Akkurat. En slik tråd hvor vi viser sokker vi sykler på landeveien med, fordi det ble så lange sokker i Vis oss din racer-tråden.
Gubbe i et hipsterøyeblikk: Sokk fra Sockguy, dertil sko fra Giro med lisser fra Knotley, og vintagehjul for pariserdekk fra Campagnolo. Gubben syklet i Raphatøy den dagen. Totally out of character, alas.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Gubbe i et hipsterøyeblikk: Sokk fra Sockguy, dertil sko fra Giro med lisser fra Knotley......
Perfekte lisser! Det hjelper ikke hvor bra sokkene ser ut, hvis lissene er tredd på en stygg måte. Kjetil, du er et forbilde for perfekt skolissetreing! Det er en nytelse å beskue det I tillegg er knuten flott.
Gubbe i et hipsterøyeblikk: Sokk fra Sockguy, dertil sko fra Giro med lisser fra Knotley......
Perfekte lisser! Det hjelper ikke hvor bra sokkene ser ut, hvis lissene er tredd på en stygg måte. Kjetil, du er et forbilde for perfekt skolissetreing! Det er en nytelse å beskue det I tillegg er knuten flott.
Er det andre måter å tre lisser på??
Jeg tenker først og fremst på at de flate lissene er tredd slik at de ligger pent og flatt. Det er mange som ikke er nøye med dette, og da blir de vridd og stygge.
Kjære sokkeguruer: Hvor kan jeg finne freidige sokker i bra kvalitet til en okei penge? Jeg har to par giro-sokker, men jeg synes kanskje de er litt vel tynne. Jeg har aldri prøvd frøkna sine strømpebukser, men antar at det må gi noe av den samme følelsen. Finnes det noen gode sokker som er litt mer "polstret", nærmest som en tynn langrennssokk type swix?
Merker at dette er en tråd som er litt ubehagelig å entre, passer meg bedre å observerer litt fra avstand. Men som anonymous22 sier over her så har DeFeet mye bra, men antar de er litt vel mainstream her i denne tråden siden de er godt etablert i Norge igjennom Bikeshop og XXL (som hadde 40 % på alt av DeFeet for noen uker siden, ble x antall sokker og hansker/skosokker på både meg og samboer). Hvordan er det å sykle med (hvite) sokker med det norske flagget (som også DeFeet m.flere har) ? Er det for eksempel lov utenlands men ikke innenlands ? Eller må en være sendt på oppdrag fra NCF for å benytte seg av dette ?
Kanskje vi skal legge til inspirasjonen til tråden, oddefa. Det skjedde i de dager i Vis meg din 2017 racer-tråden:
Sitat: Tallak
Jasså, flere sokkebilder ønskes, da er vel dette et slikt forum antar jeg.
(rart hvordan folk reagerer på sosiale medier som Instagram Forøvrig fin tur hjem fra jobb idag med omvei via Ekeberg, Kongevei ned , Sørenga, Aker Brygge så Tour de finance mot Høvik .
Hælvetes vær fra Aker Brygge og ut men "fikk" henge på en rask kar hele veien hjem og fikk regelrett spruten i trynet i flere omganger. (lov å si?)
Skal prøve å up'e sokkegamet neste gang, men antar ny tråd er på sin plass for spesielt interesserte / fetisjister.
Så der. Anything goes in here.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Anbefaler DeFeet, både på kvalitet, følelse og utvalg.
Anser mine føtter som ganske normale, men sliter fælt med Norges sykkelsokk no.1, DeFeet Shut Up Legs. Synes de er alt for stramme i linningen og vanskelige å få på seg.
Rapha Pro Team derimot - smyger seg over vristen, tøtsjer så vidt ankelen med en sexy berøring, før de legger seg som hånd i hanske rundt leggen. Veldig behaglige sokker.