!! og då skjønar dei fleste som følg med i tida at eg er med i ein viktig internettkonkurranse, og at her er det berre å komme seg ut av stien. Har vurdert heilhjelm fordi eg er veldig glad i hakepartiet mitt slik det er no, men blir ikkje heilt fortruleg med looken. Men tenker at looken også har sine positive sider for då fortstår alle at her er det konkurranse på gang og kjem seg ut av stien før eg må til å bruke O2 på gaule STRAVA!! eller bremse slik at tidene mine blir øydelagt. Enig i at det er kjipt når stiar blir for breie eller får for mange sidespor. Tenk på at E6 nord for sognsvann ein gong i tida var ein fin smalsti. Men den vart nok brei lenge før stisykling vart populært og eg mistenker at problemet egentlig er gamle kjerringar som årevis har gått tur fleire i bredden. Forstår dei ikkje at det er SINGELTRACK liksom... Det er nok dei samme som går fleire i bredden på langrennsporet også, og som øydelegg flyten min når eg vil skøyte i full fart i midten. Kanskje det hjelp å rope STRAVA!! på vinteren også for eg loggar jo selvfølgelig alt av langrenn også. Når skal folk skjønne at skogen ikkje er ei plass for å sulle rundt, men ein plass for fart, flyt og adrenalin. Men det her med fart, slitasje og grov sykkel forstår eg fortsatt ikkje. Hvis ein er så opptatt av slitasje på nedoversti så må jo bremsing vere det største problemet og det blir verre til saktare det går. Det burde vere eit mykje større problem enn at nokon innimellom får så stor fart at ein driftar litt i svingen. Det er en del ironi i første og andre avsnitt. Skulle berre dra loki litt i beinet for å sjå om det satt fast. Møter ganske sjelden fotgjengarar når eg er ute å syklar sti. Når det skjer så lar eg det gå sport i å vere så blid og hyggelig som mulig, gjerne stoppe heilt opp, gå til sida og la fotgjengarane passere, og ikkje under nokon omstendigheiter la det framstå som at eg har det travelt eller synest at dei er i vegen. Som regel får eg eit smil tilbake. Innimellom får eg eit surt blikk til, tross for at eg har oppført meg eksemplarisk. Då humrar eg litt inni meg, og tenker at det er dei som har eit problem. Til meir eksemplarisk eg har oppført meg, til meir kostelig blir humringa. Tenker dette er ein bra strategi for å unngå at det blir konflikter eller krav om forbud. Det er fullt mulig å oppføre seg slik sjølv med endurosykkel, beskyttelsesutstyr, strava, live segment påslått og eit ønske om å sykle så fort som det går der det er forsvarlig. Er nok litt vanskelig å formidle smil med heilhjelm, men då får ein dra litt ekstra på verbalt og smile med augene... Stisykling nedover har klart potensiale for konflikter med andre brukarar. Det vil oppstå situasjonar der ein ser kvarandre så seint at enkelte lettskremte synest det er ubehagelig. Det bør aldri gå så fort inn i partier med dårlig sikt at det kan bli farlig. Hvis vi oppfører oss eksemplarisk og viser litt ekstra omsyn når ein ser kvarandre tidlig så tenker eg at vi demper litt opp for konfliktnivået. Som Kristian seier "Brems, smil og si hei" Eg vil også seie at eg er takknemlig for den litt ubehagelige jobben han gjer med å kommentere på videoar som ikkje er med på å betre situasjonen. Bra å få formilda at feks skrensing er ukult når stien blir dårligare av det. Det er ein utakknemlig drittjobb og er glad for at nokon tar den.
Redigert av Onkelski; 20/09/2017 08:05.
|
|
|
20/09/2017 08:03
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Det er flere svinger på Blåbærstien som er kuttet.
På Bringebærstien var det noen fine S-svinger i det åpne området før man dundrer inn i det siste skogspartiet, men disse forsvant lenge før Strava I den øverste halvdelen i det mest steinete partiet har det blitt utvidet mye og en sving er kuttet.
