Frankenbike or not så har du nok den sykkelen her inne som gir mest bang for the buck.
Joda, hun har ikke kosta meg mange kronene i grunn. Har "modernisert" henne med 1,5 grader slakkere styrelager. LIte trolig jeg har råd, eller behov, for å bytte henne ut med det første heller.
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Skjønner ikke hvordan det går å sykle med så små hjul i 2017 H.Iversen. Det er bestemt på internett at 27.5" går med nød og neppe.. Helst skal du ha +dekk og boost spacing for å sykle sti.
Er endelig ferdig med montering og testing av denne 15 Rocky Mountain Instinct 999 MSL.
For utstyrs nerdene: Gir, hjul og bremser Shimano XTR. 36/26 - 11/42 Thomson 60 mm Stem. Race Face Next SL styre Cane Creek 40 styrelager. Fox CTD 130 mm demping. Bike Yoke setepinne. Selle Italia SLR X Flow sete. XT pedaler Continental X-King 2.25 dekk slangeløst. Vekt ca 11.6 kg
Sykler for moro, rekreasjon og trim. Liker best å kjøre på stier og lav vekt gjør den lettere å få med seg.
Etter mange år på gjerdet har jeg i år tatt steget opp i sirkushjul-klassen og gått for 29". Dette er en rå maskin, enkelt og greit :o)
2018 Santa Cruz Hightower XX1 Reserve 27 mm hjul på Industry Nine Torch (boost) Fox 36 / 150 - Fox DPX2 / 135 - Fox Transfer / 150 XX1 Eagle 10-50) og Mozartt HXR kjedefører/taco (53 gram) Schwalbe Addix soft Magic Mary foran og Hans Damph bak (etterhvert) Huck Norris i bakhjulet SRAM Guide Ultimate 180/180 Enve styre / 760 - Enve stem 55mm Shimano XT Trail pedaler Rammebeskytter : AllMountainStyle CHEETAH transparent + forkguard Vekt ca 13.3 kg Har ingen planer om å sette + på den, men piggdekk er anskaffet!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Jepp, jeg vurderte LT en stund men tenkte at den ville blir for lite gøyal og responsiv på sti og sånn tullesykling som jeg driver mye med. I etterpåklokskapens navn tok jeg nok litt feil men jeg har satt opp denne ganske grovt også så det er bare de 15mm mindre vandring bak jeg ikke har.
Oppgraderte fra 140 til 150 mm vandring foran og DPX2 skal også tåle litt mer deng enn Float. Kombiner det med stive hjul så er dette drapå-maskin i massevis!
(PS: Jeg likte fargen på denne best, DET skal man ikke kimse av ... ;o)
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Justert sykkelparken litt pga drastisk redusert fritid. Flytting og oppussing ble brått førstepri. Satser på at denne litt eldre men fortsatt gode Salsa Spearfish'en gir plenty smil per mil når jeg får mulighet til kjappe stiturer i lokalområdet i Tønsberg. Stiifisert ytterligere med 120mm Revelation gaffel og senkepinne
-oppgradert og ekstremt fargekoordinert av forrige eier med LB-hjul i karbon(ade) med hope pro4 nav (oransje foran, blå bak) Hope tech 3 evo 4 - bremser (oransje) Hope floating skiver (oransje foran, blå bak) Shorty 2.5 wt foran Minion dhf 2.5 wt bak
Canyon Spectral AL 6.0 EX - SIXPACK MENACE pedaler - ESI CHUNKY grips - DHR 2 rear, hr2 front - Slangeløst
Veldig fornøyd med min første FS sykkel. Klart og slå girøre skjevt en gang... Dette ble rettet opp, skulle ønske jeg hadde bestilt ekstra når jeg bestile sykkel
Alu XO1 Sentinel str M. Eneste oppgradering Chromag BZA carbon styre, denne gangen i fulle 800mm. Kanskje ovalt drev etterhvert.. En vanvittig sykkel.....
På tide å forandre tittel til 2018? Sikkert mange som vil legge ut god sykkelen sin utover nå....
Redigert av kid; 07/03/201812:46.
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
Re: Vis oss din sykkel 2017
[Re: kid]
#246896107/03/201818:46
Charge Toaster. Ikke den mest spektakulære eller dyre sykkelen, men jeg digger hver tur. Har oppgradert til singeldrev, Shimano Saint pedaler, større skivebrems framme (180), Truvative Hussefelt 40 mm raiser styre, slangeløst, kortere styrestem (fra 100 til 60) og ikke minst en bedre framgaffel (Manitou Marvel pro). Er i tillegg en sjelden sykkel å finne i Europa, har stålramme og en nydelig lakk med sølv-lilla farge
Redigert av Håk; 04/04/201822:12.
Re: Vis oss din sykkel 2017
[Re: kid]
#247414305/04/201809:01
Alu XO1 Sentinel str M. Eneste oppgradering Chromag BZA carbon styre, denne gangen i fulle 800mm. Kanskje ovalt drev etterhvert.. En vanvittig sykkel.....
På tide å forandre tittel til 2018? Sikkert mange som vil legge ut god sykkelen sin utover nå....
Prøver igjen med bilde. Sykkelen er en Charge Toaster med Tange Infinity stålramme. Har oppgradert til bedre og lettere framdemper, singel-drev, Saint pedaler, bredere styre med 40mm rise, kortere styrestem og konvertert til slangeløst (anbefales). Selv om den ikke er den mest avanserte sykkelen, så digger jeg den. Gøy både nedover og oppover :-)