Hei,
selger en meget pen Santa Cruz Tallboy 2C da den er for liten. Jeg har vært storfornøyd med sykkelen og har nå kjøpt meg tilsvarende sykkel i en større størrelse.
For flere bilder se
finn.no
Sykkelen er fra
2014 og har vært brukt fram til månedsskiftet Juli/august i år.
Service er gjort regelmessig, alt av komponenter kan sies å være i meget god stand, for detaljer se nedenfor. Ramma har nettopp vært strippet ned og polert, ser bra ut men har en del kosmetiske bruksmerker i lakken her og der.
Jeg har gått over sykkelen fullstendig og den fremstår nå i
svært god stand: -Nypolert og renset ramme. Byttet nødvendige lager i bakramme og nedre/øvre link
-Fullstendig service med nitrogenpåfyll på bakdemper hos Cyklon august 2016
-Skiftet olje og renset gaffel før salg
-Nytt stem, styre og holker
-Nytt kranklager
-Nytt kjede
-Nytt stem, styre og holker
-Nye dekk.
-Nytt styrelager
-Ny frambrems, nyluftet bakbrems
-Nyoverhalt boss
-Lager i forhjul byttet før salg (lager i bakhjul i god stand)
-Nye Maxxis Ikon 2.2 EXO dekk.
-Vaier og housing til bakgir er nytt
Skiftet det meste av komponenter i høst, bl.a. overgang til 1x11 samt nye bremser og stem/styre/setepinne. Sykkelen er nå montert sammen med nytt nedre styrelager, nytt drivverk, nesten ny krank, nye holker, nytt stem, nytt styre og nye dekk. Resten av komponentene kan sies å være i meget god stand, for detaljer se utstyrsliste.
Størrelse er
Medium, denne er litt liten til meg på 180. Vil tro sykkelen passer fint til personer rett under
170cm til rett under
180cm, litt avhengig av preferanser.
Utstyrsmessig holder denne et meget høyt nivå:
Ramme: 2014 Santa Cruz Tallboy 2C, Cane Creek 40 series (Tapered) styrelager.
Kranklager: XTR, såvidt brukt.
Gaffel: Fox Factory Float 32 CTD 2014/15 m/Kashima Coat, 100mm vandring. Gaffel har hatt service før salg, og har ikke vært i bruk etter det
Bakdemper: Fox Factory Float CTD 2014 m/Kashima Coat, 100mm vandring. Vært inne hos Cyklon for service med nitrogenpåfyll og er nettopp montert.
Gir: Ny XT M8000 skifter, Lite brukt M8000 gir med Wolftooth Goatlink for perfekt skifting med 11-46 kassett.
Krank: XT M8000 175mm, 30T ståldrev. Ny i vår, kun kjørt et par turer.
Kassett: Ny XT M8000 11-46 kassett.
Kjede: Nytt XT 11-delt kjede.
Bremser: XT M8000 bremser, bakbremsen ble kjøpt i fjor og har vært i lite bruk, ny brems foran. Nye klosser, metall foran og resin bak.
Bremseskiver: Avid HS1 160mm
Setepinne: Thomson Elite setepinne.
Sete: WTB Silverdado
Styre: Nytt, Syncros FL 1.5, 720mm flatbar. Nye Syncros Pro lock-on holker
Stem: Syncros XR 1.5 70mm -6 grader.
Selges for 21 000.- Pris kan diskuteres ved rask avgjørelse. Utstyrsmessig holder denne et meget godt nivå i 2017. Ikke lett å få gode priser på Santa Cruz nå for tiden.
Sykkelen står i
Tromsø. Prioriterer lokale kjøpere, men kan også sendes på kjøpers risiko (mot forskuddsbetaling, jeg dekker frakt).
For spørsmål eller mer info, send meg PM eller kontakt meg på mobil.