Her er jernhesten tilpasset urbant bruk. Så urbant det kan bli når man skal kjøre i skyttel mellom Lier og Drammen. Smale dekk med fint mønster, skjermer, bagasjebærer og lys.
Cube Nutrail Hybrid
Urban look var ikke feil det heller. Og skjermer er tøft (ja, jeg er pyse og jeg elsker mine skjermer)
Takker det er faktisk en volvofarge, rebelblue. Går vel også som polestarblue. Når jeg ikke fikk tak i en V70 med den fargen, så ble det sykkelen neida, men fargen stikker seg ut å gjør seg veldig på sykkelen. Hadde egentlig plukket ut en dyp lilla, men ombestemte meg i siste liten, angrer ikke!
Klar for vinterføre med Snowshoe XL 4.8 og Jumbo Pigg 4.4. Litt lite klaring bak på kjedet på letteste gir. Må ligge under 7 psi for å unngå kontakt. Hadde løst problemet med Kindernay nav. 7 PSI er litt lavt for pendling, men helt greit på sti sykling.
Ican SN01 ramma i str 20". Smeller jeg på 4" dekk til sommeren ramler vekta til 10.4 10.8 med pedaler nå. Merker at den er lett når det går oppover, ja!
Hvis jeg skal utsette noe på den, så må det kanskje være at jeg skulle ønske setevinkelen var enda litt brattere, f.eks 74-75 grader, den er 73, og ett knepp lavere standover. Men sistnevnte er bare merkbart når jeg skal stå i ro over sykkelen, noe jeg sjelden gjør
fikk litt hekta på fat igjen før denne sesongen og endte med å kjøre en "all in" nå som jeg bor noen meter fra Nordmarka.
open mould 190 + 191 gaffel XTR M9100 bremser + gir (10-45 kassett) SRAM XX1 krank Shimano kjede + sram missing link syncros karbon rails sete, setepinne og styre av karbon Nextie 85mm 27.5 hjulsett med DT swiss 350 nav maxxis minion FBR og FBF 3.8 tommere..
vekt satt opp tubeless uten guffe og med litt tyngre pedaler er nå 11.1kg.
ble spesielt skuffet over vekten på minion dekkene.. 1510gram og 1360 gram... oppgitt til 1250... ble kjøpt som "ventedekk" når bontrager var umulig å få tak i.
sikler på bontrager barbegazi 4.5 tommere (27.5), men disse er jo klin umulig å få tak i. Har bestilt fra noen butikker som sier de har på lager, men det stemmer ikke (tritton og en annen italiensk butikk).
ca 2300 gram på hjulsettet her nå. kommer til å bygge 65mm hjulsett med jumbo jim 4.0 dekk som "weight weenie" oppsett ila våren. Da skal vi nok klare 9.xx KG!!
Knallfin sykkel ja! Hvor mye kommer det på å bygge selv, kontra å kjøpe en med sånn ca samme spec? Ser ramma her koster ca 3800 kr inkl frakt fra Aliexpress. (Pluss evt en tusenlapp i mva)
Knallfin sykkel ja! Hvor mye kommer det på å bygge selv, kontra å kjøpe en med sånn ca samme spec? Ser ramma her koster ca 3800 kr inkl frakt fra Aliexpress. (Pluss evt en tusenlapp i mva)
Det blir fort rundt 35k inkl alt. Ingen andre som kan levere noe på denne vekten såvidt jeg vet. Også litt deilig at man kan få akkurat de komponentene man vil.
Fornøyd med sykkel og spesielt nye xtr oppsettet. Beste mekaniske girey jeg har hatt! Maxxis dekkene er fort det jeg er mest misfornøyd med so far. Vanskelig å si om det er bredden på felg/forholdene jeg bruker de til.
Hvis noen har tilgang til bontrager barbegazi 27.5 4.5 så skrik ut...
Jeg bruker ikke Juggernaut i skogen, kun på klatreritt. I skogen sykler jeg med 4.8". Dette er fordi mindre dekk ødelegger felgringen. Og jeg liker flyten av 4.8". Juggernaut ruller ekstremt dårlig. Mens JJ ruller ekstremt bra. JJ syns jeg er det beste allround dekket. Og med den nye gummiblanding sitter det bedre på vått.
Den var utrolig fet. Har du noen geometri mål? Har vurdert flere på å gjøre noe custom da få rammer er lange nok synes jeg. Har ikke tatt meg råa enda....