Takk for grundig gjennomgang av opplegg og oppakningen. Synd med pedalen, men det er jo et evt. læringspunkt at CB i titan ikke holder årevis med hardkjør av tyngre ryttere.
Og det var sånn at du kunne fortsette alene, men uten offisiell tid ikke sant?
LarsB
Pedalbrekkasjen lever jeg godt med ift resultat og tid. Jeg er bare glad den knakk da den knakk. Og ja - nå blir akslingen byttet med tettere intervaller. Trond var også godt fornøyd med tempoet oppover da jeg gikk langstrekt skigang i veikanten mens han kunne vispe i letteste gir ved siden av.
Nå har jeg (idioten) bestilt Ti akslinger fra TiSpindles.com men legger vel noen stål akslinger i neste bestilling fra bike24 også regner jeg med...
Litt pussig dette at det ikke er noe problem å stille til start alene hvis makker er ute av dansen. Hovedargumentet for to-mannslagene er jo sikkerhet. Men jo jeg stilte til start alene lørdag med et klistremerke med "Ausser Konkurrenz" på startnummeret lørdagen.
Fin tur, friske bein og kjørte det jeg klarte oppover (og nedover). Resultat fikk jeg også - helt nederst på
resultatlistene fra etappe-5 er vi ensomme ulver listet opp. Morsomt å se hvor man ligger sånn omtrentlig med frisk kropp, selv om resultatet her ikke er helt representativt med relativt friske bein fra to rolige etapper dagene før og muligheten til å kjøre 100% på egen kapasitet uten justering/samspill med makker. Når etappen er så bratt opp/ned som Zermatt etappen iår er det lite å hente på å sykle som lag - uansett om man er sterkere eller svakere enn makker vil jeg mene.
Det som også er litt pussig i etterkant er at fra 2015 satt jeg igjen med en klar overbevisning om at Leukerbad har de beste stiene i Valais regionen, mens Grächen var noe triste greier... I år klarte de ikke hente ut det samme potensialet fra Leukerbad synes jeg, mens Grächen var helt rått.
Har nok litt å gjøre med når i uka stedene kommer i programmet samt selvfølgelig hva de plukker ut fra år til år.
Men det viser jo også at Valais området i Sveits har et helt enormt nettverk av stier å velge mellom som gir SwissEpic store muligheter til å variere og glede oss nisser som reiser nedover.