På Nedre pisken har noen laget en kyllinglinje til venstre før den bratte steinen 20 meter ovenfor den 90 graders høyresvingen
På Krumtappen laget man en kyllinglinje forbi det ene skikkelige cruxet stien hadde oppover
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: olehen]
20/09/2017 08:06
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg tror absolutt ikke løsningen er å tre stivettreglene over hodet på ungdomen og i tillegg henge ut en film de er veldig stolte av . Jeg tror dette vil øke avstanden til NOTS og kanskje gjøre at de gir mer F. NOTS bør reklamere mer for den fantastiske jobben som blir gjort og prøve Å forklare ungdomen dette . Får man ungdomen til å skjønne at NOTS er viktig vil sannsynligheten øke for at de tar mer hensyn i fremtiden, jeg tror ikke ungdomen er mer glad i NOTS etter kommentaren i filmen til Brage. Ja unødvendig slædding kan være dumt men spre dette med ett budskap de skjønner. Har ungdommene så dårlig kognitiv kapasitet at de ikke forstår at dersom stivettreglene ikke følges, så kan konsekvensen være at det blir forbudt å sykle der de liker å sykle?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
20/09/2017 08:09
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Har ungdommene så dårlig kognitiv kapasitet at de ikke forstår at dersom stivettreglene ikke følges, så kan konsekvensen være at det blir forbudt å sykle der de liker å sykle? Antakelig. Den delen av hjernen som vurderer konsekvens av handlinger er ikke ferdig utviklet hos gutter før ved 25-26 års alder.
|
|
|
20/09/2017 08:13
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Helt seriøst. Er det fakta at det er ungdommer som "ødelegger" stiene? Eller er det en konsekvens av all bruk? Også den bruken som blir gjort av de over 20 år?
Jeg vil i alle fall påstå at det er ganske idiotisk å sette aldersgrense på gode og dårlige valg...
|
|
|
[Re: sveinaa]
20/09/2017 08:19
|
olechr
More than words
|
More than words
Helt seriøst. Er det fakta at det er ungdommer som "ødelegger" stiene? Eller er det en konsekvens av all bruk? Også den bruken som blir gjort av de over 20 år?
Jeg vil i alle fall påstå at det er ganske idiotisk å sette aldersgrense på gode og dårlige valg... Enig, jeg er ganske trygg på at det ikke er de unge som ødelegger stiene.
|
|
|
20/09/2017 08:25
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Jeg vil i alle fall påstå at det er ganske idiotisk å sette aldersgrense på gode og dårlige valg... Det er ikke ungdommen som er problemet her altså. Av ulike årsaker har sykling på sti endret seg og sliter mer på stiene enn før, endringen i kjørmønster er såpass voldsom at stiene nå endrer helt karakter ved noe trafikkbelastning. Det var ikke tilfelle tidligere. Alle har ansvar for dette (undertegnede inkludert), men forbilder har et ekstra ansvar.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: anonym22]
20/09/2017 08:25
|
olehen
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror i alle fall at tilnærmingen med å bombe brages insta konto ikke øker ungdomens vilje til å høre på NOTS Geir K . Jeg tror heller ikke det er den beste reklame for NOTS å flagge reglene for hardt . Jeg tror heller det øker sannsynligheten for å få flere medlemmer hvis man legger mer vekt på de andre sakene NOTS arbeider med. Når man har blitt medlem av NOTS og begynner å skjønne hva de jobber med tar man nok etterhvert mer hensyn . Jeg vet at det er mye motvilje mot NOTS i enklekte miljøer, i flere av disse miljøene er det personer som virkelig bryr seg om stivett. Jeg har vært en av dem men er nå medlemn i styret i NOTS Lillehammer. Jeg tror nok NOTS og de som promoterer NOTS må gå frem på en annen måte for å fange opp de som ikke er medlemm . Og for å presisere så betyr det ikke at man gir Faen selv man ikke er positive til NOTS .
|
|
|
20/09/2017 08:26
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Konsekvens av all bruk og ungdom ser ikke ut til å være den største brukergruppen.
Men slædding og skrensing er en greie all ungdom driver med, husker det var ganske standard måte for meg selv å stoppe på sykkelen da jeg var ungdom, kan ikke huske å ha gjort det på 25 år.
Jeg kan se for meg at ungdom synes det er kult å skli ned med låst bakhjul hele lange bratte bakker. Det er noen stipartier i Nordmarka hvor det kan se ut som det har vært kjørestilen til en del (ikke nødvendigvis ungdom).
