Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Irriterte folk på tur.

Re: Irriterte folk på tur. [Re: GeirK] #2438246 14/09/2017 16:24
L
lektorHaugen Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: GeirK
Sitat: lektorHaugen
Mange mennesker hører dårlig eller er døve. Det bør man ta høyde for.

Ja - men da hjelper vel ikke en bjelle uansett?

Nei, det var ikke ment som svar til deg, egentlig . Jeg syntes bare det var greit å minne om det. Jeg har en far med hørselsskade, og har lagt merke til hvor langt det er fra de flestes bevissthet at andre kanskje ikke kan høre dem. Hørselsskade synes jo ikke.

Tidligere "kjent" som "Lektoren".
Re: Irriterte folk på tur. [Re: Gulesider] #2438313 15/09/2017 06:30
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Hvorfor bjelle før uoversiktelig sving, helst før HVER sving!

http://www.vgtv.no/video/146608/kjoerer-i-groeften-naar-han-ser-hva-som-er-rundt-svingen

Re: Irriterte folk på tur. [Re: Gulesider] #2438476 15/09/2017 12:36
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Da jeg var nede i Alpene for litt siden solgte de runde "sauebjeller" men kunne feste til sekken. Ifølge guiden var dette mye mer effektivt enn bjelle. Tryggere er det også ettersom man ikke trenger gjøre noe aktivt for å lage lyd.

Usikker på hvor effektivt det ville vært i områder uten beitedyr, som Oslomarka, men definitivt en interessant løsning.

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Irriterte folk på tur. [Re: anonym] #2438826 17/09/2017 19:29
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous
Det er lett og irritere seg over syklister som roper seg frem, når det faktisk er påbud med bjelle på sykkelen.

Vegtrafikkloven med forskrifter gjelder heldigvis ikke på sti i skogen, men det store problemet er som andre påpeker at bjelle får folk til å hoppe ut av veien.

Den beste løsningen jeg har funnet til nå er Industry Nine nav, som bråker pinlig mye om man ikke tråkker. Da reagerer folk mer med undring enn med skrekk, ingen blir overrasket og jeg slipper forbi.

Re: Irriterte folk på tur. [Re: JonAre] #2438916 18/09/2017 11:00
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Sitat: JonAre
Sitat: anonymous
Det er lett og irritere seg over syklister som roper seg frem, når det faktisk er påbud med bjelle på sykkelen.

Vegtrafikkloven med forskrifter gjelder heldigvis ikke på sti i skogen, men det store problemet er som andre påpeker at bjelle får folk til å hoppe ut av veien.

Den beste løsningen jeg har funnet til nå er Industry Nine nav, som bråker pinlig mye om man ikke tråkker. Da reagerer folk mer med undring enn med skrekk, ingen blir overrasket og jeg slipper forbi.

Kan man kjøre med motorvogn der, så gjelder nok vegtrafikkloven der også.

Re: Irriterte folk på tur. [Re: Gulesider] #2439683 20/09/2017 14:00
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: Gulesider
Irriterte folk på tur. En norsk rettighet eller bare en svakhet. Man kan ikke irritere seg over at folk går 4 eller 5 i bredden et slikt sted. Vi snakker her om en godt befolket og bred grusvei på 3,5 km. Det skaper bare konflikter. Folk må ta seg sammen og ikke irritere seg over høyst forventede ting.

Det er rimelig lett å erte på seg folk når man går fem i bredden, har bikkje i lang lenke og unger som vimser rundt og barnevogn som settes på tvers av grusveien. Mulig at det kan være vanskelig å forstå for noen.

Når jeg går på ski vinterstid stikker jeg stort sett ut når oversosiale barnefamilier ikke blokkerer skiløypa når de møter Petter Spretts venner og bekjente. For ikke å snakke om de som setter seg ned midt i løypa for å spise nista.

Takke meg til halvtamme Birken fantaster med dårlig tid og høy puls

Syklister er også guds utvalgte folk
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support