Bestilling:
Dette er tross 10-30000 tilskuere en lokal aktivitet, jeg ville blitt svært overrasket om noen hadde pakkereiser hit. Jeg kan selvsagt ta feil. Møt opp og kjøp billett på stedet, det blir aldri fullt. Kommer du tidlig på dagen, f.eks slik at du får med deg junior, kvinner og menn, får du garantert også en av de beste plassene.
Transport:
Gå for leiebil. Du må parkere litt unna, men ikke mer enn fem minutters gange. Da kan du også komme deg til lokale sykkelbutikker, flandermuseet osv osv.
Det er korte avstander i Belgia og masse tog, men leiebil gjør alt enklere.
Etterpå:
Festen i partyteltet er en høydare, der fester mor, far, barn og gamle side om side som om krigen akkurat var over. Det er litt danskebåt og titanofestival over det hele, men bli heller med på moroa enn å være kritisk.
Klær:
Gavere er gjørmeland fremfor noe, gummistøvler eller fjellstøvler er et must. Ha med en stor sekk med varme plagg og en regnjakke.
Penger:
Ta ut bra med kontanter på forhånd, det går i sjetonger overalt du er. Kort funker ikke så bra.
Artifakter:
Slipp deg løs og mal deg i trynet. Vuvuzela, tuba, bjeller eller klaver er perfekt til å skape stemning.
Mat:
Den er balle, med mindre du er bestis med en kar som har frityrkoker. Den er faktisk helt grusom. Men pommes frites er jo obligatorisk.
Se på:
Gå tur langs løypa når juniorene kjører, da finner du raskt favorittspoten din. Området rundt piten og utforkjøringen er mine favoritter i Gavere.
VIP:
Sånn passe morsomt. Forskjellen på vip-festen og den vanlige festen er at her drikker du innendørs, og må ta av støvlene før du går inn. En sosietetsfest er det dog ikke. Har prøvd begge deler, men må si jeg liker ompafesten i teltet også.
Redigert av Alpers; 21/08/2017 10:08.