I tillegg er ungdom sjelden veldig opptatt av å følge regler. Så NOTS stivettregler blir sånn pappastreitingprat. Men hvis de faktisk skjønner at en konsekvens kan bli forbud, pga. andre godt organiserte brukergrupper, så endrer de kanskje adferd.
Det hjelper jo ikke at Norges kuleste og beste terrengsyklist slædder i slomo på blåstier (ved siden av blåmerkene) på Instagram.
|
|
|
20/09/2017 08:36
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg tror i alle fall at tilnærmingen med å bombe brages insta konto ikke øker ungdomens vilje til å høre på NOTS Geir K . Nei - men det kan vel kanskje stoppe Brage fra å promotere adferd som ødelegger for sporten på lang sikt. Hvis ikke den massive motstanden han har sett så langt, får ham til å slutte med dette, må vi bare stramme skruen til det stopper.
|
|
|
20/09/2017 08:38
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Helt seriøst. Er det fakta at det er ungdommer som "ødelegger" stiene? Det har jeg ingen formening om. Jeg bare lurer på om påstanden om at ungdommer ikke kan læres opp til å forstå konsekvensen av sine handlinger, stemmer.
|
|
|
20/09/2017 08:43
|
olechr
More than words
|
More than words
Helt seriøst. Er det fakta at det er ungdommer som "ødelegger" stiene? Det har jeg ingen formening om. Jeg bare lurer på om påstanden om at ungdommer ikke kan læres opp til å forstå konsekvensen av sine handlinger, stemmer. Selvsagt stemmer ikke det. :-)
|
|
|
20/09/2017 08:48
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Konsekvens av all bruk og ungdom ser ikke ut til å være den største brukergruppen.
Men slædding og skrensing er en greie all ungdom driver med, husker det var ganske standard måte for meg selv å stoppe på sykkelen da jeg var ungdom, kan ikke huske å ha gjort det på 25 år.
Jeg kan se for meg at ungdom synes det er kult å skli ned med låst bakhjul hele lange bratte bakker. Det er noen stipartier i Nordmarka hvor det kan se ut som det har vært kjørestilen til en del (ikke nødvendigvis ungdom).
I tillegg er ungdom sjelden veldig opptatt av å følge regler. Så NOTS stivettregler blir sånn pappastreitingprat. Men hvis de faktisk skjønner at en konsekvens kan bli forbud, pga. andre godt organiserte brukergrupper, så endrer de kanskje adferd.
Det hjelper jo ikke at Norges kuleste og beste terrengsyklist slædder i slomo på blåstier (ved siden av blåmerkene) på Instagram. Hva er ungdom da og hvilke ungdommer mener du? Bare for å realitetsorientere eller kalibrere som de kaller det i stilpoliti tråden. De ungdommene (la oss si 14-18 år) jeg har sett på sti. De sykler f... meg fortere på HT nedover enn veldig mange andre gjør med DH sykkel (og da mener jeg veldig mange andre.). Det gjør de ikke fordi de slædder... Jr. som blir 9 år liker å slædde, men han er ikke ute å sykler blåsti... Ungdom har alltid vært i opposisjon, og jeg er ganske sikker på at pekefingeren fra feite (over toppen) 40-åringer hjelper lite... Om ønske om å oppdra andre er stort så tipper jeg man kan påvirke vanvittig mye mer om man blir med på tur.
|
|
|
20/09/2017 08:52
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Helt seriøst. Er det fakta at det er ungdommer som "ødelegger" stiene? Det har jeg ingen formening om. Jeg bare lurer på om påstanden om at ungdommer ikke kan læres opp til å forstå konsekvensen av sine handlinger, stemmer. Da må du ha misforstått meg. Jeg tror vel heller det er motsatt.
|
|
|
20/09/2017 08:54
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Tenåringer er ungdom. Hjernen er ungdommelig ift. risiko og konsekvens fram til ca. 25. Problemet er altså ikke ungdommen, men at Brage og Makken slædder i promovideoer - på vanlige stier, ikke på spesfikt sykkelopparbeide stier slik det gjøres av deres utenlandske proffkollegaer. Det er litt unødvendig. Siden de velger å gjøre det i videoene, er det grunn til å tro at det er en del av kjørestilen deres. Og kanskje hermer andre etter kjørestilen til de beste.
|
|
|
20/09/2017 08:55
|
olehen
Entusiast
|
Entusiast
Geir K :Hvis du har denne tilnærmingen tror jeg det vil ha motsatt effekt, da gir de nok enda mer f. Grunn til til at vi i Fredikstad var føkk NOTS var kommentarer fra utenforstående på Facebook og på terrengsykkel. Det var kommentarer på hvor vi syklet , at ikke vi hadde tillatelse til å rydde sti osv . Dette var kommentarer som ikke var riktige da vi tok hensyn og har hatt tillatelse. Flere av disse kommentarene gjorde at ett sunt og aktivt miljø ble NOTS motstandere. Grunnen er at de som kritiserte oss flagget NOTS reglene. Hvis man bare kjefter på de man mener at oppfører seg feil kommer man ingen vei. Løsningen er fornuftig dialog face to face eller telefon.
|
|
|
20/09/2017 08:56
|
ehovde
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Et lite utvalg: mange av bærstiene, rundt Geitfjellet i Bymarka, Parallellen og Stokkåsen i Estenstadmarka. Jeg må si meg uenig ang. Parallellen og Stokkåsen. Parallellen har alltid vært våt og kjip, og brukes minst like mye av fotgjengere som syklister (har aldri skjønt hvorfor folk sykler der), og etter at Burmaklippen ble populær er trykket av fotgjengere gått i taket. Stokkåsen er faktisk bedre nå enn på mange år, gjørmehullene på flata øverst er drenert (av syklister) og det er bygget et par klopper på de mest gjørmete partiene lenger nede (også av syklister). En annen ting er at nettopp disse to stiene opprinnelig ikke er stier, men gamle hogstveier, og dermed ligger de helt feil i terrenget. Den stien i Estenstadmarka som etter min mening har tålt slitasjen fra syklister dårligst er Nymånen. Der er de fleste svinger hvor det er mulig rettet ut, og det dukker stadig opp nye alternative spor. Erlend
"Improvement makes straight roads; but the crooked roads without improvement are roads of genius" - William Blake
|
|
|
20/09/2017 09:02
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Ang. NOTS (som jeg er medlem av) så har jeg skrevet mye tidligere. Om utfordringen er at NOTS sitt budskap ikke kommer frem så må kanskje NOTS begynne med noe annet enn å bygge og vedlikeholde sti?
Hva med å bruke de dugnads-timene til å sykle fellesturer og på den måten skape interesse og samtidig lære folk basisen. I dagens samfunn med vipps/smartelefon og lignende kunne man sikkert vervet noen på stedet også.
|
|
|
20/09/2017 09:05
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Tenåringer er ungdom. Hjernen er ungdommelig ift. risiko og konsekvens fram til ca. 25. Problemet er altså ikke ungdommen, men at Brage og Makken slædder i promovideoer - på vanlige stier, ikke på spesfikt sykkelopparbeide stier slik det gjøres av deres utenlandske proffkollegaer. Det er litt unødvendig. Siden de velger å gjøre det i videoene, er det grunn til å tro at det er en del av kjørestilen deres. Og kanskje hermer andre etter kjørestilen til de beste.
Jeg er enig med deg i at det ikke er nødvendig. Ønsker man å gjøre noe med det for fremtiden tror jeg kanskje en dialog med gjeldende eller managment er mer konstruktivt enn å slenge dritt på nettet?
|
|
|
20/09/2017 09:07
|
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Ja. NOTS burde ha en slik dialog med proffer og de som lager promovideor.
|
|
|
20/09/2017 09:08
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Saklig kritikk er ikke "dritt"
|
|
|
20/09/2017 09:09
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Geir K :Hvis du har denne tilnærmingen tror jeg det vil ha motsatt effekt, da gir de nok enda mer f. Grunn til til at vi i Fredikstad var føkk NOTS var kommentarer fra utenforstående på Facebook og på terrengsykkel. Det var kommentarer på hvor vi syklet , at ikke vi hadde tillatelse til å rydde sti osv . Dette var kommentarer som ikke var riktige da vi tok hensyn og har hatt tillatelse. Flere av disse kommentarene gjorde at ett sunt og aktivt miljø ble NOTS motstandere. Grunnen er at de som kritiserte oss flagget NOTS reglene. Hvis man bare kjefter på de man mener at oppfører seg feil kommer man ingen vei. Løsningen er fornuftig dialog face to face eller telefon. Her kommer det jo svart på hvitt. 40-åringer med pekefinger funker ikke.
|
|
|
|
|